светва лампата на маслото при изключен двг от старт/стоп - 1,0 ecoboost 2016

Започната от To4kata, 08 Февруари 2022 15:33:07

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

To4kata

Здравейте колеги,

проблема е този от заглавието. Вече 2-ри път ми светва лампата за маслото, като маслото на пръчката е почти на макс. И двата пъти случката става докато чакам на светофар с изключен мотор от старт-стоп системата. Съответно въртя ключа обратно, паля пак и всичко си работи нормално. Случките са през 1,5 месеца, първият път бях спрял на равно, втория път на лек наклон. Зачудих се дали не е задръстена маслената помпа, оттогава следя кога гасне лампата при стартиране на двигателя, ами гасне нормално - при студен старт сред около секунда, при топъл старт - веднага. Бъг ли е някакъв не зная, никога не го е правила обаче при изключена старт-стоп система и работещ ДВГ - всичко си е в норма. Два пъти на светофар и то при автоматично изключен мотор, тишина в купето ... и хоп лампата и сигнала ...


Alexi

тоя модел има проблем със задръстване на маслената помпа от власинки от ангренажния ремък .. ремъка сменян ли е и на колко км е колата ?

To4kata

еей светкавица си ... да забравих да спомена 75 000 е пробега. Зная за този проблем, но си мисля че по-скоро ще гасне със закъснение след запалване, но такова няма. Пък и мисля че и още рано, ама знае ли човек ...

ADiDimitrov

Колега тази лампа не свети от ниско ниво, а от ниско налягане! Така че масло имаш, но налягане не! Умната че да не правиш мотора.

Alexi

отивай за смяна на ангренаж + почистване на маслена помпа

To4kata

#5
Баси, дават му 8 г. или 160 000 км. Тая кола няма и 6 г. маслото е сменяно в Мото-пфое, до онзи ден е била в гаранция. Къде ме пращате бе хора ...

P.S. И не е ли странно и в двата случая лампата светва при практически не работещ двг, изключен от старт-стоп с-мата. При работещ двг никога не е светвала.

ivchotr

Щом моторът е изключен, какво налягане трябва да има в системата и кой го създава, при положение, че нищо не се върти ::) И после лампата гасне като се развърти?!?

ADiDimitrov

Сори сега прочетох, че мотора не е работел  8) с тия старт стоп системи ме е много тегаво и неестестввено.

Alexi

абе и това не е нормално ,и аз карам коли със старт стоп никога не светва лампата на маслото като загасне автоматично двигателя

To4kata

То че не е нормално, не е. Ама да тръгна сега да сменям ремъци си е приключение, че и сериозен разход.

Сега се сещам, че есента монтирах нови гуми, джанти и сензори за налягане в гумите в Мотото. Карах 2 месеца всичко ОК и хоп един ден ... светна лампата за налягането на гумите. Изгасих я, след 10 км светна пак, пак я изгасих ... от тогава не е светвала - гумите са ОК. Мислех си, че и тук проблема да е по-скоро в електрониката, но реших все пак да попитам ...


Alexi

там е работата ,че от светнала лампичка за налягането в гумите най много да спреш да го провериш убеждавайки се че е ок и е фалшива тревога .. от светнала лампичка на маслото се хвърля двигател ,ако не е фалшива тревога .. би било ок ,ако нямаше такива случаи с тоя мотор ,ама то има и то доста ..

To4kata

Напълно прав си, но обикновено се случва след 120 000 км и в по-напреднала възраст, при това лампата сигнализира, но на работещ двигател. Не казвам, че не може да си прав, напротив, но се съгласи, че при мен е доста необичайно ... виж ако сигнализираше в движение или при стартиране на мотора, бих се съгласил веднага!

Pyrhel

Без да разбирам се намесвам в темата с въпрос какво точно се случва. Стоиш на място с изключен двигател и лампата светва. Като запали мотора сам, тя гасне ли? Като запалиш с ключа или със деактивирането на старт-стопа също гасне? Т.е. свети само ако двигателят не работи?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Проверявал ли си за грешки с Форскан? Може ли да е просто сензора за налягане на маслото?
Защо като ти е на старт-стоп въртиш ключа. Пробвай следващия път да натиснеш съединител да потеглиш да видиш дали ще изчисти грешката или стои.
Скоро ли е смяна на масло - можеш да видиш има ли нещо в самото масло - това ще те насочи евентуално има ли проблем с ангренажния ремък.

