Ford Focus 1.6 бензин 150к.с. ecoboost

Започната от Антонио, 14 Февруари 2019 17:04:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Антонио

Предстои ми огледа на Ford Focus 1.6 150к.с. бензин ecoboost. Ще съм благодарен да ме насочите какво да гледам, ако може да ме посъветвате дали е проблемен мотора и заслужава ли си да се спирам на този модел двигател. Просто не искам да е дизел...


S2N1


iwo_19

Ми то си е дизел с бензиново гориво - турбо  си  има  и всичко към него като клапани  и електроника , само дето като го настъпиш не върви като дизел 150 кс , но гори бензин като за 150 кс. Не  е лоша колата , но поддръжката  и е като на дизел. Финансово е същата работа.  Нали се сещаш , че това моторче да извади 150 катъра  е изцедено до край.

ivchotr

36 годишният ми мотоциклет е 1100 кубика и развива 111 конски сили, без да е турбиниран. При това е с карбуратори. Новата Хаябуса 1300 развива 196 коня, пак без турбина. Колко да е изцеден 1600 кубиковият фордов двигател?!?

Ilian Petrov

И аз бих вметнал като пример 1.4 tsi на VW, с 180 коня.
A също и 1.0 на Форд, с 140 коня.

exclusiveremix

Ако 1.6 екобуст 150 или 182 коня ви се струват много изцедени,какво да кажем за новия 1.5 3 цилиндъра 200 коня,при новата фиеста,със система която изключва единия цилиндър?
А какво и да кажем за новото пежо 308 Гти 1.6 280 коня ?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

е чак изцеден определено не е ,все пак го има и 182 коня като разликата ще е само софтуерна вероятно .. мотоциклетен двигател не е удачен пример че на около 80к км е за основен ремонт ,отделно няма въртящ момент да движи купето на автомобил ..

Ozzie

тези трицилиндрови въшки дето ги слагат в колите и вадят по +100 к.с. от литър обем, мислиш ли, че след 100 хил. км. няма и те да са основен ремонт?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

exclusiveremix

То и затова нямаше обяви по германските сайтове на моя мотор с пробег над 200 к км.И все пак не очаквам даже и нормалните мотори,примерно 2.0 250 коня при ST-то,да изкара повече от 350 к км.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

#9
Цитат на: Alexi в 17 Февруари 2019 16:36:37
... мотоциклетен двигател не е удачен пример че на около 80к км е за основен ремонт ,отделно няма въртящ момент да движи купето на автомобил ..

Моят е много над 200к км и е без основен ремонт.
A пък на двигателя му трябва съответната трансмисия, за да си покаже възможностите. Както и да е, въпросът беше принципен.

(link)


Ilian Petrov


S2N1

За мен лично, проблема не е "изцеденият" турбо мотор, който ще издържи 100к километри, а това че не мога да си позволя да сменя колата като дойдат.

bronc

Имам същата кола от около половин година. Има сервизна акция за проблем с охладителната система. Провери дали е мината акцията, дали двигателят не е сменян, ако се е проявил проблемът и прочие. Това е може би единственият сериозен проблем. Пъргава е, разходът е в границите на разумното, но се влияе доста от стила на каране. За около 10хил км не съм имал проблеми. Разликата между 150 и 182к.с. е единствено софтуерът като доколкото знам има начин да се сложи този от 182кс на кола 150кс, но не знам дали си струва, защото разликата е единствено в пиковите к.с., ако не се лъжа. Ако имаш конкретни въпроси, питай.

al_lukano

#13
Не знам колегата дето съобщи че са проблемни колко такива фокуса е карал :). На моя освен обслужване и наливане на течност за чистачките за друго не му отварям капака. Минах сервизната акция в МП. Бих го сменил със СТ след година две. Сега го кара жена ми, аз смених марката.

