проблем с джойстика на Фокус1

Започната от paco, 03 Септември 2013 20:47:15

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

paco

здравейте колеги,имам форд фокус от една година.Не му работи джойстика където е на волана за радиото. Някой ако знае нешто по темата да сподели..Благодаря....


Bobi


paco


Dmitarcho

От какво го имаш Фокуса ли не му работи джойстика .. или е спрял да работи след някаква интервенция по колата ? Като начало можеш да го извадиш и погледнеш кабелите който тръгват от него. От долната страна /от към педалите/ на джойстика има дупка, натискаш с малка отвертка и се освобождават щипките които го държат и го вадиш като го издърпаш към шофьорската врата ;) После може да погледнеш и буксите който влизат в касетофона ;)
Ръца Пръца

paco

да колега така го купих...това където ми казваш го направих. и касетофона извадих и джойстика.....всички букси и кабели са си на място..Може ли джойстика да е развален или да не идва сигнал до него...... :o

djidji_md

Мога да ти дам моя, само ми намери една тапичка, да не седи дупка на мястото на моя.

Dmitarcho

Отвори джойстика и виж вътре платката. Да не е дало фира нещо вътре.
Ръца Пръца

paco

ок,благодаря за съветите.....мисля да пробвам с друг джойстик на един приятел..ако има някакъв успех щте споделя (ford)

Vasilev

Виж дали въобще имаш извод за джойстик на радиото. Моята като я взех ѝ беше скубнато CD-то и беше сложен касетофон без извод.

paco

имам букса,колега....3броя са според мен средната е за джойстика от нея излизат 3 броя кабели.....но до буксата на джойстика са само 2броя...и незнам дали така трябва да бъде :o


paco

здравейте колеги!!! преди време бях писал за моя проблем с джойстика който не работи.......сега ви споделям че съм го пробвал на друг Форд и за моя радост работи..Проблема май се оказа според мен в самия касетофон... :o.Защо мисля така,щте споделя..Касетофона в моя ФОРД ФОКУС е оригинален модел----2000ТRA/FFC има си букса за джойстик, но ме съмнява ,че не поддържа тая функция и за това не работи джойстика. Молбата ми е някой ако е запознат по добре да сподели дали всички касетофони от ФОРД поддържат тая функция :-[..Благодаря предварително..

Bobi

Най-лесният вариант е да се разбереш с някой друг колега от Варна на някоя среща ( ако направите такава) и да пробвате с неговото радио.

ForeverFord

До петък съм във варна,ако искаш пиши на ЛС
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

paco

Благодаря,колеги за отзивите щте потърся някой приятел да пробвам преди да купя друг.....После щте споделя.Лека на всички.

ganador

  Мисля, че трафик 2000 на Вистеон не се управлява от джойстика. Все пак, погледни дали има пинове в средния конектор на радиото, ако е празен - не се тормози повече.

paco

Благодаря,колега за съвета,но и пинове има по средата,но само на два от тях има сигнал. Един техник ми каза ,че поне на три от всички трябва да има сигнал. Затова съм тръгнал да разпитвам .

Manolcho78

#16
Здравейте, колеги!
Отскоро съм собственик на един фокус седан 2004 и моя джойстик не работи. Радиото е 6000 CD. Значи като взех колата, радиото въобще не работеше и понеже не успях да го извадя от таблото, го занесох на майстор. Оказа се, че въобще не беше свързано. След свързването се оказа че е блокирано - срещу 20 лв. момчето го разблокира и сега радиото бачка. обаче джойстика не работи. Иначе предишния собственик явно си е бил сложил Pioneer DVD не знам какъв си плейър, щото в жабката намерих упътвания и всякакви други бумаги, и си е монтирал на задната кора два яки говорителя Pioneer /явно вградените във вратите не са му били достатъчни ;) /, и които в момента не са свързани за съжаление. Та явно като е решил да продава колата, си е сложил заводското радио и е разкачил окабеляването на допълнителните задни говорители. Та мисълта ми е следната: понеже изчетох упътването от тази тема http://fordbg.com/forum/index.php?topic=50.0 -за която съм много благодарен на форума :)  и там пишеше за въвеждане на VINa в радиото, дали ако го въведа, радиото ще разпознае превозното средство и ще му проработи мултифункционалния волан ????
Свят - шарен, шматки - бол :)

hotblooded

Ако не работи дистанционното до волана това е най вероятно защото  не са свързани кабелите му

Manolcho78

аз пък не обърнах внимание, дали му свързаха отзад всички кабели. Явно ще си правя щипки от електроди, както четох в една тема.
btw тоя VIN  код за какво се въвежда в радиото? аз преди малко стигнах до въвеждането му, но нямах под ръка VIN кода и се отказах.
Свят - шарен, шматки - бол :)

Manolcho78

#19
Такааа, вчера измъкнах радиото, и се оказа, че 1 куплунг не е включен, предполагам, че е тоя за джойстика. Обаче като гледам, празното гнездо на радиото се различава от куплунга, който е свободен. Сега преходник ли да търся или каузата е обречена. Явно наистина това радио не е било от тоя автомобил :(
Ето малко снимков материал:
това е гнездото в радиото за джойстика:

