Мощност в ниските обороти.

Започната от bearsm, 02 Януари 2018 09:19:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bearsm

Здравейте, колеги. Честита нова година. От няколко дена се сдобих с "нова" кола Форд фокус 1.6 tdci 100 к.с. 2007 г., Имам следния въпрос, нормално ли е в ниските обороти до към 1600-1800 обора (до като се развърти турбината) да нямам мощност и  ако не е нормално къде евентуално може да е проблема.

Също така ме интересува мога ли да проверя по VIN кода сервизната история на колата и т.н.

Благодаря предварително.


Mondeicho

Честита нова година и на теб и добре дошъл в клуба! Пожелавам ти много безаварийни километри с новата придобивка. По темата, значи мощност трябва да си има, но тук нещата са малко относителни защото зависи какво си карал преди това и какви са ти очакванията. Евентуално да намериш колега с този двигател и да провериш дали има разлика. За сервизната история ако колата е внос отвън или не е поддържана в МП няма начин да разбереш нищо. ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


bearsm

#2
колата е внос от вън (Австрия), има сервизна книжка, обаче колко е вярна .........
предишната беше 136 к.с газ-бензин атмосферен двигател.

Относно мощността ще го кажа така качвайки рампата на подземния гараж на първа при 1000 оборота натискам педала и не иска да поеме. На равно нещата стоят малко по добре, но при 1800 оборота горе долу, когато се развърти турбината нещата са ОК!!. На магистралата си карам със 140 150 без никакъв проблем си ги подържа и може и още.


Alexi

не е нормално това ,има някакъв проблем


ivchotr

Така правеше печката (1.8 ТДДИ) преди да спрем течовете на ГНП-то. Там принципът е друг, но ефектът е същият. В тази връзка си мисля, че е добре да се провери с какво налягане пристига нафтата до дюзите. Твоят двигател има не лош въртящ момент и преди да се включи турбото трябва да се държи нормално, а не като кранта пред умиране.


bearsm

не съм мерил още нищо, но за събота съм уговорил една диагностика да видим дали всичко е наред. От VIN-а не можах да разбера никаква сервизна история освен, че излезнаха няколко неясноти, Първо по VIN-а колата не е 100 коня колкото пише в талона е 110 като за такъв двигател и в Мотопфое не знаят и второ което може би е по неприятната новина е, че колата е с eolys. Което води до нови въпроси какво следва от тук на татък, може ли да бъде премахнат или не възможно ли е той да играе по някакъв начин на работа на двигателя.
И другото нещо което открих е че турбото е с променлива геометрия, възможно ли е геометрията да не сработва и поради тази причина да имам малка мощност в ниските обороти.
Уточнявам, че не ми свети никаква грешка по таблото.

Поздрави !!


bearsm

до колкото срещнах информация за въпросната система променя работата на двигателя и спомага изгаряне на саждите при по ниска температура. Та по какъв начин ще  промени работата на двигателя при евентуално изчерпана течност, сигурно един господ знае !!!


Ozzie

#7
Цитат на: bearsm в 03 Януари 2018 21:15:19..излезнаха няколко неясноти, Първо по VIN-а колата не е 100 коня колкото пише в талона е 110 като за такъв двигател...

Честно казано, написано по този начин, не успях да разбера, какво пише в талона (т. Р.2) - 74 kW (малко вероятно) или 80 kW, което по- вероятно.
Стана ми странно още в началото, когато написа, че е 100 к.с. Кой ти го каза това?

Цитат на: bearsm в 03 Януари 2018 21:15:19И другото нещо което открих е че турбото е с променлива геометрия...
Дубр'утру!  (tooth)

Цитат на: bearsm в 03 Януари 2018 21:15:19...възможно ли е геометрията да не сработва и поради тази причина да имам малка мощност в ниските обороти.
Дали работи акутатора, можеш и сам да видиш, само ти трябва помощник да натиска педала на газта.
Едно клипче, къде да го търсиш - https://www.youtube.com/watch?v=7i0dk789k1Y
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Alexi

такъв мотор 100 коня няма ,или е 90 или е 110 :)


bearsm

Цитат на: Alexi в 03 Януари 2018 22:34:20
такъв мотор 100 коня няма ,или е 90 или е 110 :)

Няма да посочвам сайтове, в които има такива двигатели тъи като не винаги отговарят на 100%, Няма да показвам сервизна история от Австрия поради подобна причина, но ще покажа снимка на талона (поле P.2) http://bearsm.snimka.bg/hobby/ford.5117386.38406385


Pyrhel

По сайтовете често има грешки, а оригиналната програма за резервни части много точно показва по VIN какъв е и какво има по него :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

