Mondeo МК4- точна конфигурация

Започната от d.yoshkov, 06 Октомври 2016 19:48:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

d.yoshkov

Здравейте,
чисто нов съм във форума на Ford. Време ми е вече да сменя колата и от месец чета за Mondeo MK4. От 8 години карам BMW (моля без hate  ^-^) и присъствам в техния форум. Когато избирах конфигурация за бмв-то изчетох доста информация и направих най-точната за мен конфигурация. Затова 8 години вече съм изключително доволен от колата. Същото мисля да направя и с Ford. Изчетох над 30 страници и си набавих доста информация, но останаха въпроси без отговор, затова се обръщам към вас.

Това, което разбрах за Мондео-то (поправете ме ако греша) е, че се е отървал от лошия си имидж на лесно разваляща се кола.

Двигател- най-успешен цена/качество/динамика/разход 100км е 2.0TDCI

Скоростна кутия- по-добре е ръчна, но и ако е автоматик с хидротрансформатор (не power shift ) също не би трябвало да създава проблем.За предпочитане преди фейс лифт-а.

ДПФ- тук като всички коли след 2007 си има болка, но не е за умиране.Лекува се с почистване (автомивка или спец.течности) или софтуерно премахване, което не е толкова страшно също.

Хечбек/седан или комби - всеки каквото предпочита.При мен надделява хечбека.

Дюзи (инжектори) + помпа - нормално проблематични като всеки дизел в BG с лошото качество на гориво.Нито повече, нито по-малко създават главоболия.Разбира се лекуват се с рециклирани или нови.

Не разбрах дали създават проблеми (повече от нормално):
демпферен маховик, електронни модули в колата, окачване, електроники в купето.

Обмислям вариант за купуване от  Бг - плюс е да можеш да я провериш при дилър.Имам доста голям достъп и до европейският пазар. Не е проблем да видя някоя и да си я докарам в DE/северна IT.

Други неща, които ми направиха впечатление е, че се представя доста добре в немското Dekra (чиста статистика на много коли, посещавали сервизи в DE).

Най-слабата черта на тази кола, до колкото аз я разбирам, е - много бързото падане на цената в годините.Така ли е ? Т.е означава ли, че може да я покараш 2 години, да и се порадваш,но ако искаш да запазиш някаква цена, трябва да се освободиш от нея?

Май стана доста дълго.Моля, ако някой има интерес да пише, така може и някой, който разглежда за такива коли също дасе насочи в правилната посока.
Благодаря!




dilyan

Колега,

Аз карам такова Мондео към което си се насочил, 2.0TDCI автоматик с хидротрансформатор (преди фейслифта) от вече три годинки или 60к км.
Когато я взех беше на 5 годиники, малко километри по сервизна история, взех я от Мото Пфое.

До момента освен косумативи съм сменял едни кормилни накрайници.
За ДПФ-фа и дюзите не мога да кажа нищо, гледам да не сипвам нафта от където ми падне, а и моето каране е на дълги разтояния, та редовно го прочиствам  ;D
Разход на гориво, при автомата зависи от крака ти, но данни - от 5,5 долна при спокойно шофиране до горна граница, ако е в задръстване може и 15 да отиде, но в града си похарчва.
Среден разход на гориво от последните 13000км - 8,1 (от както си водя статистика), градско към извънградско - 20-80 и не я жаля много  :))

Та като цяло много хубав автомобил за път.
Бих изказал мое мнение - 18-ките 235/40/18 са ниски за нашите пътища пък дори и да си намериш кола с регулиране на амортесьорите.
Когато взимам следващ път летни ще взема 235/45/18, иначе 17-ките возят по-меко :)

Поздрави!

gsto

Здравей колега,
Правилно си се насочил към мотор и си събрал доста инфо.
Аз бих допълнил като проблем кормилните рейки, които в повечето случаи са дефектни/разбити, но се рециклират.
И...вземи хечбек...седана е с някакви сантиметри по-дълъг и багажника е огромен, но трябва да влезеш целия вътре за да достигнеш нещата, които са най-отзад :)

jo_jo



Цитат на: gsto в 11 Октомври 2016 20:30:52
И...вземи хечбек...седана е с някакви сантиметри по-дълъг и багажника е огромен, но трябва да влезеш целия вътре за да достигнеш нещата, които са най-отзад :)

Подкрепям. Аз съм със седан, няма и задна чистачка.

