И пак не-форд, Octavia 2.0 TSI 4x4

Започната от Pyrhel, 19 Април 2024 11:01:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

И в Рено я има тази екстра от 20 години, ама нали сам каза - човекът си оставил раницата до колата (за да си свърши електрониката работата) и после си тръгнал без да чупи нищо.


Alexi

това може да се случи с всяка кола ,няма нужда да е кейлес .. централното работи кажи речи на същия принцип ,просто натискаш бутонче за да сработи а не е автоматично ..

ivchotr

По принцип е така. На моята аларма ѝ се прецака едното дистанционно (допълнително е слагана). Не мога да намеря алармчик, който да ми направи ново. С менящи се честоти е. Не знам дали заводската е пак такава, ама май не е.

Pyrhel

#63
В друга тема се заговори за разход на 1.5 TSI и реших да пиша наблюдения - днес избягахме от жегите към горите над Самоков:
София - Самоков: 6.4/100 с нормално каране и няколко изпреварвания.
Боровец - София: 4.6/100 с кофти трафик и доста изпреварвания.
Между тях имаше около 12 км на първа офроуд, 20-25 км на втора с много изкачване по тесен път (моментният беше между 22 и 35 л/100, не беше приятно за гледане (tooth)) и в крайна сметка: 151 км с 44 км/ч средна - 6.4/100.
Снощи с малко трафик минах 7км градско - 5.2/100 без климатик.
Чисто градско: 570 км с 37 км/ч средна с почти постоянно пуснат климатик - 8.2/100.

Впечатления - кутията в "D" е доста спокойна - превключва неусетно и е за комфорт и икономично каране, обаче в "S" или "M" се променя коренно и ако в тези режими стъпя до долу на педала, върви много сериозно. 2 пъти на жълтите павета ми се наложи да вляза по-остро към "Цар Освободител" от спряло положение - и 2та пъти ме изненадва колко много ѝ се пързаля задницата с включено на нормален режим ESP (има 3 - нормален, спорт и изкл.), не очаквах от такава кола подобно поведение (tooth)

Разходът по борд вече няколко пъти го засичам и по колонка - абсолютно точен и без никакви отклонения. Скоростомерът също няма почти никакво отклонение - само 1 км/ч спрямо GPS-а.

Оня ден нещо се шашна обаче в яркото слънце - тръгвам от подземния, излизам на слънце и малко след рампата има доста плътна сянка, където понякога и през деня се палят фаровете, преминавам я и след още 50 метра -  грешка за нещо по светлините (не помня какво беше, нещо си не работело). Загасих и запалих на следващия светофар - няма я, вчерерта гледах - всичко свети и работи. На по-другия ден обаче ми се обадиха от Шкода (праща метрики + други неща ако ги разрешиш) - добър ден, виждам, че колата е пратила грешка, свети ли на таблото все още и желате ли да дойдете да я погледнем? Хубаво впечатление ми направиха този път (за разлика от продажбата), но гледането го отложих за маслото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Датчиците за осветеност са поне 2 - един в огледалото за задно виждане и един в основата на стъклото. Не е невъзможно в определена ситуация единия датчик да е осветен, а другия "на тъмно" - това ще доведе до подобна грешка.
Интересно за климатика и в друга тема беше споменал, че разхода е доста осезаем с и без климатик на 1.5TSI.
На фокуса, бензинката не съм правил замервания, но сега на дизеловото мондео с без климатик постоянно на 21-22 градуса не съм отчел някаква съществена разлика в разхода.

ivchotr

Добър разход.
Аз днес возих жената с 1.1 без турбо, 4 цилиндъра с 4 карба, въздушно охлаждане, без никакви системи за подпомагане на водача, модел 1983 г., през Копривщица, Панагюрище, Оборище и Вакарел обратно към София. Разход по колонка, щото няма бордкомп, 5.14/100 А95. Но зареждането след връщането го направих на друга бензиностанция, понеже не ми се ходеше на тази, дето зареждах предния път. Скоростите на движение няма да коментирам :D Като цяло съм се придържал към макс разрешените по маршрута. Макс вдигната температура на двигателя - 133 0С

ivchotr

Забравих да спомена - който си мрази МПС-то, отсечката от Копривщица, през Панагюрище до Вакарел е точното място  (tooth) Бях се зарекъл преди години да не минавам от там докато не му ударят нов асфалт на този път от край до край, ама нали пустото любопитство какво е положението... Е, ми зле е  :D

Жоро Петков

Вчера забравих да допиша нещо - абсолютно няма как да няма отклонение от 8%, заложени от АБСОЛЮТНО всеки производител на автомобили, в показанията на скоростомера.

