Mondeo Mk3 TDCi Retrofit круз контрол (темпомат)

Започната от hotblooded, 13 Август 2012 14:11:45

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Dmitarcho

Цитат на: доницети в 02 Април 2013 20:20:46
Малко ще попаря някои мераклии, но моята GHIA преди фейса няма окабеляване (дори за превключвателите)  :'( Така, че колеги не се осланяйте, че задължително ще имате готови кабелчета! Но който има мерак- има решение  (clap) Браво на hotblooded за упоритоста (clap)

Аз пък да ти кажа, че на това Джия-Мия ... вече изобщо никакво внимание не му обръщам :D ВАжното е тоя който е поръчвал колата от представителството, какво си е поръчал. Две мондеота, и двете Джия, и двете една година направени - едното има едни екстри, другото има другите екстри, ако се съберат в един автомобил - ще е със всичките екстри.
Ръца Пръца


moni74

Цитат на: hotblooded в 02 Април 2013 18:57:01
  Koлеги, имаме темпомат (tts)   (race)
Принципно няма проблем, дори и да липсват кабелите от clock-spirng-a до CJB. Само трябва да се внимава с кой вариант на окабеляване е колата при букса C32. Taка и не мога да кажа от къде идва разликата - дали от преди/след фейс-лифта, или Евро3/Евро4...  Но и в двата случая е възможно поставянето.

Иво, моята е 9.2005 /след фейса/ и е ЕВРО 4 - имай го предвид относно различното окабеляване.


----------------------------

ihovahi

Айде Иво и от мен честито :) Много ме радваш с упорството и уменията си :)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

Цитат на: moni74 в 02 Април 2013 20:28:54
Иво, моята е 9.2005 /след фейса/ и е ЕВРО 4 - имай го предвид относно различното окабеляване.
Moнка, точно за това не пускам снимки - не знам дали разликата се дължи на Евро4/3 или на преди/след фейс-лифта. Както казах - нека които реши да си прави, да "цъкне" въпросната букса - ще видя кои вариант е, ще му кажа какво къде да забие.  Просто нямам снимка и на различния от нашия вариант..... а кой знае - може да има и 3ти....  Да видим, може да ме ухапе коня и да реша да си пускам символчето на таблото (да бе, а дали имам нерви)

hotblooded

Цитат на: доницети в 02 Април 2013 20:20:46
Малко ще попаря някои мераклии, но моята GHIA преди фейса няма окабеляване (дори за превключвателите)  :'( Така, че колеги не се осланяйте, че задължително ще имате готови кабелчета! Но който има мерак- има решение  (clap) Браво на hotblooded за упоритоста (clap)
Виж по VIN-декодера дали е излязла GHIA от завода :)

moni74

По-добре качи снимките на твоята букса и обясни за кои пинове става въпрос. Пък после ако някой иска, да показва как е при него и ще се умува. Но поне да се вижда за какво става въпрос.


----------------------------

Bobi

Подкрепям мнението на Монката. Ще бъде чудесно, ако се качи снимков материал. Би трябвало всеки, дръзнал да прави този мод, предварително да е претеглил рисковете за себе си.

ihovahi

Значи, ако имаме всички кабели в буксата към кормилото ни трябват само прекъсвачите нали така?!

Ето и въпросната букса към кормилото:



Без да се пускат допълнителни кабели?!??
Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

#128
ОК, сега ще видя какво имам на телефона:

