Специална грес за свещи BERU ZKF01 - ползвате ли?

Започната от infomar, 12 Май 2016 14:26:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

infomar

В сайта на БЕРУ препоръчват да се ползва BERU ZKF01 грес :
Използвайте специалната грес за запалителни свещи ZKF01 директно върху конектора на свещта по време на монтажа за ефективна защита. Това улеснява демонтажа, предотвратява корозията в контактните области и прескачането на искри по корпуса на свеща.

Въпросът ми е: Къде се нанася тази грес - по резбата/където ляга свещта, също и по изолаторната част където влиза лулата.... На различни места срещам различни препоръки.... някой казват, че резбата не се мажи... други.. да се мажи...

Някой практикува ли това смазване на свещите и какви са отзивите.... струва ли си инвестицията от 17 лв. за 10 грама смазка.... или не трябва да се икономисва от сигурност?




hotblooded

Ами би трябвало да е за резбата. Но всяка високотемпературна грес(не ставаща на пластмаса при температура над 300градуса) би следвало да върши работа. Но основния враг на резбата за свещта е презатягането и навиването на криво- в алуминиевите глави става лесно и за съжаление никой не е застрахован...

К.Методиев

Аз я ползвам, слага се на лулата на свеща, не на резбата, идеята и е, че е електроизолационна , също така предотвратява залепването на лулите за свещите, ползвах я на мондеото ми доскоро, на фокуса взех да свалям да видя как са и свещите и кабелите бяха оригиналните, а на лулите на свещите има някаква оригинална електроизлозационна смазка.
ПП
Правил съм си тест без да искам веднъж смених свещите забравих да сложа от смазката и всеки карал зетек знае как се получават бразди по изолатора когато пробие лулата, свалих свеща сложих друга, на лулата сложих от смазката на беру и така караше до последно над 60к км без проблеми.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

infomar

#3
Явно това е добро решение за свещите и мисля да го приложа. Една тубичка ще стигне за 2-3 смени - т.е. до края на живота на колата при мен.

Разбрах последно, че се слага само на керамичната част която влиза в гумата, а не на резбата на свеща и не на металното място където контактува кабела и главата на свеща.

http://www.img-share.eu/f/images/195/Snap143850tzcZW4G.jpg

http://beru.federalmogul.com/sites/default/files/brochure/file/beru_quality_tools_brochure_prmbu1437_-_en_lores.pdf



доницети

#4
ЦитатИзползвайте специалната грес за запалителни свещи ZKF01 директно върху конектора на свещта по време на монтажа за ефективна защита.
Това обаче явно е грешка при превода, защото в един пдф на Беру пише, че се маже изолатора.
Със сигурност няма как да се мажат с една и съща грес и двете неща, защото конектора трябва да е колкото се може по-проводим, а изолатора- изолиран. Т.е. хем да осигурява по-добър контакт, хем да осигурява по-добра изолация е невъзможно.

andi

колеги някаква идея да имате ,защо се получават тези черни ивици по изолатора на свещите и още едно въпросче защо от работата на двигателя една свещ ми е постоянно опушена в черно това вече се отнася за вътрешната страна на изолатора в цилиндъра ,а другите три са си с нормален цвят от работа ,какъв може да е проблема в двигателя 1.6 16в фокус

opex

#6
Не знам на колко години си, ако не помниш попитай някой по-възрастен, ако се сеща преди 20-25 години все още масово имаше едни бакелитови щепсели и контакти.
Бакелита е изолатор, за това не те хваща ток, но ако има хлабава връзка някъде и прегрява или стане късо вътре някъде между кабелите в него се отвръщаше и ставаше електро-проводящ.

Нещо подобно се случва с тази част на порцелана под черната ивица - тя става по-електропроводима от останалата част.
Ако погледнеш в лулата ще видиш на същото място има също такава линия, само че ръждиво-кафеникава (в повечето случаи)
Като имаш предвид тези неща какво се получава след такъв случай - сваляш свещта, чистиш я от ивицата - а ако по-дълго време е искряло там не се и маха - след това слагаш обратно, палиш и много скоро пак започва да прекъсва, защото лулата е повредена на същото място или и порцелана.
Ако смениш свещите с нови, без кабелите - повредената лула пак прекарва искрата отвън и пак прецаква новата свещ.
Ако купиш нови кабели и навъртиш старите свещи макар и почистени, ако порцелана е достатъчно отвърнат по тази ивица отново ще започне да прехвърля искрата и ще повреди от своя страна и лулите на новите кабели.
За това се препоръчва да се сменят заедно свещи и кабели.

Това, което е отговорил Кристиян в пост #2 е вярно, така че е препоръчително да се ползва въпросната грес. При вече увредени лула/свещ няма гаранция, че ще оправи проблема, но ако е в много начален стадий и всичко е добре почистено може и да закрепи положението.
Някой път може и да извадиш късмет, само със смяна или на кабели или на свещи, но това само опитен човек може да го каже дали да го предприемеш, защото ако не се получи ще си едни 60лв назад.