Грешката ти идва най-вероятно от това, че си бил на моментен наклон. Гражданския GPS е с малко по-лош алгоритъм и не хваща леки денивелации и това, което GPS-a показва е грешно.

F Focus

Подкрепям-отдавна всички производители нарочно залагат с цел безопасност 2-3% , или повче грешка в показанията на скоростомера в посока нагоре.
Пример при мен-при показание по скоростомера на таблото 130км./ч. реалната скорост е към 126км./ч., а при скорост 150км./ч. на таблото реалната е 145км./ч.

Pyrhel

Не можах да разбера - 2 ли са, 3 ли са, 8 ли са процентите отклонение, "заложени от АБСОЛЮТНО всеки производител". Не съм попадал на такава информация, дайте някакъв официален източник, в който са упоменати тези условия.

За измерването на скоростта имам въпрос, радарите за самоконтрол също ли показват едно към гьотере и защо винаги е 1:1 с показанието от GPS измерването? Кои са лошите и добрите алгоритми?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr

Тази информация я има отдавна. Ама официален източник не знам откъде да се извади. До преди известно време с опитни засичания се отчиташе наистина разлика между скоростта, засечена с радар и тази, която показва километражът. Полицейските радари се тарират през определено време, защото иначе показанията им може да паднат при обжалване в съда. Както се е случвало многократно. И въпреки периодичната им проверка се слага и една възможна грешка от 3%, ако не ме лъже паметта.
От друга страна, ако автомобилът не е с предписания размер джанти и/или гуми, също се получава грешка в показанията на километража.
Ако скоростта се гледа през диагностика, също се вижда разлика между тази от компа и тази на километража.
Моята я карам с гуми 195/65 R 15, при препоръчван размер 195/60 R 15. По-високите ми гуми дават разлика от около 5 - 6 км/ч между показанията на компа и тази на километража, като според компа скоростта на колата е по-ниска от тази на километража с тези 5 - 6 км/ч. Разликата във височината на бордовете на двете гуми е 12.75 мм и на когото му се смята, може да види колко се "разгъва" едната спрямо другата и т.н. Мен ме мързи. Другият Фокус е с нормалния размер гуми, но пък диагностиката ми не го хваща, че е от първата генерация и не мога да кажа появява ли се и при него разлика или не. Моят през ГПС пак дава разлика, но с 2 - 3 км по-малка в сравнение с тази през диагностиката.
Та в тази връзка аз съм убеден, че до някое време километражите наистина показват по-висока скорост отколкото е реалната, но дали "Октавията" на Пърхел влиза в това число, не смея да твърдя. С тези дигитализирани километражи нищо не пречи на тях да се подават данни от компа, а не от кутията или от другаде. Не знам и защо моят комп дава различни показания и от къде точно взема информация, но няма как да не вярвам на очите си.

perun

При 1.6 FSI не се усеща така зловещо разликата м/у вкл./изкл. климатик. Отделно от това и разхода на гориво като цяло е по-нисък.
Какво направиха с 1.5 TSI при разлика една голяма ракия така и не разбрах...

Жоро Петков

Цитат на: Pyrhel в 23 Юни 2024 21:37:12Не можах да разбера - 2 ли са, 3 ли са, 8 ли са процентите отклонение, "заложени от АБСОЛЮТНО всеки производител". Не съм попадал на такава информация, дайте някакъв официален източник, в който са упоменати тези условия.

За измерването на скоростта имам въпрос, радарите за самоконтрол също ли показват едно към гьотере и защо винаги е 1:1 с показанието от GPS измерването? Кои са лошите и добрите алгоритми?

На информация как работи рутера ти у вас попадал ли си? Ама говоря за софтуера вътре какво и как го прави?
Т.е. няма как да намериш информация, освен ако не отидеш да работиш като софтуерист за такава фирма.

Другото, което Ивчо ти е написал също важи - аз със зимние гуми съм с 235/55 а не с 235/50 и тогава имам разлика в показанията осезаема.

