Focus 1.6 115 к.с бензин

Започната от Pavel98, 08 Декември 2023 10:37:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pavel98

Фокусчето е 2008 година комби!
Въпроса ми е следния,до 4 Хил.оборота ми се струва мудна и след като мине тези обороти почва да върви доста прилично.
Трябва ли да се притеснявам или им е такъв модела..
Правя сравнение с 1.8 115 кс. На друга марка автомобил.
Извинете,ако има такава тема не успях да я намеря!


perun

Не, не е такъв модела.Това не е 1.0 Ecoboost,че да му трябват такива обороти за да се случва нещо...

Pavel98

Онзи ден я карах на майстор,че работеше неравномерно оказа се вакум маркуче, оправи го колата заработи перфектно и няма за какво да се хвана,не гори масло,вода на диагностиката нищо не показва...

zz_stefanov

#3
Аз карам същата и задавах такива въпроси по двата форума.
Ако си карал дизел с турбина, като мен преди това колата ти изглежда мудна. Високият въртящ момент е при тези обороти.
Отделно са скоростите, от 75-80 км/ч можеш да си на 5'та. Вдига се висока скорост, но бавно ускорява.
Мотора е слаб за това купе, машината е надеждна.
Свикнах. :)

perun

Мотора е добър и с него Фокус 2 си върви прекрасно стига всичко да му е наред.Аз одавна си мечтая моя 1.6 Зетек дето е 101к.с. да го сложа на някой  Фокус 3 с изветрял 1.0 Екобуст, ама не става... ;D

saggy

Перун, има Фокус 3 с 1.6 115к.с., но са рядко. Не съм сигурен, но може и фабрично да са газифицирани. Иначе по темата, 1.6 е мотор за градско каране, а за магистрала се кара кротко. И да му даваш зор, Нютон метрите не му стигат за повече, но пък се води най-надеждният бензин от това поколение.

zz_stefanov

#6
Бих казал, че на магистрала за дълъг път е безпроблемен. Просто бавно набира. Вдигнах 180 на изпреварване след като си карах кротко с 160.
На обикновен път едвам изпреварвам тировете.

Pavel98

Предния ми автомобил автомобил беше пак бензин/газ 1.8 115 коня на Волво,но има разлика още при ниските обороти за това се зачудих,но на мен ми трябва да ме придвижва от точка а до точка б и ако ми трябва да изпреварвам ще я вкарвам в обороти.Много ви благодаря за отговорите   ще си карам и да не мисля много много за глупости 😄😄

Ozzie

На 1,8 нютоните вероятно са били една идея повече, може и кутията да е била с други предавателни числа.
Като цяло - сложно е! :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Поне с 10 Нм е бил отгоре въртящият момент на Волвото. Което се усеща.


saggy

Фокус 1.6 101 кончета е 150 Нм, което минава за малко. Като гледам нова кола и видя толкова нютони, си казвам, че не върви. :) На 115кс пак порядъкът е толкова, та карай си колицата и не го мисли.

locke


perun

Фокус 1.6 100к.с. е 145 Нм при 4000 об/мин.Но това само по себе си не значи нищо.Важно е и теглото на автомобила което пряко се отразява на ускорението.Т.напр. при 1.6 100к.с. имаме съотношение 11.7кг./к.с, а при 1.6 115к.с 11.3кг/к.с, съответно ускорение от 0-100 км/ч. -11,2сек. и 10.8сек.
Това са разлики дето имат голямо значение и могат да се усетят само при моторните спортове.

ivchotr

Съмнява ме да са с едни и същи предавателни кутии. А предавките по принцип се съобразяват и с теглото на автомобила. Диференциалите също. Темата е твърде обширна. Аз лично тези 15 коня и 12 Нм горница ги усещам, без значение, че колата е малко по-тежка.

perun

Наскоро познат с бензинка 1.6-101к.с беше твърдо решил да чипосва.Добре,че момчетата ги познавам и му казаха да не се занимава с глупости за 10к.с. и около 15Нм в повече...

ivchotr

Ако става въпрос за София, и аз познавам едни, дето са пуснали обява за подобна интервенция в софтуера. Доста зарибяваща при това. Но не намерих човек, който да е направил процедурата с този двигател и да сподели има ли разлика във вървежа. Хора, които се занимават с такава дейност са твърде скептични по отношение на очаквания резултат.

Alexi

чипосване на атмосферка ( и то мъртвородена ) е пари на вятъра ,по добре ги дайте на телефонни измамници  :D

perun

Така е, ама има хора дето викат 10-15к.с и приблизително толкова Нм се усещат и за тях сигурно има смисъл.

zz_stefanov

Нищо не му пипайте на мотора.
Като чета из нета и в двата форума, това е най безпроблемният мотор на марката в последните години.

ivchotr

Да, аз не бих се отказал от 10 - 15 коня горница, но при моя двигател, който е 100 к.с. атмосферен, с чипосване няма как да стане работата. Няма как да стане и при двигателя, за който е темата.


perun

Цитат на: ivchotr в 18 Декември 2023 21:55:52Да, аз не бих се отказал от 10 - 15 коня горница, но при моя двигател, който е 100 к.с. атмосферен, с чипосване няма как да стане работата. Няма как да стане и при двигателя, за който е темата.
Кой ти каза,че за твоя не може.Я питай тук

ivchotr

 (rofl)  (rofl)  (rofl)

Обади им се ти и ги питай дали след ремапа са съгласни да качат колата на дино-стенд и да измерим какво се случва с конете и въртящия момент. Най-много да направят нещо такова:


Пак ще реве като бегачка, ама за толкова пари едва ли си струва  :D

zz_stefanov

Аз мисля, че тези 1,6 101кс и 1,6 115 кс са си един и същи двигател. Просто при 115 кс без вариаторите не са могли да постигнат тогавашните екологични норми.

ivchotr

Ами вариаторите са вече промяна на хардуера. Скоро се возих на една Астра Н, пак 1.6, 115 коня. Мисля, че и тя е с някаква подобна система на валовете. Усеща се осезаемо по-жива, когато е натоварена, отколкото 100 коньовия Фокус.

zz_stefanov

Колко 115 е по жива от 101 при ФОРД, не мога да кажа. Трябва да съберем две коли за тест.

ivchotr

Е, да. И трансмисията е от значение.