Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене  (Прочетена 249 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Crusible

  • Почти Форд Фен
  • Публикации: 6
  • Форд: 2007 Focus ST
Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« -: Февруари 09, 2021, 17:17:42 »
Здравейте колеги,

След като си намерих що годе читав Фокус СТ, дойде време да му оправя скритите дефекти (щеше да е странно да няма никакви). Проблемът е, че понякога колата не иска да пали за неопределено време, след което пали. По-точно, при завъртане на ключа, точно преди последната фаза се чува едно кликване от таблото, след което не се случва абсолютно нищо - стартерът изобщо не върти. Все едно подаването на ток към него е прекъснато. Може още на следващото завъртане да запали, а може и след 1 часа опити да запали.  (omg) Рядко се случва и е супер странно.
- Грешки не изписва;
- Акумулаторът е перфектен;
- Кабелите са затегнати;

Възможно ли е това да е проблем с масата на стартера примерно? Въобще, дайте идеи и насоки, за да започна да ограничавам хипотезите?  ::)

 

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #1 -: Февруари 09, 2021, 23:43:52 »
Четки на стартера или шалтера му. За да отхвърлиш шалтера като възможност, когато пак откаже да върти, оставяш колата на свободна, задействаш ръчната спирачка за всеки случай, даваш на контакт и с някакво яко желязо даваш на "късо" двете клеми на шалтера с яките кабели. Ако завърти без проблеми колкото пъти съединиш клемите, най-вероятно плочката в шалтера или контактните повърхности на клемите вътре в шалтера са нагорели и не правят добър контакт. А четките са здрави. Ако и с "късото" на шалтера не ще да върти, е много вероятно четките да са свършили. Може и двата проблема да са в комбинация. Случва се и при износени втулки, в които ляга роторът, последният да се заклинва на една страна и пак да не върти, макар четките и шалтерът да са изправни.
Та ако врътне с пробата на "късо", така или иначе ще трябва да го свалиш за проверка на четките и тогава провери дали не са износени и втулките. Те се сменят сравнително лесно.


П.П. Стартерът ти има ли отделна маса? Не е ли самият му корпус масата?

Неактивен Crusible

  • Почти Форд Фен
  • Публикации: 6
  • Форд: 2007 Focus ST
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #2 -: Февруари 10, 2021, 14:40:27 »
Благодаря за включването и насоките. Другата седмица ще имам повече време да се занимая, така че ще направя теста и ще пиша. По отношение на масата на стартера, просто направих сляпо предположение с оскъдните технически познания, които имам. Не е изключено и да си е само корпуса. Не съм го гледал още.

Поздрави!
« Последна редакция: Февруари 12, 2021, 16:37:38 от Pyrhel »

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #3 -: Февруари 11, 2021, 15:45:09 »
Успех!

Неактивен Георги Петков

  • Почти Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 15
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo Mk5 2.0 Duratorq 150ps
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #4 -: Февруари 12, 2021, 15:08:39 »
Имобилайзер.
Един познат има БМВ с имобилайзер, който точно така като не разпознае ключа и спира стартера. Оправя се след 5мин или след 50.

Неактивен ADiDimitrov

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 430
  • Адрес: Варна
  • Форд: Focus 2.0 LPG
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #5 -: Февруари 12, 2021, 17:25:34 »
Принципно на тия фокусници, всичко им минава през таблото. Някой беше споменал в тема че имат проблеми със студените спойки на таблото и ставало така. Мисля че решението беше сваляне на таблото и презапояване на всичко на ново.

Неактивен Crusible

  • Почти Форд Фен
  • Публикации: 6
  • Форд: 2007 Focus ST
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #6 -: Февруари 23, 2021, 10:33:15 »
Момчета и двете предположения са възможни и ще ги проверя. Реално, като отказва да запали се чува точно чукване от реле в централната конзола. Предишния собственик е сменял панелите на климатика и музика Сони от фейслифта и си мисля дали нещо не е объркано в процеса на конверсия.

Иначе, след като свалихме стартера се оказа, че не е в толкова лошо състояние, но мина през освежаване, а проблемът остана.

 

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9174
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #7 -: Февруари 23, 2021, 12:47:03 »
провери и масата на акумулатора дали е стегната ,да не е окислена

Неактивен Crusible

  • Почти Форд Фен
  • Публикации: 6
  • Форд: 2007 Focus ST
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #8 -: Февруари 23, 2021, 14:41:34 »
провери и масата на акумулатора дали е стегната ,да не е окислена

Алекси, това беше първото нещо, което заподозрях и проверих. Не е от там.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Ford Focus Mk.2 - странен проблем при палене
« Отговор #9 -: Февруари 23, 2021, 21:19:27 »
На стсртера какво точно му освежихте?
Че ако не сте пипали шалтера, на практика не сте проверили най-възможния проблем.
Това щракане като от реле е типично за нагоряла плочка в шалтера - електромагнитът изтегля котвата, бендиксът зацепва в маховика, обаче плочката не свързва двата яки кабела за плюса на електромотора и стартерът не завърта.

Цъкни реклама - спаси форум