Въпрос за изключване на системата, която следи налягането в гумите.

Започната от April, 19 Август 2024 12:40:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

April

Здравейте,

Намерих си едни джанти без датчици обаче.
Има ли начин системата, която следи налягането в кгумите да се изключи за зимния сезон?

Благодаря,

А.


Жоро Петков

Изключването е голям филм и дори не съм убеден, че може да се направи, тъй като е една от задължителните системи в автомобила.
По-лесно ще е да си викнеш едни датчици от китайците за 30-40лв и  да не го мислиш.

Alexi


April

Благодаря, момчета!

Това ми е от ВИН-а Tyre Pressure Sensors: Tyre Pressure Sensors - 433 MHZ

Къде да търся?

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 19 Август 2024 13:49:04можеш да си прехвърлиш вентилите от другите джанти
Не не можеш. За съжаление са направени да се сложат еднократно.
Цитат на: April в 19 Август 2024 14:02:21Благодаря, момчета!

Това ми е от ВИН-а Tyre Pressure Sensors: Tyre Pressure Sensors - 433 MHZ

Къде да търся?

Ето ти примерно:
https://www.aliexpress.com/item/1005006310063920.html?spm=a2g0o.productlist.main.17.27b450fa7tlzbn&algo_pvid=bd8b8013-7c43-4f5f-9f6b-e2ea78570d33&algo_exp_id=bd8b8013-7c43-4f5f-9f6b-e2ea78570d33-8&pdp_npi=4%40dis%21BGN%2158.39%2145.54%21%21%21230.98%21180.16%21%40211b8c6317240697196948037e0d6a%2112000036709149004%21sea%21BG%210%21ABX&curPageLogUid=Yy592bPLr3zF&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A

Мисля, че дори би трябвало да станат. Ако има как да видиш на оригиналните си серийния номер и по него да търсиш в Али-то. Иначе пишеш Ford Focus Mk<model> tpms sensor и гледаш честотата да съвпада.

Ozzie

TPMS се изключва без драми и пр. с FORScan
Четири датчика на 433 mHz, поръчка от Алиекспрес ми дойдоха на малко под 18$, месец май т.г.

https://fordbg.com/forum/index.php?msg=151183
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

April

Абе отказах се.
Плащам си - въртят гумите на едни джанти.
Трябва да съм се побъркал напълно да влача още едни 20 кила напред назад заради гъзарията да имам два комплекта пък и пари да дам.
Благодаря на колегите, които де включиха - ценен ресурс е знанието.

Жоро Петков

Ш'са сетиш  (tooth) .
Тази глупост с 2та чифта джанти е от остарялото мислене едно време, когато чичковците караха по 2000-3000км на година и взимаш 2ри чифт джанти и сменяш пред блока.
Тва баланс беше мръсна гума... а и то на Лада или Москвич... какъв баланс човек.
Единствения уместен за мен вариант е ако си взел колата с метални джанти, а искаш да минеш на алуминиеви лети.

April

Евала ти за мнението.
И още мога да добавя, не от мен а от гумаджията дето ми сменя гумите вече на 6-та кола.
Каза ми - на ръба на алуминиевите джанти, а и на ламаринените често се явява корозия и спадат. Искам не искам за да се оправи това ще се наложи разджантоване, чистене, баланс... и пак става същото.
И ми каза да не се занимавам с тъпотиииии..... :)


F Focus

Аз пък на всичките коли, които съм имал НИКОГА не съм въртял зимни-летни гуми на едни и същи джанти!
Към автора на темата-гумаджията Ви не Ви ли е казвал, че понякога при демонтаж на гумите се случва парче от основата на гумата, залепнало за джантата да се откърти...? (tooth) И кВо праИм тогава...брак на гумата, нали...или не...?  (tooth) Виждал съм го лично два пъти. След, което какво следва...? Оставям настрана, че всеки монтаж-демонтаж на гуми към джанти е едни пари, които се изплащат много бързо, ако всичките Ви гуми са на джанти.
В никакъв случай не желая да споря-изказах само личното си и да речем некомпетентно мнение, а Вас щом Ви кефи да си въртите всяка година гумите на едни и същи джанти продължавайте-изборът си е Ваш, разбира се.
Поздрави!


Alexi

ама вие и зимни гуми ли слагате  :D по нашия край не е валял сериозен сняг някъде от 2018 ,да не говорим да задържи под нулата с дни

F Focus

Алекси-точно ти съм абсолютно убеден, че прекрасно разбираш за какво точно иде реч в темата, нали?  ^-^
Жив и здрав да си!