А това е куплунга от джойстика:

Егати идиотщината - толкова голям куплунг за 4-рите проводничета, които идват от джойстика  :o
Свят - шарен, шматки - бол :)


Dmitarcho

Не съм много сигурен, дали от джойстика тръгват 4 кабелчета. Преди време преправях моя, но съм забравил колко кабелчета бяха :) Принципно има преходници за буксата отзад - обиколи магазините за аудиотехника ;)
Ръца Пръца

Manolcho78

Значи до куплунга, който трябва да се включи в радиото, идват 4 проводници - лично проверено. Сега не знам дали от джойстика тръгват 4 и директно отиват в радиото, или тръгват n на брой, и да минават през някакъв модул и от него да излизат 4-ри проводника, които да са към радиото. Още не съм намерил време да го сваля тоя джойстик и да го проверя
Свят - шарен, шматки - бол :)

momo76


Manolcho78

#23
при мен проблема е такъв: конектора на джойстика  е това:

а гнездото - такова:

и моя милост като инженер какво направих- с помощта на форума и от интернет намерих схемите на пиновете на конекторите и от 1 авто морга си набавих 6 пинов конектор - от някво мондео го изскубах:
17 пинов за фокус /май повечето фокуси са с такива/:

и 6 пиновия:

Оказа се, че на 17 пиновия конектор има 4 проводници - на пинове 6 - AVC, пин 11 - /Analogue remote#1/, пин 12 /Analogue remote#2/ и пин 17 NVA#2, който при замерване се оказа чиста маса
пинове 11 и 12  от 17-пиновия конектор ги извадих и ги боцнах на пинове 1 и 2 на 6 пиновия конектор /ACP+ и ACP-/, (въпреки, че по схемите са обозначени по различен начин и идея си нямам кое какво е :), на 17 пиновия конектор има пинове ACP+, ACP-, но на тях нямаше свързано нищо ), масата я боцнах съответно на пин 5 и AVC - на пин 6.
Между пинове 11 и 12 идват 2-те продничета от джойстика, чиято схема е такава:

и наистина чрез натискането на бутоните на джойстика се променя само съпротивлението, по което радиото разпознава кой бутон е натиснат - идейно, признавам
Такаа, и след този роман и откриване на "топлата вода" от моя страна, се оказа, че от тая гимнастика няма никакъв ефект, може би само май функцията за авт. усилване на звука в зависимост от скоростта или шума действа, а джойстика продължава да си ми стои за украса ;).
Та въпроса ми е: Радиата с 6 пинов конектор дали се управляват по по-различен начин, не само със промяна на съпротивлението в джойстика, или ако е по-същия начин, дали е с друг набор от съпротивления???? Защото четох коментари, че при мондеотата от джойстика тръгват 6 кабели, минават през някакъв модул - радио модул или нещо такова и от него вече излизат 2 или 3 кабела за гнездото в радиото.
Свят - шарен, шматки - бол :)

Dmitarcho

На Мондео /2003 г./ от джойстика излизат 3 кабела ;)
Ръца Пръца

momo76

На този конектор няма как да закачиш джойстика. Тези пинове ACP са за друго.
Май при теб липсва този конектор който ти трябва. Май си изтегли  късата клечка с радио без вход за джойстик.

Manolcho78

#26
не съм съгласен колега - радиото има вход за джойстик, който вход обаче не става за конектора на джойстика на фикуса :( Иначе и аз забелязах, че в описанието на пиновете на конектора за CD changera ги има и там означенията ACP
Това, ограденото с червено какво е ??? :)

а това са означенията му - на немски и малко размазани, но по-хубави не можах да намеря, съжалявам
Свят - шарен, шматки - бол :)

momo76

Там идва сигнал от VSS за автоматично усилване при увеличаване на скоростта, сигнал за спиране на звука ако имаш телефон, сигнал за включена задна ако имаш парктроник. Но не и сигнала от джойстика. Той идва на липсващия при теб конектор.

paco

колега, и аз да питам имам същия проблем с джоистика......може ли някой да качи снимка къде точно се вързва буксата за джойстика???? Благодаря!!!

Manolcho78

#29
Цитат на: momo76 в 29 Януари 2015 00:18:51
Там идва сигнал от VSS за автоматично усилване при увеличаване на скоростта, сигнал за спиране на звука ако имаш телефон, сигнал за включена задна ако имаш парктроник. Но не и сигнала от джойстика. Той идва на липсващия при теб конектор.
Май че си прав колега  (thup), съгласявам се, няма къде да ходя :)
Ама защо не писа по-рано в темата, да не съм се блъскал нахалост  (facepalm). Всъщност не е нахалост - от цялата тая интервенция, която съм я описал по-горе, има поне една полза - активирал съм автоматичното усилване при увеличаване на скоростта - пин 6 ина двете букси.  (race)
paco, червения конектор, който идва от джойстика по принцип се включва в средното гнездо от картинката (ако е тоя вид - 17 пинов конектор) :

Ако е 6 пиново гнездото, като моя случай, в общи линии духаме супата :) примиряваме се с факта, че радиото не поддържа тая функция и те така :)

Свят - шарен, шматки - бол :)