уха ,БГ талон за доказателство  :D


Mondeicho

Много е хубаво ако ти е 110, а по талон се води 100 защото си с малкия данък и това няма какво да те притеснява  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


bearsm

Казаха ми, че излиза 110 к.с от Мотопфое, Някои запознат ли е с eolys. По точно ме интересува е 1л. от течно горе долу какъв пробег се изминава. И до колкото разбрах компютъра при добавяне на течността променя и работата на двигателя, възможно ли е евентуално липсата на течността да се отразява на работата в ниски обороти.


bearsm

Цитат на: Mondeicho в 04 Януари 2018 06:33:17
Много е хубаво ако ти е 110, а по талон се води 100 защото си с малкия данък и това няма какво да те притеснява  (rofl)

Това, че и в Австрийския талон пиеше 74 kw. а по VIN от мотопфое ми казват, че е 110 к.с, за мен възникват въпроси (като изключвам възможността за манипулация на талона в Австрия).


Pyrhel

#15
Еолисът нищо не променя в работата на мотора, това е добавка към горивото... Променя се работата, когато регенерира. За 1.6, литър ще стигне вероятно за около 60тина хил км.
Аз на хартийки не бих вярвал, независимо дали са австрийски или не.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bearsm

мерси за бързите отговори. На въпросните хартийки вярват освен нашите институции и всички чуждестранни такива.
Дали някои от вас знае, колко събира казанчето и дали от компютъра може да се види количеството.   


exclusiveremix

Наскоро спорих в клубната страница на Форд в фейсбук ,че 1.6 нафта 100 коня няма...Е опровергаха ме,човека си снима талона където се виждат киловатите.По-различни сайтове също излиза тоя мотор...
А Защо у МП нищо не знаят е странното.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Alexi

Model    Output                            Notes
DV6 ATED4 90 PS (88 hp/66 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 B     75 PS (73 hp/55 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 TED4    110 PS (108 hp/80 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 C    111 PS (82 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 D    92 PS (68 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 FE    75 PS (55 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 FD    95 PS (70 kW)[3]             turbo-Diesel 8-valve
DV6 FC    120 PS (88 kW)[3]             turbo-Diesel 8-valve

това са всички модификации на 1.6 :)


exclusiveremix

Не им вярвам много много...но щом излиза ;)
http://automedia.investor.bg/catalog/car_28/model_298/cartech_5305/

Мързи ме в момента да преровя половината постове у ФБ,за да открия снимката на талона на човека с 1,6 100 коня нафта.Там поне 5ма му казахме,че няма такъв мотор,докато не показа снимка.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


bearsm

Цитат на: exclusiveremix в 04 Януари 2018 12:09:36
Наскоро спорих в клубната страница на Форд в фейсбук ,че 1.6 нафта 100 коня няма...Е опровергаха ме,човека си снима талона където се виждат киловатите.По-различни сайтове също излиза тоя мотор...
А Защо у МП нищо не знаят е странното.

МП не знаят за двигател 110 к.с. Правят някаква разлика между този 109 и 110. А за нас е може би прост закръглени.


bearsm

Цитат на: Alexi в 04 Януари 2018 12:41:28
Model    Output                            Notes
DV6 ATED4 90 PS (88 hp/66 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 B     75 PS (73 hp/55 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 TED4    110 PS (108 hp/80 kW)     turbo-Diesel 16-valve
DV6 C    111 PS (82 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 D    92 PS (68 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 FE    75 PS (55 kW)                     turbo-Diesel 8-valve
DV6 FD    95 PS (70 kW)[3]             turbo-Diesel 8-valve
DV6 FC    120 PS (88 kW)[3]             turbo-Diesel 8-valve

това са всички модификации на 1.6 :)

http://www.cars-data.com/en/ford-focus-wagon-1.6-tdci-100hp-trend-specs/14439

Тук има модификация 100 к.с.
Въпроса е че според различните сайтове този двигател го слагат от 2008 год. а моята е 2007.
Единственото (не притеснително) обяснение за мен, че по VIN-а излиза 110 к.с., а в Австрийския талон пише 100 к.с. Е смяна на двигателя поради някаква причина със такъв от следващото поколение.


