Някой с мнение за добавката на BARDAHL PLASMA LHR?

Започната от F Focus, 16 Април 2024 20:09:06

« назад - напред »

F Focus и 2 гости преглеждат тази тема.

F Focus

Основният ефект е, че двигателят утихна и се намали разхода на масло-предполагам, щото добавката ми се струва по-гъста от масло 5/30, като е има-няма 10% от маслото.


ivchotr

A защо просто не пробваш с друго масло?

perun

#32
Сигурен съм,че с 10w40 даже ще е по-добре...Не виждам никаква логика в това да се променя вискозитет на маслото с добавка дето струва поне 5л. качествено масло...

F Focus

#33
Цитат на: perun в 23 Юни 2024 16:38:15Сигурен съм,че с 10w40 даже ще е по-добре...Не виждам никаква логика в това да се променя вискозитет на маслото с добавка дето струва поне 5л. качествено масло...

С цялото ми уважение към теб, Перуне , но много неща не "виждаш", или "чуваш"-демек вдяваш!
М/у другото кВи 5 лева струвало качествено масло-прочете ли какво изобщо написа, бе човеко?!?!?! (tooth)  (tooth)  (tooth) То такава беше цената при соц-а за масло Диона-Супер 15/40, произведено в рафинерията на "Плама"-Плевен-в кой свят пребиваваш изобщо, че пописваш подобни "разсъждения"?!
Както и да е-повече няма да споделям мнения за въпросната добавка-споко! Не ме кефи да предизвиквам хептен некомпетентни мнения, които да чета тук, каквито ти пописваш!
Поздрави!

П.С. Карай ти автомобила си с масло и добавки за 5лв./л.-пожелавам ти успех!

perun

5л.означава 5 литра.
5лв.-това са 5 лева.
Елементарно

F Focus

Ок-допускам, че аз съм сгрешил-извинявам се!
НО, ако искам да си увелича визкозитета на маслото, което, както съм писал го правя лятото в жегите ще добавя постепенно при доливане около литър за около три месеца качествено такова 5/40 (демек вискозитета става 5/33 някъде), например, което нито ще струва 5лв./л., нито пък бих използвал добавка за 5лв., назависимо за какво количество. Зимата доливам само 5/30.
Добавката от темата не е гъста, за разлика от повечето такива-от опита си я определям да е около 10/50, но тук количеството и е 400гр., а не литър, като на повечето. И да напомня, че тук иде реч за намаляване на триенето, а не за уплътняване на луфтове, например.
След две седмици пак ще отскоча до морето и в края на сезона също, та ще я използвам цялата.
Както и да е-мисля, че на всички им стана ясно, че няма смисъл от безсмислени и некомпетентни мнения и спорове, така, че аз съм до тук-на който му е интересно да ми пише на ЛС, за да не продължава някакво лаишко и заядливо пописване!
Поздрави!

ivchotr

Аз имах предвид да не сменяш вискозитета, а само марката и модела на маслото. Различните масла имат различни характеристики при един и същ вискозитет. Даже маслата на една и съща марка при един и същ вискозитет имат някои разлики в характеристиките. Току-виж си нацелил масло, което няма да гори толкова.

ADiDimitrov

Каквото и да сменяш, каквото и да слагаш, работата гори гори масълце с времето си иска новите сегменти!!! Уви аз се доближих рязко до този момент от няколко месеца насам! Сега чакам финансова инжекция, че то няма да е само това 🤣🤣😉 дет се вика ще се прави всичко да е като ново, че кат гледам новите коли, май няма да си взема 🤣

F Focus

Що казваш, че изведнъж, Ади? При мен разходът на масло намалява (уж)... ^-^
Ако имах "Фокус"-2/2.5 с 2.0 Дуратек двигател досега да съм направил основен ремонт на двигателя, ако се налага, ама на 1.8 някак не ми идва отвътре, ще видим...

ivchotr

Ми какво ти пречи да му вдигнеш кубатурата? Така и така ще се разглобява за ремонт.


ADiDimitrov

Еми както гореше по 200/1000 км. изведнъж скочи на 700/1000 км.  :'( явно пружините на маслообиращите сегменти зададоха багажа!

perun

#41
 Маслообиращите сегменти са 20лв.Комплект сегменти-60лв.Естествено излизат и гарнитури, семеринг.Работа при нас да кажем един ден-с кафетата,бири, обяд ,всичко се преглежда внимателно, оделя се време за почистване на възли/детайли  и точно сметнато да завършим с хубава вечеря и барбекю.Още ме е яд за парите дето хвърлих за скъпи масла и добавки.Колкото по-навреме се направи толкова по-добре...

ADiDimitrov

Де да е само това ! Като ще цепиш мотора, задължително смяна верига, все пак не е първа младост. Задължително ревизия на главата, след толкова км. на газ е най добрия момент за нейната ревизия. И ако всичко е ок и няма задрали цилиндри, биелни и основни лагери, сметката удря едни 2000 лв.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 26 Юни 2024 20:47:45Ми какво ти пречи да му вдигнеш кубатурата? Така и така ще се разглобява за ремонт.

