Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001  (Прочетена 1040 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Здравейте, дайте мнения от какво може да е следният проблем с моята фиеста 2001г . 1,25 75к.с.
Колата не палеше на студено. Започнаха едни ремонти и смени на всичко вече стъпков мотор, дебитомер, компютър и продължава да дава някакви решки с дебитомер и т.н. свалиха дебитомера, защото задаваше някакви температури от -68градуса компютъра пълни цилиндри, давене ,пушене ужас. Както и да е, махаме дебитомера и работи нормално, сваля си обороти всичко наред и след няколко дни пък същото и работи само на някакви високи обороти 1500 и няма сваляне. Частите са втора употреба все пак да се знае.
Някой дали се е сблъсквал с такъв проблем може би е някакъв дефект в двигателя не знам вече?

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 1605
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #1 -: Юни 19, 2019, 17:32:20 »
На какъв пробег е и има ли газова уредба?

Неактивен zloster

Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #2 -: Юни 19, 2019, 21:50:55 »
Има газова, ако автомобилът е същия като от предна тема: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10858.msg132515#msg132515
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 1605
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #3 -: Юни 19, 2019, 22:49:51 »
За високите обороти предполагам е виновен датчик за температурата на двигателя. Може да дава стойности за постоянно студен двигател и компът затова да държи оборотите високи. На датчика може да му няма нищо, а да се е прекъснал кабел, примерно.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #4 -: Юни 20, 2019, 16:21:22 »
Има газова да на 140 000км. е. Иначе смених комютъра и стъпков мотор. Проблема е, че работи няколко дни като хората и пак се бъгва нещо? Вероятно е някоя дреболия някъде където няма откриване. Четат компютъра и нищо. Такова чудо да сте чували?

Неактивен zloster

Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #5 -: Юни 20, 2019, 22:21:46 »
Малко налучквания:
https://www.youtube.com/watch?v=HtLP-rc5cWw
https://www.youtube.com/watch?v=eh8PIL5E_6M
https://www.youtube.com/watch?v=XsQmnUZXGH0
https://youtu.be/-fyKizH_oQ8?t=118 - този тип дава много ценна и задълбочена информация във видео материалите си

Заземяванията на електрическата инсталация? И всякакви други проблеми около кабелите и физическото им състояние?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #6 -: Юни 21, 2019, 09:31:24 »
Един вид проблема да е в заземяването? Някъде да е прецакан кабел по електриката така ли?

Неактивен zloster

Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #7 -: Юни 21, 2019, 11:13:48 »
По-лошо от "прецакан кабел". Ще разясня малко по-подробно видео материалите:
1) Форд Фокус 2.0 бензин 2004 г. - оплаквания за гаснене, проблеми с комуникацията с компютъра. Докарана му е от официален сервиз. Сменян компютър, разглобявано табло и т.н. Кабелът за заземяването на ЕБУ (електронен блок за управление, ECU/PCM) е преместен някога от някого и закачен на калника. Не на специално краче (терминал) или прихванат с болт! Щракнат с пластмасова закопчалка към калника...;
2) Фиеста/Фокус с автоматик около 2010 - https://youtu.be/eh8PIL5E_6M?t=470 от завода излизат с боядисано място за заземяването. Съответно всякакви проблеми като непалене, гаснене, лошо превключване. Вижда се добре на видеото, че терминалът и кабелът са наред;
3) Пак показва като горното;
4) Пример от САЩ как се диагностицира лоша земя. Сменян е двигателя. Поработил няколко дни, почнали проблеми. Демонстрацията на проблема е с премигването на крушката с нажежаема жичка. Има и демонстрация как с допълнително пуснат кабел от блока към отрицателната клема всичко тръгва. Маха кабела, работи известно време. После отказва да запали;

Давам ги като примери, че такова чудо се среща и инженер Тоци Бегали не работи само по стари италиански автомобили.
Може да има оксидация на гнездата, където се хваща масата. Или да има претъркана изолация на 2-3 кабела някъде. Като се подрусат работят, като се подрусат още малко-спират да работят. И всякакви подобни неща, които се хващат само след много щателно оглеждане.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #8 -: Юни 21, 2019, 14:59:00 »
да това ще е лоша работа. а си я харесвам колата и ми се ще да не я хвърлям.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #9 -: Юни 24, 2019, 13:15:16 »
Добре де мога ли да си намеря направо едни двигател от някоя авто морга за малко пари и да си реша проблема генерално 8)

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 1605
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #10 -: Юни 24, 2019, 19:54:58 »
И каква е гаранцията, че няма да е по-скапан от твоя. По-лесно ми се струва да отидеш при правилния механик и да си решиш проблема.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #11 -: Юни 25, 2019, 10:11:11 »
Де да знам дали изобщо някой ще го открие къде е проблема ако е някоя дреболия по кабели? Пък и майстора при, който е сега е жичкаджия по принцип, сигурно е гледал?

