Съгреших, с ново Пежо!

Започната от To4kata, 20 Февруари 2025 15:59:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Не знам вие какво ще кажете, но аз не съм си и представял, че ще взема кола по която няма да имам забележки - интериор, екстериор, окачване и т.н. А съм доста претенциозен. Съгласих се на покупката за няма и седмица. Толкова бързо купих и Фокус 3,5 и като изключим това, че е гол на пушка, също нямам никакви забележки към него - приятен и вътре и отвън, и като окачване и като шумоизолация (почти), че даже и като динамика. Поне на мен ми е ОК. Не така обаче беше във Фокус 4, не ми хареса интериора, иначе си е приятна кола вероятно. Но в Пежото съм влюбен, не ми се слиза ... И в много ревюта признават, че като интериор, екстериор бие много премиум марки!


April

Много ти е готина колата още веднъж да кажа.
Не мен лично ФФ 3,5 ме кефи много повече от 4-ката.
На всичките 4-ки някак си им ..... висят задниците.

zz_stefanov

Точка, Пежото вътре как е от към място спрямо Сандерото и Коната. Че аз съм си големичък.
Изработката ми е извън коментар. ^-^

To4kata

Ами 2008 е най-малкия SUV на Пежо. Може би по-скоро като Сандеро Степуей, макар че според мен е по-просторно, а и като габарити изглежда по-голямо. Абе според мен си е пълноценна семейна кола и няма нищо общо с мъника 208. Но все пак за по-едри хора си иска тест драйв. Може би за хора с повече претенции за простор 3008 и нагоре, ама пък започва да убива на джоба. На мен лично ми е ОК, макар и да е на ръба който бих понесъл, но пък е компактността га прави по-маневрено и лесно за паркиране в претъпкана София! Бих казал доста добър компромис.

To4kata

#34
Айде и новите гуми сложихме - всесезони Hankook kinergy, доста близо са по качества до Mishelin Crossclimate. Първоначално бях харесал Kлебер, на понеже на Ханкука им дават доста добри показатели на мокро, а са прилични и на сняг, избрах тях. Другата седмица слагам и номерата и край на сагата, надявам се!

PS. Ако на някой му трябват нови летни 215/60/17 Continental-ки с ДОТ 2124 свиркайте. Ще се разберем, поне знаете със сигурност че са с 40 км пробег.

Фокус 3

#35
Честито, и много безаварийни километри, със здраве да си я караш! Би ли споделил като возия как е, спрямо Фокус 3.5 комби? Значително по-меко и комфортно ли вози? Благодаря, поздрави!

zz_stefanov

Някой знае ли пежата и другите от туй Стелантис ползват ли общи платформи, двигатели....?
Преди си знаехме Фиат-Крайслер и сателитни и отделно PSA с добавен Опел.
На магистралата край Варна накичиха една сграда с всички марки на Стелантис и тя се оказа, че е на СФА.

Alexi

да ,ползват общи платформи и двигатели .. ако сега си купиш Опел Инсигния 2.0 дизел ,ще дойде с мотор 2.0 ХДИ на Пежо .. в Астрите се слага 1.5 дизела също ,както и 1.2 турбо .. електричките също са с обща платформа ,в групата има доста марки вече

To4kata

#38
Цитат на: Фокус 3 в 04 Март 2025 07:59:25Честито, и много безаварийни километри, със здраве да си я караш! Би ли споделил като возия как е, спрямо Фокус 3.5 комби? Значително по-меко и комфортно ли вози? Благодаря, поздрави!

Ами спрямо комбито не знам, но вози много сходно с хечбека МК 3,5 - аз лично го определям като много стегнато, но не твърдо. И така ми харесва, аз до голяма степен затова се отказах от Октавията, люлее се като лодка и не се усеща връзката с пътя. Воланът също е леко стегнат, в сравнение с новия Дъстър - неговия волан се върти с поглед. По тиха е определено. Абе доволен съм и си е голяма удобство - ключ не ми трябва, доближаваш - отключва се (не да се бъркаш с мръсни ръце или като влачиш багаж), телефон вътре не ти трябва-всичко се прехвърля на таблета - разговори, навигация. Засега не спирам асистентите, даже се съобразявам с тях (сега разбирам, че почти перманентно съм бил в нарушение за скорост). А, и седалките са разкожни, нищо общо с тези на Дъстъра, пък и на Фокуса.

Днес вече е регистрирана, остана да прехвърля застраховките към новите номера и съм готов!

PS. Между другото четох доста добри статии и отзиви от новите ситроени. Както съм споменавал преди десетина години карах Ксара 1,6 бензин и бях супер доволен /като изключим притесненията по торсионния мост/. Тъста ми още я кара. Колко газ е изгорила ...

ivchotr

Цитат на: zz_stefanov в 04 Март 2025 18:08:13Някой знае ли...