доницети може и да са омешали рецептата, или преводача да е слабоумен, защото по принцип има и такива електро-проводими греси, които се мажат по контактните повърхности.


За всички зетек двигатели се препоръчват свещи двойна платина на 1.3мм междуелектродно разстояние. Някои хора разказват какви ли не неща и общо взето тия инженери на Форд са тъпи и прости, а ние знаем по-добре и трябва да се кара с 1,1 или 1.0мм междуелектродно ;) Аз карам с Denso PT16-VR13 и е 14лв/бр в Аутопауър и живота им е 60к км, вместо 15 с комплект обикновени от 8лв - направи сметката кое си струва, като с първите има по-добро изгаряне, повече тяга и по-нисък разход.
Теорията е следната - ако междуелектродното разстояние е по-малко от нужното гори бобина, ако е по-голямо от нужното се прецакват кабелите.
От 8 години карам все такива мотори - от 1.6 до 2.0 - с такива свещи - НИТО веднъж не съм имал проблем с кабели или бобина. От обикновените сложих само веднъж и то купени от мото-пфое извадени по рама на колата - изтраях ги точно 30 миути, такава свинщина са спрямо двойната платина.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

andi

Цитат на: opex в 03 Септември 2016 00:29:04
Не знам на колко години си, ако не помниш попитай някой по-възрастен, ако се сеща преди 20-25 години все още масово имаше едни бакелитови щепсели и контакти.
Бакелита е изолатор, за това не те хваща ток, но ако има хлабава връзка някъде и прегрява или стане късо вътре някъде между кабелите в него се отвръщаше и ставаше електро-проводящ.

Нещо подобно се случва с тази част на порцелана под черната ивица - тя става по-електропроводима от останалата част.
Ако погледнеш в лулата ще видиш на същото място има също такава линия, само че ръждиво-кафеникава (в повечето случаи)
Като имаш предвид тези неща какво се получава след такъв случай - сваляш свещта, чистиш я от ивицата - а ако по-дълго време е искряло там не се и маха - след това слагаш обратно, палиш и много скоро пак започва да прекъсва, защото лулата е повредена на същото място или и порцелана.
Ако смениш свещите с нови, без кабелите - повредената лула пак прекарва искрата отвън и пак прецаква новата свещ.
Ако купиш нови кабели и навъртиш старите свещи макар и почистени, ако порцелана е достатъчно отвърнат по тази ивица отново ще започне да прехвърля искрата и ще повреди от своя страна и лулите на новите кабели.
За това се препоръчва да се сменят заедно свещи и кабели.

Това, което е отговорил Кристиян в пост #2 е вярно, така че е препоръчително да се ползва въпросната грес. При вече увредени лула/свещ няма гаранция, че ще оправи проблема, но ако е в много начален стадий и всичко е добре почистено може и да закрепи положението.
Някой път може и да извадиш късмет, само със смяна или на кабели или на свещи, но това само опитен човек може да го каже дали да го предприемеш, защото ако не се получи ще си едни 60лв назад.

доницети може и да са омешали рецептата, или преводача да е слабоумен, защото по принцип има и такива електро-проводими греси, които се мажат по контактните повърхности.


За всички зетек двигатели се препоръчват свещи двойна платина на 1.3мм междуелектродно разстояние. Някои хора разказват какви ли не неща и общо взето тия инженери на Форд са тъпи и прости, а ние знаем по-добре и трябва да се кара с 1,1 или 1.0мм междуелектродно ;) Аз карам с Denso PT16-VR13 и е 14лв/бр в Аутопауър и живота им е 60к км, вместо 15 с комплект обикновени от 8лв - направи сметката кое си струва, като с първите има по-добро изгаряне, повече тяга и по-нисък разход.
Теорията е следната - ако междуелектродното разстояние е по-малко от нужното гори бобина, ако е по-голямо от нужното се прецакват кабелите.
От 8 години карам все такива мотори - от 1.6 до 2.0 - с такива свещи - НИТО веднъж не съм имал проблем с кабели или бобина. От обикновените сложих само веднъж и то купени от мото-пфое извадени по рама на колата - изтраях ги точно 30 миути, такава свинщина са спрямо двойната платина.
благодаря за отговора мойте свещи са на NGK PT5-R13 мисля ,че нямам проблем от тяхна страна само,че едната е постоянно опушена на първи цилиндър дали газовата смес е неправилна точно в този цилиндър за получаването на този ефект

opex

Въпроса за състоянието на свещта е за  нова тема, иначе зависи от вида на 'опушеното' - може да е от гориво, може да е от масло, може да е следствие на лошо изгаряне поради други фактори.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Mondeicho

Някъде имаше снимков материал на различните видове проблеми при работата на свещите...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.