Демпферен маховик ?

Започната от Vesel, 27 Януари 2023 16:01:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Vesel

Здравейте. Преди месец някъде смених ангренажен и пистов ремък, но като взех колата майстора казва, че има вибрации на място и предполага че е или дюза или маховика е застанал в неправилно положение. Дали защото той ми обърна внимание или по някаква друга причина наистина усетих че има вибрации като е изключително от скорост.В интерес на истината и преди съм усещал такива вибрации но за кратко, а сега са постоянни. При движение не усетих никаква разлика, нито при потегляне нито при смяна на скоростите. Преди няколко дни направи диагностика на дюзите и каза че не показва отклонение, значи на 99% е демпферен маховик. От тогава четох разни отзиви как звучи маховик за смяна, но всички говорят за чукане на място или при потегляне, а аз такова нещо не чувам. Знам че няма как някой през интернет да ми диагностицира от какво са вибрациите, но все пак може да са ми полезни някои предположения. Тампонът на двигателя бил наред според техника, но не го питах кой тампон точно, защото знам за поне 3.
Колата е от подписа - Мондео мк4 1.8 тдци. Километрите са 185 хил и са реални.


ivchotr

ДеМпферният маховик няма как да застане накриво (в неправилно положение според въпросния майстор), освен ако не са се развили закрепващите го към коляновия вал болтове или ако вече е бил сменян, да са го монтирали със старите болтове. Има вариант и да са се износили пружините на деМпферния механизъм, което увеличава луфта между двата диска на маховика. Обаче всичко от по-горе изброеното би трябвало да доведе до тракане, а не до едва забележими вибрации. От друга страна ми се струва, че майсторът едва ли е успял да смени ангренажа без да разкачи тампона от съответната страна на двигателя и ако тези тампони са оригиналните, считай, че проблемът е по-вероятно да е свързан и с трите. С годините се втвърдяват и не гасят както трябва вибрациите при работа на двигателя. А един остарял тампон се къса далеч по-лесно при демонтаж.
Дюзите са си заподозрени по подразбиране :D
И понеже няма как да знаем какво е станало, не е лошо да потърсиш мнение в друг сервиз, за който има само положителни отзиви при отстраняване на проблеми от подобен род.

F Focus

Ivchotr-нямам представа що за животно е демпферният маховик, щото не съм имал добиче с такъв, но ме заинтригува задължително ли се сменяват закрепващите оригинални болтове при смяната му? И, ако е така с какви-само оригинални, или има читав заместващ производител?
Та, като спомена болтове ще пусна отделна тема-хубаво, че ме подсети за едни други такива, че отдавна не мога да получа категоричен и ясен отговор. Убеден съм, че ще е полезно за мнозина.

ivchotr

Ами старите се "разтягат" след прекомерна употреба. С маховика би трябвало да вървят комплект нови болтове.

Vesel

Знам че е деМпферен, просто недоглеждане при писането.
Щом казваш, че се разкачват тампони, значи не са те проблема, защото той подчерта че тампона е добре. Преди 5-6 години сменях тампона на скоростната кутия, а другите ги прегледаха и уж бяха наред. Самия маховик не е сменям никога, т.е. оригиналния си е и варианта за болтове отпада. Естествено остава варианта да е видял, че проблема е в тампона, но да ме засилва с маховик, защото е по-скъпо, а и аз няма да присъствам на смяната. Въпреки, че съм останал с впечатление, че майстора е точен и си разбира от работата,но вече на никой не можеш да имаш 100% доверие.
Относно сервиз с положителни отзиви, ако знаеш такъв във Варна ще съм благодарен за информацията.

ivchotr

М-то го подчертах, за да остане правилното изписване в аналите на необятната Мрежа :D Похвално е, че го оправи (beer) Други на твое място щяха да изпишат една страница обяснения как форумът не е сбирка на българисти и литературоведи и други от сорта :D

