Zetec turbo(стоков мотор) 200-240коня

Започната от toretosz, 26 Декември 2013 20:08:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toretosz

Темата е информационна и най вече за стоков зетек.Ако някой иска може  да  пусне и друга за доработени чудовища.Като стоков може да се разглежда и разреден но той не е това което аз обмислям.Ще изискава и по голямо турбо,и кулер. и няма да е толкова чувствителен.Идеята е ако може да намерим теми с реализирани проекти по възможност с дино.

зетек 2.0 куб                                 136 коня

Максимална мощност при             6000 об./мин.
Въртящ момент                              180/4000 Нм
Диаметър на цилиндрите             84.8 мм.
Ход на буталото                            88 мм.
Степен на сгъстяване                 10,1


по анг форуми се казва че има китове(който нещо не мога да  намеря) който са за 0.5-0.6 бара на турбо или компресор.Като мощноста е около 200-220 коня.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


kenwood

Стоков, който не е разреден повече от 0,5 ще е рисково и несигурно.
Има проби с разреден и на бар се предполага, че ще е около 250-300 с т3-т4.
Давам пример със стоков CVH-а който ползвах досега...степента му е 8,2 заводско, а е сигурно и по-висока, че главата е пилена няколко пъти. 1,5бара близо 3 години, преди това на 1бар, а преди това на 0,8. Бутало или биела не съм чупил, духах един път клапани и един път гарнитура, а се караше само на състезания.

Най-важното са настройките на запалването и горивото. Правилни такива и без разреждане, над 200 коня не са проблем.

2.9

Цaнко рaзреди го кaкво ти пречи?после т3-не е голямa турбинa..ще го юркaш здрaво без скорост и охлaждaнето му ще куцa-притеснявaм се че нямa дa добрувaш с тaзи степен нa сгъстявaне.мaкaр че ти сигурно ще го гaзирaш но все пaк..

KovachevGR

Ако ще го газифицираш си мисля,че ще държи 180-90 коня без да ти прави проблеми.С стандартната степен на сгъстяване и Т-3 докато не пробваш няма да ми повярваш колко е респонсен мотора и приятен за каране.

toretosz

Подсетих се за темата ;D та като цяло си мисля че без разреждане ще е по добре за целта която искам(търся респонс в по голям диапазон обороти а не макса който мога да извадя).Налягане ще е максимално 0.5.За да се справи стоковата електроника трябва ли да се сменя нещо по горивната инсталация(дюзи,бензинов регулатор).Мисля като начало да го пробвам с малко турбо (2.5 ТДС или Т25,Т28) без кулер.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

opex

2,5тдс мисля че беше с TD04 турбо, но от малките варианти, че те са няколко.
TD04 са различна форма фланци и на входа и изхода на топлите и студените части.
Ако си решил да използваш изпускателен колектор от 1.8/2.0 фокус мк1 по-добре е Т25/28, мисля че те бяха сходни иначе тези TD04, които са с подобна форман а входа на топлата част са от по-големите варианти. По принцип иначе TD04 мисля, че са с най-бързия spool ако гониш респонс и е по-добрият вариант.
Стандартните дюзи за 2.0 136кс няма да са достатъчни.
Адаптацията на ЕЕС-4 позволява до 25% повече гориво за дадени обороти/натоварване иначе и може би ще се справи с този бууст.
За самото разреждане аз лично съм скептично настроен към вариант без разреждане. От мотор до мотор все с 10:1 СГ има разлика и нашите мисля, че не са толкова проектирани срещу преждевременни детонации. Мисля, че с Иван веднъж си говорихме между 8.5 и 9 мотора все още си запазва респонса на ниво. Ако се докара на 9 мисля, че с добър мапер може и до 0.7 да се вдигне спокойно, което дори да не го правиш ще гарантира безаварийна работа на 0.5. Дюзите предполагам ще са ~340-370сс от Нисан и ще са достатъчни за игра с бууста. Във всички случаи ще бъдеш далеч от макса на двигателя, вече зависи къде заводската електроника ще започне да се задъхва. Кофтито е, че ще трябва много време да я галиш внимателно докато се адаптира иначе ще обеднява.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

toretosz

#6
Малко впечатления. (race)

Успях да го съберем и подкарам.Сетъпа в момента е турбо TD 04  от Волво 2.3 ,налягането е 0.4 бара с обикновена газова(плочката е пред турбото).Доста е респонден и на 3000 оборота турбото прави 0.4. 

http:// https://youtu.be/LxtuDQIaBOU
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

Alexi


SICKandPROUD

Поздравления, скоро ли я събрахте? Гледам темата е бая стара.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

toretosz

#9
Събрахме я септември.Карах я на дракон пробно на 0.1 на бензин.След няколко опита с ГИ Ланди забихме плочката на Газта пред Турбото.

Сложихме 2 всмукателни вала,без кулер. Ето я в действие (race)






След зимата започвам с подобренията .Всичко е налично.

-ГИ ФОБОС
-кулер от транзит 2.2
-2 гарнитури заводски.Степента трябва да стане около 9

ще гоня налягане 1 бар или лимита на завоската електроника.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


opex

Хубаво рисуваш на клипа. Зетека има голям потенциал, но с евтини решения малко ще се изкара и ще изникват проблеми.
С две гарнитури не е добър вариант.
Добре си избрал да е от Волво, че те са с Т3 фланец на топлата част. Какъв му е точния модел, TD04 H/L/HL-13T/14T/15T/16T/... ?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique