Свирене от към турбината. Мондео 2.0 TDCI

Започната от Go6o Cekov, 22 Февруари 2017 13:35:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Go6o Cekov

Ето и видео за да се чуе и види и прецени от къде и какво свири.

https://youtu.be/CsTraB9i0fI 

Предистория:

Маслото и филтрите бяха за смяна. Смених ги. Сипах 5W10. Мотора заработи по тихо. Тръгнах от масларите и се наложи да изпреваря Тир. 3-та газ до долу, чу се силно свирене от към мотора и голям черен пушек се видя от ауспуха. Колата влезе в сервизен/авариен режим. Светна подгрева на свещите. Угасих запалих и така се прибрах. От тогава постоянно влиза в авариен режим и пуши при натоварване над 2000 об/мин . Харчи доволно. Някаде 11/100 градско Софииско. Спря да върви както преди. Няма мощност дори и да не влезе в сервизен режим.

Като купих автомобила на няколко пъти светна пак подгрева на свещите но мотора работеше и теглеше идеално. Закарах на диагностика и ми казаха, че има проблем с турбина и с горивна помпа. Дори на 3ти цилиндър се впръсква повече нафта. За 20лв толкова информация. Накрая заключиха, че трябва да продам автомобила.

Въпроси:

От къде и какво да гледам около турбината ? Маркучи, вакуми, скоби ? Спукано, скъсано, течове на масло ?
Може ли да не е турбината защото четох подобни теми за виене от мотора и се оказва, че са "О" пръстенчета на маслена магистрала точно като се свали картера над него. Уплатнението се разяжда, изпуска, некачва масло до горе и турбината не се смазва. Това винаги се получава като се смени маслото. Може би новото масло отмива саждите и налепите и самото разядено уплатнение. Според мен не е това причината защото както се вижда и чува от видеото виенето продължава след като мотора спира да работи и остава в покой.
Като сваля турбината как да определя дали има луфт самата перка вътре в охлюва. Много ли трябва да се поклаща и да клапче. Трябва ли да има масло вътре или да е омазано. Как трябва да се върти самата турбинка - леко или стегнато ?
Мога ли да махна въздуховода от въздушния филтър, да запаля мотора и да преслушам гледайки как се върти турбината ? Има ли опасност да изхвръкне нещо или да засмуче пепел и да стане по лошо ?
Мога ли да разглобявам смело ред по ред и да не се притеснявам за реглаж после и то по електронен път чрез лаптопи, таблети, програми и всякакви чикиджииски методи.
Някой мераклия Софиянец за кураж и помощ който го е правил това упражнение вече ? Черпя фафли, цигари, бира, кибапчита !
Защо са толкова скъпи частите за този модел автомобил ? Цената на нова или рециклирана турбина е колкото Жигула в перфектно състояние ?!?

Чакам мнения, съвети и в краен случай адреси на сервизи и телефонни номера !


hotblooded

Това със пушеците може да е и от сцепен маркуч за въздух,  ще е добре да дадеш и номера на грешките, които е записала колата...

Pyrhel

Масло 5w10?

Мда, най-напред погледни маркуча между кулера и EGR клапана да не се е сцепил (свиренето). Най-лесно е някой да държи ~2000 об. и да видиш дали не духа отнякъде - може цепката да е отдолу и да не се вижда: отг. 14.

Свиренето е точно турбината. Зависи как караш - може да изкара дълго, ако напъваш става ей-така: отг. 216.

(off) Алекси, има хора с проблеми с турбината, до момента на яве съм видял 4 Мондеота 2.0 с така свирещи турбини. Обаче явно изкарват много повече като не се напъват.

По повод турбината - винаги ще е омазано след нея, но не и река. Няма проблем за свалянето на маркуча преди нея, най-много да светне чек-а, ако е на запален мотор. Луфтът - почти никакъв до много малък. На загасен мотор слагаш пръста и клатиш. Няма какво да й гледаш на запален мотор, ще си се върти. Предполагам нищо няма да се установи с този тест, виенето не знам от какъв проблем на турбината се получава - дали засядане на геометрията или управлението, изкривяване на оста, смазване, износване или др.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

Още не съм писал в темата ти си ми отговорил  :D турбото е пътник според мене ,и е по добре да се рециклира сега от колкото като се сцепи тотално на 200 км от вас ( примерно )

hotblooded

Имаме един шкодилак,  може би най дъртия като години,  на 320к км - турбото вие на ниски обороти.  Вие вече 7-8 месеца (около 35 к км)  понеже колата е пълна кошница,  всеки я реже до дупка,  с мисълта да хвърли топа, че да купят нова - ама пусто не мре кочината

Mondeicho

Сцепения маркуч малко трудно се хваща на място, защото турбината надува в движение, но все пак може да се провери. Колкото за турбото, според мен също е най-добре да се свали и ревизира докато не е сдало тотално багажа.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Go6o Cekov

