Съвети за покупка на Mondeo Mk5 дизел

Започната от Неразбирач, 02 Януари 2020 16:19:29

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Неразбирач

Здравейте колеги,
Аз като нов във форума и неразбиращ много от коли, искам да ви попитам за мнението ви за Мондео 2.0 TDCi, произведено след 2014 г. Дали се води 5 или не - не зная, но това, което съм набелязъл като модел (предпочитам автоматик) е произведено през 2015. Какво мислите за него? Гледам цени от 22-23000 нагоре - нормални ли са, има ли моделът сериозни проблеми, какво да гледам при покупка...
Благодаря ви предварително за информацията.


zloster

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неразбирач

Благодаря, колега. Това, което разбирам от коментарите е, че трябва да се "види" скоростната кутия. Продавачът казва, че колата може да се прегледа в оторизиран сервиз на Мото Пфое. Мислиш ли, че "четенето" там би показало проблеми, които е имало, записват ли се грешки и на скоростната кутия? Питам, защото не съм наясно - колите ми досега са били по-старички и от проверена автокъща, та не съм имал нужда да ги проверявам в оторизирани сервизи.
Поздрави

zloster

https://youtu.be/OOwmqeC_4WE?t=88

Това е видео, в което е показан процесът по диагностика на скоростна кутия с два съединителя Powershift/Getrag 6DCT450. Процесът е:

  • пробно шофиране, което не е показано
  • проверка на записаните грешки в ЕБУ (електронен блок за управление) на скоростната кутия
  • включване на режим "живи данни" и наблюдаване на поведението на клапаните за управление - следи се за разминавания над нормите между "зададено/постигнато" (desired/measured)
  • https://youtu.be/OOwmqeC_4WE?t=314 малко след този момент произнася "диагнозата" - замърсени клапани. Нямам достатъчно познания и не мога да коментирам диагнозата
  • В края коментира, че според тях в кутията клапанчетата са замърсени с някакви пластмасови частици. Съответно според тях трябва да се пристъпи към сваляне на кутията и отваряне.

Та накратко: да записват се грешки, в режим "живи данни" може да се проследи поведението на някои от основните изпълнителни възли в скоростната кутия.
Тук идват уговорките: правещият диагностика трябва да е доста запознат с устройството на кутията и с допустимите работни параметри. Втората е - трябва да се покара сериозно, някъде 30-40 минути. Минаване през повечето режими на работа, когато е студена и загряла.

За Мото-пфое - не знам колко добре ще се справят с диагностиката. Не ги ползвам. Форд от няколко години имат "digital service record" (или нещо подобно). Ето в този документ на стр.17 е обяснено: https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Bulgaria/User's%20Manual/Ford_Service_Portfolio_2019_BGR.pdf Би трябвало да можеш да получиш копие от историята на даден автомобил.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неразбирач

Благодаря още веднъж. Беше ми полезно. Разбира се, както казваш и ти, важно е и кой "чете" данните от теста, но пък хайде и да не прекалявам с мнителност, защото всеки автомобил си е рискова инвестиция. Както и всяка техника. Приятел мой брои една торба пари за чисто нов Пасат и после през месец колата бе в сервиз защото имала някакви заводски проблеми... И така почти докато изтече гаранцията... Ще ходя да я гледам колата и ако ми кажат в сервиза, че е ОК я вземам пък дано имам късмет :)