Може пък Шкода вече да показват на таблото директно скоростта от GPS ;)

ivchotr

Цитат на: Жоро Петков в 24 Юни 2024 10:26:48Може пък Шкода вече да показват на таблото директно скоростта от GPS ;)


Това и на мен ми мина през ума, ама като не знам има ли постоянно активен ГПС ::) И какво ще се случи, ако вземе да загуби връзка, примерно.

Pyrhel

Цитат на: Жоро Петков в 24 Юни 2024 10:26:48На информация как работи рутера ти у вас попадал ли си? Ама говоря за софтуера вътре какво и как го прави?
Т.е. няма как да намериш информация, освен ако не отидеш да работиш като софтуерист за такава фирма.
А тогава как знаеш, че:
Цитат на: Жоро Петков в 23 Юни 2024 11:21:59Гражданския GPS е с малко по-лош алгоритъм и не хваща леки денивелации и това, което GPS-a показва е грешно.

И все пак не разбрах за отклонението, нито защо показанията съвпадат:
Цитат на: Pyrhel в 23 Юни 2024 21:37:12Не можах да разбера - 2 ли са, 3 ли са, 8 ли са процентите отклонение, "заложени от АБСОЛЮТНО всеки производител". Не съм попадал на такава информация, дайте някакъв официален източник, в който са упоменати тези условия.

За измерването на скоростта имам въпрос, радарите за самоконтрол също ли показват едно към гьотере и защо винаги е 1:1 с показанието от GPS измерването?

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

километража по правило и съвсем умишлено показва малко по висока скорост от реалната ( до 5% мисля ) направено е с цел да не можеш да обжалваш актове за превишена скорост на базата на отклонението от точността заложено от производителя

ivchotr

Забелязал съм, че различните радари за самоконрол показват различни скорости на движение, когато ме "щракат", макар и да се движа с една и съща скорост минавайки покрай тях.

Alexi

тези радари не са средство за измерване ,показанията им са ориентировъчни .. за разлика от камерите за скорост

ivchotr

Някакъв спец от контролните органи имаше идея да ги ползват като радари за скорост с опция за наказания на провинилите се водачи :D

F Focus

Тази информация съм я чел оше по времето на соц-а, когато трудно се намираше, каквато и да е такава и се споменаваше 3% заложена грешка от ВСИЧКИ производители (демек още тогава е имало картел! (tooth) ), независимо социалистически, или дълбоко-загнили капиталистически с цел безопасност-демек се кефиш, че си вдигнал такава скорост, каквато се показва на таблото и не натискаш повече педала. Разбира се с увеличение на скоростта процента се запазва, но разликата нараства. Тогава, обаче нямаше джи-пи-ес и прочие, та не можеше да разбереш какво-що.
При мен сравнявайки скоростта по таблото и по джи-пи-ес разликата е 2.5-3%.


Pyrhel

Пфуу, бях взел пуканките да се забавлявам на алгоритми, измерване на скорост, прецизност на GPS-а, пък зададох няколко въпроса и нищо не стана (popcorn)

По случайност, това са част от нещата, с които се забавлявам на работа и ще поразкажа накратко защо написаното не е вярно.

Прецизността на GPS-а няма нищо общо с това дали е за шир потреба или военен. И двата работят на еднакъв принцип, и двата имат едни и същи алгоритми и най-важното - с отворен код са. Абсолютно еднакви с едно изключение - военните използват повече от една паралелна честота за комуникация със сателитите, а гражданските само една. Военните се опресняват по-често, а гражданските - веднъж в секунда. Защо? За да са по-малки и по енергоспестяващи, тъй като за цивилна употреба няма много значение за +/- няколко метра грешка. Можеш ли в мазето да си сглобиш "военен" приемник - можеш.

Всеки сателит излъчва на поне 2 от основните честоти + разширен спектър, по който се познава кой-кой е. Честотите са строго специфицирани и са кратни определена честота (10,23 МХц), идваща от 1 от 4те атомни часовника на борда на всеки. Математиката зад това не е важна, защото се взимат доста параметри предвид, но трябва да се запомни само, че времето се отмерва МНОГО точно на борда на сателитите (ама наистина много точно - взима се предвид дори, че има разлика във времето при различната гравитация на Земята и в орбита на сателитите).

