Реглаж на клапаните

Започната от Dimitar1, 23 Декември 2021 23:39:46

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Dimitar1

Трябва ли се прави реглаж на клапаните на 1,6 115 коня газ бензин. И, ако трябва на колко километра.


Ozzie

има един майстор в София, който твърди, че реглаж на клапаните на кола, която се кара на LPG трябва да се прави на всеки 20 000 км.
......
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Имаш ли някакви от споменатите в темата симптоми за реглаж на клапани?

Bizu

Моята е с фабрична газова (код на мотор SYDA) и от както съм я взел съм минал 80000км и не съм правил реглаж.

ivchotr

Ако клапаните не се регулират сами, се налага да се регулират ръчно. На моята два пъти ги е правил Фордманиакът и нещата се подобриха осезателно. Но ако не са налице симптомите, няма смисъл да се бърза. Появят ли се, не чакай много.

Bizu

Какви са симптомите, по които мога да позная, че ми е необходим реглаж? Мога ли през Форскан да следя по някакви параметри дали е необходим реглаж?

ADiDimitrov

Основния симптом е изключително неравномерен празен ход, с опит да гасне по светофарите. Иначе най сигурния метод е сваляне на капака на главата и мерене на хлабините. Интересното е, че Фордманиака е категоричен за тази процедура да се прави на всеки 20000 км. Моят таралясник е на 218000 км. а имам познати и на много над 300000 км. и нито са правили проверка на клапаните нито регулаж, но ........... !!! Всеки си знае сам за себе си. Друг познат без симтоми и като отвориха мотора, клапаните бяха изяли леглата! Еладжите гледат стойностите по МАП и над определени такива казват, че колаат е за регулаж, но Фордманика отричаше този метод с довод, че хора с перфектни стойности, при отваряне на галавата, луфтовете са били над нормите.

ivchotr

Точни километри от реглаж до реглаж няма как да се дадат, защото едва ли има две коли, които да са с еднакво качество на горивната смес. Коя ще е с по-богата, коя с по-бедна, коя ще е в норми... До към 30 000 км едва ли ще е проблем за която и да е кола да изкара от проверка до проверка.

dak

имахме ц-макс 04' 1,8 120 кс. на LPG , минахме 180000 без да се пипа нищо по мотора осен свещи и пистов ремък .  Колата я продадох на мой познат който все още няма никакъв проблем с колата и мотора работи отлично и на място не се чува и работи без вибрации , колата вече на 300000+ км  ;D Когато я купих се обадих на въпросния майстор който ме обеждаваше , че клапаните се регулират на всеки 20000  :)) не знам на кого да вярвам вече.

п.п. ако трябва да се регулират клапаните примерно на фокус мк2 , 2.5 , 3 с 1,6 мотора на всеки 20 000 то вероятно на 3тия реглаж глвата ще остане без резби  ;D пък и реглажа се прави с подмяна на пулове и е супер трудоемко защото трябва да се свалят разпределителните валове . Правете си сами сметката колко е наложителен реглажа . Въпросния форумен "майстор" от София май не е много за доверие ! Поздрави !   

ADiDimitrov

Относно наблюденията на DAK и аз наблюдавам същото. Относно форумния майстор, той препоръчва проверка на всеки 20000 км. и регулаж при нужда. Но и това с изминалите километри без ядове е вярно. Относно регулаж предполагам, че се препоръчва, защото както при Хонда и Мазда така и тук нямаме хидрокомпенсатори на клапаните. Но явно главата изкарва доста километри без проблеми!


saggy

#10
При проверка в Сервизния график от Етис за моя Фокус 1.6 бензин пише - на 100 000мили (160 000км) "Хлабини на клапани - Проверка. Ако реглаж е необходим да се отвори отделна поръчка за сервиз" ("Valve clearances - Check. If adjustment is necessary a separate order is required"). Тоест, проверка на 160 000км и ако има нужда се регулират. Това е случая на чист бензин без газ. За бензин-газ някой може да провери в Етис, ако му се занимава, но сигурно пише същото.

