Семи-сликове за всекидневно каране

Започната от Pyrhel, 23 Октомври 2011 22:39:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

Чудя се... И не мога да реша. Дали по-широки гуми за Мондеото или едни семи-сликове. По-широките ще са 18" - 225/45 или 235/40, а семи-тата - 205/55 R16. За всекидневно каране говоря. Семитата са street legal, няма проблем в това отношение. За износването не се притеснявам, мисля си за поведелнието на семи-тата на вода :)


Ще е интересно да съберем мнения (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


road runner

Анатолий имайки предвид ,че повечето силни коли излизат със стрийт лигъл гуми мисля ,че не е проблем да се кара с тях и на вода .

Мое мнение . Ако не е тайна на каква марка си се спрял .

П.С. Йокохамата Парада май беше към тоя клас гуми и Тойо 888. Попраавете ме ако греша :)

viksata

От личен опит мога да кажа че въпреки противоречивите мниения за по широките гуми, при мен се получи доста добре :)
Колата стана по устойчива в завой, а и визията по ме кефи  ;)
Но аз го отдавам на тежкия мотор който носи по широки гуми,трябва да се намери точното съотношение на тежеста спрямо гумата да не се плучи обратен ефект-липса на сцепление.
Това е най общо казано,специялно за Мондеото проблема с тежестта не е проблем- носи на широки гуми :)
но съвет... преди да купиш широките гуми пробвай дали не пилят в калника отгоре,както и в пълен ляв и десен!
Аз съм с 205 от пред и пили зверски ::) нарязах гумата по периферията от ръба на калника и внимавам на пълен волан че да не направя дупка в подкалника  :))
За сликовете нямам и идея.....

Поздрави
   


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Pyrhel

Стандартен размер за Мк3 е 225/40 R18. Искам малко по-височки от тях. Няма да опират в момента. След снижаването (опаа, издадох се (evil)) също не ми се вярва.

Не ме притеснява завоя толкова, колкото тръгването... Обикновени 205 въртящия момент хич не ги обича. А като се има предвид, че по-голям ще става (stir)

Тия от снимката горе са Falken RT 215. Евтини, но с малък скоростен индекс - V.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

От няколко "заразени" колеги съм чувал много добри отзиви за Йокохама Парада като поведение както на сухо, така и на мокро!

escobar

Според мен е излишно изхвърляне за всекидневно каране. Едни хубави "летни" гуми с добър скоростен индекс и пак ще си правиш loca-loca.

Pyrhel

Семи-тата са по-евтини от 18"-ките :)
Иначе ако карам на 2ра и натисна газта до долу си стоя на същото място все едно не съм натискал газ, на 3та приплъзва по-малко (ade)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Danchev

#7
Семитата си се ползват масово за улична употреба и си вършат перфектно работата. Имат си водни канали и дъжда и водата не са проблем. Само пълният ралиджийски слик не става за вода. Вече има доста марки, които вадят модели директно на семи-сликове, като Субару, Мицубиши и т.н.
Главното, което различава семито от нормалната шосейна гума са контакната площ, смесите и съответно тредуеъра.
How about a magic trick?

Alexi

Пърхелчо ония Фалкени заглеждаш ти нали  ^-^ и аз съм ги загледал .. имай предвид ,че сликовете се износват доста по бързо щото са меки и това реално ги оскъпява с около 50%

Pyrhel

Точно ония :) Знам, че се търкат по-бързо, много се кефя като хвърлям гуми, защото са се изтъркали, а не след 6-7 години, защото не могат да се карат повече...
Само ме притеснява как се държат на вода, никога не съм карал с такива гуми на мокро (blush)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

е на вода няма да са толкова добре като обикновените ,но пък на вода се кара значително по рядко .. просто ще караш малко по бавно на вода

Danchev

Дори да имаш съмнения, не може една кола да излиза от завода на семита, да е street legal и да си я караш само на сухо :D
Отделно всяка една гума си има числов индекс за treadwear, който се използва за определяне вида на самата гума. Разбира се има семита с най-различен индекс, разтърси се в джуджъла и ще намериш много полезна информация и сам ще си отговориш на доста въпроси. Много често в правилниците за състезания вместо да се конкретизира вида на гумите, които могат да се изполват просто се споменава минималният treadwear.
How about a magic trick?

Alexi

за това да но гумата за да е добре на вода зависи само от шарката и а тия шарки на полусликовете очевидно не са точно за вода

Danchev

#13
Както при обикновенните гуми има по-добри и по-лоши за вода, същото е и тук.
http://www.youtube.com/watch?v=Rw2lbwPZ5x4&feature=related
има страшно много клипове на напълно наводнени писти на семита ... хората си ги карат
ето за сравнение как изглежда шарката на мокър ралиджийски слик, т.е. гума специално за мокро, която на сухо ще си иде за 1-2 обиколки .... универсални неща няма :)

В мазето имам две гуми uniroyal rallye sport с ДОТ 92' които съм карал преди доста години ... та те бяха някакво подобие на семита от годинитите когато гумите се деляха само на нисък и висок тредуеар. Изгладил съм ги почти на положение пълен слик :D и докато бяха читави съм нямал проблеми на мокро.
Имам и едни йокота, на които не можах да се порадвам, заради дупка и от тях нямам мокри впечатления.
How about a magic trick?

Alexi

треадуеара е едно много разтегливо понятие тия дни ,щото гумите могат да са меки и с добро сцепление и нисък треадуеър ,могат и да са меки и с лошо сцепление поради наличие на много силикони и пласмаси и пак нисък треадуеър .. отделно всеки производител има собствени методологии за замерването му ,няма международна норма .. но по правило меките полусликове изкарват по малко от нормалните гуми ,както и имат по добро сцепление на сухо .. а относно мокрото - явно има и полусликове за мокро не съм запознат с тях но предполагам ,че ако ги караш тях пък на сухо ще ги унищожиш много бързо .. а говорим за евридейки  (fri)

Danchev

#15
Според мен нещата са доста унифицирани вече, доколкото съм чел за да се сложи една гума в графата семи слик трябва да е с тредуеар под 140. Най-ниският индекс който съм виждал на гума, коя е семи е била 60 ... разбира се може да има и по-нисък ... не съм запознат. Сетих се за унироялките в мазата, защото бяха с шарка адски подобна на тези мокрите от снимката, тредуеара посочен на тях беше 100. Карани са няколко години тук и незнам колкото още в чужденеция, износването е напълно поносимо при 100-120 :)
How about a magic trick?

Pyrhel

След ровене и... РОВЕНЕ си избрах гуми за лятото... 225/50 R16. Ще ги туря на 6.5J джанта... Или поне ще се опитам :))

Toyo Proxes R1-R
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

escobar