iwo_19

Цитат на: ivchotr в 17 Февруари 2019 11:16:20
36 годишният ми мотоциклет е 1100 кубика и развива 111 конски сили, без да е турбиниран. При това е с карбуратори. Новата Хаябуса 1300 развива 196 коня, пак без турбина. Колко да е изцеден 1600 кубиковият фордов двигател?!?
Колите във Ф1  са 1600 кубика 900 кс , състезанията  са горе-долу 20  х 300 км и сменят мотори по  2-3 пъти за тия 6000 км.
Твоят мотор тежи ли 1450 кг ? Като стане тон и половина  ще има ли   ххх кс ?

ivchotr

Всеки мотор вади конските сили, според това как го е конструирал създателят му. Конските сили не ги интересува теглото на колата. Останалото е въпрос на подходяща трансмисия. Например двигателят на ЗиЛ 130 е 6000 кубика, но развива едва 150 к.с. и камионът по спомен едва развива 140 км/ч. За сметка на това превозва няколко тона товар. ГАЗ 53 е с двигател почти 4300 кубика и вади 120 к.с.. Също превозва няколко тона товар и едва вдига 120 км/ч. Според теб тези тонажи не би трябвало да се задижват с толкова малки мощности, така ли? Само да отбележа, че конете на газката са с 9 повече от на мотора ми. Естествено, ако се наложи да дърпам ГАЗ-ка с мотора, ще видя зор. Двигателят му обаче, ако е снабден с подходящ редуктор, скоростна кутия и диференциал, ще задвижва камиона. Двигателят на Трабант пък е 600 кубика и развива 26 к.с. и мъкне коруба тежаща 700 кг. Въртящият му момент е 55 Nm, а на мотора ми е почти 90 Nm. Как мислиш, дали двигателят на мотора ми би се замислил да мъкне купето на Трабанта със скорости далеч над тези, които Трабантът развива с неговия си двигател? Погледай пак клипчетата със Смартовете, които са с двигател от мотоциклет Сузуки. Смартът тежи към 750 кг, а мотоциклетът - под 250 кг. С неговия си двигател Смартът посмъртно не може да направи това, което прави с мотоциклетния двигател.

Alexi

колега не се излагай с тия глупости дето си ги написал а ги изтрий :)) нямаш понятие от конски сили ,въртящ момент и т.н.

al_lukano

Не помагаме на колегата много ...

iwo_19

#18
Колегата ivchotr е изгледал всички серии на  "Бързи  и яростни" , но е чел малко учебници.
Например един слабичък локомотив е над 2500 кс ,  но   не вдига  повече от 130 км / ч  соло , защо ли ?

ivchotr

Аз съм чел достатъчно учебници и ми е ясно кое какво и как. Просто ти дадох тема за размисъл. Ще ти стане още по-ясно какво искам да ти кажа, ако наистина се замислиш от какво зависи въртящият момент и как можеш да постигнеш ефекта му с по-лек двигател, вместо да слагаш такъв от ЗиЛ.


hotblooded

Цитат на: iwo_19 в 05 Март 2019 20:05:00
Колегата ivchotr е изгледал всички серии на  "Бързи  и яростни" , но е чел малко учебници.
Например един слабичък локомотив е над 2500 кс ,  но   не вдига  повече от 130 км / ч  соло , защо ли ?
Абе 1900 коня дизляк си шляпаше със 125, и то със 14 вагона по 45 тона отзад. Оригинално можеше и 140, но у нас разни умници решиха да кастрират двигателите по максимални обороти... 
Локомотив "соло" повече от 100 не вдига, защото не му достига спирачна сила да спре в спирачното разстояние след сигнал.
По темата за еко-капут а :
Примера с мотоциклета не е удачен. По много причини.  Малолитражен двигател, форсиран по налягане на пълнене има един сериозен проблем и той е охлаждането при продължителна работа с отворен дросел и високи обороти. Повърхността на цилиндровата глава, която е в контакт с охлаждащата течност не е достатъчна за отвеждане излишната топлина, и стават сакатлъци.  Далеч не е гарантирано че двигателя ще се скапе на 100 или 200к,  ако се кара спокойно - сигурно и 500 ще доживее. Въпроса е че ако е изтезаван, можете да купите кола на 100 000 реални километра, дето вече е полу умряла.  Просто не "носят на бой" колкото един duratec 2.0 със същата мощност.
  P. S. A Benz дето продават 1760 кубиков мАтор със 184 коня вече 12 години и доказано нямат проблем...
Та 1.6 150 еко-капут на фИкус ако умре преди 300 000 просто трябва да е бил доста изтезаван. Виж 1.0/125 в Мондео - той си е измъчен по рождение...

