focus c-max меню на таблото

Започната от todoroff, 20 Април 2019 00:11:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

todoroff

Здравейте колеги, отскоро карам Форд Фокус Ц-макс 1.6ti 2006 г. Още свиквам с колата, за сега ми допада и съм доволен от покупката. Имам обаче едно питане, някой по запознат да ми помогне ако може. Четох инструкциите за експлоатация на различни езици и навсякъде е описано, че от дисплея на таблото може да се включва и изключва ESP,  да се настройват режимите на волана - спорт, комфорт и стандарт и други настройки. При мен за ESP имам отделен бутон на таблото и не  проблем да се изключва (не че ще го правя някога), обаче за режимите на волана ми е любопитно да усетя разликата. Та на въпросът, при мен ги няма тези опции в менюто, има само настойка на език, метрични и имперски стойности на показателите и звуков сигнал on/off.Освен тези 3 настройки други нямам в сетингс (изключвам стандартните одо, температура, среден разход, средна скорост и оставащи киломерти). Има ли някакъв начин да изкарам менюто със волана или при мен просто такава екстра няма. Благодаря на отзовалите се. Поздрави.


ivopolr

#1
Не се сещам дали функцията се включва и изключва от HEC модула на компютъра, но и да я откриеш повярвай ми няма да усетиш никаква разлика при превключването мужду трите функции. Пробвал съм много пъти!

ivopolr

#2
Ето тази отметка ако не ти е чекната в НЕС модула на таблото няма да ти излиза селектора за трите режима на работа на волана.  Тава скрийншот от програмата ELMсоnfig, която се свързва посредством OBDII буксата с външен компютър/лаптоп.

todoroff

Благодаря за отговора, и аз не мисля че ще има осезаема разлика между различните настройки. По скоро воланът ми се струва малко тежък и искам да изпробвам между режимите дали няма да олекне малко. Поръщах си този OBD2 четец (link), дано ми свърши работа да чистя грешки и включвам/изключвам настройки.

ivopolr

#4
Като ти дойде ELM327 го продай и си вземи ELS27 . Работи на 4 пъти по-висока скорост и селектора между двете шини е автоматичен /при ELM327 е с "цък" ключе и е много дразнещо.  Двойно по- скъпо е но си засл,жава. Аз взех от Aliexpress

todoroff

Благодаря за съвета, направо го поръчвам.

iwo_19

Доколкото се сещам този модел има и ел подпомагане на хидравликата и волана е много лек. Няма да усетиш никаква разлика между 3-те режима , но  ако волана ти е тегав имаш проблем. Провери си маслото на хидравликата , ако е мътно го смени , ако е под нивото долеи  и т.н. На място в крайно ляво - дясно на волана ако има шум или  виене ... Да не си с някои екзотични гуми , над заводския размер ?

ADiDimitrov

Цитат на: iwo_19 в 22 Април 2019 21:03:08
Доколкото се сещам този модел има и ел подпомагане на хидравликата и волана е много лек. Няма да усетиш никаква разлика между 3-те режима , но  ако волана ти е тегав имаш проблем. Провери си маслото на хидравликата , ако е мътно го смени , ако е под нивото долеи  и т.н. На място в крайно ляво - дясно на волана ако има шум или  виене ... Да не си с някои екзотични гуми , над заводския размер ?
А казанчето на хид. масло знаете ли къде е навряно!? Няма такава дивотия да го наврат в подкалника! За пръв път виждам такова чудо, да няма нормален достъп!

Bizu

Да, май се демонтираше фара за да имаш достъп до казанчето.

todoroff

От изброените по горе симптоми, мисля че само мътното масло е налично. Може би ще го сменя. До колкото знам нямам електрическо усилване на хидравликата. Гумите ми са стандартни 15-ки 195/65. Крайно ляво и крайно дясно няма шумове и виене. Казанчето ми е най- отпред на двигателя, пълно е един пръст под макс, друг е въпросът как се източва системата, може би има пробка на самата рейка?(link)


iwo_19

Ако  помпата ти е обикновена / което не ми се вярва/ - сменяй я заедно с маслото, разбира се. Ако е с ел усилване - ремонт  / около 250 лв /. Виж си и рейките все пак.

todoroff

Замислям се, ако хидравикта ми няма електрическо усилване, да не би заради това да нямам въпросните настройки на волана?

Ozzie

https://ford.7zap.com/en/car/
Въведи си VIN кода и разгледай.

А най- лесно е да вдигнеш капака и да видиш, аксесоарния ремък, освен алтернатора и климатика, дали задвижва нещо друго.
Ако няма друго, освен споменатите две неща, то вероятно си с електрохидравлично усилване на волана.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

todoroff

Капакът съм го отварял, ремъка задвижва алтернатора, климатика, водната помпа и хидравликата. Два три поста по горе съм дал снимка от двигателя на колата. На снимката се вижда казанчето на хидравликата, въпросът е дали има или няма електрическо подпомагане. По каталозите, дават два вида хидравлични помпи, едните имат ел.подпомагане, другите нямат. При мен помпата е под алтернатора и водната помпа, а под нея е компресора на климатика. За да разгледам самата хидравлична помпа, трябва да сваля или алтернатора или компресора на климатика. А и да сваля едно от двете не знам какво да гледам, по какво се познава дали има ел. усилване или няма?

Ozzie

Ако си убеден в написаното (помпата на хидравликата е задвижвана от пистовия ремък), според мен нямаш ел. подпомагане на волана.

P.S. Отдавна не бях чувал за водна помпа, задвижвана от пистовия ремък. Обикновено е на ангренажния...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Цитат на: Ozzie в 30 Април 2019 18:42:19
Ако си убеден в написаното (помпата на хидравликата е задвижвана от пистовия ремък), според мен нямаш ел. подпомагане на волана.

P.S. Отдавна не бях чувал за водна помпа, задвижвана от пистовия ремък. Обикновено е на ангренажния...
Хаха май не си карал кола с верига 😉 на всички мотори с верига водната помпа е на пистовия ремък. Иначе за другото си напълно прав!

Ozzie

Вземам си бележка.
Последното което карах с верига, май беше Мерцедеса, преди сегашната, но пък при него, рядко надничах под капака да видя какво става или кое какво е.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

todoroff

#17
Моят мотор е 1,6 ti-vct - 115 к.с. и не е с верига, а е с ремък. Сменях го наскоро и знам със сигурност. Мисля че, верига се слага на 1,8 и на 2.0 моторите с по високите киловати. От поста по горе, да разбирам ли, че ако има електрическо усилване на волана, то няма хидравлина помпа ? Защото ако е така, при мен със сигурност има помпа която се върти от ремък и това би означаало, че няма електрическо усилване.
Ето снимка, ако на някой му е интересно

iwo_19


todoroff

Споделям, ако на някой му е интересно. Днес се поизцапах и си смених маслото на хидравликата. Старото беше черно-зелено. Воланът олекна наполовина и според моите разбирания е идеален. Другото, което установих, е че нямам електрическо усилване от там е и липсата на меню с настройките за управление. Благодаря на всички, които се включиха да помагат.