Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Въпрос за хидравлични повдигачи.  (Прочетена 562 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Въпрос за хидравлични повдигачи.
« -: Декември 08, 2020, 20:09:10 »
Колеги, моля за едно мнение. Обърнах интернета и така и не можах да разбера.  Хидравличните повдигачи, когато са чисто нови, трябва ли да се изпразват преди монтаж или не ? Става дума за 2.0 tdci/hdi.
« Последна редакция: Декември 08, 2020, 20:18:40 от Мишо »

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен TourneoRS

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 2055
  • Адрес: Русе
  • Форд: E39/M51 карачор
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #1 -: Декември 14, 2020, 22:53:03 »
По принцип ги изпразвам за да се напълнят с ново масло. Но ти питаш за нови .. не би ли трябвало да са празни ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #2 -: Декември 15, 2020, 08:35:17 »
Благодаря, че ми отговори човече. Мислех да я пиша за кофата тая тема. И аз това се чудя, имам едно тракане, което идва откъм клапаните. Сменил съм верига комплект, повдигачи и кобилици, мерих налягането на маслото-на 2000 об. прави 4 бара. Това са втори комплект нови повдигачи, които слагам и ми направи впечатление, че бяха много твърди. В смисъл, не можеш на ръка да прибереш буталцето, колкото и да стискаш. Първия комплект беше БГА и като ги свалих, също бяха супер твърди. На менгеме стиснах 2-3 бавно и после можеха да се натискат леко. Един го разглобих и вътре под буталцето има малка пружинка и едно клапанче, което представлява малка съчма с много малка пружинка. Втория комплект е Колбеншмит ( повдигачи и кобилици ) и преди да ги сложа, пак бяха супер твърди. Тракането си е същото както преди, все едно не съм правил абсолютно нищо. По кутиите не видях да има инструкции някакви, в нета не мога да намеря мнение дали нови повдигачи, трябва да се изпразват преди монтаж.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #3 -: Декември 15, 2020, 09:25:17 »
Сигурен ли си, че ангренажът е зацепен правилно?

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #4 -: Декември 15, 2020, 20:30:37 »
Ангренажа съм го направил много добре, с комплект за зацепване, стъпка по стъпка, водна помпа нова и така.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #5 -: Февруари 06, 2021, 21:20:45 »
Проблема е, че имам същия звук, като тоя от линка
https://clyp.it/2ukwehtk.
Днеска свалих картера и ми направи впечатление,  веригата на маслена помпа. Струва ми се, че е много разтегната. Качвам видео, дано да стане.
https://youtu.be/bDM9LwAtHKQ

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #6 -: Февруари 06, 2021, 23:15:13 »
Ако тази верига няма обтегач, ми се струва много хлабава. Нямам идея баш на този двигател, баш тази верига как трябва да бъде опъната, но по принцип верига с такова провисване при фиксирани зъбни колела не би трябвало да е о'к. Нали се сещаш като влезе в обороти двигателят, тази верига какво мятане ще се мята насам - натам. Тракането ще е най-лекият резултат.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #7 -: Февруари 07, 2021, 01:24:27 »
Мисля, че няма нито обтегач, нито плъзгач или водач, човек. Огледах хубаво около тая верига и не видях да има нещо такова. В картера също нямаше нищо друго, освен масло.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #8 -: Февруари 07, 2021, 18:31:22 »
Mи на мен ми се струва доста хлабава. Порови се из нета. Обикновено се намират упътвания как да провериш дали дадена верига е разтегната. Мери се между определен брой звена и не трябва да надвишава някакво разстояние. Предполагам и за тази ще се намери подобно обяснение.

Иначе при мотоциклетите веригите на различните модели се оставят с определено провисване, защото вилката на задното колело ходи нагоре - надолу и ако веригата е опъната без хлабина, в един момент разстоянието между двете зъбни колела ще се окаже по-голямо, отколкото веригата може да понесе. И след няколко такива разпъвания тя ще се скъса. Най-лесната и сигурна проверка там е да се направи провисването според ръководството и след това при задното зъбно колело веригата да се изтегли навън в посока 3 часа. Ако тя се измъкне до средата на зъбите, значи е за смяна. В твоя двигател обаче осите на зъбните колела би трябвало да са фиксирани и съответно ефектът като при мотоциллетните вериги не би трябвало да се проявява. Поради което би следвало веригата да няма почти никакъв луфт. Така смятам, но може и да бъркам, защото не ми е ясно какво са мислили конструкторите, когато са правили този двигател. Ако решиш да я сменяш, го направи в комплект със зъбните колела. Че ако смениш само веригата, а ЗК са с износени зъби, новата верига няма да изкара дълго.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #9 -: Февруари 08, 2021, 07:00:57 »
Осите са фиксирани, едното зъбно колело е коляновия вал, другото е маслената помпа. Зъбните колела няма как да ги сменя, или поне не това на коляновия вал. То е едно цяло с вала. Колелото на маслената помпа, изглежда неразглобяемо и варианта да го сменя, е направо нова маслена помпа. На мен също ми се струва много хлабава тая верига, но досега не съм се сблъсквал с подобен проблем и го нямам опита. Ще се опитам да намеря информация. Благодаря ти за отделеното внимание  ^-^

