Проблем с регенерирането на DPF - 1.6 TDCI 95 к.с.

Започната от Donchaz, 26 Януари 2022 12:51:07

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Donchaz

Колеги помагайте,
Имам проблем с регенерацията на DPF. Колата е Focus MK3 1.6TDCI 95к.с.
Не иска да подкара регенерация вече повече от 2000 километра и DPF вече е пълен... DPF_SOFT_LD показва над 200%
Някой има ли идея какъв е алгоритъма за да влезе в регенерация... и какво мога да направя в случая...?

Грешките който се записват при диагностиката са две, едната е за активните решетки пред радиатора- премахнахме ги... Незнам дали имат отношение за регенерирането на DPF...


FoMo4

Как сте премахнали решетките, сложили сте в конфигурацията на BCMа, че колата е без решетки или по друг начин. Решетките имат датчкик за тяхното положение, ако компа все още вижда, че са "затворени" това означава, че няма от къде да влезне достатъчно въздух за охлаждане на двигателя по време на регенерация, понеже се пуска перката на радиаторите.

Donchaz

Това не е направено, вероятно това е и проблема. Лошото е че изхвърлихме решетките... Май ще се търсят нови ако неможе да се програмира в BCMa

Цитат на: FoMo4 в 26 Януари 2022 13:22:32
Как сте премахнали решетките, сложили сте в конфигурацията на BCMа, че колата е без решетки или по друг начин. Решетките имат датчкик за тяхното положение, ако компа все още вижда, че са "затворени" това означава, че няма от къде да влезне достатъчно въздух за охлаждане на двигателя по време на регенерация, понеже се пуска перката на радиаторите.

ivopolr

На мен ми е интересно коя програма използвахте за да ви се покажат данните на последния скрийншот. Аз инсталирах на телефона си Fdpf но нещо не иска да се свърже с моето Мондео.

Donchaz

Ползвам програмата Forscan за android и джаджата от снимката...

Цитат на: ivopolr в 26 Януари 2022 15:08:02
На мен ми е интересно коя програма използвахте за да ви се покажат данните на последния скрийншот. Аз инсталирах на телефона си Fdpf но нещо не иска да се свърже с моето Мондео.

FoMo4

Цитат на: ivopolr в 26 Януари 2022 15:08:02
На мен ми е интересно коя програма използвахте за да ви се покажат данните на последния скрийншот. Аз инсталирах на телефона си Fdpf но нещо не иска да се свърже с моето Мондео.

Fdpf не работи на DW10 мотора, ако Мондеото е преди фейса. Иначе платения Forscan и vLinker-а вършат страхотна работа, дори и за iOS.

FoMo4

Цитат на: Donchaz в 26 Януари 2022 14:26:25
Това не е направено, вероятно това е и проблема. Лошото е че изхвърлихме решетките... Май ще се търсят нови ако неможе да се програмира в BCMa

Кажете на BCMa, че колата заводски не е с това устройство и може би няма да си го търси.

ivopolr

#7
Цитат на: FoMo4 в 26 Януари 2022 17:20:18
Fdpf не работи на DW10 мотора, ако Мондеото е преди фейса. Иначе платения Forscan и vLinker-а вършат страхотна работа, дори и за iOS.
Да, Мондеото е мк4 - преди фейса.  Имам инсталиран платен Forscan, ще инсталирам и vLinker. Благодаря!
PS:То vLinker-а бил OBD 2 скенер с блутут връзка! (tooth)

FoMo4

Цитат на: ivopolr в 26 Януари 2022 18:08:42
Да, Мондеото е мк4 - преди фейса.  Имам инсталиран платен Forscan, ще инсталирам и vLinker. Благодаря!
PS:То vLinker-а бил OBD 2 скенер с блутут връзка! (tooth)

Ти си със Сименс горивна система и компютър, мисля, че можеш да видиш само налягането на DPFa и нищо повече.

Donchaz

#9
Така... Изключих наличието на активни решетки чрез Forscan, вече грешката за активни решетки е изчистена.

Пуснах статична регенерация и след 45 минути и 91% Forscan изкара грешката от снимката и регенерацията спря - "The static regeneration has failed Static regeneration complete although the soot load is still above the maximum limit. t is recommended to repeat the static regeneration so that it is attempted a maximum of two times"

За жалост показанията DPF_Load 83% и DPF Soot 208% останаха същите.
Идея къде да търся проблема...?


Цитат на: FoMo4 в 26 Януари 2022 13:22:32
Как сте премахнали решетките, сложили сте в конфигурацията на BCMа, че колата е без решетки или по друг начин. Решетките имат датчкик за тяхното положение, ако компа все още вижда, че са "затворени" това означава, че няма от къде да влезне достатъчно въздух за охлаждане на двигателя по време на регенерация, понеже се пуска перката на радиаторите.


Alexi

дпф-а си има живот ,вероятно твоя вече е "починал" и е за смяна/махане

FoMo4

Пробвай с това https://www.optimal.bg/pro-line-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-dpf-liqui-moly-5123-788, 250мл на резервоар. Ще свали температурата на запалване на саждите (теоретично). Опитай първо да покараш с добавката и след това статична регенерация. Под товар става по - добре регенерацията. ЕГРа работещ ли е?

