Фокус ц-макс 1.6 тдци 90 не пали няма връзка с диагностика

Започната от cilo, 27 Ноември 2024 09:15:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

cilo

Здравейте, от нищо нещо или просто едно съвпадение. От даден момент започна да изписва на дисплея, че съм имал грешка в двигателя или нещо подобно. Закачих диагностиката си и открих грешка P0380. Направи ми впечатление, че понякога не излиза на дисплея проблема и може би от време на време греят свещите. В един прекрасен ден реших да потърся релето за подгрева щото нали тя свещ или ще грее или не. Та отворих в двигателния отсек таблото с бушоните поразгледах бушони здрави релета здрави. Та да видя и буксата там за окиси я извадих, беше добре и я върнах. Тук дойде и проблемът :) 6 мигания на таблото и произволни неща показва, щото с времето едни ги нямаше после други се появиха и тнн. Та общо взето казано нямам връзка с PCM до колкото разбрах по 6те мигания на таблото. Опитах да се свържа с диагностиката, но уви няма с кого да се свържа. ЕЛС и Форскан. На тоя фон проверих доде има в външното и вътрешното табло бушон и реле, всичко здраво. По писания и клипчета в нета проверих за окиси по пътя на кан шините по букси, масите под филтърната кутия. Стихнах и до компа под калника та и при него чисто без окиси. На между двете шини CAN HI i LOW имам едни 120 ома. След тая церемония закарах колата на "майстор" :) който стигна до извода, че имобилаизера не ми чете ключовете и за това не работи :). Та сега отивам да си я прибера и ако някой има идея къде може да е проблема да драсне по някой ред. По логика на това което съм пипал ( извадил буксата в таблото с бушоните при двигателя ) а погледнато реално там няма възможност голяма нито да се огъне много, нито да дръпна да скъсам нещо. Вече идеите се изчерпаха, а на майсторите не им се губи време да търсят прекъснат кабел или друго цял ден на трошка ФОРД ( оооо това е Форд ..... ). Ще съм благодарен на всякакви идеи.


Alexi

при тази процедура с ваденето на буксата беше ли разкачил акумулатора

cilo


ivchotr

Явно не. Ще трябва да си направят клуб тези с този проблем.

nogopechen

Първото нещо е липсва на захранване на компютъра. Когато сте пипали по инсталацията е прекъснал кабел или е окъсил оголен кабел. Когато диагностиката не се свързва с копютъра една от причините е тази. Съответно и имобилайзера се прави на "луд".А дали работи релето за подгрева, се проверява дали има "ток" дирекно на свещите.

Ozzie

Може и голямата букса в кутията с бушоните да не е наместена добре на мястото ѝ.
Преди време се бях вкарал в някакъв подобен филм с Ц-Макса. Бях я свалял, после явно не съм видял, че не е закопчана добре, въпреки, че изглеждаше че е, та след повторното ѝ наместване, всичко си дойде на място.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

cilo

Казвате, че проблема не е нов,  и има вероятност компа да е останал без захранване. При здрави релета и бушони остава да гледам при компа какво излиза. Насока за схема какво да търся като изход по буксите та да разбера какво липсва. Не разбирам само как при едно изваждане се прекъсна кабел. При откачено табло ( отпадане на резистора му 120 ома ) намирам 120 и на буксата дето откачих в таблото на бушони и релета в двигателния отсек. Вероятно тя води към компа и проблема ще се насочи към самото табло с бушони там дето влиза. Щом не съм единственият, моля дайте линк към друг с проблема да чета. Никъде не срещнах такава нелепа смърт на фордаче.
Цитат на: Ozzie в 27 Ноември 2024 21:56:39Може и голямата букса в кутията с бушоните да не е наместена добре на мястото ѝ.
Преди време се бях вкарал в някакъв подобен филм с Ц-Макса. Бях я свалял, после явно не съм видял, че не е закопчана добре, въпреки, че изглеждаше че е, та след повторното ѝ наместване, всичко си дойде на място.
Вадих и слагах от тогава няколко пъти това беше първото което направих след като се появи проблема.