Опел и Шевролет до преди 12 - 13 години бяха с едни и същи двигатели и някои неща в купето. Сега не знам как е.
 


zz_stefanov

То Опел премина от GM към PSA преди Стелантис. По е интересно технически има ли общо между PSA и FCA.

Ozzie

дано поколение 2 на то'а маторрр е по-читаво от поколение 1....
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=55&t=129452
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

А дано, ама едва ли. Разход от 3 литра масло на 10000 км ??? Ми, че то човек от смяна до смяна на практика го сменя два пъти :D

Alexi

както вече писах ,такива коли се карат стотина хиляди км и се махат ,да му мисли новия собственик

Жоро Петков

Много странно пък като отвориш немското или инглизкото мобиле и виждаш 1.0 екобууст на по 250 000+ км... дори тука в БГ има такива екземпляри
Сигурен съм, че и с 1.2 двигателя е така. Естествено, че новите двигатели не издържат 1млн км като атмосферен дизел, но за това може да благодарите на зелките в Брюксел.

Като гледам има организация за този двигател точно както за 1.0 екобууст. Т.е. най-вероятно PSA са се впрегнали и са си го пооправили.

ivchotr

Точката ще разказва какво как.

Alexi

този мотор на Пежо се очертава по кекав от 1.0 на Форд

Pyrhel

#47
Май ще разделям темата пак :))
Екото не е кекав мотор, просто има много скъпо ангренажно обслужване и първоначално обявеният живот на ремъка е нереалистичен.
Докато първата версия на Пюрето (PureTech) не е ок - спичане на маслени сегменти, надиране на цилиндри (т.е. силно изразено горене на масло) + проблемите с ремъка и цедката, а и течове отвън. Имат и дефект с коляновия вал - луфтове...

В момента съм на търсене на малка бензинова и евтина кола около 2008-2013 за първа и се нагледах и начетох на тотални мизерии - 1.0 Еко - да случиш на сменен рано ремък или на малко км, когато още не е прецакан - невъзможно; 1.2 ПСА - шит всичко, 1.4 ПСА - шит верига, 1.6 ПСА/БМВ - шит верига/шит всичко. Останаха основно 1.3 Тойота, 1.25 Фиеста или дизели... Доста трудна задача се оказа.

Май клоня на 1.4 ПСА и да сменя веригата, тя е евтина и се сменя бързо.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

взимай на ток не се занимавай .. в София поне зарядни станции бол

Жоро Петков

Цитат на: Pyrhel в 12 Март 2025 13:47:35В момента съм на търсене на малка бензинова и евтина кола около 2008-2013 за първа и се нагледах и начетох на тотални мизерии - 1.0 Еко - да случиш на сменен рано ремък или на малко км

Баш автора на темата няма ли един фокус за продажба със сменен ремък?


ivchotr

Той чака да мине зимата, че е със зимните гуми :D

To4kata

#51
Има, моторът е като часовник, с нов капак на клапаните, термо щитове и катализатор. Ама много хора тука и този мотор го плюха близо 4 г. и 30 - 40 + страници ... Такива писания, видеа, интервюта с пострадали от 1.0 екобуст с лопата да ги ринеш!!! От един месец съм в  2008 ФБ група и повечето са със стария 1,2 мотор. 80% не знаят с какво масло се обслужва, да не кажа, че някой не знаят че е с мокър ремък. Не че е работа на собственика, щото има и много жени, но все пак ... Твърди се че от 2025 вече всички ще са с новия мотор, а не само хибридите.

Pyrhel

От СФА дадоха ли ти аптечка, пожарогасител и триъгълник?
При мен има стойки, но разбира се - не са включени с автомобила, а трябва да се купят допълнително, не помня каква цена ми обявиха от ЕТ, но не ги купих.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

#53
Да, колата идва авариен комплект в хубава чанта. Това ми дадоха и един ваучер за безплатно първо обслужване. Опитах се да си направя устата поне да я взема с всесезонни гуми /друга модификация на 2008 идва с такива/, не стана! А, Pyrhel, сега виждам, че скочил на Октавията! Честито, много да те радва! Ще ме извиниш за късната реакция. Да не си я взел покрай европейското?

Pyrhel

Благодаря ти, тя вече е от година във форума (tooth)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

To4kata

#55
Еми, бях зает, както знаеш. Дано да е с адаптивно окачване? Аз меката возия на стандартното окачване не можах да я понеса. Едва ли имаш много впечатления, ама как са тия в ЕТ, на мен ми се стори много "разгащена" работа там?