Septerra

Бих потвърдил, че 2.0 TDCi е добър избор - 1.8 TDCi е стар мотор с нова горивна система, а двойката си е концептуално по-нов мотор от PSA. Карам такава от относително скоро, 12-13000 км. и засега нямам особени оплаквания. При мен се оказа наличен проблем с ДПФ-а, но се решава и той, не е болка за умиране. Окачването е здраво и носи на големи джанти/гуми. Колегата е прав за 18-ките - ако искаш такива, по-добре с гуми 235/45.

Доста безшумна е, засега и икономична. Личния си автомобил обичам да карам икономично, в София ми дава твърдо под 7.0/100 - и по борд, и по зареждане. Падала е и до 6.5 в София. Извън града, обикновено е около 5.5-5.7, карам със 120-130 по магистралата. Веднъж за експеримент направих София - Бургас с газ почти на макс (170-180-190 км/ч), даде 7.8/100.

Обслужването не е скъпо, задължително взимай висок клас масло, заради ДПФ-а. Хубавите масла и тези за коли с ДПФ имат по-ниско съдържание на частици, които се отлагат в самия ДПФ и съответно го запушват по-малко.

Друго не се сещам засега. Има дребни недостатъци, както всеки автомобил - дразни ме, че интериорът на места е сглобен калпаво, но излишните шумове могат да се отстранят, ако имаш желание.

Обезценяването не мисля, че е голям фактор. И за МК3 се говореше така, пък не са точно така нещата. Ако купиш хубав екземпляр, с повечко екстри и хубав интериор - не е чак плашеща загубата на стойността.

Друго, друго... ако се сетиш, питай. :)

Pyrhel

Цитат на: Septerra в 11 Октомври 2016 20:58:07Обслужването не е скъпо, задължително взимай висок клас масло, заради ДПФ-а. Хубавите масла и тези за коли с ДПФ имат по-ниско съдържание на частици, които се отлагат в самия ДПФ и съответно го запушват по-малко.
Може да е най-хубаво low-SAPS за ДПФ-а, ама точно това се отразява и най-лошо на мотора :) По същия начин стоят и нещата със срярата в нафтата...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vince

Здравейте колеги от днес съм член на този форум с надеждата за взаимно и ползотворно сътрудничество.
За тази стъпка съм подтикнат от същите мотиви, като на колегата d.yoshkov. Сега към него - Благодаря за темата и изчерпателното въведение в нея. Обяснявам- в момента съм в същата ситуация с разликата че съм ползвател вече на втори поред автомобил Рено Лагуна. Но дойде момента след като минах през първо и второ поколения на Лагуна да поискам нещо различно. Така стигнах до Мондео мк4. Изчетох също доста и съм абсолютно съгласен с написаното по-горе от d.yoshkov и впечатленията с които е останал от четенето на темите във форума.
Разликата е че аз първоначално тръгнах към бензинов вариант 2.0 с идеята да минавам на ГИ. Притесненията са ми първо- пет степенната механична скоростна кутия /мисля че отдавна вече хората карата с 6 степени механични кутии/ и второто нещо което е доста /как да кажа - странно но / имам впечатления от бензиновия мотор на Форд Фокус 1.6 от 2009 година и ми се струва доста шумен /сравнен със сегашният ми автомобил/ както и да е това са мои терзания.
А и още нещо - до сега не съм притежавал дизелов автомобил. не съм предубеден и няма да започвам спора бензин или дизел. Но от прочетеното останах с впечатлението че може да бъда приятно изненадан. Гледам мотор 2.0 TDCI 140 к.с. но и заглеждам доста сериозно варианта със 163 к.с. Но за него нямам много информация.така че колеги сега е момента. положителни и отрицателни страни и изобщо кой е най-оптималния вариант. Май и аз се по олях.
Затова ще спра.

