Покупка на акумулатор

Започната от toto, 25 Юли 2024 17:05:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toto

Здрвейте, мисля, че скоро ще ми се набожи да купувам акумулатор за Фокуса ми МК4, защото от известно вереме не може да ми се включи сатрт стоп системата, което означава, че акумулатора пести тока. Дори Заключването на дръжките на вратитте отказва на другите освен шофьорската разбира се. Изписва ми на дисплея да паля двигателя за да пазя батирията или да изключа всички консуматори. Както и да е той е на 5г. вече явно му е време. Въпросът ми е  с тези модерни коли и консумации трябва ли точно същия да си взема или мога просто да гледам да е със същия пусков ток и ампераж и съответно до колкото разбирам трябва дае EFB заради старт стоп и по-високата консумация?
Това дали е достатъъчно за да нямам проблеми?


ivchotr

Не е задължително да е същата марка, но всички останали технически характеристики трябва да са същите или по-добри. Не забравяй и да провериш с какво място разполагаш в коша, че в някои модели влизат по-ниски от нормалните батерии. Ако трябва му измери височината, широчината и дебелината, за да нямаш проблеми.

Жоро Петков

Повечето оригинални акумулатори на Форд са Варта. Аз си взех такъв пак, оригиналния изкара 6 години.
После задължително си нулирай BMS.
Има клипчета в ютюб как да го направиш, не ти е небходим кабел.
При мен примерно беше нещо от рода на 4 пъти натискам и отпускам спирачката на контакт (в темата за мондеото си го написах, но не помня точно)

toto

И моят ще става на 6 г. зимата. Значи толкова си карат. До колкото разбирам важното и да е EFB като гледам нова е за страт/стоп  другите неща са ясни, че трябва да са със същата сила. Колко беше лесно преди отидеш купиш си акумулатор и слагаш, сега мнооооо претенции тия коли.Какво е това BMS  което да нулирам? Какъв проблем създава и то?

Жоро Петков

И сега е просто - абсолютно всички магазини за акумулатори имат налични за коли с или без start-stop система.
BMS е battery management system - грижи се за удължаване на живота на батерията. Идеята е, че колкото по-стара става толкова по-голям ток трябва да отива към нея, за да я зарежда. Ако смениш акумулатора и не я рестартираш ще си мисли, че все още си със стария акумулатор и ще му подава по-голям ток, което ще му съкрати живота.

Ето елементарно е:
https://www.youtube.com/watch?v=3AsvHFdty1A

даваш на контакт - 5 пъти дълги светлини, 3 пъти спирачка и ще започне да ти мига акумулаторчето.

To4kata

Вече я сърбах тази попара. Тук има повече подробности https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12734.msg149647#msg149647. Внимавай с размерите, защото едни тъпанари ме разкарваха до Враца (моя умря в най-затънтения край) за акумулатор с подобни параметри, но не влиза в кутията. Има си точен модел. Моя фокус все пак е МК3,5 - не знам при следващия как е.

Жоро Петков

А ако искаш да не се занимаваш с глупости за София има дори доставка на акумулатор до адрес - взимат ти стария, монтират новия и ти рестартират системата.
Аз се възползвах, защото моя умря в подземен гараж...
Цената беше същата като на акумулатор от магазина.

saggy

Toto, влез в сайта на Варта и по модела  на Форда ще ти покаже правилният акумулатор с размерите. Аз бих взел същата Варта, като старата, за да няма проблеми с размери и характеристики.

toto

Първо трябва да видя Мото Пфое да не ме карат заради гаранцията на колата при тях да сменям всъщност, че съм с удължена гаранция до 7г. Иначе ще взема да ида някъде направо с колата и да взимат стария да слагат нов и готово. Щом няма някакви специални изисквания по модела. До зимата ще си изкара този, но явно е тръгнал. Ходихи до морето и в София я карам сега всеки ден и толкова да не зареди за да активира старт/стопа не е ок.

Жоро Петков

Ами незнам ама аз на твое място не бих го оставил до зимата.. Обикновено тези неща се случват точно, когато не искаш.
На мен ми се случи в деня преди да тръгнем на дълъг път с бебето ми. От едно време си знам, че машините ВИНАГИ се проверяват в деня преди заминаване и това ме спаси, но пак беше на косъм, защото беше петък следобед.
Моя личен съвет е да не чакаш, а да отидеш да смениш акумулатора.