ivchotr

През последните дни се въртяха подобни теми за "внезапна" смърт. Принципно се препоръчва при вадене на подобни важни клеми, хеле пък към компа, да се сваля минусовият кабел от акумулатора. Нищо не ти пречи да пробваш да си обучиш ключовете, де. В търсачката на форума пишеш "обучение на ключ" и ще ти се появи тема по въпроса. Вероятно ще излезе и тази, в която се обсъжда подобен на твоя проблем.

Ozzie

@ivchotr
Това обучение дето все го споменваш последно време има отношение единствено към отключване и заключване на колата, не и към стартирането на двигателя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

При мен се оправи и проблем с паленето. Защото последното се ебава след няколко поредни опита с ключа да се стартира двигателят. Въртиш към палене, не пали, връщаш обратно на нула, пак въртиш да запали, не пали и така няколко пъти и се ошашавва системата. Правиш обучението и нещата заспиват. Защо става така не съм съвсем сигурен, но специално при Фокус Мк1, 1.9 ТДДИ 90 к.с. нещата се оправиха след близо 2 години проблем с паленето.
Затова и го споменавам периодично при споделяне на подобен проблем. Естествено, никой не е длъжен да се съобразява с мнението ми, както и аз не твърдя, че съм непременно прав. Просто споделям опит.


Ozzie

При Мк2, съответно Фокус Ц-Макс Мк1 може и да е различно.

Но не отричам, че има доста хитринки, които при различни модели се задействат по един и същ начин. От раз се сещам за тест менюто.
Друг случай е активирането на датчиците за следене на налягането в гумите. Следвах стъпки показани във видео за Ескейп (мисля, че беше такъв), които проработиха на Фокуса.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

cilo

Колата се отключва и заключва с дистанционното. За тестовото меню със задържане на бутона ресет не излиза. За обучаване на ключ или казано добавяне съм добавял преди година май, но нали трябва да вържеш диагностиката, а на тоя етап няма с какво да се върже. Между другото не би ли трябвало да се свързва с отделните модули без връзка с компа примерно табло абс и тнн.

nogopechen

Една от причините за незвързвае е липсата на захранване, на буксата за ОБД. На "Четеца" не светят диодите. Има схеми в нета. Не е излишна и тази проверка. А в раздела за Фиести вече има две теми за тази "пандемия" по "ФОРД"-овете.

ivchotr

Именно. Оказва се, че и Фиестите си обучават ключовете както Фокусите. Явно си е фирмена политика да не се променя начинът в следващите поколения и модели. В онези клипове за Фиестите, дето ги пусках в една от темите, успяваха да стартират двигателя точно след обучение на ключа.

Във вече няколкото случая на внезапна смърт на запалването очевидно има връзка и със загуба на настройки между компа, имобилайзера и ключа. Затова в темата на единия препатил му предложих, когато дойде време да сваля акумулатора, предварително да закача към плюсовия и минусовия кабел някакъв източник на 12 волта, за да поддържа важните системи без прекъсване. Тази хватка я прилагат в някои сервизи, впрочем. По едно време докато умувахме по проблема ми хрумна дали пък тези кошове нямат батерии за поддръжка на паметта както при персоналните компютри И когато тези батерии са се скапали, се скапват и настройките, ако системата остане без основния източник на ток. ::) Някои видео-рекордери отпреди 30 години имаха подобни батерии, които им поддържаха настройките за часовника, запаметените телевизинни канали и т.н. Други нямаха и като спреше токът, после падаше работа по възстановяването им.

Цитат на: cilo в 27 Ноември 2024 23:47:49За обучаване на ключ или казано добавяне съм добавял преди година май, но нали трябва да вържеш диагностиката, а на тоя етап няма с какво да се върже.