Septerra

163 к.с. е варианта на същия модел и двигател след фейслифта. Нека колегите ме поправят за точната година, но мисля че обновяват модела през 2010 или 2011 г. Моторът е доста тих на място и особено в движение - за разлика от предните поколения Мондео, тук е работено доста по обезшумяването.

gogo766

Колеги къде го постигате този разход 7.0 в града и 5 извън, от 5 форда които съм сменил един не съм виждал да дава такъв раход. 5 /100 съм правил само с фиеста  МК 6 1,4 tdci при скорост 80-90 извън града над 130-140 км си гореше 7 и повече, градско в София тази кола под 6,5 не е падала,  а 7/ 100 с Мондео в града [emoji23] само нощем.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Septerra

Обяснявам направо, за да няма недоразумения - маршрутът ми до работа и обратно и периодът от деня, в който го минавам, почти не ме поставят в задръствания. Допълнително, карам по 1-2 пъти седмично вечерно време. Откакто застудя и спрях климатика съм твърдо под 7, лятото с климатик е повече, естествено.

Извънградско, всичко зависи от начина на каране, в общи линии. Аз най-обичам спокойно да карам - 120-130 км/ч на темпомат по магистралата - не е имало път да гори над 6/100, основно зависи от климатика.


tisho_tbk

Аз също не мога да направя толкова нисък разход. Иначе по борд компютър разхода е нисък, но реалния на колонка е +1л. До момента за 30 000км, средния разход е 7.6. Най-нисък ми е 6.7 към Италия. До Бургас с темпомат на 140 е 7.5л. Разхода ми е винаги по колонка.

jo_jo

Градско през задръстванията съм 10+

Septerra

Както и при всички други коли, всичко зависи от скоростта и начина на каране. При 140 км/ч разликата на разхода спрямо 120 км/ч е голяма, нищо, че разликата в скоростта е само 20 км/ч.

Pyrhel

Това 7.5 със 140 за ръчна кутия ли е или автоматик?
Вижда ми се много висок разход, аз затова искам да сменям моята (2.2 175 кс автоматик), защото дава 7-7.2
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

В неделя сутрин (преди 10) в София съм постигал разход градско и под 6,  но в работен ден, дори и извън час пик разходът е над 7, особено с климатик...  Между другото по магистралата, със 120-130 почти няма разлика в разхода със/без климатик,  но ако катерите проходи, или карате по път налагащ чести изпреварвания - разходът си отива почти на градския

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 15 Октомври 2016 10:44:27
Това 7.5 със 140 за ръчна кутия ли е или автоматик?
Вижда ми се много висок разход, аз затова искам да сменям моята (2.2 175 кс автоматик), защото дава 7-7.2
И за ръчна е нормално - Мк4 тежи 130 кила повече от Мк3 и освен ако не караш през нощта - поне 10 пъти ще се наложи да намалиш до 100 и пак да ускоряваш, и особено ако си с багаж и 3-4 човека...   Аз съм постигал 4.2 по борд от София до Бургас със моя кошник,  реално беше около 5,  но беше късно вечер, есента, и нямаше никакъв трафик,  като карах със 105-110 (все още нямах темпомат).
Сега лятото,  Бургас - Търново, като го вземам за под 2 часа,  на климатик,  разхода е към 7.5 (но пък не плащам аз нафтата)

Pyrhel

Мк3-то даваше много хубав разход ако не се напъва, а беше 200 коня (свалял съм и под 4 със 100 до Приморско посред нощ), иначе горе сравнявам с Ц5, тя е много тежка, 1600+ до колкото помня
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

gogo766

Това са малко по-реални цифри, Мондео мк3 съм имал 2.0tddi  и dtci и двата не можах да ги сваля под 10 в града даже и отгоре. Сега карам мк4 бензин в града е 10-13, комбинирано вчера минах 400 км излезна средно 7,8 л. Има нещо в тази кола което не ми харесва и не знам, заедно сме от 1 месец само, но май ще се разделяме. Въпроса е с какво да го сменя?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bivola

Gogo, не знам какъв ти е бил маршрута, но аз с мойто 1.4тдци градско сутрин и вечер по 7км през Константин Величков съм около 6/100. Извънградско между 130 и 140 съм твърдо под 6/100. На жена ми Ситроен С3 със същия мотор разходът е още по-нисък.

