Хлабини на клапаните 1.8 125 коня бензин

Започната от Raka77, 12 Август 2024 23:06:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Raka77

Здравейте колеги,ако някой знае хлабините на клапаните, моля да пише,така и така ще сменям гарнитура на капака на главата та може и да проверя хлабините.правил съм го на мотора ама той е едно цилиндров, така че малко пояснение как се мерят на 4 цилиндрови ще бъде оценено . благодаря


Ozzie

Година на производство, код на двигателя - QQDB или Q7DA, че са различни стойностите според кода на двигателя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Сваля се капака на клапаните и с луфтомери се мерят разстоянията между гърбицата на вала и чашката на клапана, като измерването се правеше в горна мъртва точка. За двигатели Дуратек фабричните луфтове бяха по спомен от 0.36 - 0.30 на изпускателните, но може и да бъркам за долната граница.

F Focus

#3
Ако съм запомнил правилно беше 0.35 на едните и 0.25 на другите, но по-"интересното" започва, ако имаш притегнати клапани! >:(  Проблемът е, че процедурата за реглаж на клапаните не е елементарна, заради което не е евтина и трябва да се направи от съвестен човек, който знае какво и как да направи! Не съм запомнил съвсем точно стойностите, защото всеки фордаджия, с когото съм говорил казва, че стигне ли се до реглаж на клапаните най-добре е да се направи по-основен ремонт на двигателя, щото със сигурност е започнал да "яде" масло-демек смяна на сегменти, гумички на клапаните и много вероятно и ангренажен комплект. Ако "чашките" се престъргват за напасване на луфтовете циментацията им пада и на всеки 20Х. км. пробег трябва да повтаряш операцията, особенно, ако си на газ.
Двигателят ми е QQDB.

П.С. За Протокола-дилърът на "Форд", а именно "Мото-Пфое" НЕ регулира клапани и НЕ прави основен ремонт на двигател!? Информацията ми  е от тази сутрин, щото ги посетих за едно-друго, че поне дават гаранция. Ще пиша колко ще ме ощавят! (:

Raka77

Цитат на: Ozzie в 13 Август 2024 19:55:14Година на производство, код на двигателя - QQDB или Q7DA, че са различни стойностите според кода на двигателя.
здравейте,2006 qqdb e кода на двигателя

Raka77

Цитат на: ADiDimitrov в 14 Август 2024 10:17:35Сваля се капака на клапаните и с луфтомери се мерят разстоянията между гърбицата на вала и чашката на клапана, като измерването се правеше в горна мъртва точка. За двигатели Дуратек фабричните луфтове бяха по спомен от 0.36 - 0.30 на изпускателните, но може и да бъркам за долната граница.
димек трябва да сваля свещите и да докарам всяко бутало в горна мъртва точка и тогава да замеря?

ADiDimitrov

Свещите не се свалят, само капака на клапаните!

Raka77

Цитат на: ADiDimitrov в 14 Август 2024 14:51:00Свещите не се свалят, само капака на клапаните!
извинявам се за въпроса,как ще намеря ГМТ на всяко бутало,има белези на веригата или друг начин?

F Focus

#8
Цитат на: Raka77 в 14 Август 2024 13:23:51димек трябва да сваля свещите и да докарам всяко бутало в горна мъртва точка и тогава да замеря?

Демек най-добре не се занимавай лично с това и не барай нищо!
Извинявай, колега-не искам да те обидя, а да ти помогна, но нищо не разбираш от двигатели, което е добре да си знаеш, за да не си навредиш зорлем, накъдето отиват нещата! Ама, ако си убеден, че си в час-действай, ама нищо няма да направиш-в най-добрият случай!

Raka77

Цитат на: F Focus в 14 Август 2024 16:53:42Демек най-добре не се занимавай лично с това и не барай нищо!
все пак ми се искаше да ги замеря,така и така ще сменям гарнитурата на капака на клапаните  ;D


ADiDimitrov

Виждайки какво ме питаш, по добре не се занимавай ти, помоли някой който разбира. Реално след като се свали капака на клапаните пред теб стоят двата вала виждат се гърбиците а под тях са чашките. Луфта се мери там между гърбицата и чашката. Бутала свещи нямат никакво касателство, веригата не се бара. Но пак казвам по добре отиди при майстор който знае какво прави!