Ключовата разлика в окабеляването е мястото на единия кабел на букса (клема) C32. Тя се намира на лесно достъпно място - вътрешната бушониера - ето я: 
Ако имате всички кабели (няма празни места) то вие имате окабеляването и ви трябват само бутоните за волана и превключвателите за педалите. Става интересно обаче ако имате празни гнезда и колата ви е феислифтова и е евро 4 (възможно е и при други коли да има разлика)
Пиновете се броят от горе надолу, като 1-11 са от дясната страна, а 12-22 са от лявата. При мен както се вижда (макар и не много добре са празни 2 и 13 - , според схемите от FORD TIS (2004)обаче би трябвало празните пинове да са 7 и 13! Само че при мен 7ми беше зает. От кабел със синьо-черна изолация - за къде и какво е - не знам!  Долу-горе по какво можете да познаете кабелите - на пин 13 е кафяв, на пин 2 (или 7) е бял.  Ако (недай боже) са празни и 3те пин-а (или сте с мотор 90 коня) - ще се наложи да извадите приставката на CJB - бялата пластмаса на която са наредени буксите. Ако я погледнете внимателно ще видите как се вади: освобождавате всички букси, ще видте законтряща пластинка на снимката точно под празното "гнездо" бръкнете с тънка отверка между пластинката и корпуса (черната пластмаса) и приставката ще излезе към вас. Завъртете я така че да можете да изкарате другата част на C 32 - разгледайте я - тук трябва всички кабели да ги има! Иначе става сложно - ще трябва да пускате кабели до PCM-a, само че там - ако няма кабели заводски - няма дупки за тях в буксата на PCM-a и става   (bi) ! Ако имате всички кабели - вижте на кои клеми са кафявия и белия - те ви трябват!  И вижте за всеки случай да не би да има повече от 1 кафяв и бял кабел  (dwo)
   Приемаме че вече знаем на кои пин-ове са кафевия и белия кабел. Дори може да ги свържем, препоръчвам ви да ползвате същите цветове кабели. Другия край на тези два кабела трябва да се озове на входа на clock-spring-a:
   той се намира на дъното на кормилната конзола, точно зад задния край на волана:

И от близо и извадена буксата изглежда така:

   
Тук пиновете се номерират от ляво надясно - тоест празните са 5ти, 6ти и 7ми - на номер 5 свързваме белият кабел, на номер 6 - кафевия.
  Толкова с мистерията на C32  - сега остана за захраним темпомата, за целта изпозлваме клема 7 на буксата на клок спринга и пускаме кабел (жълто-зелен) до CJB, трябва да отиде на пин 8 на букса C 502, тя е свързана с бушон F 82, погледнете дали имате бушон на този слот - 7,5А трябва да бъде!
  ето и схема на разположението на 502 и кой е пин-8. :
Ако се загледате внимателно - на всяка букса са номерирани първия и последния пин от дадения ред!  Кабелите от клок-спринга до CJB прихванете с миши опашки или изолир-банд към съществущите кабелни снопове. Необходимото сечение на проводниците е 0,5 кв.мм! Използвайте многожичен проводник!
 

hotblooded



ihovahi

Цитат на: hotblooded в 02 Април 2013 23:40:33
ДА! Калитко :)

Абе ти защо не ми отговаряш в скайпа :) Ще ти кажа аз калитко :) Мани мани днеска сваляме корите и си викам а дано всичко да е пълно по тая букса... на късмет си ми Ивооо :)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

 Щото не съм на компа с пуснатия скайп, за това :)

ihovahi

Аз си викам пууу какво му стана на тоя човек та не отговаря хаха

Я кажи сега как е с темпомата мина ли вече няколко пъти по магистралата :)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

Цитат на: ihovahi в 02 Април 2013 23:48:15
Аз си викам пууу какво му стана на тоя човек та не отговаря хаха

Я кажи сега как е с темпомата мина ли вече няколко пъти по магистралата :)
Ако чакате някакви чудеса  - няма такива, просто ви почива кракът и не се изкушавате да настъпите педала! Можете да ускорявате от бутона с + да намалявате от бутона с -. Имайте предвид че колата реагира с малко закъснение, а ускорението и забавянето са плавни. Така че ако ще изпреварвате - по-добре набийте педала на газта до долу... и бъдете готов да ползвате спирачката за серизоно намаляне на скоростта или спиране.

ihovahi

Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

Мод-ове и админ - какво ще кажете темата да се "синтезира", ако трябва сам да си я преработя и да се отдели в нова тема като "инструкция за монтаж на темпомат", а тази - вие преценете какво да стане....

Dmitarcho

Тази може да си остане ;) Само да съберат снимките и стъпките по монтажа на първата страница ... ;)
Ръца Пръца

Pyrhel

Ще е най-добре да си остане тая и да се синтезират самите инструкции стъпка по стъпка в нова, благодаря :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho


Това е моята букса под волана, коато оива към клокспинг-а /извинявам се ако не се води точно така терминологията :P/. Доколкото разбрах, всички кабели си имам - буксата е пълна. на педалите нямам прекъсвачи :( и по-интересното, че нямам свободна буска от снопа с кабели който минава покрай педалите. Буксата за зеления "прекъсвач". Какво правим в този случай ?
Ръца Пръца

ihovahi

Здравей :)

Провери къде отиват кабелите (ориенирай се по симиките на hotblooded). Онзи ден гледахме на колегата мондеото (MK3 Ghia) и той също няма тази свободна букса...

