Вдига градусите

Започната от Nikolay.T, 07 Ноември 2024 13:34:54

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Nikolay.T

Здравейте колеги.Имам проблем с моя Фокус мк1 1.6 100кс.Казуса е следния,че колата вдига градуси като я понатисна повечеко примерно след 80-90 км в час.Перките се включват колата не прегрява и не стига до критични градуси .Интересното е че ги вдига за няколко секунди и щом пусна газта се нормализира в рамките на няколко секунди.Термостата е нов,но няма ефект от смяната му.Може ли да е от температурният датчик.


Alexi

не ,не може .. въздух в системата ,водна помпа ,гарнитура

zz_stefanov

Нещо ме смущава това, че за броени  секунди спадат градусите.

Raka77

Намирисва на перка на водна помпа,някъде го четох наскоро,няма дебит поради счупени пера или износване и докато не е под голям товар смогва ама като и дадеш зор не смогва да циркулира

ivchotr

#4
Не е задължително да има проблем. Този модел е известен със сбърканите пътища на охладителната течност, поради което в един момент от страна на производителя са взети мерки и е пуснат комплект за справяне с проблема. Комплектът на практика са два - три маркуча, които се привързват към оригиналните и нещата се пооправят. Моята ги има. Ама е възможно не всички собственици да са разбрали за това и да са си дооборудвали колите. Освен това, според Фордманиака при Форд е налице разнобой между отчитаната от компа температура на двигателя и реалната му такава. Склонен съм да се съглася с него, защото и моята на живи данни понякога показва стряскащи стойности, при които други двигатели кривят глави и т.н., а на нея ѝ няма нищо. Дори и когато понякога се е случвало стрелката на уреда на таблото да стига до лютеницата. При това с нови термостат и водна помпа.
Не казвам, че автомобилът от темата не трябва да се провери обстойно, а просто да не се филмира човек. И, ако няма допълнителните маркучи (известни са като байпас), да вземе мерки да си ги набави и монтира.

Nikolay.T

Забравих да спомена,че водната помпа е сменяна преди 20 Хил км.Колата работи добре,не пуши не бара изобщо масло и вода.Работя с нея и се кара всеки ден около 150-180 км само градско.Перките се включват може да се каже че почти не се изключват тъй като работи по 10 часа колата без почти да изстине.Това вдигане на градуса се получа при по големи баири на 3-5 скорост примерно със скорост над 60 но не утива в лютеницат.Пада почти веднага стрелата щом пусна газта или свърши баира.Скоро сменях свещи и забелязах че тадчика е леко напукан корпуса.Може ли нещо да не прави добра връзка и да прави мизерии.Каква е точно ролята на този датчик този който се намира в главата прин свещите.

Raka77

Дано да е кадърна като е сменяна.а датчика би трябвало да е knock който следи дали има детонациите в цилиндрите

Nikolay.T

Ами взех на Ина мисля че беше,значи да изключа този датчик като вариант?

Фокус 3

#8
Точно този датчик при свещите е за температурата, друг датчик за температура на антифриза няма този двигател. Датчикът не е потопен в антифриза, мери температурата на главата, така да се каже. Аз го смених, лесно се разви. Когато сложих газ започна да вдига температурата по същия начин. Като тръгнеше стрелката към червеното, спирах бързо, и проверявах връщащия маркуч от радиатора към двигателя, и той беше студен. Следователно термостатът не е отворен, той е монтиран там, на връщащия маркуч. Като застанеш пред колата, от лявата ти страна, под алтернатора се намира. На място и при движение без много газ си отваряше и маркуча беше горещ. Смених термостат и нищо. Тогава направих т.нар. байпас и се оправи. В другия форум имаше тема, много полезна, от там черпех информация.

Nikolay.T

А след смяната на датчика имаше ли разлика?Трудно ли се прави този байпас?


Фокус 3

Нямаше разлика, с новия сензор същата работа. Новият термостат май беше на 75 градуса, оригиналния на 82-84 някъде, забравил съм. Байпаса не е труден за изпълнение, трудно беше да намеря единия тройник, ако не се лъжа 16-32-16 беше. Другият тройник е
16-16-16.

ivchotr

Снимката на байпаса е от Мрежата, че не ми се слиза по нощите да снимам моята бричка :D

А това е обяснението на проблема:

"Това нещо си е стандартно за фокусите защото имат един бъг в охладителната система. Термостата е много близо до студената вода от радиатора и като го качваш баир или напъваш колата, той отвори, студената вода от радиатора нахлува и го затваря веднага, обаче не е успяла да излезе всичката вряла вода от мотора и така."

nor4ik

Възможно е радиатора да е подпушен

Водниядух1

Или пък гарнитура на главата...-само леко да духа.

ivchotr

Гарнитурата на главата може да се хване лесно с проверка за газове в охладителната течност.