Фокус ц-макс 1.6 тдци 90 не пали няма връзка с диагностика

Започната от cilo, 27 Ноември 2024 09:15:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Raka77

Хора не знам на какъв език говорите (rofl) (и чичко Гугъл не помага)но чета с възхищение.дано не ми се случва такова нещо.успех на автора.


ivchotr

Ами то всъщност не е чак космическа технология, макар, че се ползва и там, де :D

Идеята на системата с CAN-шините е, че се предават данни с определена скорост между различните модули и компа, като се следят параметрите на волтажа между тях по Висока (H) и ниска (L) връзка. Мисля, че беше нещо от рода на 2.5V сумарно. Та, понеже модулите са вързани паралелно по шината, отпадането на един по някаква причина променя тези 2.5 волта покрай него. Но отпадането на един от модулите не изключва другите от веригата, както би станало, ако са вързани последователно. И, ако да речем, че преди компа на запалването има късо или липсваща маса, свързан към веригата осцилоскоп ще отчете различни стойности в кривата на напрежението. Съответно изключването на дадения модул от веригата би трябвало да възстанови кривата на отчитаното напрежение такава, каквато трябва да е. По този начин човек може да се ориентира къде да търси проблема.
Не знам дали го обяснявам достатъчно ясно, де.

Та колегата мери за съпротивление, което по силата на закона на Ом пак дава някаква ориентация. Колата би записала грешки при неработещи модули и затова по-горе му предложих варианта да я стартира с мост на друго място, а не в куплунга на OBD, за да може в него да включи адаптера на диагностичната си апаратура и да провери има ли нещо записано. Дъртият ни дизелов Фокус записваше грешки за ниско напрежение на входа на АBS модула, което се отразяваше на таблото с една от оранжевите ламБи и ABS-ът не работеше. Хем е с някакъв първообраз на OBD, дето не във всеки сервиз имат техника да го разчетат. Последното е странно, ама е факт. И при двата такива случая като причина се оказа прекъснат кабел към маса, незнайно защо заврян под кутията на въздушния филтър.