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 11245
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #10 -: Февруари 08, 2021, 08:12:50 »
Записаният звук лъже, но това от аудио клипа не ми прилича на чукане от инжектори - доста е "остро" и отчетливо, докато инжекторите имат малко по-различен звук.
Веригата си изглежда разтегната :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #11 -: Февруари 08, 2021, 10:10:07 »
За зъбните колела не знам какъв съвет да ти дам. Принципно, когато двигателят излезе от завода, до смяна на ангренажния ремък му дават 120 - 150 000 км пробег. След това обаче се препоръчва смяната да става на 60 - 80 000 км. Понеже сменях на моята преди няколко години, на кутията на ангренажния ремък пишеше смяна след 150 000 км. Питам аз защо механикът ми препоръчва не повече от 80 000 км, за по-сигурно 60 000 км, а той ми обясни, че на някакво обучение с човек на Дайко или Континентал, не помня точно, онзи казал следното - фирмата дава гаранция 150 000 км на ремъка, ама ако е монтиран на нови зъбни колела. Когато сменяш само ремък, без да пипаш ЗК, заради износването на последните се съкращава и животът на ремъка.
Същото е и със ЗК при верижните предавки. Смятай какво износване ще е при тях, при положение, че влизат в досег с метална верига. Нищо, че постоянно са в масло и се предполага да не е чак толкова голямо износването.
Веригата в твоя случай също би се разтегнала, макар и да е на фиксирано разстояние между ЗК. Първия път те питах дали има обтегач, защото примерно ангренажните вериги имат такъв. Сложен е, защото се разтягат, макар да са монтирани на фиксирано разстояние между ЗК. Но там растоянието е по-голямо, а при мотоциклетните двигатели обикновенно се развиват и двойно по-високи обороти. Все пак има усилие в звената. Та и ангребнажните вериги се сменят на определен пробег и това, че са вечни, е по-скоро мит. Очевидно и тази ще трябва да се смени. Огледай зъбните колела и за по-сигурно погледни в някой магазин как изглеждат новите. Ако зъбите на твоите са прекалено заострени или скъсени и наистина не се разглобяват, вариантите ти са три - сменяш валовете с такива с нови ЗК и съответно нова верига. Този ремонт обаче ще е скъп и не знам дали си заслужава колата. Вторият вариант е просто да смениш само веригата и след определен пробег да й хвърлиш едно око, ако колата е още при теб. Третият е да продадеш колата, но ако не предупредиш новия собственик за обсъждания проблем, ще е гадно.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #12 -: Февруари 09, 2021, 09:12:39 »
Благодаря Ви пичове  ^-^.  Май единственият вариант ми е, да сменя само веригата. В никакъв случай не бих си позволил, да прецакам някой човек, като скрия истината при евентуална продажба. Зъбното колело на коляновия вал предполагам, че е топло набито и може би съществува начин да се смени само то. Като махна помпата и алуминиевия капак зад зъбното колело на ангренажния ремък, хубаво ще огледам състоянието на зъбното колело на вала. Дано да е що годе читаво, на помпата ако не е, ще я сменя с нова и така. Интересно ми е, дали тоя звук като от линка по-горе, може да бъде от тая верига. Чува се точно откъм газоразпределителния механизъм и за това смених всичко там. Дали резонира чак толкова много от долу и се чува чак  горе в главата, нямам представа. Какво пък ще я накара тая верига да се разтегли толкова ? Странна работа.
« Последна редакция: Февруари 09, 2021, 09:14:47 от Мишо »

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 11245
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #13 -: Февруари 09, 2021, 09:25:06 »
Слабичка единична верига и кофти обслужване предполагам. Повечето нови мотори с ангренажна верига след 100-150к км вече е разтегната заради удължените интервали на маслото и към 200к км трябва да се смени. Знаеш ли й пробега?
Предаването на дрънкането е силно възможно там според мен, няма какво да го спре с твърди връзки навсякъде. Дано е от него! ЗК не вярвам да имат особено износване. Ако сменяш веригата ще е интересно да сравниш дължините на старата и новата - снимка как висят на една отвертка една до друга ще е силно показателна (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #14 -: Февруари 09, 2021, 09:41:38 »
Задължително ще има снимки и видео. Дано да оправя проблема.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2193
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #15 -: Февруари 09, 2021, 16:45:40 »
Успех!

Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 979
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #16 -: Февруари 09, 2021, 20:08:33 »
Какво пък ще я накара тая верига да се разтегли толкова?
Нютоните и магаретата...  :D (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Неактивен Мишо

  • Форд Фен
  • Фристайл скиорче
  • Публикации: 445
  • Адрес: София
  • Форд: 2008 г. Мондео 4, 2.0 дизел ( 130 к. с. ), комби, автоматик
Re: Въпрос за хидравлични повдигачи.
« Отговор #17 -: Февруари 09, 2021, 21:38:22 »
Ивчо, благодаря  (thup). Ози, по-скоро "реалните километри"  (rofl)

Цъкни реклама - спаси форум