Съвети при покупка на Мондео МК5 комби.

Започната от Milen Petkov, 24 Септември 2019 17:24:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Milen Petkov

Здравейте, колеги. Нов съм във форума и от известно време се оглеждам за МК5 комби.
До момента никога не съм притежавал или карал Форд.
Предполагам няма да получа много голямо инфо, но все пак ако някой има такова бих се радвал да го сподели.
Какво да очаквам от колата, има ли слаби места (детски болести) и най-вече просто да ме насочите какво да гледам при огледите на автомобилите.
Идните дни ми предстои да направя оглед на няколко такива автомобила - МК5 комби, всички са автоматик, 2015г., с дизелови двигатели (2 са 150к.с. и 1 - 180к.с.).
Изискването ми е да е комби и да е автоматик, и засега последните две са покрити. Разбира се имам и много други, но за момента тези две са най-важни.
Гледах review-та на колата, но ми се струват не добре представени - осново английски такива.
Опитах да намеря инфо в бг в нета - има таккова, но по-скоро бе review на колата и е доста старо - 2015г.
Благодаря предварително.


Pyrhel

Двигателите са доста сполучливи, но може да разгледаш внимателно за автоматиците, въпреки, че има на доста км вече без ремонт.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Milen Petkov

Привет. Какво точно имате предвид автоматиците?
Да гледам за технически проблеми и грешки преди покупката-при огледа или самите кутии са не добре конструирани и избработейи и с някакъв дефект-детска болест ?

Septerra

Покарайте задължително автомата и изискайте информация за извършени обслужвания по него. Автоматикът на Мондео МК5 е от получилия си лоша слава Powershift (поне при дизелите), но е много подобрен спрямо старите версии - демпферирането, например, става в маховика, а не в самата кутия, което намалява товара. При редовна смяна на масло и човешка експлоатация изкарват много километри.

zloster

#4
По ИНА (идентификационен номер на автомобил, VIN) търсиш информацията за него. Погледни тук: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=111.msg135714#msg135714

Добавено: спал съм, когато съм го писал - говоря за S-Max.

ЦитатДолу вляво в малкото каре е информацията за всичкото оборудване от завода. Ще ти каже и тип скоростна кутия. При S-max от това поколение има следните:

  • MTX75 - 5-скоростна ръчна, Форд-Гетраг разработка
  • М66 - 6-скоростна ръчна, Форд-Гетраг разработка
  • MMT6 - 6-скоростна ръчна, Форд-Гетраг разработка
  • AWF21 - 6-скоростна автоматична с хидротрансформатор (torque converter), разработка на Aisin (част от фирмите около Тойота), други обозначения според производител AWTF-80 SC, AF40-6, AM6, AW6A-EL
  • 6DCT450- 6-скоростна с два хидравлични/мокри съединителя, Гетраг разработка, други обозначения според производител 6DCT451, DW6, EDC6, MPS6, MPS6i. Това е единият продукт продаван под етикет "PowerShift"
Източник: https://ford.7zap.com/en/car/38/, полето "Скоростни кутии"

Проблемите им идват от усложнената конструкция - маслена помпа, мехатроник, управляващи соленоиди, половин дузина съединителни пакети/пластини, много висока чувствителност към работната температура (някъде около 85-90оC), замяната на маслото е дълга процедура с много дейности и те трябва да са изпълнени точно, никакви своеволия и експерименти със самото масло (5-6 литра масло при 20-30 лв. на литър).
Горното важи и за тези с два хидравлични/мокри съединителя и за тези с хидротрансформатор. Примерно за охлаждането/температурния режим порови drive2.ru. За конструкцията, разглобяване и аутопсии из Ютуб търси по заводските означения.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Milen Petkov

