Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение  (Прочетена 286 пъти)

saggy и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Nicko

  • Почти Форд Фен
  • DJ NICKO
  • Публикации: 8
  • Адрес: Хасково
  • Форд: Focus 1.6 TDCI '09
FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« -: Ноември 15, 2020, 19:24:50 »
Привет колеги!
От скоро съм собственник на Фокус МК2 ,фейслифт, 1.6 дизел, 90 коня. Вчера за първи път го изкарахме извънградско, пътувахме нормално до един момент в който реших да превключа от 3-та на 4-та и в момента в който натиснах съединителя колата загасна. В първия момент ,реших,че скъса ремък, който е на няма и 1000км. Врътнах леко,завъртя нормално. Пробвах да запаля и след 3-4 опит запали,но не работи стабилно,мотора на моменти се затриса и взе да се чува едно глухо чукане.
Днес се прибрах и я закачих на диагностика - грешки никакви,на живи данни нещата изглеждаха добре,според мой познат ,майстор проблема е в някоя от дюзите,а на мен това почукване ми звучи като на повдигач.
Някакви насоки,какво може да се е случило и къде да търся проблема ?
EDIT:
Ето видео как работи мотора:
https://youtu.be/zPEbfC6dFvA
« Последна редакция: Ноември 15, 2020, 21:30:01 от Nicko »

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 11208
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #1 -: Ноември 16, 2020, 10:16:46 »
Най-лесно ще хванеш дали е от инжекторите ако ги разкачаш един по един (разкачаш, слушаш, закачаш и преминаваш на следващия). Разбира се, ще работи доста по-неравномерно, но ще хванеш веднага дали чукането е от тях.
Освен чукането, гледам, че и доста подскача моторът, вероятно не е бил така преди случката? На инжектор или прескочил ангренаж ми изглежда.
« Последна редакция: Ноември 16, 2020, 10:25:27 от Pyrhel »
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9126
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #2 -: Ноември 16, 2020, 11:47:13 »
и аз съм за прескочил ангренаж ,а чукането е от вече крив клапан ( обикновено удря 2 или 4 ,и тоя цилиндър не работи за това се и тресе мотора )

Неактивен Nicko

  • Почти Форд Фен
  • DJ NICKO
  • Публикации: 8
  • Адрес: Хасково
  • Форд: Focus 1.6 TDCI '09
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #3 -: Ноември 16, 2020, 21:41:57 »
Пробвах с откачането на инджекторите, моторя започва да работи по лошо,но чукането не изчезва. Ангренажа е сменен преди 2 седмици и взех да се съмнявам ,че там се случи.И да,преди случката не беше така. Работеше много равномерно .

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2028
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #4 -: Ноември 16, 2020, 22:22:50 »
Ако са ти прецакали двигателя при смяна на ангренажа, им връщай колата да ти я правят за тяхна сметка. Макар че ще трябва с повече от зъб да е прескочил или да е зацепен неправилно.

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9126
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #5 -: Ноември 16, 2020, 22:23:49 »
1 зъб е напълно достатъчен да удари клапани ,това не е лада 2104 :)

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2028
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #6 -: Ноември 16, 2020, 22:25:44 »
Може. С дизела не съм много на ти. На моя бензиновия 1 зъб не прецаква клапаните. Пробвано :D

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 11208
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #7 -: Ноември 17, 2020, 10:18:59 »
По-важният въпрос е дали е 1 зъб :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9126
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #8 -: Ноември 17, 2020, 10:38:24 »
абе мисля че с 2-3 зъба вече не палеше  (tooth) поне 1.6 на опел  :D

Неактивен iwo_19

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 210
  • Адрес: Русе
  • Форд: Focus 1.6TDCI'2007
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #9 -: Ноември 18, 2020, 19:04:54 »
Би трябвало и  с 1 зъб да не пали. Иначе за какво да слагат датчик за колянов вал ? Горивен  филтър сменял  ли  си ?
« Последна редакция: Ноември 18, 2020, 19:08:09 от iwo_19 »

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9126
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #10 -: Ноември 18, 2020, 20:07:50 »
датчика на коляновия вал показва на ЕКУ-то неговото положение ? каква е връзката с прескочил ремък ..

Неактивен Pyrhel

  • Регионален представител
  • *****
  • Публикации: 11208
  • Адрес: на Софеата
  • Форд: ---
    Prius 1.8 Hybrid
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #11 -: Ноември 19, 2020, 08:19:30 »
Имат синхронизация горен-долен, при която върти и не пали. Понякога обче решава да те "пусне" ако си по-упорит, не знам каква е логиката...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Неактивен locke

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 152
  • Адрес: Sofia
  • Форд: Focus 1.6 Zetec '01 LPG

Неактивен Nicko

  • Почти Форд Фен
  • DJ NICKO
  • Публикации: 8
  • Адрес: Хасково
  • Форд: Focus 1.6 TDCI '09
Re: FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение
« Отговор #13 -: Днес в 18:43:38 »
Здравейте отново колеги! Не съм писал по темата, но има малко развитие по въпроса.
Оказа се,че 3-та дюза е проблемна.Според майсторите е прекарала нещо - кофти нафта или боклуци. (Зареждам си двете коли от една и съща бензиностанция и до сега не съм имал проблеми. Горивния филтър също е нов,на няма и 1000км.)
Сменихме я и двигателя заработи добре, чукането изчезна,но понякога при палене първите 2-3 секунди работи неравномерно после се стабилизира. Другия проблем с глъхненето остана. При подаване на повечко газ,при по-натоварен мотор се усеща забиване в оборотния диапазон между 2000-3000 оборота или по-точно на 2200 и на 2800 оборота. Според хората които я правеха на диагностика всичко е окей. Започвам да си мисля вече дали ЕГР клапана нещо не прави магарии или дебитомера? Моля за вашето мнение ?

Цъкни реклама - спаси форум