C-Min&C-Max

Започната от More, 26 Февруари 2025 17:16:32

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

More

Малко нестандартно заглавие на темата ми, но така се получи и по-долу ще опиша защо. Първо да кажа, че обичам малки ванчета, досега съм имал Рено Сценик 1 и 2, Опел Зафира А и Б. Имах късмет с добрите им бензинови двигатели, но както всяка кола си имаха и слаби страни. Първия Сценик беше и на-дълго задържалата се кола при мен, при втория леко разочарование. С първата Зафира много се разбирахме, втората ми дойде малко в повече... Та съвсем естествено се насочих към С-макса, много ми харесва както интериора, така и екстериора. Дълго търсих бензиновия мотор 1,6, като изключвах турбинирания, както и малкия EcoBoost. Исках да е вариант Гранд, но все ми се разминаваше. Не исках и да е бяла, но тогава тя се появи и не можах да и устоя:

IMG_20241122_132455_177.jpg

Обслужване, измиване... абе всичко и на пътя. Не след дълго обаче се започна. Мислех, че са замаскирали само проблема с меката връзка, но се оказа катализатора:

20250214_161021.jpg

Както и да е, нов катализатор и отново на пътя. След няколко дни хоп - авариен режим. Сервиз и диагностика. Излезе компютъра:

20250215_103408.jpg

Хайде нов компютър, чаках го месец да пристигне и отново на пътя. Взех и една патерица, крик, ключ за гумите, че не ми се остава насред нищото ;D
Затова от C-Min стана C-Max, но пък ми харесва - вози добре, не гори масло, свалих разхода на дълго до 6,5 /возя семейството и не натискам/, какво повече да искам.
Не можах само карта за навигацията да намеря, хваща само западна Европа. Та приемам и съвети  ^-^


Ozzie

Добре дошъл в клуба! Дано не ти създава сериозни ядове от тук- насетне.

Колкото до навигацията, попитай тук -> https://www.facebook.com/groups/1257621777981275/
или тук -> https://www.facebook.com/carmodbg

P.S. SYNC коя версия е?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

More

#2
Благодаря!
Ами така както се ориентирам е SYNC 1. Поправяйте ако греша.
Прикачвам и картата в нея


George C-Max

Честито колега! Карам такъв C-MAX с 1.0 Ecoboost и също много ми харесва. Много странно ми се вижда това, че се е наложила смяна на компютър. Обикновено са достатъчно здрави и безпроблемни. Карта за навигация може да потърсиш примерно в OLX . България е включена в картата за източна Европа и Русия. Моята кола я поръчах с такава карта и после си купих за западна Европа. Неудобството на това да си с две карти е, че се налага да ги сменяш някъде в Сърбия примерно, за да ги ползваш при по-дълги пътувания из Европа.

More

Ами губел комуникация, каквото и да означава това. Както си работи и изчезва, влиза в авариен режим, после палиш и може да изкара още някакво време, докато пак "изгуби комуникация" и беше доста неприятно.
Да питам - има ли опция за изключване на светването на габарити и стопове при отваряне на врата? Имам и активирани дневни светлини, само софтуерно ли се изключват?

Ozzie

Цитат на: More в 28 Февруари 2025 16:42:00...има ли опция за изключване на светването на габарити и стопове при отваряне на врата?
Мисля, че не. Гледал съм във всички модули, ред по ред, какво може да се конфигурира, но нямам спомен да съм виждал такава възможност.

Цитат на: More в 28 Февруари 2025 16:42:00Имам и активирани дневни светлини, само софтуерно ли се изключват?
Ако се укаже в BCM модула, че е без DRL, вероятно няма да светват при стартиране, но пък ще трябва ръчно да включваш късите. Каква ти е идеята за подобна намеса?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

More

Не, нямам идея, просто ме дразни да паля на фарове, а те тръгват почти със завъртането на ключа. Но пък си е някаква екстра, ще живее  ^-^

Ozzie

Цитат на: More в 04 Март 2025 11:51:03просто ме дразни да паля на фарове, а те тръгват почти със завъртането на ключа
драма не виждам, освен в цената, ако са H15, като моите
В Алиекспрес има комплекти на разумни цени, но не съм поръчвал.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

More

Лято идва и си трябват летни гуми с хубави джанти  ^-^ В тази връзка отнякъде намерих таблица за размера на джантите. Намерих 2 комплекта 16" джанти които ми харесват. Обаче по таблицата трябва централния отвор да е 63,4мм., както и офсета да е 48-52мм. Едните от намерените за покупка джанти обаче имат централен отвор 63,3мм и офсета им е 52,5мм. Та на първо място възможно ли е да не станат, въпреки минималните разминавания в размера?
На второ място не мога да избера фаворит - кои биха стояли по-добре /пускам снимки Вариант 1 и Вариант 2 долу/?
И на трето място ако има колега, който продава хубави джанти за мен, да ми драсне едно съобщение  ^-^
Благодаря предварително!

