Mondeo mk3 1.8 Гори масло.

Започната от aleksandrov.aleksandyr, 02 Юли 2016 21:50:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

aleksandrov.aleksandyr

Здравейте колеги!  Взех мондео 2002 г., 1.8i, 125 к.с. Сложих му газов инжекцион и от тогава започна да губи масло. Не съм сигурен дали е заради газта като по - сухо гориво или заради повишаването на температурите с напредването на пролетния сезон и маслото става по - рядко, а то е 5/30. Преди месец го смених с 10/40 но пак гори 1 л. на 1000 км. Има нормална мощност, пушакът който излиза от ауспуха е съвсем малко, със светъл цвят и без миризма на масло.


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

aleksandrov.aleksandyr

Въпросът ми е дали го гори това масло? Питам защото електродите на свещите не са омаслен, няма черен дим от ауспуха (нито на студен двигател, загрят, на обороти, при форисране). Същевременно не виждам никакво омасляване освен от гарнитурата на капака на клапаните, която смених но проблемът остана.
И какво би могло да се направи ако го гори това количество масло.

Pyrhel

Гори го, това е стандартен проблем на 1.8 и 2.0 с 1 бобина и/или механичен дросел. Смяна сегменти.
Правилно си го забелязал - като се стопли повече времето, тогава трябва да го яде по-бързо.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

aleksandrov.aleksandyr

А заслужава ли си да се наливат толкова пари за смяната им? Защото от един сервиз ми казаха, че пак нямало гаранция и след 5000 км можело пак да започне да гори масло. Какво може да се случи ако просто си доливам масло? Има ли някаква добавка която може да се сложи?

hotblooded

Добавки не слагай!  Те са временни решения, докато стигнеш до сервиз. Пробвал ли си да подържаш нивото близко до минимума - дали го дърпа по малко

aleksandrov.aleksandyr

Не съм пробвал, но забелязах, че отначало го дръпва изведнъж до минимум и след това по - полека го сваля под него. Но аз като я видя на минимум и веднага го доливам до средата.

Pyrhel

Честно казано, аз може би нямаше да тръгна да я паравя, все пак е на 14г. При 20 хил. км на година, това са около 20л масло, по 5 лв/л са 100 кинта на година, и това при условие, че с такъв разход никога няма да сменя маслото, а само ще доливам :D Е, може примерно на 2-3 години да сменя масления филтър :))
Все пак е доста голям разходът на масло и да не пуши отзад, най-вече като се изфорсира след като е работила на празен ход е странно. Сигурен ли си, че не капе?
За добавките Иво е написал. Хубава идея е дал и за нивото, ако можеш, сравни дължините на щеките с на някой друг, може да са ти бучнали друга...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: aleksandrov.aleksandyr в 02 Юли 2016 22:31:38
Не съм пробвал, но забелязах, че отначало го дръпва изведнъж до минимум и след това по - полека го сваля под него. Но аз като я видя на минимум и веднага го доливам до средата.
Ами дръж го около минимума,  носи си винаги един литър масло с тебе и така

aleksandrov.aleksandyr

#9
Там където паркирам всеки ден няма капало. Оглеждал съм я на работещ двигател също не се вижда.  Възможно ли е при форсиране да не пуши заради катализатора (който не съм сигурен че го има  :D )


aleksandrov.aleksandyr

Мен не ме бърка да си го доливам стига да няма вероятност да станат по зле нещата. Може ли да се получат някаде някакви нагари и да доведе до блокиране на двигателя или някакво запушване.

aleksandrov.aleksandyr

Четох някъде, че ако има запекли сегменти, могат да се оправят с наливането на една капачка газ за горене през отвора за свещите, през 6 часа в продължение на 24 часа. Някой пробвал ли е?

hotblooded

Цитат на: aleksandrov.aleksandyr в 02 Юли 2016 22:52:13
Четох някъде, че ако има запекли сегменти, могат да се оправят с наливането на една капачка газ за горене през отвора за свещите, през 6 часа в продължение на 24 часа. Някой пробвал ли е?
Всякакъв разредител става,  но проблема едва ли са запекли сегменти (обикновено запичат от стоене или ако гори по два литра на 1000 км масло)

Mondeicho

То е хубаво да става с газта, но мисля че без да се разглоби няма да се получи. Вече дали е финансово изгодно е индивидуално решение. След като и досега е харчила и при положение, че си сложил от по гъстото масло и продължава да го прави някъде вътрешен е проблема, няма как да е от теч или гарнитура (семеринг).
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

За нагарите - не е малък разхода, така че може да се образуват - по челата на буталата най-често. Но докато не почне да губи мощност, значи клапаните затварят и е наред :D Ето примери от един боклук, който карах с доста масло:

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

cvhmotorsport

#15


Разхода на масло изобщо не е добре да се оставя. Води до съсипване и на другите елементи по колата, например ламбда сондата, по някое време тя се задръства от това масло и не може да отчита. Натрупва се нагар по някое време и не позволява на клапана да се затвори, оттам минават газове и се получава това:



Другото е , че не знаеш за какво време ще го изгори маслото, по някое време ще вдигне разхода, а когато остане малко масло първо започва да не достига при разпределителните валове и започва тяхното износване малко по малко.
Парично иначе разхода на масло може да се преживее, но  е съсипия за колата. Иначе това с наливане на газ за горене, понякога в редки случай става, ама твърде твърде рядко. Просто тез нови мотори нямат ресурса на по-старите, а от форд пишат от глава надолу , че всичко е резервна част (блок,колянов,бутала,мотовилки и т.н.). Дали си заслужава, всеки сам решава. Но чесно казано има хора даващи да им се пари за да се направят сегменти на коли 80-те, като разликата в парите за ремонта на този и тях е нищожна (100-тина лева я има я не), но това си е личен избор.
CVH engine inside... Time for madnes...

aleksandrov.aleksandyr

А някой правил ли е такъв ремонт. Дали ще се реши проблема със смяната на сегменти и гумички на клапаните или се налага ремонтен комплект бутала и шлайфане...

cvhmotorsport

Виждал съм 10 такива след ремонт и разхода изчезва, всичките едно и също спекли сегменти.


Но дали  е само сегменти, се разбира след отваряне, гадаенето не върши работа.
CVH engine inside... Time for madnes...