200 000 км с Форд Мондео 2.2 дизел

Започната от Alexi, 11 Октомври 2016 12:43:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

Тъй като наскоро се разделихме с машината ,ще направя кратко резюме на ремонтите и по скъпите обслужвания за да може настоящи и бъдещи собственици да знаят какво ги чака или да се ориентират за пробега ако нещо се е строшило . Колата ми беше закупена от първи собственик на реални около 100к км ,продадох я на около 190к без нищо предстоящо за правене та може да се закръглят на 200 . Първия собственик е ходил за всичко в МР та всички ремонти бяха отразени в сервизната книжка . Първия непланиран ремонт( един от малкото ) е смяна на демпферна шайба на около 80к км . В последствие аз ги смених комплект с ролките ремъка и оптегача на около 150к както си е по сервизна инструкция и забравих за тях - скъпичко обслужване . 4 свещи на 120к ,поради 2 изгорели . Почистване на ЕГР и смукателни колектори ( след около 30-40к пак ги погледнах ,нямаха нужда от чистене ) . Предни дискове и накладки на 140к . Жила на ръчната комплект поради нечитав дизайн на оригиналните .Тампони на задна стабилираща щанга пак там някъде . Малък термостат ( стария се оказа че работи ,излишен разход ) . Предни биалети на 170к ,първи и единствен ремонт по предницата . Към момента вече 2 от амортисьорите бяха леко омазнени но на тест излизаха около 65% ,колата се усещаше добре на пътя и не съм ги сменял до момента в който я продадох ,когато вече имаха нужда от смяна и 4те .На 5тата година смених акумулатора с Ексайд Премиум 80Ач и забравих и за него . Останалото - хубави консумативи и масла ,сменяни навреме ,някои глезотии като 18 джанти с гуми нови стелки тасове диодни крушки навсякъде и т.н. дреболии и не чак толкова .
Това е всичко като ремонти и както се вижда реално е нищо ,предимно консумативи .. за мен това е изключително здрав и надежден автомобил за пробега до 200к . От тук нагоре ще следва смяна на съединител и маховик ( колкото изкара за момента е ок ) ,евентуално дюзи по някое време ( едната имаше вече доста голяма корекция на диагностика ,нормално за пробега ) както и 4 амортисьора - прецених ,че тия неща като сума ще са твърде много за да ги налея в 10 годишна кола и ще се търси заместник на по малко служба :)


Septerra

Позволявам си само да добавя някои неща. Макар и моята да беше 2.0, 115 к.с., нещата са на практика идентични конструктивно (по-голямата част).

Аз я карах около 70 000 км. за две години. Окачването беше здраво, с изключение на биалетките - смених три от четири, но май нормално като за наще пътища. Карах със 17-ки лятото и 16-ки зимата.

Проблем с мотора и скоростите така и не видях, макар че бях с едно голямо на ум преди да я купя колата. Нито дюзи, нито турбо, нито съединител не се обадиха. До последно диагностиката показваше данни в нормите за всички параметри. Единственото нещо, което ме дразнеше, беше т.нар. топъл старт - изисква ъпдейт на софтуера и нещата се оправят.

Поддържам контакт с новия собственик на колата, откакто я е взел в началото на лятото прави само алтернатор и си я кара с кеф. Алтернаторът, впрочем, си е болежка за модела - общо три пъти е правен, откакто я познавам тая кола.

Бих казал, че колата е много здрава, но капризна. Задължително обслужване на всички ремъци и ролки, евентуално и успокоителя на веригата. В противен случай все се намира някой дразнещ шум от мотора. Смени ли се всичко, нещата заспиват. Задължително навременна смяна и на демпферната шайба. Но кой съвременен дизел не страда от тези неща...

Основния ми страх със стар дизел (беше 10-на годишна колата, когато я взех) беше студеният старт през зимата. Оказа се, че с него няма грам проблем - имам снимки и клипчета как пали от раз на -17, сигурно и под тази температура ще се справи. Подгряваш два пъти и си ти. :)

Друго не се сещам на прима виста.

Alexi

мда ъпдейта на софтуера съм го пропуснал ,още като я взех се наложи щото ме дразнеше топлия старт - тогава беше 64 лв в МР

mirohristov

Ако е всичко е наред с дизела няма проблем със студения старт. Аз подгрявах два пъти при -14 градуса и запалвах.
Обаче когато премерих подгревните свещи нямах нито една работеща, дали съм подгрявал а?
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Иван Вълков

Само и аз да допълня мойте припети с колата за която е обзора. Мисля че като предстоящи ремонти между 200к и 300к трябва да се добави и ремонт на хидравлична рейка и водна помпа ако не е сменяна до момента.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Septerra

О, да - забравих да кажа за рейката. Рециклирах я заедно с помпата в един момент. Мисля, че е едва ли не задължителна процедура за модела на дадени километри.

flowsky

Въпреки скорошното ми придобиване на Монди, единственото до този момент са ми задни биалетки и консумативи. Колата е на 336к километри, като всичко след 100к е правено в България. Наближават предни биалетки и тампони на стабилизираща щанга, но това са бели кахъри.
Общо взето съм доволен от непретенциозността на колата. Палиш и тръгваш. За бюджетен автомобил /до 4к кеш/ си е злато. Гордея се, че първото ми возило през живота ми е Мондео.