Светнаха няколко аларми едновременно!

Започната от Spokomen, 10 Октомври 2020 16:21:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Spokomen

Здравейте,
Дано темата е за този раздел.
Колата е C-MAX Duratec 2.0 2009 г. газ, бензин.
Карам градско по прав път с 40 километра в час. Изведнъж светнаха едновременно три лампички на таблото: ABS,ESP и ръчна спирачка. Отбих, спрях, изагасих колата. Като запалих нищо не светеше, но след 500 мерта пак светна ESP. Докарах я до вкъщи със светеща аларма.
Тъй като нищо не разбирам, бих бил благодарен за всякакви мнения.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


Ozzie

В случай като този - първо се закача на диагностика, четат се грешките и после се умува какво да се прави. Всичко друго ще е стрелба напосоки.
На първо мислене, без да се знае, какви грешки са записани:
- датчици на ABS - повредени такива или прекъснати кабели към тях;
- датчик за положението на волана (има отношение към работата на ESP) - може да е повреден, може да е прекъснат някой кабел.
- евентуален кахър с ABS модула.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Spokomen

#2
 Здравейте пак,
Видях че форда предлага и самодиагностика без да го закачаш за нищо, която вади и DТC  кодове. Не знам до колко това е надеждно и коректно, но го пробвах. Извади три кода.

DTC #01 D900 Non specific can communications interruption
DTC #02 E197 (U2197) Invalid data for vehicle speed (Invalid CAN message)
DTC #03 E200 (U2200) Invalid data for odometer (Invalid CAN message)

но по тях не мога да се ориентирам за нищо :-[

P.S.  ДНес след обяд покарах пак колата. Запалих и пропътувах десетина киломера. Нищо не светна. Оставих я за два часа, но на връщане 10 секунди след като запалих ( още не бях тръгнал) и пак светна ESP - то. След гасене и палене нищо не светеше и пак изминах 10 километра без да се появи проблема. Явно нещо провокира ESP  алармата, защото не свети непрекъснато, но светне ли - не гасне докато не загася колата.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

zloster

На таблото се вадеха само грешките достъпни през OBD диагностиката. Там не излизат всички модули в автомобила. Обикновено само този на двигателя. Първата грешка е от най-мистериозните. Нея след малко. Втората грешка означава, че електронния блок за управление на двигателя (ЕБУ, ECU, PCM) получава данни за скоростта на автомобила, които не отговарят на зададените очаквания и ограничения. Третата грешка е като предната, но се отнася за изминатото разстояние. ESP (системата за контрол на стабилността) се нуждае от данните за текущата скорост на автомобила и ако прецени, че не са надежни, ще се изключи.

В тази тема има няколко следи:https://www.fordownersclub.com/forums/topic/48644-engine-systems-fault-and-dtc-d900/
Първата е: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/48644-engine-systems-fault-and-dtc-d900/?do=findComment&comment=300327 - Тръбичка за течността на чистачките пропуска и къпе датчик, които им е правил проблем.
Втората е: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/48644-engine-systems-fault-and-dtc-d900/?do=findComment&comment=306485 - След смяна на 2 датчика, защото диагностиката казвала проблем с данните от тях; много хранене на Форд Фокус и т.н. какво се оказало? Електротехник проверил както трябва електрическата инсталация около таблото и там имало проблеми за оправяне... Същият господин после се оплаква за друго (проблеми със запалването в 3-ти цилиндър), но не и за D900 и свързаните с него.

Най-добре закачете диагностика и вижте грешките в отделните модули. Те ще ви подскажат коя част от електрическата инсталация да бъде проверена първа.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Spokomen

Благодаря за мнението.
Тази седмица ще я карам на майстор.
Между другото, с удоволствие бих приел препоръка за такъв!
А това за теч от тръбичка за течността за измиване на стъклата е интересно. Аз май имам подобен проблем. Като напълня казанчето, в купето започва да мирише на течност за чистачки (най често миризмата се появява две-три минути след като потегля, след което периодично намалява и се усилва без изобщо да включвам помпичката). Предполагам, че е спукано казанчето, но това е само предположение. Може да има и спукана тръбичка. Ще помоля майстора да провери и отстрани и този проблем. Но сега не мирише, явно течността е спаднала под нивото на евентуалната пукнатина( все още има течност вътре- пръска като се включи помпичката).
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Spokomen

Ходих на диагностика. Не в сервиз, а при един приятел. Той кара форд и има софтуер за диагностика. Излязоха сума ти грешки, като някои от тях са странни - например пренапрежение - пише че се появява когато напрежението мине 18 волта... А аз не съм пипал акумулатора, не съм го свалял или нещо подобно. Има и за ниско напрежение..... Човека каза, че според него има някакъв проблем с комуникационната шина. Грешките са в няколко модула и явно не се разбират помежду си. Освен това, доста трудно се свърза с компа на колата. Каза, че може и някой модул да е проблемен и да претоварва шината. Но той не е майстор. Просто има софтуера. Записа ми грешките на един файл, който прикачам, ако на някой му се чете и препоръча да си намеря майстор, който се е сблъсквал с подобни проблеми и знае къде и какво да провери. Може да са окислени контакти по куплунги, намалено съпротивление между писти в платката на някой модул..... Изобщо явно ми трябва човек който да знае какво и къде да погледне.
Бих бил благодарен за препоръки, защото иначе има шанс да попадна на специалист по окачване, или двигател, или не знам какво, но който не се е сблъсквал с подобни неща и не е съвсем наясно, което предполага, че вместо решение на проблема, могат да възикнат куп други.
Резервния вариант е МП, но там може да ми струва повече от самата кола:)
Дано съм успял да прикача файла с грешките:)
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Spokomen

#6
Към този пост е прикрепения файл. Явно към предишния не съм успял:(
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Ozzie

Много от грешките са стари. Повечето са със статус:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
т.е., към момента на четенето на колата, не са активни.

Приятеля ти е трябвало да изтрие всички грешки, след това отново да я прочете, за да се видят активните такива.
От опит, мога да кажа, да игнорираш U1900-20, при мен се появява всеки път, когато чета колата с FORScan и никога, когато я чета през ELMConfig
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

Докладът е повече от ясен. Има две активни (търсиш в текста "DTC Present at Time of Request"). Едната е на изображението (===ABS DTC U1900-E0===). Другата е ===EPS DTC U1900-60===. И двете казват да се проверят като начало проводниците на CAN шината преди да се предприемат други действия.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Spokomen

Много благодаря на Ozzie и Zloster.
Не че знам къде са проводниците на CAN шината :), но се надявам в някой сервиз да знаят. Утре я карам да сменят казанчето на течността за чистачки - в предишен пост бях писал, че мирише в купето на течност за чистачки като го напълня, и ще помоля майсторите да огледат около него какво има. Може да има някой куплунг, или знам ли какво. Общо взето трудно се намира сервиз дето са наясно с електрониката и се ангажират да се занимават. Всички казват...ааааа това ще отнеме доста време а и не е ясно ....Предппочитат механичната работа хората. Но какво да се прави. Мото Пфое ще да е крайния вариант.
Още веднъж Благодаря!!
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


Ozzie

Около казанчето няма нищо важно, освен кабелите за помпичката и маркучите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...