Разлика в теглото между 15" и 16"

Започната от Pyrhel, 23 Май 2017 22:44:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Май месец е, наближава зимата и ровя за гуми и джанти. :D Мисля да са тенекета, че оригинални алуминиеви не изпадат.
Летните са с фабричен размер за "спорт" окачването - 215/45/17, но зимните ще са или 195/65/15 (фабричен), или 205/55/16.

Чудя се колко разлика в кг на гума+джанта би имало между въпросните зимни размери с метални джанти. Някой с ориентировъчни идеи?

Май теглото би наклонило, защото хем клоня повече към
по-широката 16", хем цената на 15" е доста примамлива:

Марка15" (лв)16" (лв)
Nexen82102
Yokohama85156
Vredestein90156
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Mondeicho

Тези 15 ки не са ли много малки за колата? Аз на Корсата бях с такива ??? Отделно съм голям противник на железните, защото с разни тасчета, свински опашки и т.н не ми се занимава. Отделно, че изглежда отврат колата с тях. Така, че не му мисли 16 ки, алуминиеви.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Тя е с много малки дискове, че има регенеративно спиране (255 отпред и 260 отзад) и 15" могат да й се нахлузят. Даже с 15" е най-популярното и масово фабрично оборудване, редки са със 17". 195/65/15 е точно фабричния ѝ размер. Малко нелепо седи колата с тях, ама пък цената няма равна. :D Факт, че железните ръждясват и по-лесно се сгъват, но като знам колко по-леки са... Нали вече hypermile-вам, всеки кг е от значение (rofl) (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi


zloster

Стана ми любопитно и порових малко из Мрежата.
Накратко тук е разписано емпиричното правило: https://itstillruns.com/weight-steel-vs-aluminum-wheels-5664238.html
Преход от стоманена джанта към такава с алуминиева сплав:

  • 14" и 15" намаляване на теглото с 1,3 до 1,8 кг на джанта;
  • 16" - 2,2 кг на джанта
Правилото го засекох с данни за 14" джанти взети от tirerack.com - имат търсене по модел автомобил и голям асортимент от алуминиеви като обявяват теглото. Стоманена е 18 фунта, алуминиеви от 12 до 16 фунта според броя и дебелината на спиците.
Още данни за тегло на джанти намерих тук: https://www.miata.net/faq/wheel_weights.html

При гумите има също големи колебания в теглото. Ето за зимни гуми близък размер 185/65/ R15 (не намерих за 195/65 R15, но не съм полагал много усилия):
https://shina.guide/press/wp-content/uploads/2017/10/autocentre-2017-winter-european-tires-test-185-65-r15-results.jpg
От 6,7 кг до 8,3 кг като 4 от 8 модела са около 7,5 кг.

"Официалната" разлика в разхода на Тойота Приус МГ (моделна година) 2016 с 15- и 17-цолови джанти я намерих тук:  http://carfueldata.direct.gov.uk/search-by-fuel-economy.aspx Не знам данните на заводските гуми и джанти.
10% повишение на разхода, ако не съм объркал сметките. Ползвах калкулатор за имперски галон (не US). С 15 цола 3 л./100 км., със 17 цола 3,3 л./100 км. Сметката се потвърждава през разхода като сума пари за 12 000 мили (19300 км приблизително). Предполагам на истинско градско с много спирания/тръгвания разликата ще е по-осезаема.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

#5
И на Форда и на Ситроена алуминиевите тежаха адски много. Фордът смени 2 различни 16ки лети с 205/55/16 и 215/55/16 и после 225/нещо си/18 - особено 18ките бяха страаашно тежки. Ситроенът имаше летни гуми на лети джанти 215/55/16 и същия размер зимни на железни, железните бяха осезаемо по-леки. Предполагам зависи най-вече от броя и дебелината на спиците и каква сплав се използва, но досега не съм забелязал оригинална лята джанта от "нормална" кола да е лека. При итайските и повечето афтърмаркети 2 джанти тежат колкото 1 оригинална. Сигурно разните "спортни" или електричките са с наистина по-леки от железните.

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dagestan

2-рата ми кола е Сеат Толедо 2000 година и е с оригинални джанти 16 цола от някаква магнезиево-алуминиева сплав и са изключително леки. В сравнение със също оригинални стоманени 16-цолови джанти, летите са сигурно поне 30-40% по-леки. На тази кола съм сменил 5-6 комлекта оригинални и неоригинални 15-ки и 16-ки джанти и тези магнезиевите са много по-леки от всички останали, с които съм карал.

Тези 16-ки с летни гуми 205/60/16 са осезаемо по-леки от афтърмаркет 15-ки с гуми 195/50/15 и тежат може би колкото стоманени 14-ки с гуми 175/70/14 - всичко това по усещане на ръка.

Pyrhel

Сложих джантата и гумата на едно ръчно кантарче - не е особено точно, но за ориентир става, зейето мерих с него :))
Желязна 15": ~9кг
Барум Поларис 3 195/65/15: ~8кг
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.