Воланът вибрира над скорост 80км/ч - Фокус МК2.5

Започната от saggy, 18 Юни 2024 22:48:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Колеги, карайки по северната скоростна тангента със 120км/ч усетих, че воланът вибрира. Като си махна ръцете от волана, видимо се забелязва тресенето. Нямам някакви шумове по окачването, проверих налягането на гумите, имаше отклонение от 0.1 атм отпред, но нищо фрапантно. Изравних налягането в гумите, както трябва да е - 2.1 отпред, 2.2-2.3 отзад. Днес се качих на околовръстното в частта между Младост-4 и магистрала Тракия (4-5км) и с 90км/ч нямаше никакво треперене. После поех по околовръстното в посока Ботевградско шосе и при тази скорост се появи тресенето. И сега се чудя аз ли имам проблем или просто асфалтът е отвратителен. Чудя се да отида на един баланс на гуми и ако няма подобрение да направя реглаж. Но трябва да е тази седмица и нямам много свободно време. Гумите са сменени през Април, минаха около 2000км за тези 2 месеца, но чак сега забелязах вибрацията. Вярно, че като държа воланът с две ръце, не усещам някаква сериозна вибрация, но махна ли ръцете се вижда видно.
Какво ще ме посъветвате?


ivchotr

Щом по някои от пътищата не се усещат вибрации във волана, значи проблемът не е в колата. И моята тресе по някои пътища, а по други не.


Жоро Петков

Хахахаха точно напролет същия проблем - аз го отдадох на това, че смених мястото за смяна на гуми.
Отне ми 1 месец да разбера, че просто асфалт паша за пореден път е оставил тиквеничетата без грам надзор и те са свършили работата като кучето на нивата.
Асфалта е - спокойно.

saggy

Лошото е, че в европейската столица няма читав асфалт да го тестваш. Не ми се качва на Тракия, че тя е с доста дупки и неравности, и чак на Пазарджик има прави участъци. А Юли е месец за пътувания и се чудя наистина дали да отскоча до сервиз за гуми или реглаж. Но за какво да профукам едни 100+лв и 3-4 часа за нищо

Ozzie

Сложи задните гуми на мястото на предните. Това можеш и сам да го направиш, ползвайки резервната или втори крик.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Фирмичките на Боцата май ползват валяци с квадратни барабани :D Затова нямаме един път с асфалт като в останалите държави. Освен това спестяват материали както от подложката на асфалта, така и от самия него. В резултат - друсане. Боцата го возят с разни тежки коли, които са с окачване, което не усеща неравностите и затова той се е обожествил покрай тези пътища. А и личният му кеш отдавна мина 3 милиарда, ако може да се вярва на някои източници.

П.П.
Крива или разбалансирана гума ще тресе винаги. Щом тресенето изчезва по определени пътища, значи в колата всичко е наред.
Освен това за тресенето не е задължително да има проблем в гумите.

ADiDimitrov

Пет години го играх този мач, то не беше баланс не беше изправяне на джанти, Абе какво ли не гледах, докато тая зима не сложиш нови качествени гуми както отпред така и отзад и о чудо, всичко спря!!!!

Pyrhel

Аз 1 година се измъчих с такива проблеми на Ц5 - ту има тресене, ту няма, на най-хубавите участъци ме влудяваше. Точно спокойната магистрална скорост беше най-дразнеща, но в момента, в който натисна газ - всичко спира.
Автомата го гледаха разбирачи - уж от него било, после карета на полуоски въртях в другата посока, баланси, реглажи, окачване и какво ли не беше. Сложих зимните гуми и като Ади - чудо. Летните идеално прави и балансирани, но вече поизносени и остарели. Смених ги - с нови и всичко приключи.

Все пак загледай дали има луфт във волана, както и в колелата - хвани ги на 3 и 9 часа и с все сила се опитай да ги разклатиш в посока все едно завиват.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

saggy

Гумите са на 2 години и 20 000км пробег - Goodyear Efficient Grip 2. И го изключвам като причина. Краят на Май пътувах до Бургас и нямаше проблеми, но уцелих доста дупки, после доста дупки по софийските улици и се чудя дали не са се разбалансирали гумите.

ADiDimitrov

Това е от гуми гарантирам ти на 100% Дори и лазерния баланс не може да хване проблема, явно на наще каляски, стане ли нещо по гумите веднага се отразява в волана, независимо дали е отпред или отзад!! Чисто нова гума може да се прецака за няма и 1000 км. по нашите чудни пътища!


perun

И аз съм за проблем с гумите или друго по окачването.
Пътищата са еднакви за всички,но не всички се оплакват от вибрации...

F Focus

Търкалям добичето от 4 години по всякакЪви нашенски "пътища" и не е имало тресене, докато не се предаде вътр. каре на дясна полуоска и след смяната и всичко е ток е жица. Отделно, че тресене от пътя, или от окачването се хваща лесно. Пресен пример-днес се върнах от Китен и някои участъци от "магистрала" "Тракия" са буквално ужасни в средната лента-тресе та не се трае, ама колата не е виновна. И вибрира не само воланът, ами и колата, като цяло-или не?
Ако наистина няма голям дебаланс на предните колела залагам, че проблемът е в някое каре на полуоска-пиши какво се е оказало.

П.С. Пътуващите към Южното ни море задължително да минават през заобикалящата отбивка на гр. Бургас-има табела Созопол десетина километра преди края на магистралата.

perun

Никога не съм харесвал практиката да се говори за тежки ремонти преди да се проверят елементарни неща...

ivchotr

А, бе, хора! Саги каза още в първия си пост, че по някои участъци от пътя воланът на Фокуса НЕ ТРЕСЕ. Как точно става тази магия, при която кола с проблем в гумите, джантите, лагерите, диференциала, каретата, полуваловете, шарнирите, щангите, амортисьорите, пружините и/или тампоните на двигателя (може и да пропускам някой причинител) да се укротява (да НЕ ТРЕСЕ) по някои конкретни пътища?!?

