Здравейте на всички. Нека обясня проблема.
Колата е Форд Фиеста 1.4 бензин 2011г. От както съм я взел си го има този проблем, та...:Най-често сутрин на студен двигател (при студено време), но напоследък и когато не е студено, стига да е стояла известно време (6-8 часа) ги прави тези мизерии. Паля без никакъв проблем, вдига обороти до към 1200 и след 5 секунди падат и почти гасне и претраква (няколко пъти дори е гаснела), след 2 секунди си вдига оборотите до към 1500-1800, бавно почват да падат до към 900 пак ги вдига след малко и така до към 2-3 минути докато позагрее. Ако се опитам да подам газ когато се мъче да гасне, педала е почти неотзивчив и трудно я стабилизирам. Ако тръгна преди да е загряла колата - забива муцуната, колкото и газ да подавам и в един момент се изтрелва като торпедо. Това го прави 2-3 мин. пак само докато загрее. Когато е загряла колата не забива муцуна, набира се без проблем и работи като часовник. Съмненията са ми няколко - MAP-a, CTS-a, дроселова клапа и ъпдейт на PCM/ECU с подобрени настройки на отваряне на дроселовата клапа при празни обороти на open loop. В началото смених свещите и прегледах кабелите. Ходих да и направя пълна диагностика и не откриха никакъв проблем, дори изчистиха паметта на ECU таблиците и си я самообучих, но проблема остана. Все си мисля, че не е ламбда сонда, но знае ли човек, понякога знам, че тя обърква компа (макар, че би трябвало при палене да е open loop и чак след като загрее сондата тогава да подава към компа). Би трябвало да е свързано с някой датчик за температура и понеже ми ги прави тези номера вече и при не толкова студено врене, може би е нещо с температурата на антифриза (CTS датчика) или от някъде засмуква въздух,но....Моля ако някой има повече опит и знания да сподели опит и мнение. Предварително благодаря.