Помощ! Форд Транзит 2.4. 90к.с. не пали

Започната от Joker, 16 Март 2025 19:03:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Joker

Здравейте буса Транзит 2.4 90к.с. от 17г. винаги е палил от четвърт както се казва. Вчера спрях угасих го и след, като реших да тръгна въртя и не иска да запали. Пръскахме спрей и пали, но после гасне. Кодовете на грешките са P1563 , P1664, C1304, P0415. Моля помагайте :-[


ivchotr

Aми, честито - май вече си имаш електроника на ГНП-то за правене. Грешките Р1563 и Р1644 касаят точно загуба на комуникация между управляващия модул на помпата и компа на двигателя. Грешката с код С1304 се отнася за излязло извън обхват съпротивление на командващия ключ на круизконтрола. Доколкото разбирам може да е свързано с некоректна работа на катализатора, което пък е засегнато в грешката с код Р0415. Тя е свързана с клапан на помпата, която вкарва пресен въздух в изпускателната генерация, с цел ликвидиране в катализатора на отделяните при изгарянето на нафтата въглеводород и въглероден окис. Там варианти има няколко - пробив в окабеляването, скапан клапан на помпата за въздух, предали се бушон и/или реле за включване на същата. Та има с какво да се занимаваш...

Може да е съвпадение, а може и да не е, ама вчера и аз запалих печката от четвърт оборот, след няколко минути спрях пред една железария да купя някои неща, натоварих ги, запалих колата пак без проблем и след около 200 м изгасна както си вървеше. От тогава пали от раз, но не дава да ѝ подам газ и гасне. И след всяко палене работеше за все по-кратко време. След около 2 часа проверки и завличане на буксир до пред блока, щото не бях минал и половин километър от тръгването, пак запали от раз, успях да ѝ подам три - четири пъти газ и угасна. От тогава не съм я мъчил да я паля, обаче с моята джидавка не мога да я прочета. Та след два - три дни ще имам информация дали и какви грешки е записала. Щото поведението ѝ е като на скапал се датчик на коляновия и/или разпределителния вал. ГНП-то ѝ е с "мозък" като твоята, ама поне пали засега.

Alexi

ще я оправиш ти ,на толкова хора даде съвети - даже предполагам вече си открил проблема ,цяла нощ си имал на разположение  ;D

Joker

Колега ivchotr, какво се прави в такъв случай с изгоряла електроника? Може ли да се ремонтира?

ivchotr

Ако е като на Фокуса, най-вероятно се е скапал транзисторът, от който обикновено се оплакват всички изпатили. Сменя се и колата е отново в играта. Но не е лошо да се проверят първо по-лесните неща, като окабеляване и т.н., преди да се захващаш с помпата. При теб въпросната помпа за вкарване на пресен въздух в изходящата генерация, ако има такава помпа изобщо, може да е причина да не пали колата. А и аз говоря малко по инерция, смятайки, че двигателят ти е ТДДИ. Ако не е такъв, няма да имаш проблем с изгорял транзистор в електрониката на ГНП.

Аз печката ще я оправя, ама в момента едно, че е кучи студ в София, ами и вали. И изобщо не ми се занимава с нея. А и ми трябва четец на грешките, който да се свърже с колата, че моят е за по-нови модели и този не го хваща.

П.П.
Алекси, ти като властелин на дизела, можеш да удариш едно рамо, не да ни оставяш да се лутаме насам - натам :D

Alexi

аз само ги карам дизелите ,не ги ремонтирам  :D