Алтернатор за 2.5 V6

Започната от darkness0701, 16 Октомври 2016 16:27:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

darkness0701

Здравейте колеги, имате ли идея какви трябва да са показанията при зареждане на алтернатор ана мондео 2.5 V6 и има ли връзка между оборотите на празен ход и алтернатора?


К.Методиев

Не казваш годината, но от 13,9 до 14,4 това за мк1 и мк2, за мк3 може и до 15 да го докарва, там е интелигентно зареждането.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Mondeicho

Ако ти играят оборотите и е Мк3, обикновено има връзка.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

darkness0701

Извинявам се не уточних, Мондеото е мк3 от 2001 с 2.5 V6 без газова уредба двигател.
Заряда, който ми показва на празен ход е някъде около 13,9

Mondeicho

Това с включени консуматори като фарове, климатик и подгрев задно стъкло ли е или без нищо допълнително?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

darkness0701

с  включени консуматори ( фарове, парно)

Mondeicho

Според мен е в рамките на нормалното.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

martin1977

Даже е идеално. Както каза К. Методиев, в този модел зареждането е "интелигентно", но обикновено е по-ниско от това, което сме свикнали - около 13,5 е.

nixel

Зависи от температура. Интелигентното зареждане "следи" температурата на акумулатора.
Студен акумулатор се зарежда по ефективно с по високо напрежение, докато топлия - с по ниско.
Написах "следи" в кавички, понеже реално няма датчик за температурата на акумулатора. То не е и нужно чак толкова прецизно следене на тази температура. Правят се някакви калкулации на база сензорите за въздух в колектора и температурния датчик на двигателя. От тук се замислям, че тези датчици са критични за доста неща.
Според информацията която имам PCM-а може принудително да вдигне оборотите до +150 с цел да повиши напрежението ако е нужно (много консуматори или ниско напрежение).

Абсолютния минумум за напрежение е 10.3V, докато абсолютния максимум - 16.0V
При проблем с регулацията на напрежението - дали от PCM-а, дали от реле регулатора, алтернатора влиза в авариен режим с фиксирано напрежение от 13.5V (това се мери на алтернатора, не на акумулатора)