Не е задължително да се прави с диагностика. Достатъчно е да имаш ключ, ток в колата и да знаеш начина по който се прави обучението. Нали не мислиш, че всеки от няколкото милиона собственици на Форд ще е наясно как се работи с диагностика и ще има такава? Но пък може да се предположи, че много от тях може да направят някои неволни разстройки на системата, ползвайки ключа.

Та просто трябва да следваш предписаните стъпки. Затова по-горе ти препоръчах да намериш темата във форума, в която са описани те. Ако правиш всичко както трябва, ще ти се получи от първия път. Може да стане и след няколко опита. Стига да не е изпушил компът или някой друг модул, ако са разкачани кабели при свързан акумулатор, хеле пък и при ключ в положение "контакт". Щото и такива неща са ставали :D Ама, ако се обучи ключът по този начин, може да се предположи, че компът и имо-то са наред.

Друг е въпросът, ако не ти се занимава. Ама и на мен започва да ми омръзва да върша работата на незаинтересовани потребители :D

cilo

Колега ако съм намерил нещо във форума нямаше да питам. До сега говориш за разни неща но все още един линк няма, а аз ако го намирах нямаше да пиша в момента. Ако се чувстваш обиден моля да ме извиниш не е нарочно. И определено не ми доставя удоволствие да се търкалям по колата да търся проблема в студа.

cilo

А в ОБД-то захранване има там намерих и още вчера прегледах какво излиза на пиновете

ivchotr

Това е линк към една от темите за обучение на ключовете:
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=125.msg103883#main_content_section

П.П.
Да не би компът на колата и диагностичният адаптер да са се "разкачили"?!?

cilo

Както по горе писах в шините хи лоу в двата края табло/комп има резистори 120 ома и в обд се хващат 120 от таблото, а би било редно в обд да се измерват 60. Някъде нещо прекъсва един от двата кабела ( can hi can low ). При откачени табло от буксата в двигателния отсек хващам едни 120 който би трябвало да са на компа ако не е съвпадение от друго. Та сега имам нужда от схема да намеря къде минава за да открия и прекъсването може би

cilo

Тази тема ми беше полезна когато взех колата. Помогна за обучаване на ключа за отваряне и затваряне дистанционно и даде напътствие, че е възможно да добавиш премахнеш ключ в имобилаизера което и него съм правил и става. Но в момента аз нямам достъп до никаква връзка с нито един модул с диагностика. И непонятно за мен как стана с едно вадене на букса. Някой ако все пак знае , при липса на връзка с компа нормално ли е да няма връзка с нити един модул

Alexi

прекъснат кабел надали .. ти си разкачал буксата под напрежение ,така че търси нещо изгоряло .. няма да е прекъснат кабел ,точно в тоя момент да се прекъсне


cilo

Има логика, към какво би ме насочил? И принципно търся кабел заради това, че на кан шините имам 120, а не 60 ома. На обд-то ги има и като откача таблото изчезват, но на буксата която съм извадил си ги има което следва, че идват от компа, но не достига до обд-то.

ivchotr

Компът едва ли е изгорял, при положение, че сам се тества и с намигвания казва къде го боли.

Колега Сило, забрави за известно време, че имаш диагностика и пробвай да направиш нещата без нея. Защото от написаното от теб не става ясно правил ли си нещо по въпроса с ключовете днес или не си. По начина, който е посочен в линка с темата за ключовете. Ако успееш да си обучиш някой ключ по този начин, ще стане ясно, че не всички модули са дали фира и което е по-важно - че имат захранване. Като пак казвам - не се отказвай при първия неуспех. Получиш ли сигнал от колата, че си обучил успешно ключ, пробвай и да стартираш двигателя. Карам те да направиш лесни неща, като резултатът ще даде насока за по-нататъшно умуване по проблема.

