Преглед преди покупка в МП

Започната от bronc, 29 Май 2018 21:20:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bronc

Колеги, някой ходил ли е в МП за оглед на кола преди покупка - става въпрос за по-нов модел (фокус мк3). Един познат ми каза, че струва нещо от сорта на 140-50лв за час и половина, два. Само на мен ли ми се струва малко множко?


jo_jo

доколкото си спомням цената на час беше 60лв, но това май беше  с 20% отстъпка.

bronc


Pyrhel

Какво включваше прегледът, какво гледаха?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

jo_jo

взе ли си карта за 20% отстъпка ?

sstefan

При мен оглед с цел изкупуване беше 60 лв по спомен.

И аз имам карта за 20 % процента,ама не вАжи (tooth)

bronc

Прегледът включваше ходова част и диагностика. Накрая ми дадоха един лист, където пишеше ОК на всичко и имаше доста тикчета и ми казаха, че е перфектна. Прегледахме и сервизната история на две на три от компютъра без да плащам допълнително, понеже "шефа ги подписва молбите, а пък него го няма".

Честно казано не останах с много приятно впечатление. Като записвах час се двоумях между Люлин и Младост. Понеже вторите са ми по-удобни им звъннах на тях - исках час около 11ч, за да мога да го съчетая с обедна почивка, собственикът и той. Казаха ми, че имат обедна почивка 12-13ч и колата ще е готова следобед - не ме устройваше. Звъннах в Люлин, записаха ми час за 11ч и всичко ОК. Отиваме, записват ни (с 30мин закъснение) и т.н. и в един момент приемчикът каза "ами ние ще ви се обадим като е готова колата, по някое време следобед ще е", при което и двамата със собственичката оцъклихме очи. Излезе, че и в Люлин имали обедна почивка, а то вече било станало 11:40, за кога да я започвали. Ама да съм говорел с шефа им, ако той кажел, че може - може. Диспондентът, или там както се нарича тази длъжност, каза, че до 13:30 ще се справят - 15тина мин преди обедната, 30мин след нея. Та останах неприятно изненадан, че никой не прие за нужно да ми каже, че ако отида в 11, колата ще е готова следобед, а и дадох 120лв за около час работа максимум. Собственичката е бременна в 8-мия месец, сещайте се как ще я разкарвам напред-назад..

P.S. Не знаех, че има такива карти, а и никой там не ми каза.

jo_jo


bronc

Благодаря. Трябва да ходя по сервизната акция за 1.6 EcoBoost, така че ще си взема такава карта като отида.

Mondeicho

Представям си ако се наложи да закараш 2-3 коли за оглед. Малко скъпичко идва (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Vesel

Преди 5 години, като купувах моята, минах на преглед точно в Люлин и мисля, че ми взеха нещо от сорта на 60-70 лв, не повече. Сега пък да са вдигнали двойно цената малко множко ми се струва. И тогава прегледа трая около 1 час, значи за същото става дума, нищо повече не са правили. И сервизната история прегледаха между другото без доплащане, щото беше тяхна кола, а не внос. Ако имаш познат доверен майстор може да свърши горе-долу същата работа на по-поносима цена.

Mondeicho

Според мен ако ще я гледа някой различен от МП определено трябва да разбира от Форд. За да знае къде и какво да гледа  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Кола като кола, какво по-различно има Форд от Лада или от Мазерати... Гледат стандартните неща, пък дали утре ще се строши нещо - палят се свещи, рискът на N-тата употреба. (bi)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Не е точно така. Всеки модел си има определени слаби места, които е добре да ги погледне специалист, който разбира от това и евентуално да знаеш какво те очаква като допълнителен разход. Иначе няма смисъл да ходим никъде, направо я взимаме и разчитаме на късмета   (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Не съм много съгласен. Примерно Мондео мк3, слабите и скъпи места са обтегача, демпферната шайба, маховика, инжекторите, помпата, ръждата под вратите, малкия термостат, сензорите на валовете. Какво по-различно може да види специалист по мк3 от този по Лада и как ще разбере дали след 5к км изброените няма да се предадат вкупом... Според мен никак. Просто който си купува колата, трябва да знае, че в следващата година е възможно да дойдат ремонти за 550 + 1100 + 900 + 800 + 0 (ръждата) + 70 + 100 = над 3500лв. И съответно преценява дали да си купи кола от автоморга (автокъщи ги наричат понякога) или от тебе, примерно.

Или как специалист по мк4 ще разбере кога 2.5 турбото ще счупи коляновия вал, кога ще се прости PowerShift-а, рейката, хидр. помпа и тн... Тука да не смятам колко $$$ е :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Затова се купуват коли, които са рекламирани като "качваш се и караш" (rofl) (rofl) (rofl)

Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Mondeicho

Демпферната шайба, маховика, обтегача един специалист ремонтиращ Фордове ще ги хване лесно, аз вече мога да ти кажа по шума горе-долу кое колко е зле. Дюзите също не е много трудно с един тест за обратната нафта. Ясно е, че не купуваш нова кола и си предвиждаш сума за текущи ремонти. Ръждата се вижда от всеки...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Аз лично не съм очарован от нивото на компетентност на механиците в сервизите на МотоПфое или както вече се казват. Знаят само да вземат много пари, а какво дават насреща не е много ясно. Аз и не си карам колата там, ама ми се е случвало да им оставям служебни за гаранционен преглед (не обслужване) и от три коли две не можаха да ги изкарат от халето. Смятай. Чисто нови, вървяха на пушка, влязоха за преглед и не можаха да излязат. Мисля си, че на тези паве да им дадеш, ще го счупят.

Vesel

Цитат на: ivchotr в 05 Юни 2018 22:55:54
Аз лично не съм очарован от нивото на компетентност на механиците в сервизите на МотоПфое или както вече се казват. Знаят само да вземат много пари, а какво дават насреща не е много ясно. Аз и не си карам колата там, ама ми се е случвало да им оставям служебни за гаранционен преглед (не обслужване) и от три коли две не можаха да ги изкарат от халето. Смятай. Чисто нови, вървяха на пушка, влязоха за преглед и не можаха да излязат. Мисля си, че на тези паве да им дадеш, ще го счупят.
(rofl)
Има нещо вярно. Преди доста години ходих с една фиеста за един проблем, който така и не можаха да разберат от къде идва и почнаха сменят разни неща наслуки да видят ще се получи ли. Нямах пари да си правят експерименти на мой гръб и си вдигнах чукалата.


Alexi

тест на обратната нафта в автокъща ? много мечтаете :) никой няма да ви го позволи .. те за диагностика с лаптоп се опъват ..

ivchotr

Е, то в днешно време само най-големите смелчаци отиват на оглед без диагностика :D
Преди няколко години брат ми реши да купува Алфа 147, 1.9 JTD и съответно ме хвана да му търся из София. Беше набелязал и няколко обяви. Пробвах една как върви. Ми самолет, общо взето. Гледах я за ръжди, удари, окачване... Такива работи. Изглеждаше добре, с всякакви екстри, което е типично за марката. Та обаждам му се аз да идва с лаптопа и да си я гледа. Пристига той, закачи я и директно каза, че това не е неговата кола (tooth) Не знам какви милисекунди на дюзите нещо си там, ала бала. Пък аз я пробвах на педал, нали нямам диагностика. Пък и да имам, все тая (rofl) Та след обиколки из няколко автокъщи, си избра една с предния фейс и малко по-слаб мотор, ама с параметри, които го устройваха. Никой не му се е опъвал за диагностиката. Сега колата е надута колкото може и със съединител от по-мощния модел, че да издържа на натоварването :D