Ся, разбрахме, че сателитът знае колко е часът ((tooth)), обаче какви са начините за измерване на скорост?
Три са основните - кинематографичен, чрез диференциално уравнение (цитатът долу) и чрез Доплеров ефект.

Цитат на: Жоро Петков в 23 Юни 2024 11:21:59Грешката ти идва най-вероятно от това, че си бил на моментен наклон. Гражданския GPS ... не хваща леки денивелации
Просто диференциално уравнение, което взима предвид разстоянието и времето и изчислява скоростта, нали? Това работи само в идеални условия или за петролните танкери, но не и за обекти, които бързо сменят скоростта и посоката си. Ти говориш за денивелация, аз пък ще дам пример със завои - караш в планината и на правата скоростта между 2 съседни точки ще бъде 30 км/ч, а като направиш почти обратен завой ще бъде 2 км/ч... Адски неефективно и бавно за опресняване е и затова не работят на този принцип.

Кинематографичният също има разновидности, но най-елементарното е, че в зависимост от фреймрейта на камерата и избрани стационарни обекти (дървета, знаци и пр.) може да се определи скоростта на обект. Колкто по-висок е фреймрейтът, толкова по-точна е изчислената скорост. От всяка камера става (камера, не тостер), някои даже могат и в реално време + разпознаване на номерата. Играл съм си и с такива камери, ще закача 2 снимки долу с номера на Тойотата (tooth)

И накрая - Доплеровият ефект, за който поне името съм сигурен, че всеки е чувал. Става въпрос за различна дължина на вълната в зависимост от приближаващ или отдалечаващ се обект, адски широко разпространение - като започнем от това дали обекти в космоса се приближават или отдалечават от нас и с каква скорост, през радарите на полицията и тези за самоконтрол, ехокардиографията, движение на флуиди, прахосмукачките-роботи, че дори до измерването на скоростта чрез GPS.

Да, радарите и измерването на скоростта чрез GPS работят на един и същи принцип, дори GPS-ът може да бъде по-точен (радарът е 1 излъчвател, а GPS-ите са често над 5) и ако около вас няма "сянка" от обект, надлез, мост или тунел - можете да вярвате на 100% на показанията. Умните глави са го казали: Doppler shift & atomic time => precise velocity.
Трябва да се има предвид, че гсм-четата ни имат честота на опресняване около 1 Hz, докато специализираните у-ва за измерване са на около 10 Hz, което автоматично означава, че са много по-точни и може да се разчита на тях за 0-100, 1/4 миля и пр. Но ако караме с постоянна скорост и тя не се променя в рамките на секунда (силно ускорение или спиране) - спокойно може да се каже, че грешката е нищожна за нашите рзбирания - под 0,5 км/ч. И нека не бъркаме скорост с локация!!!

От няколко години си мечтая за изчистване на интернет пространството чрез:
1. Пишещите да не се повтарят непотвърдени приказки, защото така се разпространяват фалшиви новини и грешна информация, която става по-заразна и от вирус;
2. Четящите да подлагат всичко прочетено на съмнение и да проверяват всяко твърдение, най-вече от форуми, фейсбук и жълти сайтове.

Пък ако някой се зариби да чете за GPS-и, ето няколко отправни точки:
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/19820012650/downloads/19820012650.pdf
https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/element/Rubidium
https://en.wikipedia.org/wiki/Error_analysis_for_the_Global_Positioning_System
https://gge.ext.unb.ca/Resources/gpsworld.nov-dec91.corr.pdf
https://www.nict.go.jp/publication/shuppan/kihou-journal/journal-vol50no1.2/0402.pdf
https://www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy/

Без лоши чувства (beer) (fri)

А за подновяване на спора: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12879
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

#81
Това е много полезна информация, ама пак не стана ясно защо има разлика в показанията на скоростомерите с механични стрелки, без значение как се задвижват, спрямо тези на компа, когато се закачиш директно към него с някаква диагностика. Оставяме настрана разликите заради различния от предписания размер на гумите, защото има отзиви и за такива разлики и с точните гуми.