cilo

Днес съм на работа като се прибера сутринта ще опитам. Имам 24 часа за размисли и идеи :). Утре с нови сили продължавам и опитвам всичко. Говоря за диагностика и шините защото това е единственото несъответствие от всичко видяно и разбрано до момента. Иначи има и доста видеа, но уви нищо от видяното не е моя проблем. Утре сутрин с прибирането ще пробвам с ключа, но ми се върти, че освен с ресета самодиагностиката дето не тръгна и обучението на ключ не тръгна. Друго интересно, че авариините мигачи работели, но не мига и няма цъкане вътре :) което е интересно, че звука на мигача цък цък идва от някое говорителче а не от реле.

ivchotr

Майсторите не харесват Форд точно заради подобни проблеми с ел. инсталацията им.

cilo

Доста време мина и дъждовно. Днес премостих от таблото за бушоните до обд can  шината, колата запали. След това премостих и van  шината и там нещата потръгнаха. Сега на дневен ред е къде са прекъснати и единственото дето обединява и двете е таблото та ей ся ше го разчекна :)

ivchotr

Става интересно. Не е зле да пускаш по някоя снимка. Ще е от полза и на другите с подобен проблем.

П.П.
Кои кабели на КАН-шината премости и проверява ли за записани грешки след като колата запали?

cilo

Не ми е ясно как и двете шини са прекъснати, но и след припояване на таблото неговата букса няма особенна разлика. CAN-H CAN-L излизащи на пин 6 и 14 на буксата за диагностика до която на същите пинове стига и от таблото с същите от таблото с бушони в двигателния отсек. Там те влизат през буксата и излизат на трите затворени бушона за ABS дето са затворени с черно капаче. Там са 2 стъклени и един обикновен бушон като след обикновения има празно място, но не е за бушон а просто извод вероятно за тестово измерване. Диагностика не включих :) защото бях вкарал там кабела и колата запали. За VAN замостих в буксата за диагностика на пин 3 и 11, а от другата страна в таблото с бушоните в краката на пасажера на една от малките букси дето влизат в задната част дето може да е подритнеш когато е сложено таблото на място. Там като пин не съм гледал кое е защото по цвят се ориентирах и от самото табло на тези намерих 120 ома да излизат. Та тук резултата беше, че като пуснах мигач вече някое говорителче попна да цъка както преди щото и иначе има мигачи но не чуваш цъкане на реле. И разбирасе след замостването и на двете показваше 60 а не 120ома. Та от това де разбрах до момента, е че резистор 120 има в таблото и за CAN i za VAN за Can втория е в компа а за VAN втория е в таблото с бушони в краката на пасажера. За момента все още не съм на ясно как защо и къде се прекъснаха, но с байпасите нещата потръгват. Ако някой е имал подобен проблем или знания с желание да сподели пътя на кебелите може да сподели. VAN от таблото до касетофончето го има след него до таблото в краката се губи връзка. CAN го има от компа до кутия с бушони при двигател и на АBS като от бушоните тръгва посока предна паст фарове и се връща към A B S. Не съм добър в обясненията но всякаква информация ще е от полза.

ivchotr

Като за начало не е лошо да се огледаш за всякакви кабели, хванати с твърда връзка към купето, които или са хлабави, или направо не са си на мястото. По-тежкият вариант е да са окъсили кабели някъде по сноповете. Тогава ще трябва да игнорираш модул след модул, докато хванеш кой не е вързан коректно към шината.

П.П.
Защо не преместиш моста от ОБД-конектора другаде, да запалиш колата и да ѝ набучиш диагностиката, за да видиш какви грешки е набила?

cilo

Това беше тестова проба без нараняване на изолация. Късо надали не би работило и с моста и като цяло не биха били 120 ома, а направо късо.

ivchotr

Късото на L към H и обратно, са едни от причините за проблема с КАН-шините. Не твърдя, че при теб е баш така. Другото е да се губи маса. Ама, ако работиш само с Оммер, какво друго да те посъветвам ::)