April

Интересно, вероятно съм доста тъп и с тъпи въпроси - всяка моя тема се превръща във военни действия или модерноказано СВО  (tooth)

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 22 Август 2024 12:06:11Аз пък на всичките коли, които съм имал НИКОГА не съм въртял зимни-летни гуми на едни и същи джанти!
Към автора на темата-гумаджията Ви не Ви ли е казвал, че понякога при демонтаж на гумите се случва парче от основата на гумата, залепнало за джантата да се откърти...? (tooth) И кВо праИм тогава...брак на гумата, нали...или не...?  (tooth) Виждал съм го лично два пъти. След, което какво следва...? Оставям настрана, че всеки монтаж-демонтаж на гуми към джанти е едни пари, които се изплащат много бързо, ако всичките Ви гуми са на джанти.
В никакъв случай не желая да споря-изказах само личното си и да речем некомпетентно мнение, а Вас щом Ви кефи да си въртите всяка година гумите на едни и същи джанти продължавайте-изборът си е Ваш, разбира се.
Поздрави!



Ми не знам колко бързо ще се изплати тоз монтаж-демонтаж...
Моите джанти са 400лв бройката като сложа и 50лв за датчици - 1650лв.
Смяната на гуми ми е 60-70лв.
Има няма 10г и си прав ще ми се е изплатила "инвестицията" в още 1 чифт джанти и дано не се случи да изкривя някоя по нашите хубави пътища, че обикновено афтърмаркет джантите са доста по "меки" сравнено с оригиналните.
Освен това не плащаш ли за баланс на гумите така или иначе като ги сменяш?
А това с къртенето на джантата и парчета от гумата - колеги моля ви... не ходете в мазата на бай Пешо за смяна на гумите...

ivchotr

Аз, понеже съм чичо, който от 32 години насам само през последните 2 не ходи да му въртят гумите на едни и същи джанти, мога да кажа, че комплектите с джанти със зимни и летни гуми е по-добрият вариант. Поне в масовия случай. Защото:
- поне в София не съм срещал гумаджийница, в която да ми балансират колелата така, че да не тресат когато вдигна определена скорост;
- чакам с часове да ми дойде редът за да сменя гумите в гумаджийница, докато пред блока си ги сменям сам за много по-кратко време. Ръцете ми никога не са ми били заврени в гъза, така да се каже. Опцията със запазване на час не вървеше, защото работата ми беше такава;
- с парите, които 30 години съм давал за смяна на гуми, понеже имаше време, в което имах на разположение няколко коли, мога да купя автомобил, мотоциклет или някаква друга читава техника. А аз съм ги давал на "майстори" в сервизи за гуми, в един от които, на фирма "Диана", дори успяха да ми откъртят парче от оригинална лята алуминиева джанта;
Та воден от горните практики, преди две години от колега от форума си купих комплект джанти (бяха дори с читави гуми на тях), които използвам и в момента. Оригинални фордовски джанти на атрактивна цена. Е, като за моя модел са, но пък на мен точно такива ми трябваха :D И понеже колелата ги балансира роднина от провинцията с машина, която не е барана да икономисва тежести, не тресат от дисбаланс, независимо, че не се балансират всеки сезон.
Иначе казано, всеки има право на личен избор за какво да си дава парите, ама недейте да се изказвате с пренебрежение и сарказъм за чичовците, щото не знаете кой от тях може да ви е татко :D

F Focus

Цитат на: April в 22 Август 2024 13:21:30Интересно, вероятно съм доста тъп и с тъпи въпроси - всяка моя тема се превръща във военни действия или модерноказано СВО  (tooth)


Нищо подобно-ти питаш нещо и всеки си казва мнението без да настоява, че е прав-нали?
Така, че изобщо не си въобразявай, че темите ти предизвикват някакво голямо брожение и спорове-нищо подобно, има къде-къде по-спорни теми за сложни проблеми от твоите питания! (tooth)

saggy

Нека има раздумка, защо не. Да ви кажа от моя опит с втория чифт джанти при Фокуса. Ами, май клоня повече да въртя гуми всеки път на едни джанти. Намирам смисъл от втори чифт джанти само, ако имам гараж. Иначе ваденето на 30кг джанта 16-ка с напомпана гума от мазето, моето е на почти -3 етажа от площадката на блока, си е истинско мъчение за кръста. После монтажът си е едно газурчене  + мъкненето на свалените джанти отново в мазето. След няколко пъти от това упражнение се отказах и дадох вторият чифт джанти на хотел. И вече тотално избяга цялата идея за финансовата икономия. 45лв за смяна на джантите+баланс и 45лв за хотела и то си стана като да въртя гуми на едни джанти. Има плюс, че поне в сервиза се оправят доста по-бързо като просто трябва да направят баланс и монтаж. И че колата изглежда изглежда различна с друг чифт оригинални джанти, които няма да избия вече, защото само те струваха едни 500-600лв по спомен. С гараж всичко това придобива доста повече смисъл и с правилните инструменти си спестяваш горните пари и го правиш, когато ти е удобно. София стана отвратително скъп град и освен, че е скъпо, трябва да чакаш като роб пред гумаджийниците, защото има 2 милиона души с поне 500-600 хиляди автомобила.

F Focus

Затова аз от години си държа гумите с джанти на хотел и изобщо не се гърбя! Напоследък ми струва стотина лева.