Septerra

Малко превръщаме темата в разход на гориво/начин на каране и т.н., но в градско много зависи как се кара за добър разход - как се потегля на светофар, как се използва инерцията, дали изобщо се използва и т.н. Разбира се, и от маршрута много зависи.


hotblooded

Колега,  Мк4 е точно два пъти по тежко от фиестата,  особено за градско и планинско теглото си казва думата.
Мк3 наистина ако се напъва разхода е  почти невероятно нисък,  но тя е и доста лека за класа си. 

tisho_tbk

#21
Цитат на: Pyrhel в 15 Октомври 2016 10:44:27
Това 7.5 със 140 за ръчна кутия ли е или автоматик?
Вижда ми се много висок разход, аз затова искам да сменям моята (2.2 175 кс автоматик), защото дава 7-7.2
Ръчна скоростна кутия.
Забелязал съм, че за да направя нисък разход трябва да карам 100-110, а за магистрала ми се струва неразумно.

sstefan

Не всички след 2007 г са с DPF филтър-моята е tdci 130 кс и няма.От тук и избора на масло е по-малко ограничаващ.Аз смених ''Формулата'' масло с Арал и двитаеля е много по-тих,и нищо не трака.Относно разхода,за около 30 к от както я купих-градско под 7,5 не съм докарвал.Но съм докарвал и 9,0.Извънградско/селско под5,9-6,0 също.Възможен е по-нисък извънградско,но нямам нерви.Като динамика за 1500 кг кола е прилична,има демараж/имам Авенсис 150 кс и разликата е голяма като динамика/.Сравнително обезшумена е,но не е върха на сладоледа.Мойта е седан,но хеч-а е за предпочитане-има чистачка и по-удобен достъп до багажника.Има една екстра,не знам как се казва-при ниски обороти или маневра подава междинна газ вместо теб,ако не си подал,много е удобно-особенно за жена.Фаровете са много добри,комфорта на возене също/с 225/55/16 гуми/.Като извод-за мен е отлична кола за годините си/на 125,600к е в момента/,мислена е,не е типичния Форд,дизайна е все още като за нов модел,приятно съм изненадан-имах предрасъдъци към марката.Не мисля ,че цената й пада много бързо,особенно на гледан екземпляр,какъвто е моят.Предполагам след фейслифта нещата са още по-добри.
Успех в търсенето!

dtrifonov

Цитат на: sstefan в 15 Октомври 2016 16:07:58
Сравнително обезшумена е,но не е върха на сладоледа.
Направо си е супер тиха. Това е най-тихия дизел, който аз съм чувал. В сравнение другата ми кола - Insignia 2.0 CDTI ако знаеш каква фуражомелка е!

d.yoshkov

Цитат на: Vince в 13 Октомври 2016 20:49:16
Разликата е че аз първоначално тръгнах към бензинов вариант 2.0 с идеята да минавам на ГИ. Притесненията са ми първо- пет степенната механична скоростна кутия /мисля че отдавна вече хората карата с 6 степени механични кутии/ и второто нещо което е доста /как да кажа - странно но / имам впечатления от бензиновия мотор на Форд Фокус 1.6 от 2009 година и ми се струва доста шумен /сравнен със сегашният ми автомобил/ както и да е това са мои терзания.

Колега, освен 5 степенната механична кутия при бензиновия мотор има ли и автоматик? Ако има с коя кутия е (хидротрансформатор или двоен съединител)? Има ли проблем да се газифицира този двигател 1.8 16V SCi със 130 к.с? Клапаните издържат ли ? Виждам, че е с максимален  въртящ момент от едва 175 Нм при 4250 оборота, което за това купе според мен е направо отчайващо. Така ли е?

hotblooded

Бензинов автомат на Мондео Мк4, преди фейслифта  има само един 2.3,  автомата е класически японски хидроавтомат,  след фейслифта, като с появяват и 2.0  еко-капут, всички автомати са  power-shit (аналог на DSG),  изключението е 2.2 TDCi auto - с хидроавтомат