Ozzie

Вторите ми харесват повече. С размерите също няма проблеми.
На мен ми се мотаят едни 16" от стария Форд. Тези на снимката. Не са безупречни, имат обичайни следи от ползване. Офсета (ЕТ-то) е 40 мм., т.е. изнасят колелото с 12,5 мм. навън, спрямо оригиналните. Друг недостатък - вървят с дърти Мишленки.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Тези от втората снимка, с по-тесните спици, ми харесват повече. Но имат два недостатъка, които в последствие ще те дразнят. Първият е, че са изпъкнали навън или поне на мен така ми изглеждат на снимката. Ако съм прав, почти сигурно е, че ще се дерат по бордюрите при всяко невнимателно паркиране. Вторият е, че бордът в основата на спиците стои почти хоризонтално, което е предпоставка за задържане на кал там. Моите летни са с подобен борд, макар и с различни спици. Лятос, когато завалят дъждовете и съм паркирал до някой тротоар, джантите винаги се опръскват с кална вода, щото нали са ни много чисти улиците. Водата не се оттича лесно от тях и остава в най-долната им точка. Като засъхне там си става като допълнителна тежест за баланс, ама от кал :D И не е много приятна за гледане, естествено. При тези, дето си ги пуснал в първата снимка, тези проблеми ще са много по-слабо изразени, да не казвам никак. А освен всичко друго, вторите джанти май не са и оригинални. Което според специалисти по изправяне на джанти е предпоставка за по-леснот им чупене.

More

@ivchotr Много ми беше полезно, благодаря!
Значи не напразно оригиналните са по-скъпи, ще търся от тях, има хубави модели и дано скоро се появи нещо.
Понеже в предния пост забравих - за първи път съм без болтове, а с гайки. От железните джанти предполагам стават и за алуминиевите, но чета разни мнения и не се ориентирам. Трябват ли ми други?

Ozzie

Цитат на: More в Вчера в 21:13:49за първи път съм без болтове, а с гайки. От железните джанти предполагам стават и за алуминиевите
Не стават. Нямат нищо общо като профил. Утре ще пусна снимка на гайка за стоманена джанта, съпоставена до такава от алуминиева.

Цитат на: ivchotr в Вчера в 20:13:04вторите джанти май не са и оригинални. Което според специалисти по изправяне на джанти е предпоставка за по-леснот им чупене.
Така е, не са оригинални, но пък първите (въпреки, че са ОЕМ) са бахти грозните, честно. Другото което си описал за вторите са бели кахъри.
Колкото до мненията на специалистите за афтърмаркета... Да си го наврът някъде мнението. Два комплекта афтърмаркети съм карал. Носят си на тормоз.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

За здравината им водихме разговор преди доста години. От тогава насам съм ползвал само оригинални джанти и нямам лични впечатления за здравината на афтърмаркетите. А пък се заговорихме с човека докато се потеше да изпъва моите, щото щерката тъкмо беше взела кетапа и да бяга от дупките ѝ беше последна грижа :D Та човекът тогава каза, че ако се бяха накривили афтърмаркети, нямало да издържат изправянето с машината.
А, че първите са по-грознички спор няма. Ама и не са само тези два модела за колата на колегата, предполагам. Все ще намери нещо по-читаво.

More

Оо да, и на мен ми грознеят първите, затова поглеждам и към другите  ;D
@Ozzie ще те помоля за инфото за гайките като можеш. Благодаря!

Ozzie

Двете грозни са от / за стоманени джанти. Лъскавата е от / за алуминиеви джанти.
Всичко опира до контактната повърхност (в случая конус) между гайката и джантата. Разликата е видима, дори и за неспециалист.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

April

В олх е пълно с оригинални фордови джанти, а понякога дори и със сензори на добра цена.
Моите от ФФ4 ги взех за 350 лева някъде.
Безупречни са.