To4kata

Пак ще поясня: при работещ двигател всичко си работи коректно, вкл. лампата - гасне веднага след стартиране на двг и никога не ми е светвала в движение или на място. И двете случки са на светофар, но при автоматично загасен мотор от старт-стопа /моторът не работи/, при което лампата светва. При светнала лампа и в двата случая натискането на съединителя не пали мотора, както обикновено. Трябва да изключа захранването с ключа и отново с него да стартирам двг при което лампата си загасва веднага и след това все едно нищо не е било. Първия път се опулих, но реших че е случайна грешка: електроника?! 2 месеца след това /вече бях забравил/ се случи пак и реших да питам тук. Знам за проблема с лющенето на ремъка и задръстването на маслената помпа: има много описани случаи в нета, но те са свързани с късно гаснене на лампата след студен старт, примигване и дори непрекъснато светене, но при работещ мотор. Аз такова нещо не съм забелязал, поне засега. Грешки не съм чел, ще проверя дали компютъра е записал нещо. Колата до май месец беше гаранционна, обслужва на е в Мото-пфое. Последната смяна на маслото е миналия Септември и е на 5000 км.

PS ... и аз така реших първоначално, че нещо сензорът се бъгва...

Жоро Петков

Е това ми беше убегнало - не знаех, че като свети предупреждението колата не иска да се запали от старт/стоп .
Най-вероятно датчика се ебава. Попринцип като всеки един електронен компонент може да се провери. Обикновено такива сензори работят на резистивен принцип - променят си съпротивлението, оттам и напрежението, последното "говори" нещо на ЕКУ-то и то го превежда в удобен за четене вид.
Намери си читав майстор, който да ти намери датчика по ВИН-а на колата и го питай колко пари ще струва смяната.

ivchotr

Ако датчикът е бъгав и казва на компютъра, че има проблем с налягането на маслото при незапалил двигател, когато ключът застане в положение "контакт", датчикът пак би следвало да каже на компютъра, че има проблем с налягаането на маслото. А той не го прави очевидно в този случай, защото колата пали след прекъсване на захранването с ключа. Което може да значи, че проблемът е някъде между датчика и компа и то, когато колата е загаснала заради старт-стоп системата.

Pyrhel

Щом моторът отказва да запали, лампата сигнализира за нещо друго в случая. Маслената помпа на 1.0 не е електрическа и съответно не виждам причина да има защита за завъртане на мотора заради ниско/липса на налягане, което няма как да е създадено към текущия момент.

Виж я дали не е записала някакъв проблем - според мен лампата в случая сигнализира за нещо друго.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 09 Февруари 2022 14:36:22
Ако датчикът е бъгав и казва на компютъра, че има проблем с налягането на маслото при незапалил двигател, когато ключът застане в положение "контакт", датчикът пак би следвало да каже на компютъра, че има проблем с налягаането на маслото. А той не го прави очевидно в този случай, защото колата пали след прекъсване на захранването с ключа. Което може да значи, че проблемът е някъде между датчика и компа и то, когато колата е загаснала заради старт-стоп системата.

Не е задължително. Както казах повечето такива сензори работят на резистивен принцип, защото ЕКУ-то "чете" напрежение. Резистивността на материалтие се определя до голяма степен от температурата. Т.е. при точно определени градуси проблема може да започне да се проявява. Казвам го от опит.
Наистина най-добре е първо да се погледнат грешките, записани от ЕКУ-то. Ако налягането на маслото наистина е ниско двигателя ще промени звука си.
Диагностицирането на такива спорадични (не постоянни) проблеми е доста трудно. В интернет има доста клипове как да тестваме сензора за налягане. За мен това би било втората стъпка (първата е четене на грешките) към диагностициране на проблема.