Според мен ще трябва да ги допускаш до край тези кабели. Но нека Иво каже какво що...

Който фôрка "майстор" си нахôда!



moni74

Цитат на: dmitarcho в 07 Април 2013 18:02:14
Това е моята букса под волана, коато оива към клокспинг-а /извинявам се ако не се води точно така терминологията :P/. Доколкото разбрах, всички кабели си имам - буксата е пълна. на педалите нямам прекъсвачи :( и по-интересното, че нямам свободна буска от снопа с кабели който минава покрай педалите. Буксата за зеления "прекъсвач". Какво правим в този случай ?

Я снимай над педалите :)


----------------------------

Dmitarcho

Ръца Пръца

ihovahi

Даммм нямаш буксата за шалтера на спирачката... вижда се много добре...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Dmitarcho

То шалтера ми е ясно, че го нямам :) Но нали трябва да има букса ... да се бучне в шалтерчето - за буксата ми е питането ;)
Ръца Пръца

ihovahi

Ами ще изчакаме Иво да ти каже какво трябва да се допуска за тази букса...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


hotblooded

#145
Цитат на: dmitarcho в 07 Април 2013 18:02:14
[ и по-интересното, че нямам свободна буска от снопа с кабели който минава покрай педалите. Буксата за зеления "прекъсвач". Какво правим в този случай ?
Като се прибера у нас ще погледна схемите, ти за всеки случай снимай от близо С 32 веднъж левия и веднъж десния ред да видим какво има там. Ще те оправим и тебе :)
Ма*ка му, при теб е кофти! Честно, ще мога да ти изкопирам инсталацията, но ще трябва или аз, или Ясен, или някои друг дето е бърникал - ще ти се пускат кабели до PCM-a.... E тоя филм не го бях очаквал: да има кабеляците до клок-спринга а да нямаш от педалите до PCM-a. A уж кабелния сноп има разлика само при 90 коньовите двигатели и при със/без ESP. Пи*ка им лелина....  Зае6и не снимай CJB, отвори буксата на PCM-a - зад бомбето на преден ляв амортисьор и ми кажи:
пин 12 и пин 77 заети ли са, ако са свободни - буксата разпробита ли е за тях

kokolighta

Здравейте колеги, имам питане относно темпомата на Форд Мондео МК3. От скоро съм горд собственик на такова преди фейслифта според мен ^-^. И след като нямам ИСП има ли шанс при мен да се получи нещо с темпомата или да си взимам тухлата четворка ??? ?
Поздрави и предварително благодаря на отзовалите се.

hotblooded

Цитат на: kokolighta в 31 Май 2013 14:46:28
Здравейте колеги, имам питане относно темпомата на Форд Мондео МК3. От скоро съм горд собственик на такова преди фейслифта според мен ^-^. И след като нямам ИСП има ли шанс при мен да се получи нещо с темпомата или да си взимам тухлата четворка ??? ?
Поздрави и предварително благодаря на отзовалите се.
Шансове има, особено ако не си с 90 коня двигател.... изчети темата, виж какво има по твоята кола на съответните места (най-вече на педалите) и сподели тук какво е положението при теб... ще ти помогнем да имаш темпомат.

kokolighta

Изчетах темата няколко пъти. Колата е 130 коня 2003 февруари. При педалите няма зеления ключ на съединителя, но проблема е че май няма и букса за него.Също така мисля че няма кабели на 2 и 13 пин.  Благодаря предварително за помоща. Поздрави.

hotblooded

Цитат на: kokolighta в 01 Юни 2013 08:31:44
Изчетах темата няколко пъти. Колата е 130 коня 2003 февруари. При педалите няма зеления ключ на съединителя, но проблема е че май няма и букса за него.Също така мисля че няма кабели на 2 и 13 пин.  Благодаря предварително за помоща. Поздрави.
Зеления ключ е на спирачката, букса за него - трябва да си сигурен че няма, а не да е "май има, май няма". Кабели от волана, до 2 и 13ти пин се пускат лесно, от тях до PCM малко по трудно, но не е невъзможно. Ако нямаш букса за зеления ключ, трябва да видиш на буксата на съединителя дали идват 2 или 4 кабела - ако са 4 - ще стане лесно, ако са 2 пак ще стане, но ще падне доста ровене