Монтиране на темпомат мондео МК2

Започната от momo76, 21 Октомври 2011 09:57:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

momo76

Става въпрос за монтиране на темпомат на Мондео МК2 с 4 цилиндрови бензинови мотори. То за 6 цилиндровия е същото само жилото е друго.

Въоръжете се с търпение и следните нещица:
-Волан с бутони и възглавница
-Модул за темпомата+жилото+конектора (вероятността да имате готова инсталация с конектор при двигателя май клони към нула
-ключетата за педалите - общо 3 броя
-Instrument Interface module - при мен само трябваше да го добавя, имаше си конектор и инсталация
-Clock spring (не знам как му викат по нашенски) - трябва да е с три кабелчета, при мен си беше с три
-една крушка за таблото да светне лампата за темпомата.

Ето ги всичките части:


Първо направете един сноп от 6 кабела (желателно е да са разноцветни), който трябва да прокарате от двигателния отсек до купето. Направете ги по дълги за по удобно. След това се режат до където трябва. Аз ги направих по 2.5м и после отрязах повече от метър от тях.
Свържете кабелите към конектора на модула на темпомата:
Пин 1 - Instrument Interface module
Пин 3 - VSS - връзва се към пин 5 на големия конектор зад въздушния филтър.
Пин 4 - към ключетата на педалите
Пин 5 - Clock spring
Пин 6 - Clock spring
Пин 7 - +12V от бушон F23
Пин 9 - към ключетата на педалите
Пин 10 - земя, аз я вързах директно на акумулатора

Шестте кабела трябва да са на Пинове 1, 4, 5, 6, 7 и 9. Добре е да си запише човек кой кабел (като цвят) на кой пин е сложил а не да обикаля вратата да гледа при двигателя къде е сложил жълтия кабел.

Следва монтажа на самия модул
Модула се монтира на доста гадно място. Зад ботуша на амортисьора.



Първо се монтира стойката. За целта се сваля гумата и пласмасовия подкалник. Слага се стойката отгоре, а от към калника се завиват 3 гайки.
Добре е предварително да се сдобиете с пластмасовите винтове които държат подкалника.
След като се монтира стойката се слага и самия модул, който се хваща само с един болт.

Следва закачането на жилото към дроселовата клапа.



До жилото на газта си има отвор за закрепване и на жилото за темпомата, първо се закача самото жило - то е на ябълка накрая, и след това се мушва и синия ограничител.

Вече всичко при двигателя е готово - влизаме на топло в купето. Може преди това малка почивка за по максимум 1 бира, че следва работа с кабели, а там трябва бистра глава.

Следва монтажа на новия волан с бутоните.
Първо се откача акумулатора за около 15мин. Най добре преди почивката за бира.
Сваля се възглавницата - две болтчета отзад. Торкс ама забравих колко беше. Внимателно се откача кабела на възглавницата и се слага някъде по надалече. Откакто видях как гърми това нещо и се вардя доста.
След това и волана - една гайка.
Ако Clock spring е с 3 кабелчета просто слагате новия волан с бутоните и неговата възглавница с което волана е готов. Ако е само с 2 кабелчета - сменяте го с новия с 3 кабелчета и пак слагате волана (карането без волан е много интересно но и опасно).



Следва свързването на кабелите към конектора на Clock spring. Той е черен и се намира на кормилната колона отдолу под волана.
Отрязвате кабела който е на Пин 1 и на негово място запоявате кабела от пин 6 на модула за темпомата. На пин 3 свързвате кабела от пин 5 на модула за темпомата.

Слвдва монтажа на кабелите към ключетата на педалите. Ключетата си ги вземете от колата донор. Ако донора е автоматик ви трябва ново ключе за съединителя, старото не става. Купува се ново - не е скъпо.



Тука вече малко съм позабравил как беше. Но по схемичката може да се ориентира човек. Ако не може да се ориентира по схемата и по свалените ключета с кабелите, по добре да не се хваща на хорото.



Остава да се свърже кабела от пин 1 на модула на тмпомата към пин 12 на Instrument Interface module и да се монтира самия модул. Той пали лампата на таблото при задействан темпомат.

А забравих - трябва да се добави и една лампа в таблото че да има какво да свети.

Ами май това беше. Като се сетя някой подробности ще добавям.

Това всичко е ако Мондеото е Ghia. Ако не е има възможност да липсват някой кабели от инсталацията - например инсталация и конектор на Instrument Interface module и някое кабелче от черния конектор на Clock spring.

Това тук е оригинала от където гледах.ОРИГИНАЛ

Поздрави