F Focus

Тото-правилно си се насочил да питаш МП, щото те ще използват всяка възможност да прекратят удължената гаранция! >:(

To4kata

#11
Не знам дали ще ви изненадам, но покрай вълненията ми за покупка на шкода, разбрах че много хора с шкоди в гаранция си носят масло от външен магазин /ако искат/ при редовното обслужване и Еуратек няма нищо против това и гаранцията им се зачита /стига да съответства по спецификации/. Би трябвало да няма проблем със смяната на акумулатора, щото ако те остави в нищото, както се случи при мен, как точно да търсиш услугата/разрешението на МП. Това е идиотия, ако е така де.

ivchotr

Акумулаторът е лесен. Аз бих проверил и дали зареждането на колата е в норми. Че, ако не е и новият акумулатор ще свърши бързо.

perun

Ами ако акумулатора поради производствен дефект те остави в с.Чепръчане и колата е в гаранция какво се прави?
Караш я с репатрак до МП или те идват на място и го сменят гаранционно...?!?

ivchotr

Когато си пред дилемата да загубиш гаранцията или да ползваш пътна помощ, по-уместно е да ползваш репатрака. Всички застрхователни компании предлагат услугата за пътна помощ, така че няма драми. А и в с. Чепръчене едва ли продават нови акумулатори.
Трябва да се внимава с какви гаранционни условия е натоварено новото МПС. Затова е и по-евтино човек да си купува такова без гаранции :D

F Focus

#15
Ивчо-повечето застрахователни компании предлагат за автомобили извън гаранция безплатна пътна помощ при "Каско" в рамките на съответният град! Питайте и четете внимателно условията-личен опит! И още-дори при проблем с гаранционен автомобил (служебен) закъсал в средата на нищото може да се чака пътна помощ над 24-48 часа-също личен опит (поздрави на г-н Ламбрефф-нека и той сподели личен опит по темата!)! На подобно място ви остава единствено да чакате (живеете) в автомобила!
Също така застрахователаната компания, която трябва да плати пътната помощ, или дилърът, ако иде реч за гаранционен автомобил ще се постараят наистина максимално да докажат, че вие сте виновен (!), та да не се набутат!
Та, ако желаете имайте предвид написаното от мен и не живейте спокойно при подобна ситуация!

ivchotr

В последно време пътните помощи гонят по бройка тази на такситата :D Така, че няма точка в страната, на която да се чака пътна помощ повече от час - два. Говоря предимно за извънградските точки.

F Focus

#17
Хе-имам предвид да дойде не каква да е пътна помощ, каквито наистина се навъдиха бол, а такава изпратена от застрхователната компания по "Каско" по клаузата "пътна асистенция"! Ако имаш личен опит сподели го, вместо да предполагаш и разсъждаваш, ок?
Съжалявам, че се налага да се повторя, но в повечето случаи пътната помощ е в рамките на населеното място, където е регистрацията на возилото-толкоз! При нова, или по-нова ( демек и по-скъпа) кола-съответно застраховка се предлага пътна помощ за цялата страна, ама по-добре да не се стигне дотам! При по-евтините с/у доплащане и по преценка могат да ти дадат опция за цялата страна. Инак, разбира се ти сам можеш да си намериш пътна помощ, да те ощавят, да ти издадт ф-ра, а после застрахователят да признае 30-50% макс.

