Първоначално обслужване

Започната от simeon_bf, 12 Юли 2024 09:45:46

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

simeon_bf

  Пуснах на търсачката. Не намерих резултати. Може и да не съм видял. Извинявам се за което.
  От вчера се завърнах в семейството на Форд. Преди години карах Мондео. Сега си купих Фокус Мк3 2016г. 1.5D 120к.с. на километраж е сто седемдесет и нещо си хиляди. Но я проверих и реалните и километри 12.2023г.последен преглед в Италия, са били 330 000. Да приемем, че е 330-350.
Понеже автомобила е "нов" внос. С незнайно поддържане. Ще сменя ремъци ролки, масло. Препоръчайте ми марка за комплект ангренажен ремък (помпата сменя ли се задължително, че има комплекти със и без пома). Както и препоръчайте ми  каква марка масло харесват колиците ни. Разбрах, че съм 0-30, ама какво. Други съвети. Имам ли , Ад блуе течности, там преглежда ли се нещо(шом колата "не пищи", че иска нещо. На диагностиката ДПФ показа 2%. Майстора каза, че явно скоро се е регенерирала. Щом се чисти да не пипам, но ако трябва да се погледне нещо. Да и сложа ли Хадо, Бардал в маслото. Тук мненията няма да са еднозначни.Коя нафта зареждате в момента в България( на нея да слагам ли бардал).
По принцип карам бензинки. Само веднъж съм имал дизел, ама той нямаше еко простотии, като съвременните. Понеже карам малко, предимно градско, на къси разстояния. Най-кофтия вариант за дизелите. Знам, че трябва да я продухвам на извънградско. Но какво представлява тази регенерация. Ще вдигне обороти докато карам ли. Сигнализира ли нещо, че е зспочнала, приключила.
 Та много съм бос.


F Focus

Тампон двигател и ск. кутия, оглед на изпускателната сисма, вкл. меката връзка (!), смяна масло ск. кутия, масло на кормилното у-ние, оглед на маншоните на каретата, и кой-знае още колко неща...

Alexi

на тия км - освен изброеното - преглед в читав сервиз ,и дано е поддържана добре че може да излязат доста неща

galiosh

И аз като теб взех един фокус 2 преди няколко години, стандартните работи, масла, филтри, ремъци, водна помпа, м/у другото излезнаха както каза колегата тампони на двигателя 2 броя плюс този на скоростната кутия, сменях съединител и масло на кутията. От там на сетне за мое спокойствие предни задни дискове и накладки, мояъа на километраж беше на 150к, значи някъде като твоята 300к +-, след всичко това спазваш ли си интервалите ако няма нещо по сериозно по двигателя ще те вози доволно. От начало всички ми се смееха как ще взема форд но на вече 60к без сериозни премеждия а се кара 363 дена в годината, освен по нова година, че полицаите ще се радват  :D , горивният филтър го сменяю на 20к, дават му 30к, маслото макс на 10к, дават го на 15к
Ford Focus 1.6 TDCI 90к.с 2006г

Ozzie

Цитат на: simeon_bf в 12 Юли 2024 09:45:46Но какво представлява тази регенерация. Ще вдигне обороти докато карам ли. Сигнализира ли нещо, че е зaпочнала, приключила.
Същността е, да се прочисти филтъра за твърди частици от нагарите, което става чрез повишаване на температурата във въпросния. Обороти няма да вдигне, но вероятно ще включи някоя от степените на вентилатора на радиатора. Индикация няма - нито за започване, нито за край. Евентуално за край може да се приеме, когато спре вентилатора.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

За регенерацията се иска каране с постоянна скорост и обороти в продължение на поне 30-тина километра. Това е същността на "продухването" в извънградски условия.
При тези реални километри, аз бих сменил и водната помпа, защото в противен случай може да се наложи смяната ѝ след някой и друг километър със свързаното с тази процедура разглобяване на всичко, за което вече си дал пари.
На въпроса за маслото - можеш да пробваш с това: https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/product/3833/presteza-msp-0w-30/8182/ Не се нуждае от добавки.

Като цяло, с твоя режим на ползване на колата, е трябвало да си вземеш пак бензинка. С газ :D

Ozzie

Регенерация може да настъпи и при шофиране в градски условия. По решение на "мозъка" на колата, според показанията на датчиците на филтъра за твърди частици.
Изкарването на автомобила на магистрала (или извънградско) и "пържене" на двигателя в червения не сектор не водят до задължителна регенерация. (от личен опит със Ситроен Джъмпер, производство 2022 г.)

Цитат на: simeon_bf в 12 Юли 2024 09:45:46Имам ли, Ад блуе течности, там преглежда ли се нещо...
Ако е EUROVI, вероятно имаш AdBlue, ако не е, по-вероятно е да нямаш. Дай VIN номер или провери сам на https://www.catcar.info/ford/?lang=en
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

simeon_bf

#7
Цитат на: Ozzie в 13 Юли 2024 10:58:59Регенерация може да настъпи и при шофиране в градски условия. По решение на "мозъка" на колата, според показанията на датчиците на филтъра за твърди частици.
Изкарването на автомобила на магистрала (или извънградско) и "пържене" на двигателя в червения не сектор не водят до задължителна регенерация. (от личен опит със Ситроен Джъмпер, производство 2022 г.)
Ако е EUROVI, вероятно имаш AdBlue, ако не е, по-вероятно е да нямаш. Дай VIN номер или провери сам на https://www.catcar.info/ford/?lang=en

 VIN : WF06XXGCC6FP01458 - Има ли възможност да се види с какво оборудване разполагам.Кои екстри имам, кои не.
 Двигателя вибрира по-силно, предава го на самата кола,усеща се. И като тръгвам на съединителя сякаш. Майстора, който я гледа, не ми е казал, за тампони на двигател, но ще ги погледна задължително, като отида за обслужване. Дано да е тампони. Той видя отдолу две биалетки. Дано да не е проблем със съединител или двигател. Ток пробва съединителя, каза че според него не е маховик. Та, ще видим какво ще излезе.

ivchotr

Никой не говори за "пържене" на двигателя. Иска се постоянна скорост с някакви средни обороти, според това какви са нормални за автомобила. В градски условия може да започне цикъл на регенерация, ако да речем човек се движи по булевард като "Цариградско шосе" в София, във време без задръствания. Но има вариант и да не приключи цикълът, което струва ми се не е много добре за автомобила.

Alexi

Понеже сега видях че си градски ,бих те посъветвал да избягваш "майсторите" в нашия град за проблеми по мотора ,ако се съмняваш че има нещо скрито закарай колата в Мото Пфое Варна да я огледат и диагностицират . Вибрации и тресене при тоя съвременен мотор не е нормално ,трябва да работи като бензинов .