Ако майсторът наистина е точен, би трябвало да има достатъчно опит и да може да хваща проблемите в зародиш. Работата е там, че когато са в зародиш трудно се различават. А и не вярвам някой да тръгне да разглобява трансмисията заради едва доловими вибрации и да се окаже, че на маховика нищо му няма. В случая щом нямаш оплаквания при потегляне, няма какво да го мислиш. Когато започне да трака и да тресе при потегляне, тогава вече ще имаш причина да правиш необходимото разглобяване.
По отношение на тампоните си ми схванал идеята. Но тъй като не познавам въпросния човек, няма как да кажа нещо в повече. Самите тампони могат да изглеждат здрави и пак да са се одървили до степен да създават подобен проблем. Ако обаче майсторът препоръчва смяна на маховик при тези изходни данни, аз бих се замислил за алтернативно мнение. За съжаление не познавам механици във Варна. А и на теб ще ти е по-лесно да се ориентираш на място. Като задължително преди това направиш проверка и на дюзите. Дори да са наред, няма да им е излишна една проверка, така че с тях не губиш нищо. От приятели имам наблюдения, че на този двигател се скапват като стигнат около 200 000 км пробег, а твоят ги наближава по километраж. А на колко са всъщност кой може да каже със сигурност?

Pyrhel

Има ли разлика във вибрациите при отпуснат и натиснат съединител?
Ако няма, по-скоро не вярвам да е от маховика.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ADiDimitrov

Разбития маховик се усеща на празен ход. Тогава колата така рипа че ако имаш чаша с кафе ще го разлее. Но истината е че само на свалена кутия може да се каже на 100% дали е приключил. Аз карах 3 години едно ТДИ с разбит маховик , накрая като умря и съединителя смених всичко, но там имах опция с твърд маховик :-\

zloster

Ето два видеоматериала по темата:
https://youtu.be/P55D-xY31vQ?t=104 - Не трябва да може така да се клати и да дрънчи!
https://youtu.be/P55D-xY31vQ?t=144 - свален и дрънчи здравооо!
https://youtu.be/P55D-xY31vQ?t=203 - износването на втулката (? - не съм сигурен за наименованието) на централния отвор, липсва част от метала
https://youtu.be/P55D-xY31vQ?t=236 - трябва да пружинира и в двете посоки, когато се напъне.
https://youtu.be/P55D-xY31vQ?t=314 - това централното се разпадна :)

Друго видео:
https://youtu.be/2489NAlgQVg?t=101 - болтовете са се скрили зад едната половина на маховика?! Отделно поне на камерата под най-горният отвор за болт има цепнатина в материала?!
https://www.youtube.com/watch?v=u_lrdciDe7U - а това е свързаното видео. Тук показва похват за разконспириране на тръгнал демпферен маховик.

Прикачам и документ на Schaeffler/LuK с информация и много илюстрации какво е това животно демпферен маховик, как работи, как е устроено, как се диагностицира.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Vesel

Ходих до Мото Пфое да го чуят и човека каза - маховик е. При натискане на съединителя се чува едно тракане, което аз отвътре не го чувах, а и трябва да знаеш какво да слушаш. Та диагнозата беше - тръгнал е, трябва да се смени.
Вече съм по-спокоен, въпреки че ще съм с едни 1500 лв назад, но поне знам, че с това ще се оправи проблема, а няма да се действа на принципа проба-грешка. А и съединител веднъж се сменя.
Благодаря за мненията, като извършим операцията ще пиша пак как са нещата след смяната.


Alexi

тази цена 1500 лв за пълния комплект ли е ,и включва ли труд ?

Vesel

Да с труда и евентуална отстъпка се надявам да е толкова някъде. Иначе ми казаха над 1300 комплект плюс 300 работа, но може да направят отстъпка. Ако е 10% пада до към 1500 общо.
Две марки имало за които могат да дадат някаква гаранция - Лук и Закс.
Ако някой има мнение по въпроса може да сподели.

F Focus

Аз винаги съм за "Закс"-лично мнение.

Vesel

Съединителя е сменен и колата вече е друга. Няма вибрации и педала се натиска съвсем леко. Чак ми прави кеф като я карам. Преди тези вибрации бяха доста изнервящи.