ivchotr

Личният ми опит ли? Не е много. Моя кола се е качвала един единствен път на платформа и щях да си спестя това унижение, ако бях прочел ръководството за ползване. Беше в рамките на града. Иначе съм помагал на гаджето на дъщеря ми. Беше катастрофирал на Тракия. Верижна катастрофа преди Коледа. На Бъдни вечер, ама след обяд. Обадих се в застрахователната компания. Те казаха да хващаме първата пътна помощ, да го карат до където иска, но ще платят само до 300 км. Такива са условията по полицата. И на моята ѝ се полагат толкова за годината. Та хванахме една от пътните помощи, дето бяха надушили мършата, натоварихме колата и я закараха от Калугерово до Сливен. Застрахователят плати без да се ослушва.
На дъщеря ми дизелякът (ама не Фордът, а другият счупляк със задрасканата емблема  (tooth)  ) се скапа на тръгване към Търново за да го ремонтират в тамошен сервиз, щото в софийските не направиха нищо. Обадих се на застрахователя. Оказа се, че току-що към Търново си е тръгнал репатрак, който е докарал друг барутник в София. Препратиха ми го. Оказа се, че човекът си е постлал, така да се каже. Натоварихме колата, закараха я в Търново, а застрахователят плати без да се ослушва. Колата я оправиха в Търново.
Та от моя скромен опит става ясно, че не е задължително застрахователят да праща негова пътна помощ, защото със сигурност повечето не поддържат собствени такива и поради тази причина ползват услугите на разни фирми или просто осребряват фактурите на такива, с които нямат договори, уговорки или друга форма на зависимост. Щото, ако не го правят, губят клиенти. А пък като загубят клиенти им намаляват приходите и съответно печалбата.
Не те знам кога за последно си ползвал пътна помощ. Аз пращах дизеляка към Търново миналия месец. Освен това имам двама приятеля с пътни помощи и един приятел в застрахователна компания, та ги знам нещата освен от опит, ами и от източника. О'к?!?

F Focus

За такъв личен опит, описан от теб, или от други изпаднали в подобна ситуация исках да "чуя"-благодаря!


toto

С мултицет като меря всичко си  е Ок има ток и зарержда на запалено. Просто си му идва явно времето.

Жоро Петков

С мултицет може да измериш напрежението, не можеш нито капацитета нито пусковия ток.

toto

Става въпрос, че зарежда алтернатора.

ivchotr

Е ми отивай в някой магазин за акумулатори и ги накарай да му направят проверките, дето ги каза Жоро. Ако не го бива вече, направо си избирай нов и да ти го слагат. Аз бих заложил на "Бош".

toto

Само да уточня с Пото Пфое да не се опитат да ме прецакат и ще взимам.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 29 Юли 2024 23:52:08Е ми отивай в някой магазин за акумулатори и ги накарай да му направят проверките, дето ги каза Жоро. Ако не го бива вече, направо си избирай нов и да ти го слагат. Аз бих заложил на "Бош".

И, аз залагам на "Бош", НО само тип S-5, който е с бял корпус и е с най-високо качество (означението е отгоре), произведен в Чехия-гаранцията му е 3 години. М/у другото се оказа с около сантиметър по-нисък за "Фокус"-2, та са наложи да протече мисъл( (tooth) ) как да стегна корпуса с планката отгоре. По-ниският клас "Бош" е със син корпус и е S-4.
И още-и преди, и след смяната на четките на алтернатора на градско с всички вкл. консуматори червеното символче аку не е светвало-само на дълъг път. Зареждането е минимално, но в аку-то има бая ток-щеше да изгори товарната вилка! (tooth)

KoCMoHaBTa

Прочети тук и тук

Съвета ми е - отиди в Мото Пфое и пробвай по гаранция да ти сменят BMS-a + ъпдейт на софтура.
Ако ти откажат можеш спокойно да си го ресетнеш сам и да и да си решиш проблема временно, докато акумулатора тотално не откаже - след това пробваш пак гаранционно нов акумулатор.

toto

Говорих с Мото Пфое. Гаранцията на акумулатора е до 5години и за да ти го сменят трябва да е тотално грохнал. Иначе ми казаха, че няма проблем да си купувам от където искам само да мина после през сервиза да ми ресетнат БМС и естествено да е подсилен за старт/стоп.

toto

Значи купих си един здрав Бош малко по силен и го монтирах. Днес видях клипчета в нета как се ресетва това чудо БМС и го направих. Имама един въпрос само след цялата процедура с мигане и натискане на спирачката гледам на клипчетата, че дапочва да мига лампичката на акумулатора няколко пъти и тогава е готово. При мен не забелязах да мига, но е факт, че като тръгнах ми се включи старт/стоп. Въпроса ми е значи ли това, че успешно съм го напрпавил и съм приключил с това или да ходая в Мото Пфое. Те и пари ще ми вземат предполагам за нещо което за секунди работа?

F Focus

Честито! Дай инфо какъв тип аку "Бош" си купил, щото Бош"-ове има всякакЪви! Параметри, кой тип е (пише го отгоре на лепенката), къде е произведен и т.н.?