Авариен режим Фокус 1.6 tdci

Започната от Focusfan, 18 Септември 2021 22:03:14

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Focusfan

Здравейте, имам следния проблем - при стартиране на колата изписа Engine Malfunction и загуби мощност! Не записва никакви грешки нито в Историята нито в Dtc. Колата си навъртя стотици километри така, но в сервизите всеки вдига рамене! Някакви насоки към какво да се насоча?


zloster

Уточняващи въпроси:
1) "изписа" или "изписва" това съобщение? Т.е. редовно ли се появява съобщението?
2) При даване на контакт или веднага след запалване се появява съобщението?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Focusfan

При всяко палене, на няколко пъти с леко закъснение обикновено след някаква интервенция, вчера даже минах двеста метра нормално. Единствената грешка е за две изгорели свещи ама те са си от 5 години.

zloster

Не карам дизел, но с тези уточнения звучи като нещо свързано с отчитането на налягането/подаването на горивото.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Освен, ако не са изгорели и другите две свещи :D

Focusfan

Най вероятно не са, като бяха изгорели  светна триъгълника жълтия, но развиха само две другите си останаха!

zloster

@ivchotr,
според мен тези двете наблюдения заедно изключват подгревните свещи като причина за проблема:
Цитат на: Focusfan в 18 Септември 2021 22:03:14
...при стартиране на колата изписа Engine Malfunction и загуби мощност...
Цитат на: Focusfan в 20 Септември 2021 19:37:47
При всяко палене, на няколко пъти с леко закъснение обикновено след някаква интервенция...
- предполагам тук зад "интервенция" се има предвид действие като въртене на волана и подаване на газ.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

от свещи няма да загуби мощност ,не се занимавай с тях търси проблема другаде .. качествена диагностика като за начало ,грешки ще има записани

Focusfan

Цитат на: zloster в 21 Септември 2021 08:29:51
@ivchotr,
според мен тези двете наблюдения заедно изключват подгревните свещи като причина за проблема: - предполагам тук зад "интервенция" се има предвид действие като въртене на волана и подаване на газ.
Интервенция имах друго впредвид- цяла нощ без акумулатор, наместване на въздуховоди( неизвестно как се е усукал и изпускаше въздух) и въпросните 200 метра след палене, веднага се гаси и палене наново.

iwo_19

От изгорели свещи влиза точно в тоя режим и губи мощност. Когато сменях моите по тая същата грешка чак ми беше смешно. В сервиза казаха , че аварийния режим се задейства по 999 причини. На следващата зима го разбрах , като историята се повтори заради несменен навреме горивен филтър.


Focusfan

Цитат на: iwo_19 в 21 Септември 2021 15:15:46
От изгорели свещи влиза точно в тоя режим и губи мощност. Когато сменях моите по тая същата грешка чак ми беше смешно. В сервиза казаха , че аварийния режим се задейства по 999 причини. На следващата зима го разбрах , като историята се повтори заради несменен навреме горивен филтър.
Дано е това, ама що чак на петата година? Досега е имало какви ли не други неща междувременно, но не е влизала в авариен никога. Буквално от нищото се появи. Четох по някакви чужди форуми че от ДПФ не записвало грешка. Дали е така?

ivchotr

Цитат на: iwo_19 в 21 Септември 2021 15:15:46
От изгорели свещи влиза точно в тоя режим и губи мощност.

Случвало ми се е с друга марка, та затова дадох това предположение. Щях да пиша и за педала на газта, ако е електрически, но понеже се губят в обясненията останалите симптоми за него, затова не го споменах.

zloster

Мда,
попаднах на това наблюдение (прикачам изображение, че не виждам как се дава препратка към точното мнение):
"Sunday 28th June 2015

Somewhere around the 2006/7 model year Glow Plug faults became a cause of Limp Mode. I know this because my 2005 Focus does not go into limp mode after registering glow plug faults, however my friend's 2007 car does.

Fords are classic for not showing up an OBD fault code for an intermittent fault - the fault will be logged though and a scan using Ford's diagnostic software will show it.

Where abouts are you lcoated OP?"
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1522653

Да обобщим ситуацията:
1) колегата да закачи свястна диагностика, която поддържа напълно Форд автомобилите и двигателите. Да не е прост OBD диагностичен адаптер. Като минимум, когато е закачена трябва да се виждат поне 3-4 модула в автомобила: OBD, Engine/PCM, BCM, ABS;
2) редно е пълната информация да се дава - примерно информацията за грешките за подгрева липсва в първоначалното описание. Иначе става голямо упражнение по писане без много друга ползва. А има по-добри начини да си упражняваме писането;

Педалът на газта би трябвало да могат да диагностицират на живи данни като си поиграят с натискането му и гледат какви стойности се отчитат. При драстични проблеми с него, автомобилът би трябвало директно да гаси двигателя без да пита. Поне при други марки съм го виждал.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

 Зависи колко е зле положението с педала. Но както казах и по-горе, за момента не мисля, че педалът е проблем в случая.

