Бавно загрява?

Започната от petermitkov, 01 Ноември 2011 10:33:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

petermitkov

Днес на -2 сутринта в задръстванията ми направи впечатление че за близо 20-30 мин. висене и около 10-15км не беше загряла до работна температура.
Парното беше на Hi и вентилатора на средата.
Изключвам термостата като вариянт защото температурата не мърда от средата след като загрее - независимо дали изкачвам или се спускам по баир.
После като я загрях с повечко газчица загря веднага.

Според мене не е нормално да не може да загрее за 20-30мин.
Колата е ТДЦИ 2.0
sapienti sat


Bobi

Пепи, ако си пуснал парното веднага, когато си се качил в колата, е нормално да загрява бавно  ^-^

Pyrhel

Нормално е, моята е работила при 3-4 градуса 40 мин. час на място - не беше отлепила стрелката.
Ако я карам леко - за 12-13 км не достига нормалната температура, като я натисна още в началото - за по-малко от км вдига до 90*
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

petermitkov

Ясно мерси и на двамате - ще трябва да почерпя бира тази седмица.
Явно е нормално (за дизел с високо КПД) да загрява бавно.
sapienti sat

Pyrhel

За какво ще черпиш, аз трябва да ти връщам пари, дето остави повече на последната среща :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

нормално е .. освен това зимата ще почне и баир надолу на моторна спирачка да ти изстива .. така са комън рейлите ... мондеото е песен в сравнение с кънекта който извънредно бавно загрява и много лесно изстива ..

Bobi

Забравихте и най-големият недостатък - когато почне да гори 0.5-1.0 литър повече ,докато загрее :)

Pyrhel

Че то тогава да не затапваме и EGR-а заради по-ниския раход ;D
При мен разликата не е по-голяма от 0.3/100 при зима/лято със затапения егр
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

При мен достига 0.5-0.7 литра вече в студовете сутрин. :-[ Но това го отдавам на това, че работата ми е на 5 км и започва да загрява точно, когато пристигам ^-^

Alexi

аз не съм забелязал с ЕГР-а да загрява по бързо .. но определено е по приятна за каране под 2000 оборота без ЕГР


supertorr

И аз да споделя наблюдения също за Мондеото.
Сутрин при темп. около нулата от Х. Димитър  до плиска около 6км. успява да загрее, но парно го пускам след това. Сутрин няма толкова задръствания и тези км. ги изминавам за около 10-12мин.. Карам около 1700-2000 оборота

amplified

Аз загрявам за 5-6пресечки и един светофар...  :P

Alexi

бензина е за завиждане в това отношение ,ама пък градското отива на 12  (omg) по тоя въпрос добра работа върши подгряването на седалките ,след 2 минути е топло на задника и гърба което е достатъчно да не те хване бялата смърт докато стопли мотора  ^-^

G_o_c_e_v

Цитат на: Alexi в 01 Ноември 2011 20:28:06което е достатъчно да не те хване бялата смърт

хахахахахахаха въЙ умрех (rofl) (rofl)
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

itskin

Здрасти колега,

нормално е да загрява бавно както казаха колегите, особенно ако засилиш парното на МАХ от раз. От опит, пусни му малко аванс на мотора като засилиш парното като е малко загрял. Хем топли, хем по-бързо загрява.

Backstage

Цитат на: amplified в 01 Ноември 2011 20:08:54
Аз загрявам за 5-6пресечки и един светофар...  :P
Също!!! Обаче пускам парно чак след това

petermitkov

Не е ли вредно на студеното предно стъкло изведнъж да му пуснеш горещ въздух от парното - т.е. мисля че е по-добре за стъклото да се загрява постепенно  заедно със загряване на парното.
Иначе ясно че без парно ще  загрее по-бързо двигателя.
sapienti sat

tropper

Вредно ще е да му ливнеш загрята до 90 градуса вода, иначе въздух, който едва е стигнал 40-50 градуса и докато стигне от отворите до самото стъкло се смесва с другия студен въздух в купето.....

Въздухът прави доста слаб топлообмен, не го мисли.

Нищо му няма на стъклото  (fri)

П.С. Друг е въпроса, че ако има скреж по стъклото, дори и хладния въздух спомага за по-бързото разтопяване.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Alexi

днес си активирах отново ЕГР-а и трябва да отбележа ,че загрява значително по бързо .. за 5 км стрелката стигна средата при 3° навън и пуснат на 22° климатроник ... явно няма да съм за термостат(и)

G_o_c_e_v

Ако имаш топлообменник, много ясно, че ще загрее по бързо, все пак с активирането на EGR-а си отворил пътя на газовете да преминават през топлообменника.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


escobar

Има и едни печки WEBASTO, които се монтират и допълнително - с тях определено е комфортно ама май с монтажа са към 1500 лева (hammer)

momo76

И аз махнах ламарината дето бях затапил EGR-а и почна да загрява. Преди 1 час работа на мотора и минати 11км и не загряваше, а и разхода отиде до 10. Сега се надявам поне малко да падне разхода.

escobar

Веднъж четох форума на Тойота - аз си го причинявам рядко, защото нещата там са по-крайни от ЦСКА-ЛЕВСКИ, Сърбия-Косово, републиканци и демократи.

ТЪ! Един юнак си беше закупил Авенсис Д4Д и понеже искал да я разработва "оптимално" и то през зимата, няколко пъти я беше чакал по 50 минути на място, докато влезе в оптимална температура, преди да потегли.
Доколкото знам КПД-то на съвременния дизел е много високо и затова загрява бавно. На HDI, което си е TDCI, дори когато е загрята след стабилно каране като попаднеш в задръстване при отрицателни температури, стрелката и температурата падат...

petermitkov

Значи съм за термостат тогава - моят ЕГР не е затапен и въпреки това колата загрява бавно - от Люлин като тръгна започва да загрява чак на Софийския университет - това са си 10ти км и отделно няколко тежки светофара.
sapienti sat

tropper

Цитат на: petermitkov в 25 Ноември 2011 08:36:00
Значи съм за термостат тогава...
Това се проверява много лесно - пипаш маркуча, който отива към горния край на радиатора. Ако е затоплен преди колата да стигне норм. температура - значи термостат. Ако е студен и при достигане на температурата изведнъж затопли - значи термостатът (или поне външния му кръг) работи нормално.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Alexi

при 2.0 tdci е малко по сложно .. термостатите са 2 ,като по често дефектира тоя втория който е за маслото .. като дефектира не затваря и част от антифриза постоянно се върти в големия кръг и за това загрява значително по бавно ..

jovani68

И мойто TDCI загравя нормално от Люлин-тунела до м/у Раковска или Орлов мост. Всеки ден е така. Термостатите ги смених и двата преди 2 месеца. Според мене е нормално.

Pyrhel

Сигурни ли сте, че има 2 термостата, къде се намират двата, кои кръгове отпушват/запушват?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

momo76

Два са термостатите. Единия си е за антифриза, отваря големия или малкия кръг - намира се отдясно. Другия е масления, не знам какво точно прави - намира се до масления филтър.

jovani68

Втория се намира зад водната помпа.  Свалянето му е голяма играчка ако не се маха помпата.  При мене колата един ден просто стрелката за температурата мина средата и много бързо се изстреля към лютеницата. Добре, че не караше жената иначе щеше да отиде двигателя.  Веднага на сервиз и за по-сигурно и двата а за още по-сигурно и помпата с ремъци и ролки, антифриз и маслото с филтъра.  Общо взето се поизплаших доста като видях стрелката да бяга надясно.