April

Цитат на: F Focus в 22 Август 2024 20:25:30Нищо подобно-ти питаш нещо и всеки си казва мнението без да настоява, че е прав-нали?
Така, че изобщо не си въобразявай, че темите ти предизвикват някакво голямо брожение и спорове-нищо подобно, има къде-къде по-спорни теми за сложни проблеми от твоите питания! (tooth)

Добре, спокойно - прав си ;)
P.S. - днеска съм с колелото и не ми пука за никакви джанти и гуми.
Форда спи в гаража, а гумаджия има на 30 секунди от него.
Дали ми трябва втори комплект жанти?

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 22 Август 2024 18:24:24Аз, понеже съм чичо, който от 32 години насам само през последните 2 не ходи да му въртят гумите на едни и същи джанти, мога да кажа, че комплектите с джанти със зимни и летни гуми е по-добрият вариант. Поне в масовия случай. Защото:
- поне в София не съм срещал гумаджийница, в която да ми балансират колелата така, че да не тресат когато вдигна определена скорост;
- чакам с часове да ми дойде редът за да сменя гумите в гумаджийница, докато пред блока си ги сменям сам за много по-кратко време. Ръцете ми никога не са ми били заврени в гъза, така да се каже. Опцията със запазване на час не вървеше, защото работата ми беше такава;
- с парите, които 30 години съм давал за смяна на гуми, понеже имаше време, в което имах на разположение няколко коли, мога да купя автомобил, мотоциклет или някаква друга читава техника. А аз съм ги давал на "майстори" в сервизи за гуми, в един от които, на фирма "Диана", дори успяха да ми откъртят парче от оригинална лята алуминиева джанта;
Та воден от горните практики, преди две години от колега от форума си купих комплект джанти (бяха дори с читави гуми на тях), които използвам и в момента. Оригинални фордовски джанти на атрактивна цена. Е, като за моя модел са, но пък на мен точно такива ми трябваха :D И понеже колелата ги балансира роднина от провинцията с машина, която не е барана да икономисва тежести, не тресат от дисбаланс, независимо, че не се балансират всеки сезон.
Иначе казано, всеки има право на личен избор за какво да си дава парите, ама недейте да се изказвате с пренебрежение и сарказъм за чичовците, щото не знаете кой от тях може да ви е татко :D


Ми ако искаш мога да ти пиша на лично в кой сервиз да ходиш за гумите, защото аз от 0 до 200км/ч нито на летните нито на зимните имам дисбаланс.

В същия този сервиз си записваш точен час и чакаш 15мин за смяна на 4 гуми

Пак казвам спрете да ходите в мазето на бай ПЕшо - знам, че си пиете ракийцата заедно, но го правете след смяната на гумите, а не преди това
НЕ правете това:

https://www.youtube.com/watch?v=F0F6ttBVGnA

И сега да не мислиш, че се заяждам с теб Ивчо - твоя случай е бил съвсем различен, ти може да си спестил щото си имал 10 коли, но колегата пита само за 1. Т.е. лично за мен (и според математиката) излиза, че не е оправдано.

Бай Дъ Уей (както е модерно) - имаш 1 скрит вариант, който не си обмисил - вземи си само 2 джанти и ги слагай от страната на дискотеката ;)


ivchotr

Преди имах три коли, а в момента освен за моята се грижа и за още две през повечето време.
Както и да е. Дори и само с моята си спестявам гоненето на точен час и разходите за смяната. Може да не са големи, ама мога да ги дам за гориво, примерно. Носенето на тежести не ми е проблем - приемам го като фитнес :D
Алкохол не пия по гумаджийници и не ходя при гумаджии, които не знаят какво правят.
И не виждам смисъл някой да ми обяснява неща, в които съм се убедил лично с не малкия си опит по въпроса. Вие правете каквото искате.

April

Я вижте какво ми се падна от лотарията  (tooth)



Даже имат датчици и нито една драскотина.

Април

Жоро Петков

Малиии 6/49. Браво направил си си коледен подарък ми се струва!

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr


April

Благодаря!

Един човек от Асеновград ми ги продаде.
Ще видим напролет дали има заварки.
Прибрах ги на сухо и топло място да отлежават.

Правени са от Ронал в Германия, а това е точния модел и цвят:

https://shop.ford.co.uk/products/set-of-4-focus-alloy-wheel-16-5-spoke-easy-to-clean-design-dark-sparkle-04-2018?nosto=productcategory-nosto-2

Виждал съм поне два броя ФФ МК4 с такива и много ме изкефиха.
Разликата с моите на МК 3.5 е ЕТ-то - моите сегашни са с 7, а тези са с 6,5, което е приемливо за гуми с размер 205/55/16.
При МК4 гумите за тия джанти са 205/60/16.

ivchotr

Добре ще е да сложиш размера, с който километражът няма да лъже много.

April

Проверено - по начинът, който смятам да ги монтирам няма да има разлика между двата комплекта, все пак разликата е в ширината на джантите.


ivchotr


April

Аз по инерция не съм написал ясно много е вероятно.
Тия джанти са от от ФФ МК4 и отиват на ФФ МК3,5.