To4kata

Въпросът е трябва ли де се притеснявам сериозно и да предприемам ли нещо незабавно или да продължа да наблюдавам? Защото, колегите ме засилиха да сменям ангренаж .... Очевидно, поне дотук, друг не се е сблъсквал с подобен проблем. Когато се ебаваше датчика за налягането на гумите, едновременно с лампата изписваше и текстово предупреждение на дисплея. Проблемът с онези датчици възникна скоро след монтажа им на джантите и след като изтрих грешката и изгасих лампата от тогава не се е повтаряло. Сега лампата светва, но текстово предупреждение не излезе май, или поне не съм запомнил! Съответно в компютъра не ми излиза никакъв регистриран проблем и пише All systems are normal.
Та, чудя се какво да правя ... Позвъних преди малко в Мото пфое, те се зачудиха, казаха че трябва да се сваля картера за да се провери цедката, но не прозвучаха много убедително, по-скоро беше рутинен отговор във връзка с добре известния проблем.
Явно ще трябва диагностика, въпросът сега незабавно ли или ако пак се прояви ...


Жоро Петков

Това също е вариант със сваляне на картера и проверка какво има в цедката. Ще се "минеш" обаче с гарнитура.
Ако наистина имаше проблем с налягането грешката щеше да свети постоянно. Според мен най-вероятния виновник е датчика.

Pyrhel

Аз не бих отлагал, въпреки, че не изглежда на този проблем - нека я прочетат/диагностицират, а за след това - Алекси го каза, че от такива проблеми се хвърлят мотори. Не знам при 1.0 дали има нещо под/покрай картера и дали не трябва да се свалят пречещи части, но не ми звучи като някаква особена процедура. Лошото е, че трябва да смениш гарнитура и сравнотелно прясното масло или разбира - да си го налееш обратно (аз бих го направил :D).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

През отвора за наливане на масло вижда ли се някой от разпределителните валове? Ако се вижда някоя гърбица, липсата на смазване ще и се отрази видимо - металът получава едни характерни синкави оттенъци.

To4kata

ОК, благодаря на всички за мненията. Надявах се да не съм единствения и да се информирам предварително, но очевидно ще го решавам сам засега ... Ще пиша ако има развитие.

Mifri

Според мен нещо се случва при спирането и двигателят изгасва, но не в старт-стоп режим. Все едно да потеглиш на ръчна :) Светва лампата на маслото и трябва да запалиш отново.

To4kata

Не е това,светва само лампата за маслото и то с сигнала за внимание!

Понеже съм дебела глава, последния месец и нещо карам колата, но изключвам старт-стоп системата. От тогава не съм имал проблем с тази лампа, но имам едно наум и я следя изкъсо. При загрял двг гасне моментално след стартиране, сутрин на студен двг при първия старт изгасва след около секунда. Мисля, че това забавяне е нормално предвид минусовите температури и по-гъстото масло. Дали разсъждавам провилно?

ivchotr


To4kata

Ъпдейт на информацията, ако на някой му се случи подобно нещо. Вече доста време мина /близо 6 месеца/ без да предприема абсолютно нищо и този бъг /според мен/ не се е проявявал от зимата. Засега всичко работи коректно, скоро предстои и смяна на маслото, да видим. Пу-пу-пу ...

Alexi

не е бъг ,сега е топло маслото е по рядко .. като източиш маслото го огледайте за частици от ремък ( аз бих смъкнал и картера да видя филтъра на маслената помпа )

KoCMoHaBTa

На мен ми се струва, че има проблем в самата старт/стоп система и колата все едно изгасва необичайно.
Лампата е просто индикация, че двигателя не работи, вследствие на което няма налягане.

Примерно, ако без да искаш изгасиш двигателя по необичаен начин (се едно да се опиташ да потеглиш на 5-та) - лампата за маслото винаги светва. Същото е ако караш на газ и имаш стандартния проблем да ти гасне в движение или по светофари заради кофти настройка. Свети и като просто си дал на контакт.

Според мен търси проблема в това защо не ти пали колата от старт/стоп изгасен двигател.