Саги, ако някоя гума е изгубила тежест от балансовите такива, ще тресе по всички пътища. Ако се е изкривила гума, тресенето ще е постоянно. И така с всички останали причинители, дето ги изброих по-горе.

perun

Нещата са прости,ама реших да не продължавам тази точна приказка.
Ако един пътна настилка е чак толкова лоша няма как да караш с повече от 80км/ч.

ivchotr

Ти въобще чете ли му първия пост на колегата? Става въпрос за участък от може би един от най-новите пътища в София, по който законно може да се кара с 80+ км/ч. Моята кола също не вибрира там и съм сигурен в техническото ѝ състояние. А по други пътища, включително и по тези, от които се оплаква Саги, вибрира. Моторът ми пък е по-чувствителен по неравните пътища и що псувни съм пратил по адрес на някои персони, не е истина просто. Но между "Младост 4" и АМ "Тракия" не се усещат вибрации.

А ти си довършвай приказките, няма проблем.

perun

Далеч съм от мисълта да споря с някой,който намира проблем в пътищата при вибрации във волана..

ivchotr

За съжаление у нас пътищата са виновни не само за вибрациите във волана.

zz_stefanov

Това ще да е сигнал, че самолетът губи подемна сила и трябва да се вдигне 120 ;)

ivchotr

Онзи ден минах с моторетката по Околовръстния път. От "Младост" до отбивката за АМ "Тракия" нямаше тресене, вибрации и т.н. След отбивката за АМ "Тракия" до отбивката за АМ "Хемус", си имаше доста тресене и вибрации. Налягането в гумите е по норма, амортисьорите са със сменени пълнежи и масло, няма луфтове в лагерите на кормилната ос. Споменавам го, защото окачването му е в пъти по-просто от това на който и да било автомобил.

П.П.
По-горе бях споменал евентуалните причини за вибриране във волана. Забравил съм за луфтовете в кормилната кутия. При наличие на такива обаче, воланът ще е склонен да вибрира дори и по идеално гладък път, защото колелата се опитват да се "разтварят".


saggy

Да дам малко инфо по темата. Направих реглаж на преден и заден мост - колата беше перфектна, както каза майсторът, почти с нулево отклонение от нормите. Реглажът се е качил, разбира се - от 50 на 75лв. След това пробвах колата по околовръстното, където тресеше преди - пак същият ефект. След няколко дни отидох да проверят баланса на гумите. И в него почти нямаше промяна, не знам дали ги балансираха пак честно казано, защото бяха много бързи гумаджиите. Но явно нещо пипнаха по тежестите, защото след това видимо воланът спря да вибрира толкова. Направих 1000км по магистрали последните 7-8 дена и наистина има ефект. Но като си махна ръцете от волата има една много лека вибрация, която като си сложиш двете ръце на волана, не се усеща, но без ръце е видимо лекото вибриране, но е много малко отклонението от спокоен волан. Може би е нормално и няма да се вталясвам повече. Зимата, като сложа нови зимни гуми, ще проверя дали е било от летните, които са на 2 години и 20к км. Засега ще карам така.
Интересно, че при реглажа човекът кажа, че лекото разкрачване на задните колела, за които бях писал в друга тема и бяхме обсъждали, че е от задните носачи, най-вероятно се дължи на омекнали задни пружини. Когато проверявах задното оказчване миналото лято, не се констатираха проблеми по него. Да омекнат пружините е нормално предвид, че са на 13 години. В един момент ще се сменят задни амортисьори и всичко покрай тях.

F Focus

#21
Залагам, че проблемът е от вътрешно каре на полуоска ( дясна)-лично го гледах този 'филм'.
Всичко при мен започна по този начин, неглижирах проблема, който изведнъж се разви и в един момент едвам се прибрах от Пловдив с тресене, което беше зловещо, за което съм писал.
Инак, и аз минах през две -три гумаджийници за реглаж на предните гуми.

saggy

#22
Да ви кажа сложих новите зимни гуми и нямах никакви проблеми с вибрацията. Тя беше много намаляла след повторния баланс на летните гуми, но я имаше. Направо нямаше вибрация с новите зимни гуми, но след 2-3 месеца каране и удряне на много дупки, и при тях се появи треперене на волата. Веднага баланс, гумаджията дори не погледна положението, а направо сложи нови тежести. Онзи ден карах по магистрала Струма и воланът не мърдаше при 100-110км/ч. Явно моят Фокус е доста чувствителен от към баланс, но улиците ни са като швейцарско сирене.

ivchotr

Ами нали и аз миналата година ти разправях, че отсечката на Околовръстния път между двете магистрали не е място за проверка на баланса и други съмнения по окачването и колелата :D Същото е и с останалите пътища и магистрали. Бате ви Бойко докато крадеше ударно от строителството им, се возеше в разни "Секвои" и прочие камиони и с тях нямаше как да усети какво се случва с пътя. А и надали изобщо го е интересувало някога какво наследство оставя на целокупното българско човечество :D

ADiDimitrov

Добре дошъл в филма🤣🤣 и при мен така един слънчев ден когато сложих нови гуми и отпред и отзад, проблема магически изчезна🤣😉 сега не смея да ги сменя!

April

Има едно село Ново Кономлади надолу по Сандански.
Като излезеш от него и поемеш по пътя към София по баира колата започва да тресе.
Пътят изглежда напълно гладък, ама не е.
Пробвано е с 5 различни коли.