Неактивен zloster

Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #12 -: Юни 26, 2019, 10:51:56 »
Вероятността да е погледнал е от малка до никаква. Ще добавя две лични случки:
1) На Алфа 156 JTD каналния ремък на 5000 км. изглеждаше като на 50 000 км. Майсторът ми разправяше, че е брак той и можел да ми предложи само да го замени. Паркирам колата на канал, поглеждаме отдолу с фенерче и какво да видим? В корпуса на алтернатора зее цепнатина, в която влиза малкия ми пръст. Съответно вече съосието на алтернатора спрямо ремъка го няма никакво. А това е оглед за 1 минута!!!
2) На стар Форд Ескорт (първия ми автомобил) минавам с 20 км/ч през канална решетка добре хлътнала (без остри ръбове, просто полегато, но доста надолу) на 1 км. от вкъщи. Прас!!! Шум от търкане, колата дърпа на една страна. Отбих, огледах. Диагноза - изгнил и счупен заден носач/надлъжна щанга (Ескорта е с просто, но независимо окачване отзад). А преглед беше минала пред 3 месеца. ОК, стар автомобил - ясно е, че не е в идеално състояние, но това си мисля, че е можело да се хване лесно и за под 3 минути. А ако се беше случило в завой с 60-70 км/ч?!

Сетих се и за какво направи един бивш колега преди 7-8 години. Имаше Мерцедес двуврато купе старо - W124, автоматик, бензинов двигател. Не помня 200 или 220 беше модификацията. Те са 1993-1996 година някъде. Там имат проблем с използваната изолация на кабелите в двигателния отсек - за 15 години нищо не остава от нея. Съответно инж. Тоци Бегали се развихря и става забавно. Малко информация тук:
https://www.reddit.com/r/mercedes_benz/comments/2jk8c5/w124_wiring_loom_degradation_have_any_of_you_gone/
https://forums.mbclub.co.uk/threads/w124-engine-bay-wiring-looms.67830/

След 200-300 лв. оставени за диагностики в официални и неофициални сервизи на Мерцедес тук вдигна ръце. Поръча една макара кабел 50 метра подходящо сечение и за една събота и неделя преправи кабелните снопове в двигателния отсек. Нещата заспаха.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #13 -: Юни 26, 2019, 16:14:29 »
Да това си е голяма гадория от незначинелен проблем ти идва да си хвърлиш колата, защото няма откриване.
Сега се сещам, че майстора ми каза, че нещо е пипано по окабеляването и сбъркана системата с друг мотор преди това. И той я преглеждаше цялата и я оправи както си трябва да бъде по букси и т.н.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #14 -: Юли 10, 2019, 11:35:46 »
И проблемът и главоболията излязоха от дебитомер. Моята фиестичка е междинен модел и други дебитомери не стават явно и побъркват компютъра.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #15 -: Юли 17, 2019, 09:58:53 »
Нов проблем. :))
Сега дебитомера, който ми показва според номера на шасито е този с който колата не работи. Има още някакъв модел, с който се установи, че работи, но не му знам модела и номер и не мога да го поръчам. Някой ако е наясно да помага. Проблема е, че мойта фиеста е тази междинката и явно има някакви промени по двигателните части. >:(

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #16 -: Юли 17, 2019, 10:28:07 »
Изобщо имате ли идея колко различни модела дебитомери има за тези фиести?

Неактивен zloster

Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #17 -: Юли 17, 2019, 11:43:01 »
Технически това не е дебитомер, а датчик за абсолютно налягане (Manifold absolute pressure sensor).
Дебитомерът мери количество въздух преминал през него. Без него през налягането, температурата и други показатели компютърът смята количеството въздух по заложени формули. Съответно те са с приближение и количеството не е толкова точно колкото с дебитомер.

Тук дават два модела - до 31.12.1999 и от 01.01.1999 година  https://ford.7zap.com/en/car/81/6.16024/5/1532/15200/65997/#46:
  • 1087424
  • 1110963
Каталози с данни за частите за различни марки и модели автомобили. Имам ги споменати и на други места из форума. Не ми се рови в момента:
  • https://7zap.com/en/catalog/cars/ - имат на доста производители каталозите;
  • http://www.catcar.info/en/ - също на доста производители каталозите;
  • http://catalog.autotrade.su/ - каталози за много производители. Тук НЕ НАМЕРИХ възможност да се разглежда за Форд. Трябва да се въведе ИНА (идентификационен номер на автомобил, VIN).
  • http://fordcat.ru/shop/1/parts/1196989 - ей този е специализиран за Форд само. Но има 2 възможности, които не съм срещал другаде:
     
    • търсене по инженерен номер (8A6G-9F593-AA това са бензинови разпръсквачи/дюзи) - на началната страница 4-тото поле за търсене има отметка след него;
    • история и съвместимост на различните ревизии на частите - на страницата с последната препратка цъкни на 9F792. Ще се появи още един ред, който казва, че горивната рейка с номер 1697869 (AM5G-9H487-BB) заменя рейка 1685781 (AM5G-9H487-BA).
     

Ако в полетата въведеш ИНА (VIN) ще ти филтрира/отсее резултатите само за съответния автомобил.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #18 -: Юли 17, 2019, 16:10:31 »
Благодаря за информацията.Ще видим дали ще излезе нещо.

Неактивен toto

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд Клуб България
  • Публикации: 135
  • Адрес: София
  • Форд: S MAX 2.0 tdci
Re: Проблем с работа на двигателя на фиеста 2001
« Отговор #19 -: Юли 18, 2019, 16:16:19 »
Сага като го погледнах това не е същото. Проблема при мен си е дебитомера, който е хванат на тръбата от кутията на въздушния филтър. Този датчик за налягате май е нещо друго и къде се намира по двигателя?

Цъкни реклама - спаси форум