#5
Привет, да, почетох за кутиите. Основно в uk форума, където попаднах само на 2-3, които са имали някакви разправии с powershift кутиите. Но интерестно при тях е, че реално проблема не бе породен от самата кутия, а от EGR-а. След подмяната му всички изразиха мнение, че проблемите с кутията са изчезнали. До колко е така обаче остава загадка :)
Получената информация, за нещата, с които трябва да внимавам към момента, е точно във връзка с EGR-а, кутията и като цяло няма някакви други фрапантни неща. Абе с две думи нормална кола с нормални ядове. Та за момента съм харесал една (само на снимки). Говорим си с продавача, проверил съм я в МП, та ще видим до къде ще го докараме. Разбира се допълнителна информация никога не би била излишна, така че бих се радвал ако някой сподели още нещо, в което да внимавам :-)
8)

zloster

Аз съм се объркал - този горния посочен от мен и подобните му каталози ще ти свършат работа. Това пусто "CNG" при името на Мондео мк5 все ме подвежда, че е нещо специално за природен газ.
Спецификациите за Мондео мк5 са тук: https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Mondeo/FordMondeo_TechnicalSpecifications_EU.pdf
Дизелите автоматици са с 6DCT450 6-скоростна с два хидравлични/мокри съединителя, Гетраг разработка, други обозначения според производител 6DCT451, DW6, EDC6, MPS6, MPS6i. Това е единият продукт продаван под етикет "PowerShift". Бензиновите автоматици са с 6F35/6FMID/6F MID RANGE - съвместна разработка на Форд и Дженерал моторс (GM). Да се има предвид, че има съществени разлики в реализациите на двете компании.
За тази втората ето два руски форума с темите им:
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

krim

Здравейте,
Виждам, че няма много теми в които се обсъждат Мондео 2014-2018(пиша го така защото май не е много ясно дали е МК4 или МК5).
Насочил съм се към дизел, автомат, комби вариант.
Основно имам два въпроса, ако може някой да сподели информация:

* информация относно 2.0 TDCi 180 кс,  доста рядко се намират такива модели съответно и по-малко отзиви за тях.
Това е отново двигател на Пежо?
* Мондео AWD - отново - какви са слабите страни, с колко е по-висок разходът на гориво в реални условия(по спецификация знам разликите) спрямо FWD

Благодаря предварително!

Septerra

2.0 TDCI 180 к.с. на МК5 преди фейслифта е отново мотор на Peugeot (при фейса го сменят със семейство EcoBlue, което си е на Форд). Идентичен хардуерно спрямо версията със 150 к.с. само има една идея по-голям интеркулер и различен софтуер. Много здрав и надежден двигател, правят проблеми с ЕГР понякога и се случва да губят антифриз от разни калпави водни съединения. Капризен е на обслужване - задължително оригинални части и масло.

За AWD не мога да кажа.

XaPu

Здравейте ,бъдещи колеги. Имах Форд ескорт 97г. Но това беше преди 14г. и от тогава не съм се връщал към марката  ^-^ Сега обаче ми изпадна доста изгодно Мондео 1.5 екобууст 07.2017г. с ръчна кутия. Колата е в МП и има гаранция 2+2 години. Гаранцията ,заедно с добрата цена и скромното време прекарано в автомобилът ме накара много сериозно да се замисля и общо взето на 95% съм решил това да бъде следващата ми лична кола. Въпросът ми е за вашето мнение за комбинацията (не съм уличен състезател от доста време) ,колата ми трябва за всекидневно ,семейно ползване ,като годишният ми пробег с нея е 25 000км. Също така бих искал и мнение за Мото Пфое и въпросната гаранция.
Благодаря за приема и вниманието.
No pain - no gain!


Жоро Петков

Специално за такава голяма и тежка кола по-добре се насочи към дизелов вариант.
С Фокус 1.0 екобууст в София под 8/100 градско не съм виждал. Сега с мондеото 2.0 150 коня автомат 7/100.
Гаранцията покрива единствено агрегата.
Разликата между 180 и 150 коня е единствено в картата на ЕКУ–то. Powershift кутията в мондео няма нищо общо с тази, за която се водят дела (освен името). Проблемната се монтира на Фокус и Фиеста и е със сух съединител, докато при мондеото е мокър съединителя и при редовна смяна (60 000км) на маслото нямат проблеми.

Alexi

1.5 бензина върви много добре ,покарай я и ако ти харесва я взимай ,нова кола е