Амумулатор/навигация/студ и Мондео МК4

Започната от jo_jo, 09 Януари 2017 11:48:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jo_jo

Акумулатора ме предаде!
Вчера викнах СБА (с картата от МП) и ми дадоха ток.
Запали от раз, повъртях 40-тина мин, но днес сутринта същата работа, едвам върти.
Тъпото е, че акумулатора се маха гадно, отделно не искам да я оставям без ток.
Може би ще направя още един опит да ми дадат ток, но явно си е заминал.

Въпросите:
1. На МК4 трябва ли да се маха цялата кутия на въздушния филтър (като тук https://www.youtube.com/watch?v=rahugsPQS4k)
2. Какви са точните размери и AH на оригиналния - 278mm x 175mm x 175mm 74AH ? Кой е най-големия, който влиза - 80AH ?
3. От къде и какъв да бъде ? Мисля за varta/bosh s5 от maxcar, евентуално нещо по-надалавера, но за 10-15лв не знам дали има смисъл?
3. Като ми дадоха ток китайската навигация не тръгна (дори и камерата не работи)?
Ако си е забравил настройките трябва ли да връщам радиото да въведа кода и пак да сложа навигацията?


sinnerman

Цитат на: jo_jo в 09 Януари 2017 11:48:21
Акумулатора ме предаде!
1. На МК4 трябва ли да се маха цялата кутия на въздушния филтър (като тук https://www.youtube.com/watch?v=rahugsPQS4k)
2. Какви са точните размери и AH на оригиналния - 278mm x 175mm x 175mm 74AH ? Кой е най-големия, който влиза - 80AH ?
3. От къде и какъв да бъде ? Мисля за varta/bosh s5 от maxcar, евентуално нещо по-надалавера, но за 10-15лв не знам дали има смисъл?

Преди 2 години си купих Bosh s5 silver+ и до момента нямам никакви проблеми.Доволен съм. Мога да ти съдействам за такъв акумулатор на добра цена от Елиткар. Пиши ми на лично ако искаш, модела и годината на колата.

vvas

#2
-

jo_jo

#3
Цитат на: vvas в 09 Януари 2017 14:30:41
Може и без да се маха кутията на възд.филтър, но става по трудно и има опасност да се счупи някоя пластмаса. За това най добре е да се махне! Махането е бързо! Ако автомобила е дизелов 2.0tdci,  ориг. акумулатор е 80Ah., 700A пусков ток и размери 315/175/175.
Аз купих тази есен Varta Silver Dynamic 85Ah, 800A пусков ток с размери 315/175/175 с 3г. гаранция. Това е най големия физически размер който се побира там.

Дизелов е да (2.0тдци 103kw/140hp). Звънях на няколко места и ми казаха 278/175/175 74AH, явно им е грешна информацията. Като го извадя (дано спре да вали) ще видя какъв е.

Alexi

може и да не е заминал ,но акумулатор се зарежда 10-12 часа .. за 40 мин .. дори не е чул

dtrifonov

Цитат на: vvas в 09 Януари 2017 14:30:41
Може и без да се маха кутията на възд.филтър, но става по трудно и има опасност да се счупи някоя пластмаса. За това най добре е да се махне! Махането е бързо! Ако автомобила е дизелов 2.0tdci,  ориг. акумулатор е 80Ah., 700A пусков ток и размери 315/175/175.
Аз купих тази есен Varta Silver Dynamic 85Ah, 800A пусков ток с размери 315/175/175 с 3г. гаранция. Това е най големия физически размер който се побира там.
Има един конектор на един датчик, който е добре да махнеш ако решиш да не сваляш кутията на филтъра.
Издърпваш акумулатора напред, преместваш кабелите да не ти пречат и вдигаш много извадения край.
След това разкачаш другата клема, която е отвътре (не помня + или - беше :) ).
И си провери и алтернатора как зарежда.
Поздрави!

Mondeicho

Най-добре е сваляне и зареждане. После ще се разбере дали е тоталка...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

jo_jo

Ъпдейт :

Наложи ми се в най-големия студ (-14 и сняг) да сваля акумулатора за зареждане.
Необходимите инструменти (по спомен) са гедоре с 8, 10, 13мм вложки, кръстата отвертка и разни други (клещи, ножче и тн).
Не можах да махна цялата кутия на въздушния филтър - нито маркуча излезе, нито самата кутия, предполагам заради студа.
Разкачих горната половинка на кутията и я завъртях настрани, после дърпах и повдигах акумулатора.
Лошото е, че закачих с минуса пластмасата при последния напън и се отчупи парче от нея (вижда се на снимките).
Като се стопли ще видя по моргите, тя е предимно декоративна, но ме дразни така.
Освен всичко друго напълних и целия двигателен отсек със сняг, засега не усещам някаква разлика във работата, така че се надявам да не съм причинил нещо.
Зареждането мина нормално, около 15 часа (поне тогава видях, че е готов), монтажа също беше зор докато влезе обратно.

Поуките, ако на някой му се наложи да извършва така операция:
1. Намерете си топло място, гараж или сервиз. Пластмасите и маркучите са много твърди при -14.
2. Махнете цялата кутия на въздушния филтър. Не си заслужава и е рисковано с половинката.
3. Намерете си дълга 13мм вложка, тя е за болта на масата. Аз ползвах къса без да я слагам до края на тресчотката и я изтървах (беше забавно докато я извадя от кората на двигателя).

Иначе откакто е зареден нямам проблем с паленето и освен часовника не знам какво друго е забравила колата (имах план да сложа друг акумулатор, но така и не стигнах го там).
Акумулаторът се оказа оригинален (варта/бош) на 8 години, т.е може да му е дошло времето, така че преди другата зима ще го сменя (ако изкара до тогава).
В МП е 261.31 лв. (1917574 / АКУМУЛАТОР 80AH 700A), което с 20% отстъпка не е толкова зле, но пък за по-малко пари има 85АH/800A bosh s5.

Качвам и малко снимки:







Филтърът ми се струва доста мръсен, според вас на колко време/км е?