Забравих да спомена, че в последно време нещо започнаха често да ме стрелят с радарите :) За 34 години шофьорлък нито една глоба, а за последните 2 г. таман 3. Та покрай тези случки от данните в КАТ става ясно, че има разлика в показанията на скоростомера и тези на радара, като скоростомерът показва с около 5 км/ч в повече. Това при мен с малко по-високите гуми. Защо съм сигурен, ли? Ами защото винаги се движа със скорост, с която гледам да се вмествам в ненаказуемото превишение от 9 км/ч. над максимално разрешената за дадения участък от пътя. Минавал съм така стотици пъти покрай радари, без да имам наказания. Обаче при тези 3 глоби няколко моментни разсейвания са се комбинирали с наличието на радар в тези моменти и те ти едни от най-скъпите снемки, които са ми правили някога :)

Alexi

мен за ЕДИН ДЕН ме щракнаха 3 пъти преди 2 месеца някъде ,ти викаш често те щракали  :D между другото съществува превишение " до 10 км/ч " и някои камери хващат и такова превишение ( ако са ги настроили ) .. колега получи 2 честитки с превишение 8-9 км/ч ( аз играя в по горна категория  (tooth)  )

F Focus

Брех-мислех си, че до 10км./ч. превишение на скоростта не се отразява...

perun

Днес случайно попаднах на статия за фейслифта при Октавия.Освен всичко друго то се отказват от трицилиндровото блендерче поради изключително нисък интерес.
Интересно ми е докога от Форд ще се държат като щраус със забита в земята глава...

ivchotr

Цитат на: Alexi в Вчера в 12:57:28мен за ЕДИН ДЕН ме щракнаха 3 пъти преди 2 месеца някъде ,ти викаш често те щракали  :D между другото съществува превишение " до 10 км/ч " и някои камери хващат и такова превишение ( ако са ги настроили ) .. колега получи 2 честитки с превишение 8-9 км/ч ( аз играя в по горна категория  (tooth)  )

В тази ситуация обжалване с цитиране на членовете от ЗДвП решава въпроса от раз. А там е записано, че "който превиши разрешената максимална скорост с 10 км/ч, се наказва с глоба 20 лв". Важи както за в населено, така и за извън населено място. Ако беше записано "с до 10 км/ч", наказанието ще важи и за превишение с 1, 2, 5 или всякаква горница до 9 км/ч. Те мен заради разсейването все ме щракат с 12 - 14 км/ч отгоре. Старшинката на гишето в софийския КАТ ги знае тези работи. Извън София не знам как е :D
Обаче ако в рамките на една година от извършване на нарушението се допусне друго такова, глобата става двойна. Пак важи опцията за плащане в намален размер, ако не обжалваш. Обаче тези от години се възползват от един, вероятно нарочен оставен пропуск в закона, свързан с уведомяване на извършителя за допуснатото нарушение и така бягат от давността за последното при уведомяване. И реално могат да те уведомят 3 години след извършване на нарушението, като давността започва да тече в момента на уведомяването. Ама, ако се налага подмяна на някакъв документ - паспорт, СУМПС или лична карта, могат и да не я издадат, ако не се платят глобите. А пък тези, дето сме с "С" кат., сменяме СУМПС на 5 години. И няма място за шаване :D

Pyrhel

Цитат на: ivchotr в Вчера в 10:42:04не стана ясно защо има разлика в показанията на скоростомерите с механични стрелки, без значение как се задвижват, спрямо тези на компа, когато се закачиш директно към него с някаква диагностика
Нямам представа, затова не го коментирам, но никога не съм попадал на такава директива, която (ако съществува) съм сигурен, че ще е различна за различните пазари спрямо местното законодателство.
Моето предположение е, че тази разлика не е фиксирана, а всеки производител преценява за собственото си производство и е решил така, за да няма дела срещу него при малки разлики в размера на гумите. Днес загледах при 140 км/ч разликата между таблото и GPS е 2 км/ч, а под 100 км/ч - 1 км/ч, докато при Тойотата беше 7 км/ч почти в целия диапазон и то със заводския размер гуми.

Започнах да гледам за джанти за зимни гуми и не мога да разбера защо тия шкодаджии са си повярвали толкова, 4 джанти от преебалника - 1000 лв, нови от Еуратек - 1450 (на промоция, ама все пак...). Не знам на какво се надяват тия хора :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

F Focus

Аз пък си мислех, че за Форд най-трудно се намират джанти на човешка цена, както и други неща...