Ozzie

Това за хлабините.
В момента нямам нужното време за обяснения, как се извършва процедурата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Raka77

Хора,не с лошата, донякъде разбирам донякъде не,нали затова си помагаме.досега съм мерил и регулирал и сменял клапан на мотор едно цилиндров обаче,и все още върви.понеже имам четири тука слагам веригата на белези и на колянов вал на белег и мога да замеря всички цилиндри,така ли да разбирам . понякога е по лесно да свършиш някоя работа сам (стига да ти стават ръцете) отколкото да се молиш и да чакаш на някой да ти свърши работата при заплащане при все това.затова някакво понятие имам ,но за мотор предимно,не би трябвало да е голяма разлика,желание също имам .ако някой може да помогне да пише,ако не ще викам неволята  (tooth) .за две седмици съм в Бг и не вярвам някой да ми обърне внимание.

Ozzie

За да им вкараш в норма хлабините на този двигател ти трябват шимове (чуждица) или както им казват тук някои хора "парички" с различна дебелина. Не е като при по-старите конструкции, където разхлабваш една контрагайка, връткаш едно болтче и си готов.
Ако искаш само да ги измериш, реда на запалване е 1-3-4-2

P.S. Една схема, да се ориентираш, как да докараш ГМТ на първи цилиндър. За всеки следващ (по реда на запалване) въртиш коляновия вал на 180°.
Свалянето на свещите най-много да спомогне преодоляване на налягането което буталото създава при движението към ГМТ. С друго няма как да ти е от полза.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Raka77

#14
благодаря ти Ози,това ми беше идеята,как да докарам най лесно ГМТ ,не съм механик но каквото мога си го правя сам. И да и на моторите с шимове подложката под чашката.ще пиша какво съм направил

ADiDimitrov

Има и друг вариант, след прецизно измерване , се прави сметка колко ММ са необходими за да се върнат нормалните хлабини. След това се сваля всяка чашка и съгласно сметките се отнема от вътрешната страна на чашката. Там има нещо като издутина от която може да се отнеме. После се слагат обратно. Има и вариант да се купуват нови чашки по размер, но тогава става по скъп ремонта.

Raka77

#16
благодаря ади

F Focus

Мисля, че ще е полезно по темата да споделя, че тази операция ( с пристъргване) се извършва от една шепа хора в наше село. По-добрият (и скъп) вариант е чашките да се сменяват с нови с подходящата дебелина.
Мото-Пфое отказва да я прави, но щом си решил-действай.

Raka77

Цитат на: F Focus в 15 Август 2024 19:52:14Мисля, че ще е полезно по темата да споделя, че тази операция ( с пристъргване) се извършва от една шепа хора в наше село. По-добрият (и скъп) вариант е чашките да се сменяват с нови с подходящата дебелина.
Мото-Пфое отказва да я прави, но щом си решил-действай.
идеята е да замеря ,а какво ще излезе ще видим.в you tube ги видях чашките с нещо като циментация отвътре

F Focus

#19
С най-добри чувства и без никакво заяждане ти пожелавам успех, Рака и се абонирам за темата ти!
Ако успееш ще скъсаш рязко с бедността, щото тези клапани, които не са хидравлични са проблемни за Дуратек-двигателите, та ще имаш много клиенти!
Аз така и не разбрах измери ли компресията в цилиндрите, двигателят на какъв пробег е, хапва ли масло и т.н.?


Raka77

#20
на 146000 реални, не знам дали харчи щото го имам от 2 седмици,компресия не съм мерил,идеята ми беше да замеря ама кат чета тъка не знам дали ще имам времето да успея и да се справя разбира се ,на моторите е по лесно.ще се чуе