Не го казваш сериозно нали? Инак съм наясно, че разликата м/у 1.8 и 2.0 Дуратек е само в диаметъра на буталата-дали главите на 1.8 и 2.0 обаче са еднакви...? Забравяш скоростната кутия, която е същата от 1.6 с късите скорости.
Всъщност оплакване за мощността на двигателя нямам-основно СК не ме кефи, но не знам е ли е възможно да се смени безпроблемно с такава от 2.0?

F Focus

Цитат на: perun в 26 Юни 2024 23:32:02Маслообиращите сегменти са 20лв.Комплект сегменти-60лв.Естествено излизат и гарнитури, семеринг.Работа при нас да кажем един ден-с кафетата,бири, обяд ,всичко се преглежда внимателно, оделя се време за почистване на възли/детайли  и точно сметнато да завършим с хубава вечеря и барбекю.Още ме е яд за парите дето хвърлих за скъпи масла и добавки.Колкото по-навреме се направи толкова по-добре...

Я-Перуне сдоби се с нов клиент-обяди, вечери, бири, ракии и барбекюта от мен! ^-^
Ако желаеш дай координати на ЛС.

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в Вчера в 10:46:11Де да е само това ! Като ще цепиш мотора, задължително смяна верига, все пак не е първа младост. Задължително ревизия на главата, след толкова км. на газ е най добрия момент за нейната ревизия. И ако всичко е ок и няма задрали цилиндри, биелни и основни лагери, сметката удря едни 2000 лв.

Споко, Ади-в София удря над 3000лв.

perun

Цитат на: F Focus в Вчера в 17:51:25Я-Перуне сдоби се с нов клиент-обяди, вечери, бири, ракии и барбекюта от мен! ^-^
Ако желаеш дай координати на ЛС.

Е толкова  не мога да изям и изпия.
Но ако можеш да слагаш плочки ще се разберем... ;D

F Focus


ivchotr

Цитат на: F Focus в Вчера в 17:47:38Не го казваш сериозно нали?

Сериозен съм. Ще има леки доработки по принцип, особено в софта, но не е невъзможно. За скоростите не мога да кажа нищо, ама гледам, че за всеки модел в сайтовете като "7zap" има опция за избор с каква кутия е колата. За твоя модел мисля, че има избор от 6 кутии. Ако са с еднакъв захват към двигателя, какво ти пречи да си вземеш тази с предавателните числа, които те устройват? Някъде по-преди бях писал, че на предишната си кола сложих кутия от модела с 1.4 двигател. Моята беше с 1.6. Стана една идея по-спъната, ама поне беше здрава. Съответно някой с модела с 1.4 двигател е можел да сложи кутията от модела с 1.6. Такива доработки са правени, правят се и ще се правят докато има ДВГ и предавателни кутии с тях.

И малко лирично отклонение. Преди едни 40 години някъде, бяхме в компания за Нова година и един познат докато обясняваше как е барнал Москвича си до към 150 коня, каза, че май вече е станал за основен ремонт. Някой го попита що е решил така, а пък онзи каза, че докато е ръчкал по двигателя, изтървал ключ 10-12 в единия цилиндър и ключът цопнал в картера (tooth) Шегаджия си беше, ама му загубих следите.

perun

Цитат на: F Focus в Вчера в 19:45:46Измъкна се, както и предположих.
Не разбрах какво търсиш-добре свършена работа или далавера...


F Focus

#50
Каква далавера, бе Перуне-що така реши?! Ако не си разбрал държа единствено и само на качеството-не на цената!
В краткото ти описание как за ден сменяваш сегменти всякакви не спомена за ревизия на главата-лек шлайф, проверка на клапаните, леглата им, водачите, смяна на гумичките, реглаж на същите, проверка на верижният ангренаж (или рядко се налага ще кажеш? :) )...що така?

Относно разхода на масло е полезно да споделя, че за сетен път се убеждавам, както съм писал, че на градско на къси разстояния разходът е доста по-голям-демек категорично гумички на клапаните, ама сведущи люде отказват да ги сменят само тях, щото може и водачите да са аут и т.н. Правиш основен ремонт и не се занимавай с глупости! Компресията в цилиндрите е супер.

ivchotr

Като махнете главата за ревизия и евентуален ремонт, ще имате достъп и до цилиндрите. Едно измерване на диаметрите им ще даде отговор на въпроса трябва ли да се шлайфат и те или не. Това, че компресията е без забележки говори, че компресионните сегменти най-вероятно са о'к. Ако маслообиращите изпускат, какво отражение ще дадат на компресията? Най-много да я вдигнат :D Което важи и за износени заедно с тях компресионни сегменти. Леко износени, да речем. Ако пък цилиндрите са станали на елипси, няма да се мине без шлайфа им и нови бутала със сегменти в следващия ремонтен размер.
Та така. За един ден работа могат да се сменят сегментите, от което я произтече някаква полза, я не. Но поне ще се разработят гайките и болтовете за следващото отваряне на двигателя :D

perun

При мен сработи само смяната на сегменти. Но трябва да се отбележи,че това се случи на двигател с реални 220хил.км.Следващото отваряне на мотора смятам да оставя на следващия собственик.