При Волво има, при Ц макс няма

Започната от G_o_c_e_v, 20 Октомври 2016 23:45:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

За какво са му на Волвото 2 тръби да влизат във всмукателния колектор? До колкото видях от видеото едното е нормално отворено, а другото нормално затворено. Какво по различно правят с тези 2 тръби?
(link)
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Pyrhel

Предполагам, че едната е байпас на интеркулера.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bivola

При 2.2 хди има 2 кулера, като през  единия кулер минава антифриз и на студена кола първо той работи. Като загрее, клапата почва да пуска студен въздух, който идва от "нормалния" кулер.

Pyrhel

Сигурен ли си? За кое 2.2 говориш?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bivola

#4
2007а година 2.2 ХДИ 136 коня. Един съсед си взе наскоро такова с гръмнало турбо и когато чистеше кулерите го видях. Даже заради това "антифризния" кулер го чисти на място на колата без да го откача, за да не омаже с антифриз. Евентуално събота може да погледна номера на рамата и да видя какво ще изкара от service.citroen

...а може и 133 да са конете.

DW12TED4 е моторът




Pyrhel

Бъркаш се, това е маслен охладител, който се слага до 2004та на 2.2 с ръчни скорости.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bivola

Автомат е колата. Виж на първия скрийншот, че маркуча, който идва от турбото се дели на две и потокът се разделя и влиза в двата кулера и след това изходящите маркучи отиват към входа на колектора, преди клапата, която регулира потока. А и няма логика горещото масло да се охлажда от затопления въздух от турбината въздух. По принцип не съм имал вземане даване с този мотор и не го познавам, но гледайки схемата мисля, че съм прав, а и схемите са извадени по рамата на колата.

Pyrhel

Мда, знам как се разделя, подробно съм оглеждал с-мата, и аз имам 2.2 хди авто :)
Нещо много странни тия картинки и се обърках с радиатор. Това, което трябва да е там изглежда по друг начин, реално е една тръба, през която минава въздуха и си прав за антифриза през нея - топлообменик, не интеркулер. Реално е същото устройство като топлообменника отзад при ЕГР-а.







Малко оффтопик се получава, но не съм гледал дали не отваря и когато е без товар моторът за икономия на гориво. На втората снимка стрелка 1 е топлообменникът, стрелка 2 е изходът на кулера, заграденото е разклонението, а чертата е вход/изход на антифриза. На втората, топлооменникът се вижда по-добре. Както и да е, идеята е байпас на кулера, за да се стопля по-бързо. И ефектът е изключителен, зимно време много бързо се появява парното и не изстива, като беше Мондеото ми (пак 2.2, но не ПСА мотор).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Добре де, за топлообменник на изгорелите газове съм съгласен, но тоя топлообменник дето е на въздуха след турбината... Колко пък да е топъл или горещ тоя въздух от турбото, за да помага за по бързо загряване на двигателя? По скоро съм съгласен на варианта дето каза за икономия на гориво. Или може би е свързано с екологията. Някъде във форума бях чел, че на светофар, ако дърпа топъл въздух, вредните емисии са по малко и т.н. нещо от сорта.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!