Акумулатора се предава - връщане на скрап, избор на друг

Започната от opex, 23 Октомври 2015 18:22:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Акумулатора ми е от 2009та или 2008ма по това време някъде Iskra Energy 12v 62Ah 510A и след като заради релето за интериорното осветление (поради спукана спойка на платката му вътре и съответно произволно светване на всички плафони) се изтощи напълно, а преди доста време имам спомени също да е изтощаван поне 2 пъти така до край, и на края пролетта реших да му развия капачетата и се оказа, че клетките му са един пръст сухи отгоре, сега като застудя започна да ми прави магарии и сутрин направо едвам завърта и пали на косъм. Иначе през деня след това е перфектен като паля врътва силно и пали моментално.
1. Като се има предвид именитата марка и модел ( :)) ) мисля, че 6-7год живот в такива условия е доста доста добре, или?
2. Относно връщането на скрап, знам един пункт на пътя, който свързва Младост и Горубляне /при борсата/, но дали там предлагат най-добри цени? Не че знам какви са, но някой ако знае за другаде да каже.
3. За купуването на 'нов' - като цяло не ми е важно да е гелов (с "оченце" .... :) ), даже напротив предпочитам оловно-киселинен. Но се срещат тук-там /уж-/читави гелови втора ръка и се чудя каква марка въобще, защото те са 1000 и едните 'маркови' били вкарвани в България залежали та карали малко, другите 'маркови' били нисък клас та карали колкото не-марков ама хубав (?!?)... Варта, Берга, Монбат, Банер, Бош...и плеяда.

п.п. По-натам ще се слага МТХ75 кутия (сега е с iB5, на която оня ден и заминах :D синхронизаторите на 3та, та решена е вече), която е и с друг стартер, и не знам това дали променя нещата по отношение на ампер-часове и пусков ток?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Pyrhel

1. Президент си, сигурно си единствения с такъв живот на аку-то :D
2. Връщат се с киселината, там теглят се на кг, около 20тина лева дават за около 70Ah
3. Не трябва да е гелов, за да има око на капака. Според мен идеалният вариант е за 50тина лв да се вземе акумулатор от по-читавите марки (Excide примерно) на година-две.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

mirohristov

Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Alexi

окото не е за гелови .. всъщност представлява един поплавък който в зависимост от гъстотата на електролита завърта една сферичка с различни цветове по нея - просто но работи

Иван Вълков

#4
Да оспамя темата на колегата : А вие направихте ли си профилактика на батерията? Аз лично тази вечер съм качил акумулатора на зарядното.


П.п Даже е готов за има няма 5 часа. Превид че зарядното зарежда с 3А - сравнително не е бил разреден.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

opex

Добре де, майната му на окото, идеята беше просто за гелов и се бъзиках понеже не знаех, че има и не-гелови с очо :)

Не я спамиш, заглавието го мъдрих да отива на обхващаща повече казуси относно акумулаторите тема и това си е такъв въпрос.
Мина ми през ума като идея, но нямах време, а и историята му, която описах ме кара да се съмнявам, че ще има ефект. Ясно е, че се възбужда като го карам през деня, но мине ли една нощ време (+студ) омалява, значи просто си е свършил. Дори да се долее естилирана вода или електролит, останалата химия/материал вътре не е вечен и все някога свършва.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Иван Вълков

Да в твоя случай си за нов. Присто с падането на температурата си е загубил стартерния ток. Аз бях така миналата зима докато хем от зарядното го свалям хем нещеше да запали. Не го чакай да умре тотално ако разчиташ сами на тази кола.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Фордът е машина упорита, не я ли бутнеш - не полита! :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Вълков

Абе когато си сам наистина е упорита особено Мондео или Скорпио.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

m_focus

По темата за акумулаторите, моята я взех с Бош Силвър С4, вярно служи дълго време и на 4г. се прецака заради оттечка на ток, преди това колко време е бил в колата не знам. Голяма хамалогия беше докато разберем от къде идва тая оттечка, разни капацитети и електричари се произнасяха, смених акумулатора, че отначало уж той бил виновен, че не държал ток, оказа се, че не в него е бил проблема, защото оттечката продължава да се появява, ама вече беше се скапал от няколко източвания до дупка ... после други капацитети казаха, че бил проблема във фюз бокс до волана, който трябва да изключи след 30м. (горе-долу), но нещо я е активирало и пак почва да точи, е да ама и там не беше.
В крайна сметка проблема се оказа в алтернатора, който по незнайни причини почваше да точи ток в разни моменти и изтощаваше акумулатора, така че това е едно жокерче към хора които имат проблем с оттечка, която е спорадична и е много кофти за хващане, тъй като някой път я има, а друг път не.
карай форд и бъди горд :)


Alexi

ако колата се кара редовно и акумулатора почва да губи капацитет и сутрин да върти мудно профилактика няма да го съживи .. просто вече е амортизиран .. с дозареждания може да изкара зимата ( а после и лятото ) но си е мъчение ..