Alexi

#22
Стига с тия снимки на талони ве хора .. примерно всичките ни служебни коли са писани 70 коня независимо с кой мотор са :) като отидеш в Рено и кажеш ,че искаш 20-30 коли колкото кажеш толкова пишат в документите с които я регистрираш .. после като отидох да я обслужвам вече в местния клон на Рено човека се смая .. вика тоя мотор 1.5дци евро 5 не съществува във вариант 70 коня ,минимум е 80 :) K9К e мотора ,2011+ айде намерете ми го 70 коня ( даже е 68 коня по талон ,ще ви го снимам после )


Pyrhel

Остави, когато на някой 3-4-5 пъти кажеш нещо и не се замисли - няма смисъл. На мен ми писна, след първите няколко години във форума, да се обясняваме за километрите от автокъщи, сервизни книжки, хвърчащите документи, каталози по интернет и "моя майстор, бат Кольо, каза..." Кот такоа :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bearsm

да наистина както и да е, не от такова значение точните KW-ти на колата. По скоро сега трябва да взема решение какво да правя DPF-a и eolys-a, за което ще бъда благодарен ако някои може да даде по точна информация колко точно се харчи от въпросната течност на единица изминато разстояние (знам че зависи от разхода на гориво, респективно дали караш предимно градско или извън градско)

Просто 300 лв за 3 л. не са малко пари за нашите стандарти.


exclusiveremix

НЕ мога да се съглася с това което говорите,но Алекс донякъде е прав за рената.При нас също се случи по талон Реното да е 88коня(не помня с точност kW),а като се закачи на компютър и по номер на рама да излезе 75коня.Външно мотора беше 1 към 1 с 90 коня версията.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Alexi

моята беше дръпнала 1.5 литра Еолис за 90к км ,последно като я гледах на диагностика .. течността не е толкова скъпа ,какви 300 лв ...


bearsm

#27
В нета такива цени излизат. В ebay има по евтино ама 5 л. - 120 паунда.
http://deauto.bg/content/%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD-eolys-%D0%B7%D0%B0-%D1%84%D0%B8%D0%BB%D1%82%D1%8A%D1%80-dpf-%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B4%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8-dpx176-3%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B0
За дозировката на еолис-а имали значение дали ще зараждаш по 10-20 литра или ще пълниш резервоара


Alexi

според мен не ,но зависи как караш .. при регенерация пуска по няколко грама ,но регенерация може да направи на 200 ,или на 300-350 км ..


bearsm

на всеки 300 км. трябва да се прави регенерация.
Та то трябва да си седиш постоянно в сервиза,


Alexi

Компютъра си пуска регенерация ,ти изобщо не разбираш кога става това .. прочети малко по темата че много бисери изписа в тая тема ..


bearsm

а ако мошениците на Горубляне са го източили, компютъра ще разбере ли че няма за да ми изпише грешка или трябва да се сипе определено количество гориво за да даде грешка компютъра.


jo_jo

защо не направиш една диагностика за липсата на мощност и да кажеш дали има грешки. За еолис-а не виждам, защо се притесняваш, то си е консуматив, като свърши ще ти каже. Едва ли ще промени начина на работа на колата.

Като цяло ако смяташ, че има проблем отиди на сервиз, после сподели какво са ти казали, за да може някой от тук да коментира нещо конкретно, иначе си карай колата и стига го мисли.


bearsm

Цитат на: jo_jo в 05 Януари 2018 11:35:38
защо не направиш една диагностика за липсата на мощност и да кажеш дали има грешки. За еолис-а не виждам, защо се притесняваш, то си е консуматив, като свърши ще ти каже. Едва ли ще промени начина на работа на колата.

Като цяло ако смяташ, че има проблем отиди на сервиз, после сподели какво са ти казали, за да може някой от тук да коментира нещо конкретно, иначе си карай колата и стига го мисли.

Мисля да направя една компютърна диагностика но ще е другата седмица, че сега не са свободни.
А за еолис-а питам защото не съм сигурен как работи дали има датчик за ниво на течността в казанчето или се задава в компютъра какво количество си сипал и съответно той на базата на изразходваното количество ти казва когато свърши.


Alexi

ти първо виж ФАП-а и катализатора изобщо на местата си ли са ,че 2те заедно са над 500 лв на вторични  :D


bearsm

ФАП-а (поне корубата) си е там катализатора не съм го гледал


bearsm

Здравейте колеги, днес закачих колата на диагностика (с GSM-а) и ми извади грешка P0234 - Powertrain Turbo/Super charger overboost condition. До колкото разбрах става въпрос за претоварване на турбото. Изчистих грешката направих едно кръгче на блока, проверих пак за грешка - няма. Колко на сериозно трябва да взема тази грешка (Не ми е светвало нищо по таблото дори не знам от кога е тази грешка дали е от преди мен или не) и дали е вярно това което намерих като информация по форумите че става въпрос за геометрията или ел. клапана които я управлява.

Поздрави. !!!!


bearsm

забравих да добавя, че колата от както е закупена от мен освен градско е карана и малко по магистралата с не повече от 140-150 км/ч. над 3500 оборота мисля че не съм я изпускал


iwo_19

то  и  1.6  110 коня  няма, 90  и  107, говоря  за  МК2 до 2007 г.


bearsm

Темата беше малко отклонена от първоначалната и идея.

