Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене

Започната от Crusible, 09 Февруари 2021 17:17:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Crusible

Здравейте колеги,

След като си намерих що годе читав Фокус СТ, дойде време да му оправя скритите дефекти (щеше да е странно да няма никакви). Проблемът е, че понякога колата не иска да пали за неопределено време, след което пали. По-точно, при завъртане на ключа, точно преди последната фаза се чува едно кликване от таблото, след което не се случва абсолютно нищо - стартерът изобщо не върти. Все едно подаването на ток към него е прекъснато. Може още на следващото завъртане да запали, а може и след 1 часа опити да запали.  (omg) Рядко се случва и е супер странно.
- Грешки не изписва;
- Акумулаторът е перфектен;
- Кабелите са затегнати;

Възможно ли е това да е проблем с масата на стартера примерно? Въобще, дайте идеи и насоки, за да започна да ограничавам хипотезите?  ::)



ivchotr

Четки на стартера или шалтера му. За да отхвърлиш шалтера като възможност, когато пак откаже да върти, оставяш колата на свободна, задействаш ръчната спирачка за всеки случай, даваш на контакт и с някакво яко желязо даваш на "късо" двете клеми на шалтера с яките кабели. Ако завърти без проблеми колкото пъти съединиш клемите, най-вероятно плочката в шалтера или контактните повърхности на клемите вътре в шалтера са нагорели и не правят добър контакт. А четките са здрави. Ако и с "късото" на шалтера не ще да върти, е много вероятно четките да са свършили. Може и двата проблема да са в комбинация. Случва се и при износени втулки, в които ляга роторът, последният да се заклинва на една страна и пак да не върти, макар четките и шалтерът да са изправни.
Та ако врътне с пробата на "късо", така или иначе ще трябва да го свалиш за проверка на четките и тогава провери дали не са износени и втулките. Те се сменят сравнително лесно.


П.П. Стартерът ти има ли отделна маса? Не е ли самият му корпус масата?

Crusible

#2
Благодаря за включването и насоките. Другата седмица ще имам повече време да се занимая, така че ще направя теста и ще пиша. По отношение на масата на стартера, просто направих сляпо предположение с оскъдните технически познания, които имам. Не е изключено и да си е само корпуса. Не съм го гледал още.

Поздрави!

ivchotr


Жоро Петков

Имобилайзер.
Един познат има БМВ с имобилайзер, който точно така като не разпознае ключа и спира стартера. Оправя се след 5мин или след 50.

ADiDimitrov

Принципно на тия фокусници, всичко им минава през таблото. Някой беше споменал в тема че имат проблеми със студените спойки на таблото и ставало така. Мисля че решението беше сваляне на таблото и презапояване на всичко на ново.

Crusible

Момчета и двете предположения са възможни и ще ги проверя. Реално, като отказва да запали се чува точно чукване от реле в централната конзола. Предишния собственик е сменял панелите на климатика и музика Сони от фейслифта и си мисля дали нещо не е объркано в процеса на конверсия.

Иначе, след като свалихме стартера се оказа, че не е в толкова лошо състояние, но мина през освежаване, а проблемът остана.


Alexi

провери и масата на акумулатора дали е стегната ,да не е окислена

Crusible

Цитат на: Alexi в 23 Февруари 2021 12:47:03
провери и масата на акумулатора дали е стегната ,да не е окислена

Алекси, това беше първото нещо, което заподозрях и проверих. Не е от там.

ivchotr

На стсртера какво точно му освежихте?
Че ако не сте пипали шалтера, на практика не сте проверили най-възможния проблем.
Това щракане като от реле е типично за нагоряла плочка в шалтера - електромагнитът изтегля котвата, бендиксът зацепва в маховика, обаче плочката не свързва двата яки кабела за плюса на електромотора и стартерът не завърта.


Crusible

Цитат на: ivchotr в 23 Февруари 2021 21:19:27
На стсртера какво точно му освежихте?
Че ако не сте пипали шалтера, на практика не сте проверили най-възможния проблем.
Това щракане като от реле е типично за нагоряла плочка в шалтера - електромагнитът изтегля котвата, бендиксът зацепва в маховика, обаче плочката не свързва двата яки кабела за плюса на електромотора и стартерът не завърта.

Шалтерът беше сменен с нов.

В крайна сметка, май ще се окаже проблем при едно от релетата, което подава маса към стартера след компютър/имобилайзер. Така ми го обясниха. Съгласих се да приложат побългарено решение с байпас, така че винаги да подава маса. Дано се окаже устойчиво решение без странични ефекти.