Everio

Същия мотор на реални 90 000км умря DPF при мен.
Задръстваше се бързо и неможеше да прави регенарации.
Отвотихме го керамичната пита беше спукана (може от това да не е можел да влиза в нормална регенарация)

Donchaz

Цитат на: Alexi в 29 Януари 2022 17:01:29
дпф-а си има живот ,вероятно твоя вече е "починал" и е за смяна/махане

Всъщност колата е на 120к км. след като я докарах от Германия преди 3000 километра проверих показанията на DPF и бяха отлични.
DPF_Load - 10% и DPF_SOOT - 20%. Колата имаше лек удар отпред и активните решетки бяха начупени, затова и ги премахнах.
От тогава не е влизала в регенерация.... и има причина...

На първо време смятам да измием DPF, от там нататък ще видим какво ще покаже...

FoMo4

Опитай с добавката, не е скъпа и е вършила работа за запушени филтри.

Ако все пак се стигне до пране, увери се, че тези които ще го перат, няма да го промиват по посока на движение на газовете. Задължително накисване поне за 24 часа с препарат и изплакване обратно на движението на газовете.

Donchaz

FoMo4 Балгодаря ви за ценните съвети!

Цитат на: FoMo4 в 30 Януари 2022 11:28:16
Опитай с добавката, не е скъпа и е вършила работа за запушени филтри.

Ако все пак се стигне до пране, увери се, че тези които ще го перат, няма да го промиват по посока на движение на газовете. Задължително накисване поне за 24 часа с препарат и изплакване обратно на движението на газовете.

Petar 1966

Добре че на моя Мончо няма такива ЕКО простотии!
На съседа корееца имаше проблеми с регенерацията, и реши кардинално проблема!
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

Жоро Петков

Аха викаш дружко си е кат подадеш газ и отзад да излиза смърт. Добре е, че мислиш за бъдещето на децата си.

Alexi

не са простотии ,замърсяването е сериозен проблем .. особено по старички дизели вече поизносени

ivchotr

По-интересно е каква еко категория са му лепнали на предния джам.


saggy

#20
Замърсяването наистина е проблем в един голям град. Но може ли оригинален ДПФ да струва 2000-3000лв, като е филтър и все някога ще трябва да го смениш. Не съм гледал афтърмаркетите, но сигурно и те са над 1000лв.

Petar 1966

Преди 10-15години, колите Евро 4 бяха още в Европа.
Тук бяха 1;2;3.Нямаха DPF,а само катализатор.Пък не умряхме.
Фините прахови частици, които много модерни станаха напоследък, произлизат от печките на твърдо гориво,а не от колите! Някой да си спомня къде и колко пъти са мити улиците в София?И други градове на страната? Ето още едно място за развъдник на фини прахови частици.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

iwo_19

Според вас колко форда пушат колкото един автобус , дърта баничарка и други подобни коптори ? Първо тях да спрат , после да мислим за дпф  и т.н.

Alexi

не знам дали знаете ,но България я съдят от ЕУ заради замърсяването в София и няколко други града ( 20 милиона на година е глобата ) където фините прахови частици са в пъти над нормата ... ако ни осъдят ( делото е на последна инстанция ) ще платим със задна дата от 2017г насам ,от тогава е предписанието ... и тия пари ще дойдат пак от нашите данъци т.е. караш евтина кола свиркаш си ДГД бедняци ще си замърсявам ,и плащаш на европейските комисии милиони ..

ivchotr

За не знам кой път ще го кажа - колите, в София специално, имат 8 - 9% дял в замърсяването на въздуха. Най-голям дял имат мръсните улици и кюмбетата в гетата. Така че Фандъкова да си събира партакешите и да си ходи, щом не може и не иска да се справи с този проблем. В кварталите са нацвъкали блок до блок, разрешение за което е дал главният архитект на града. Подчинен е пак на Фандъкова. Дават милиони левове за поддръжка на улиците, а след зимата настилката е хлъзгава до средата на лятото. Не знам какви неща ръсят за снеготопенето по улиците, ама измитата ми кола става бяла след едно ходене до центъра и обратно. Тази цялата гняз си стои по пътя до следващата зима, защото дъждовете не са в състояние да я измият докрай. И когато е сухо, вятърът я вдига във въздуха. Прахоляците от колелата на строителните машини също остават на пътя и във въздуха. Да ни осъдят. Ако след решението на съда вдигнат данъците, лично ще заведа дело срещу общината и кметицата. Поне изследвания и анализи за причините за мръсния въздух има колкото искаш.

saggy

Съгласен съм с ivchotr. Кофтито е, че има голям шанс като се смени този кмет да дойде някой ултра-еко-веган-радикал, който да направи супер скъпо и невъзможно карането на кола в София. Верно, че трябва да се направи нещо, но като гледам колко еко-радикали се навъдиха, ще ядем хурката.

Alexi

обратния вариант е да си продължава карането на кочини на 20г от по 2000 лв ,по 3 в семейство които тровят децата ни .. а и глобичките от ЕК си вървят

ivchotr

Кметът е изборна длъжност. Когато пречи на по-голямата част от населението, се сменя. Толкова. Нашите са се научили, че влязат ли веднъж в кабинета, няма сила, която да ги изкара оттам. Е, има. Само народът трябва да се осъзнае малко.

П.П.
За Грета Тунберг отдавна не съм чувал нищо - https://trud.bg/%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B3-%D0%B5-%D1%81-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE/

Pyrhel

Тя може и да е, но пък токът на свободния пазар е леко по-скъп, като една от причините е споменатото от Алекси :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

В момента или по  принцип?

И каква е връзката между цената на тока и мръсния въздух?