Проблема с мощността беше решен оказа се доста елементарен.
Две свински опашки и всичко вече е на 6 !!!!
Проблема се оказа една счупена щипка на един маркуч, Намиращ се между дебитомера и турбината.

това е въпросният маркуч (link)


bearsm

Здравей колеги.
За жалост се налага да възобновят темата. Оказва се че описания проблем не се е решил с оправяне а горе описания маркуч.
След вече 5 години сравнително без проблемно каране на автомобила сега се задълбочи съществуващ проблем.
Колата няма никаква мощност когато турбина не работи. Под 1700-1800 обороти колата е пълен мартвец. Въобще не иска да поеме най-осезаемо при изкачване, на равно е малко по добре. Днес на прибиране към София през петрохан на места се налагаше да включвам дори първа, защото дори на второ при изкачване под 1500 оборота въобще не поема, педала е натиснат до край и нищо.
Към това мога да добавя и подобен проблем и след 3000 оборота. Примерно на равно на 3-та с 80 съм на 3000 оборота и до там след тези обороти или въобще не иска да поеме или толко бавно че.....
Проблема се получи след зареждане на малка бензиностанция, но по скоро беше съвпадение. Но за всеки случай преди да пиша и измина 700 км съм сменил всички филтри и масло, като въпросните километри са изминат с добавка на бардал за почистване на горивната система.
Мога да добавя, че можеби при педал до края поема малко по бавно от колкото при по леко натиснат педал.
И последно както и да карам въобще не пуши дори и сега при този проблем.
Имам предположение, че може проблема да е в ГНП, но утре заминавам командировка и ще разследван когато се върна.
За сега сондирам мнения от хора с подобно проблеми.


Ozzie

На първо време - диагностика за записани грешки и след това на живи данни:
- налягане, което прави турбината;
- работа на променливата геометрия - променят ли се процентите, които ѝ задава компютъра или са константни - някъде между 4,5% и 5%;
- налягане на горивото в рейката - искани / постигнати резултати, т.е. компютъра задава какво налягане да бъде постигнато, а клапана в самата рейка измерва постигнатите стойности. Мисля, че имаше нещо такова и за количеството гориво, но не твърдя със сигурност.

Най-простото нещо, от което може да е причинено подобно поведение - нарушение на целостта на маркучите отиващи от вакуум помпата към клапана за управление на променливата геометрия (заврян е зад двигателя, над дясната полуоска, поне при Ц-Макс), както и от него към самия актуатор на променливата геометрия.
Може и някой въздуховод след турбото към колектора да е компрометиран и от там да губи налягане.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


bearsm

Благодаря за бързия отговор.
Ще проверя въпросните въздуховоди както и маркучите след вакум помпата, но ако в тях е проблема не би ли следвало проблема да е при обороти в който работи турбината, а при мен проблема е в ниски обороти когато торбината още не се е "развъртяла"


Ozzie

Ако проблема е в маркучите за управление на променливата геометрия (независимо кой от тях), турбината ще развърти на кукуво лято.
Затова си и трябва диагностика с данни в реално време. От някой който знае какво да търси и да гледа или от някой патил (като мен).  ^-^
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


bearsm

Проблема е решен оказа се, че вече 5 години карам колата с проблем в EGR клапана. Просто сега съвсем се е прецакал. Майсторите казаха, че е останал отворен, а защо компютъра не е показал грешка никой не знае. След като го оправих все едно карам друга кола.


saggy

Как го оправи? Смяна с нов или премахване?


Alexi

какъв риторичен въпрос  :D аз не съм чувал някой да си смени ЕГР клапана на форд .. 850 лв беше последно в МР, за 1.8 тдци проверявах .. сега цената ще е над 1000


Ozzie

Цитат на: Alexi в 30 Септември 2022 18:35:38...аз не съм чувал някой да си смени ЕГР клапана на форд ..

https://fordbg.com/forum/index.php?msg=137079
Цитат на: Ozzie в 18 Януари 2020 21:01:42Харесах си ЕГР от една морга (не ми се дават трицифрени суми за експерименти), като даде време, ще го монтирам и ще споделя резултат.

Цитат на: Ozzie в 03 Февруари 2020 18:24:12Днес се възползвах от може би последния сносен ден, преди отново да стане студено и смених EGR клапана.
И стана чудо, геометрията се събуди.

Та моя опит с този двигател ме научи, че за да работи управлението на променливата геометрия, ECU-то си сака изправен ЕГР клапан. Какви магарии правят маперите, дето го "изключват" софтуерно, за да залъжат ECU-то, не знам и не ми се дават няколко стотатачки за експерименти.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Каква е тази безбожна цена за тоя клапан, фордовска работа - хем евтино изпълнение, хем скъпо после излиза.