ivchotr

Спорът се заформи заради мнението, че е трудно да се извадят 150 коня от 1.6 мотор. Аз съм на мнение, че това е повече от лесно и затова дадох примера с мотоциклетните двигатели. Къде се хвърлихте на локомотивите? При това не е ставало въпрос добро ли му е охлаждането или не на този фордовски двигател. Предполагам, че ако им е зор и стигнат до подобаващите изводи, в следващия вариант ще му оправят охлаждането. Ако не са го направили вече, де.

hotblooded

То си имат сервизни акции за охлаждането, а двигателя го измениха и вече е 1.5.  Даже и 1.5 трицилиндров еко-капут май има от тази година.

zloster

1.0 ЕкоПръц (EcoBoost) и 1.5 три цилиндъра ЕкоПръц са доста различни като конструкция:

Връщат веригата, блокът става алуминиев, махат електронното управление на маслената помпа, променят/опростяват схемата на охлаждането, добавят 2 (два)! комплекта дюзи за впръскване - което влачи след себе си огромно усложнение на управлението им...










Двигател1.5 Екобууст 3 цилиндъра1.0 Екобууст 3 цилиндъра
ТипРедови, турбо бензин, променливо газоразпределние, напречно разположениеРедови, турбо бензин, променливо газоразпределние, напречно разположение
Цилиндридеактивация на единиябез глезотии
Главалят алуминийлят алуминий
Блоклят алуминийлято желязо
Задвижване на разпределителните валовеверигаремък с ниско съпротивление в маслена баня с динамично опъване
Впръскванесистема с високо налягане и дюзи с шест отвора в цилиндрите плюс система с ниско налягане във всмукателния колекторсистема с високо налягане и дюзи с шест отвора в цилиндрите
Смазванедвустепенна маслена помпаЕлектронно-управляема маслена помпа
Охлаждане1 (един) термостат2 (два) кръга на охладителната система с 2 (два) термостата

Източник на документите: http://fiesta.fordpresskits.com/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

втори комплект дюзи е задължителен .. в общи линии се гледа какво правят големите фирми ,значи и ти трябва да го направиш .. по добре късно от колкото никога

Ilian Petrov

Малко извън темата, но специално за 1.0 ecoboost, освен че си харчи доволно друго негативно не съм чул.

Alexi

то и това не е малко .. в Щатите ги осъдиха колективно за милиони и двигателя там вече не се предлага .. имаме такива служебни коли ,при обявен комбиниран разход 3.8 той е 7.5 ?

Ozzie

Тежки са им краката на шофьорите ви.  (tts)
Виждал съм, как се кара служебна кола- газта до края, оборотомера в лютеницата...

Не че вярвам, че 3,8 е постижим разход, дори и с галене на педала.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

то си зависи от човека но аз примерно не се юркам особено със служебната кола ( моята е Рено 1.5 дци обаче ) щото състезателните години съм ги минал :)

bronc

#29
Цитат на: Alexi в 06 Март 2019 08:57:44
то и това не е малко .. в Щатите ги осъдиха колективно за милиони и двигателя там вече не се предлага .. имаме такива служебни коли ,при обявен комбиниран разход 3.8 той е 7.5 ?

В Щатите вече няма Фокус въобще. Много по-сериозен репутационен проблем беше автоматичната скоростна кутия, която слагаха в 2-литровия бензин, който е бил и най-масовия там. Въобще не мога да си представя как някой американски реднек ще си купи 1-литров двигател с три цилиндъра (tooth) Предполагам, че продажбите им на тоя двигател в САЩ са били плачевни.