Focusfan

Цитат на: zloster в 21 Септември 2021 22:35:58
Мда,
попаднах на това наблюдение (прикачам изображение, че не виждам как се дава препратка към точното мнение):
"Sunday 28th June 2015

Somewhere around the 2006/7 model year Glow Plug faults became a cause of Limp Mode. I know this because my 2005 Focus does not go into limp mode after registering glow plug faults, however my friend's 2007 car does.

Fords are classic for not showing up an OBD fault code for an intermittent fault - the fault will be logged though and a scan using Ford's diagnostic software will show it.

Where abouts are you lcoated OP?"
https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1522653

Да обобщим ситуацията:
1) колегата да закачи свястна диагностика, която поддържа напълно Форд автомобилите и двигателите. Да не е прост OBD диагностичен адаптер. Като минимум, когато е закачена трябва да се виждат поне 3-4 модула в автомобила: OBD, Engine/PCM, BCM, ABS;
2) редно е пълната информация да се дава - примерно информацията за грешките за подгрева липсва в първоначалното описание. Иначе става голямо упражнение по писане без много друга ползва. А има по-добри начини да си упражняваме писането;

Педалът на газта би трябвало да могат да диагностицират на живи данни като си поиграят с натискането му и гледат какви стойности се отчитат. При драстични проблеми с него, автомобилът би трябвало директно да гаси двигателя без да пита. Поне при други марки съм го виждал.

Мерси колега, както написах дано да е това, но ако излязат свещите как реши скапания компютър да отчете проблема чак след пет години??? А относно педала си мисля че щеше да има някакви признаци на умиране, а такива липсват.  Диагностиките не знам с какъв софтуер са, ама и четирите си хващат свещите. Последната диагностика беше при човека който прави колата от пет години насам и със сигурност има софтуер за Форд. Другата седмица сме в официалния колкото и да не ми се иска, ама дано да свършат някаква работа.

Focusfan

В крайна сметка са свещите. Препоръчайте читав сервиз за смяна!

ivchotr

Всеки, който поне веднъж е развивал такива свещи, ще може да го направи пак, предполагам :D

Focusfan

Цитат на: ivchotr в 28 Септември 2021 15:10:22
Всеки, който поне веднъж е развивал такива свещи, ще може да го направи пак, предполагам :D
За това питам, ако не стане пак,да може да се разчита на продължение

Жоро Петков

А в Мото Пфое като си ходил за диагностика, защо не ги смени?
Колко пари ти искаха за смяна?

ivchotr

В МотоПфое преди време питах колко ще струва подмяната на датчика на скоростомера. И се почнаха една лакардии как се плащало на час, ама този датчик се вадел трудно и ако се счупел трябвало да се сваля кутията, да се разглобява и т.н. ... Няколко дни работа, ама ги смятат почасово... И понеже не пускат в халето да ги гледаш какви ги вършат, могат да ти изпишат всякакви неща. Участвал съм в този филм със служебни коли, та не се вързах. Направо не проумявам как въобще оцеляват сервизите им. Явно има достатъчно балами.


Focusfan

Цитат на: ivchotr в 28 Септември 2021 18:11:37
В МотоПфое преди време питах колко ще струва подмяната на датчика на скоростомера. И се почнаха една лакардии как се плащало на час, ама този датчик се вадел трудно и ако се счупел трябвало да се сваля кутията, да се разглобява и т.н. ... Няколко дни работа, ама ги смятат почасово... И понеже не пускат в халето да ги гледаш какви ги вършат, могат да ти изпишат всякакви неща. Участвал съм в този филм със служебни коли, та не се вързах. Направо не проумявам как въобще оцеляват сервизите им. Явно има достатъчно балами.

Затова питам за читав сервиз, при тях ако се закучи нещо,  по-добре да го пускам за части.

Alexi

като почна аз да вземам 80 лв на час ще ползвам услугите на Фото Мое ,до тогава - сменихме марката щото ми писна да ме дерат .. като купих Пежака смяна на масло и филтри в официален сервиз 280 лв с ДДС ( в за мондеото само горивния беше 125 лв )

saggy

Focusfan, за сервизи ти писах на лично съобщение.

Focusfan

Най- после оправихме проблема! Действително беше от свещите. Една се разви, втората електрода остана, а другите две бяха превъртяли. В крайна сметка, човека който прави ремонта беше извикал някакви специалисти които ги извадиха с разпробиване и обратен чук. Та цялото удоволствие излезе няколко стотачки, но по-добре от хиляди!

ivchotr

Аз затова не харесвам дизелите. Ял съм им хурката, та затова чат - пат им нацелвам проблемите и без диагностика :D Радвам се, че си оправил проблема.