Турбо втора ръка. Какво да свалям. Само охлюва ли или всичко със колектора. Цената на това нещо каква е втора ръка ? Как да изкарам грешката на дисплея за да ви я покажа ? Не ми се ходи да дам 20лв на някого който ще ми покаже 5 цифри.

hotblooded

Цитат на: Go6o Cekov в 23 Февруари 2017 00:31:46
Турбо втора ръка. Какво да свалям. Само охлюва ли или всичко със колектора. Цената на това нещо каква е втора ръка ? Как да изкарам грешката на дисплея за да ви я покажа ? Не ми се ходи да дам 20лв на някого който ще ми покаже 5 цифри.
Понеже не са ти се давали 20 лв когато трябва,  нито си питал тук, в друг форум, или в някоя от фейсбук групите, преди да купиш тая бракма - сега ще даваш 200 и нагоре за цяло турбо,  което още на следващия ден може да се разсвири като твоето...  И не е виновен Форд-а....

Go6o Cekov

Свалих маркуча на турбината който идва от въздушния филтър. Разклатих перката. Има достатъчно притеснителен луфт. Луфта е като се бута напред-назад а не наляво-надясно. Почти почуква като клапче. Прегледах и маркучите. Невидях напукан такъв. Няма и омаслен освет този който е след тубото и продължава надолу под мотора. Там също невидях спукано. Явно ще трябва да се сменя ...

Ремонтния комплект който се продава някой монтирал ли го е сам ?

Pyrhel

На твоето Мондео се сваля всичко, топлата част е отливка с колектора. Турбината е с доста елементарно устройство, можеш да си я разглобиш и монтираш. Някои ходят на баланс после, аз бих пробвал колко ще изкара без. На RWD Turbo-то от профила ми не съм я балансирал, ама не минава и 1000км на година тая кола, та не е много миродавно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Go6o Cekov

Според мен там всичко е сваляно преди защото едната шпилка на топлата част небеше завита докрай а само леко навита. Както и гайката която се навива на шпилката беше запекла и нямаше развиване. Аз отвих шпилката и завих оякочен болт. Стана. Дори прилепна по добре горната за долната част. Може и от там да е смучело въздух.  Навил съм се да сваля маркучите за да ги прегледам както трябва за сцепено. Ще се поинтересувам за ремонтен комплект кое как става. Мисля да сваля цялото тирбо да го разглобя и видя кое е износеното. Тогава ще се взимат мерки за ремонт. Като има резултат  ще пиша.

Go6o Cekov

Проблема е оправен. Ходих на водородно почистване на мотора. 1 час на 2000об./мин. се държи колата и се подава водород през маркуча на турбината. Ако мотора е задръстен започва да пуши яко през ауспуха. В случая грам не изпуши а само меришеше на прегоряло. Да речем като прегоряло олио в тиган. Обясниха ми, че това са мръсотиите които излизат от геометрията на турбината, цилиндрите, клапаните и изпускателния колектор заедно с ауспуха.
Сега колата има повече ряз, мотора работи по меко, непуши и несветка лампата за подгрева на свещите и не влиза в авариен режим като изключва турбината. Също така спря да свири и самата турбина. Взех и качествена добавка за прочистване на горивната система. След 2 седмици имам дълъг път и тогава ще я сипя. Тъкмо по магистралата ще се продуха най качествено.

Водородното почистване в този сервиз който аз ходих е 43лв. Доста евтино в сравнение с другите които взимат по 70-80лв.
Ако някой се интересува мога да дам координати и телефон.

Mondeicho

Ще е чудесно ако споделиш след 2000-3000 км как се държи колата. Дано нямаш повече проблем с това, въпреки че ако има луфт в турбото не ми се изяснява с едно почистване как се е оправил. Ходил съм и аз преди половин година без да имам някакви оплаквания и нямам подобрения в работата на двигателя след процедурата.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Bivola

Не знам каква добавка си взел, но имай предвид, че някои добавки работят по-добре ако останат повече време в мотора. Това важи в особена степен за РЕА базираните добавки(полиетерамин). Една от хубавите такива е BG244  и това, което съм чел за нея е че не е хубаво да се харчи наведнъж или на два пъти, както си решил ти да сипеш преди дълъг път и да я издумкаш, а да я ползваш примерно в ежедневието сутрин и вечер отиване и връщане от работа, за да имала време да си свърши работата в мотора и по самите дюзи. Това не изключва в никакъв случай варианта с раздаването на газ и по-високи обороти от време на време, ако има такава възможност по ежедневния маршрут.

Go6o Cekov

Сцепи се маркуча под десния фар. Май, че е за кулера. Не му разбирам ... Сцепи се няколко ден след инхалациите :D явно му е дошло в повече силицата на мотора. Почна да пуши да свисти все едно има кихалка. Викам си брей то стана бегачково комби пък се оказа друго :D На някой да му се намира маркуч ?

Bivola