ivchotr

Въпросният "форумен майстор" всъщност е инженер, ако не ме лъже паметта. И определено разбира повече от двигатели от повечето лаици тук. А по отношение на реглажа (пише се без У) на клапаните на двигатели, работещи предимно на газ, мнението му е точно такова - на всеки 20 - 30000 км да им се прави проверка. Реглаж се прави, ако е наложителен. Моят беше подминал 200 000 км, за който пробег не съм сигурен дали изобщо някой му е проверявал клапаните (не съм сигурен и кога му е слагана газовата уредба) и се бях видял в чудо с неравномерната работа на мотора и гасненето по светофарите. Докато не ми хрумна, че проблемът е вътре в двигателя. Писал съм по въпроса. Та когато Фордманиакът провери клапаните, се оказа, че само един е на кантар с хлабината. Всички останали бяха извън норма, както и ангренажът беше с един зъб разлика в зацепването. След три години му я закарах пак за проверка. Положението беше далеч по-добро. Пак казвам - много е важно как е настроена газта. Тя изгаря при различна температура, а ако сместа е по-бедна, температурата отива нагоре. Тези неща влияят пряко на хлабините на клапаните, както и на всичко в цилиндъра.
И изобщо, някой кара ли ви насила да ходите баш при него? Ако някой си мисли, че ви зарибява за да си намира работа, се лъже много. При всяко положение ще ви вземе повече пари, когато си сринете моторите.

ADiDimitrov

Това с реглажа на клапаните е по скоро финансов проблем. Като изключим Митака в София, където и да отидеш и поискаш проверка на клапани ще те изгледат накриво и ще те изгонят, защото колко да ти вземат?? Реално ремонт нмяа да ти правят, ще се цапат половин ден и ще ти кажат клапаните са ок, а колко да ти вземат??? Виж ако ще правят реглажа става друга бира и тогава каква е гаранцията че не с те метнали, само за да ти вземат повече пари! Затова как не си от София, караш докато се появят явните признаци и тогава направо регулаж! 

ivchotr

Да, бе. Така е. То е ясно, че ако ги няма симптомите, няма да има и нужда от реглаж, та да те ментят.

locke

Цитат на: ivchotr в 25 Декември 2021 14:56:35
Ако клапаните не се регулират сами, се налага да се регулират ръчно.

Значи хидравличните не създават проблеми  ::) че гледам разни пежа са с такива

ivchotr

Не би трябвало да са с такива кратки интервали между проверките, когато се карат на газ.
Никога не съм бил собственик на Пежо, така че не мога да им давам оценки.

Предишната ми кола беше Фиат и само аз й навъртях над 250 000 км на газ, а предишният собственик колко е навъртял за двете години, през които беше при него, нямам представа. Колата дойде от Италия с монтирана газова уредба и колко километра е минала там на газ, само тя си знае. Никога не е имала симптомите, които се появяват при Форда ми. Никога не съм й регулирал клапаните. И вървеше добре за конете си.

Може би в някакъв момент и "автоматичните" клапани ще искат ревизия и ремонт, но този момент очевидно ще е отложен далеч във времето. По-отдавнашните запалянковци на тема "Форд" споменаха преди време, че по-старите им модели са били със саморегулиращи се клапани. Защо фирмата се е отказала от това техническо решение, може само да се гадае. Да речем, че може да са преценили, че при смяната на ангренажа така или иначе ще се сваля капакът на клапаните, колко му е да се проверят и те. Не знам. На Фиата ангренажът се сменяше без да се пипа двигателят. При Форда това е адски дразнещо.

saggy

Според мен липсата на хидравлични повдигачи на клапаните е заради някаква икономия, иначе няма смисъл от такова калпаво решение. Правя аналогия с ангренажния ремък в маслена баня при 1.0 екобуста - отново за икономия, за да не слагат верига, която е по-скъпа. Същата икономия правят и при Пежо със сходния турбо-бензинов двигателя 1.0 или 1.2 от същите години (може да бъркам точно обема на двигателя). Болежките при двата двигателя по отношение на ангренажния ремък са еднакви.   

ivchotr


ADiDimitrov

По скоро е работа на Японците, защото мотора е тяхна разработка, а като се замисля при тях 80% от моторите им не са с хидравлични клапани  8)

ivchotr

В Япония няма ли гейове :D


F Focus

Явно темата за реглаж на клапаните на Дуратек двигателите ще е вечна-основно кой да го направи, и колко ще струва! (tooth)
Признавам си, че четейки активно и двата Форума, както и отзивите на потребителите, някои от които бая потърпевши изобщо не съм наясно на кого бих доверил да направи въпросната процедура!

iwo_19

Цитат на: saggy в 05 Януари 2022 13:31:14Според мен липсата на хидравлични повдигачи на клапаните е заради някаква икономия, иначе няма смисъл от такова калпаво решение. Правя аналогия с ангренажния ремък в маслена баня при 1.0 екобуста - отново за икономия, за да не слагат верига, която е по-скъпа. Същата икономия правят и при Пежо със сходния турбо-бензинов двигателя 1.0 или 1.2 от същите години (може да бъркам точно обема на двигателя). Болежките при двата двигателя по отношение на ангренажния ремък са еднакви.   
Смяната на ремъка е  около 2 хилки, смяна  на верига - наполовина

dimkaraganchev

Досега не чух някой да спомене колко струва реглажът на клапаните. Баси секретната информация... (rofl)

ivchotr

По принцип се работи професионално. При мен първия път имаше и разминаване с един зъб в ремъка. Маниакът отстрани проблема.


RadoslavS

#24
Не знам кой е но този майстор не е прав карах хонда 7ма ген.на газ 8години 120 000км. И правих без реглаж на клапани и още я карат.

ADiDimitrov

Ха някой събудил темата 8) Скоро при моя майстор влезна една Мазда с дуратек 2.0. Бачкаше на три цилиндъра. Хлабините и в 4 те цлиндъра бяха под 0.15 от мм. Демек всичките яко на затваряне. Шлайф на всички чашки и нагласяне на 0.4 от мм. Колата се подобри, но тогава стана ясно, че от дългото каране без хлабини, има прегорели клапани и сега главата е на ремонт. Та за да не се стигне до там, тия дни ще отваряме фокусника, че последно като мерих хлабините на първи и четвърти цилиндър бях минал долната граница. Та скоро ще дам отзиви как е след реглажа.
Относн всеки който не вярва в реглажа, спокойно може да си свали капака на главата и смело да мери с луфтомера, там всико си показва как е  :-\

F Focus

#26
Аз ще се повторя, или дори потретя по темата, но нали съм добър...! (tooth)
Колата купих на реални 260Х. км. преди три години, а сега наближава 290Х. км. ГИ е монтиран две години преди да я купя-демек вече стават пет. Предишният собственик е изминавал доста повече километри годишно от мен, основно на извънградско. Също предишният собственик твърдеше, че ГИ впръсква бензин около 5%, което така и не установих така ли е, но скоро ще го направя. Още по темата-предполагам, че моят ГИ задава малко по-богата смес, която щади клапаните, но като напиша смесен разход на газ около 11л./100км. всеки вика много е?! На мен ми е екстра, обаче! ^-^
Без изобщо да отричам реглажа на клапаните продължавам да си карам лежерно, щото някак Митака, който се споменава тук-там някак, ама никак не ми вдъхва доверие по ред причини (лично мнение, което не натрапвам никому!)
След голямо търсене благодарение на този Форум получих съвет към кого да се обърна за реглаж на клапаните.
Бях писал, че профилактично ходих при при двама майстори по темата, които след прослушване и каране на колата ме пратиха да си играя.
Това е от мен.

П.С. Абе накрая ще се ядосам и ще поръчам в МП нов двигател с всички съпътстващи го агрегати! :)

ADiDimitrov

Колега Ф Фокус, за този мотор се убедих, че не погледнеш ли сам в него, мнения и майстори бол. Тази проверка за която ти говоря, можеш съвсем сам да си я направиш. Трябва ти само гедоре, и пластинки за мерене. Нищо сложно ! п.п на 23.06 на работа ли си  :-\

dushi

Да споделя и моето мнение. На моят Дуратек 1,8 клапаните ги регулираха когато бях свалил главата за ревизия. Наложи се след като бях разглобил двигателя за смяна сегменти. След като вече съм разглабял двигателя мога да ви кажа как биха се регулирали клапаните без да се сваля главата. Трябва да се свали капака на на клапаните и да се измерят луфтовете. След това трябва да се демонтират валовете и да се подменят регулиращите чашки с подходящи размери спрямо предходното измерване. За демонтажа на веригата трябва и да се свали дясната полуоска, защото пречи да се сложи фиксиращия болт на коляновия вал. Доста работа, не съм сигурен какви пари струва подобна процедура и дали някой се наема да я прави.

ADiDimitrov

Може и без да се сваля полуоскат, махаш тампона на мотора и от там се фиксира шайбата на коляновия вал. После се маха само вала за изпускателните клапани. Другите са си ок.