Съвет за 2.0 TDCi нестабилна работа на празен ход

Започната от Vinny, 07 Март 2019 23:14:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Vinny

Здравейте,
Имам следния проблем на 2005 Мк3 Мондео 2.0 TDCi:
Пали лесно, но двигателя работи много зле на празен ход. Като подгрее леко се пооправя но пак е нестабилен.
Също, само когато е студен пуши бяло и мирише кофти на недогоряла нафта отзад.
Направих тест за излишното гориво на дюзите и всичко излезе в норма.
След включване на компютър на 2 различни сервиза даде, че няма никакви грешки. Механика ми каза че може би има някакъв механичен проблем и може да не са дюзите.

Иначе колата върви много добре и има мощност.

Разбирам, че е най-вероятно дюза, но мога ли да разбера коя, без да се свалят. Гледах в Youtube един да изключва буксите на дюзите една по една, за да разбере проблемната, но безопасно ли е това за този двигател?
Ангренажната верига е леко шумна, възможно ли е да е от нея ако е прекалено разтегната и бърка центровката.
Дайте предположение какво може да е и какво да правя? Колата е в перфектно състояние иначе, но е на години и не струва много, а ремонта на дюзи и смяна на верига няма да е е евтин.


Alexi

дюзи е това .. свалят се ,стендоват се ,която не е ок се ремонтира ( а най добре всичките ) това ако ще я караш .. инак я засилваш в мобилето и това е .. веригата е 200 лв с всите карантии и смяташ че не е евтина ? караш комън рейл .. какви цени очакваш ?

Vinny

Благодаря, за предположението, поколебах се защото компютъра нищо не показа, а обратното гориво беше нормално. Ще си ги сваля сам и ще ги занеса да ми ги тестват. Купих 4 употребявани по 65 лв ще ги тествам и тях. От 8 все 4 ще са ок. Ако имам късмет ще излезе по-ефтино от колоко да рециклирам 4 х 240лв. Ако не ще рециклитам колкото трябва.
  Колата също не загрява, смених термостата и пак седи на 65 градуса. Сега ще сменя другия който охлажда маслото.
За веригата 200 е само труда предполагам, не е много, като си представя какво трябва да се сваля.

Alexi

200 лв е самата верига ,труда според колкото се договориш ( не влиза в тая цена ) .. разглобяването не е много ,спрямо БМВ примерно дето веригата е откъм таблото :))

Мишо

Специално за веригата доста съм ровил из нета, говорих и с Тонката от бившия магазин за Форд на пазара Д. Петков. Има комплекти само с веригата, обтегача и плъзгачите ( бананите ), има и комплекти със зъбните колела плюс всичко останало, има и с капака на ангренажа и семеринг за коляновия вал и всичко останало. Като марки намирам само ФАЙ и БГА за между 200 и 500 лв., оригинален ОЕМ комплект е 1000 лв. За работа е като всеки друг ангренаж на по-нормалните коли  ( няма значение, че е с верига ). Маха се гумата, маха се тампона на мотора от към ангренажа, маха се пистовия ремък и шайбата на коляновия вал, паразитната ролка на пистовия ремък, маха се капака на ангренажа и това е. Зацепва се мотора както трябва и всичко се връща по обратния ред. До колкото знам, смяна на такъв тип ангренаж ( от към пасажерската страна без значение верига ли е или ремък ) върви около 100-150 лв. за работа.

Vinny

Мишо и Alexi, благодаря за изчерпателния отговор, мислех, че може и по-скъпа да излезе смяната на веригата.
Първо мисля да оправя проблема с дюзите. Само се моля да не е помпата, че и такова предположение чух (не му стигало гориво на празен ход).
А може ли да е ЕГРа (да не му стига въздух)?
Пак казвам, над 1200 оборота работи много добре и си има мощност. Като я форсирам леко след студения старт и спира да пуши бяло.
А като позагрее още малко и работата на празен ход се пооправя, но си остава леко по-шумен.

Mondeicho

Той двигателя си е шумен принципно, но там освен дюзите, дава отражение и състоянието на пистовия оптегач, ролките, демпферната шайба,  компресора на климатика и т.н.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

За да смърди на неизгоряла нафта от ауспуха едва ли не му стига гориво. По-скоро е обратното. Освен това мощност може и да има, но да не е тази, която трябва да бъде.

Антифриз губи ли?

bogomil

Здравейте, ще изполвам темата на колегата. Като мога и да съм полезен а също и ще помоля да ми бъдете полезни.
Аз имам съшият проблем от една седмица, НО се появи след смяна на ангренажен и пистов ремък . Или просто съвпадение.
Та, непоредствено след смяната на ангренажа, колата НЕ запали, помислихме че е от това че се откачват маркучите от горивничт филтър и се е нагълтала с въздух, почна се едно въртене ли въртене, падна акомулатор, дадохме ток от друга кола, въртим ли въртим не става. Хайде взехме помпа, изтеглихме въздуха от маркуча за връщащата нафта затваря бързо палим и не. Майстора се осъмни в работата си и разгложи всичко нанова. Видяхме че буксата на сензора на коленовият вал е мокра, напръскахме я с контактен спрей, затвори пак всичко палим и о чудо, всичко е 6. На другият ден паля всичко нормално. И ден след това се почнаха мъките и притеснянията.  Паля и се започва едно тракане , неравномерна работа така 10-20сек и се оправя. След това цял ден си пали и върви нормално до следваща сутрин. Следващият ден пали пак без проблем а чукането (тракането) вече е зловещо подавам малко газ пооправя се пак за под минута време и всичко си идва на мястото. 3 ден -  Паля (от раз) сутринта и веднага гасне, паля пак гасне, паля 3-и път почва да мене обороти , неравномерна работа, чукането вече е минимално, почти не се чува. Колата пак след кратка неравномерна работа на място се оправя и така до следвашият голям престой. Смених горивен филтер че от време на време минавапе по едно балонче въздух, файда почти нямаше. Но от няколко човека ми казаха че е въздух в системата проблема. Днес преди да е палена от снощи, откачам зелената букса на изходяща нафта помпам ама нищо не идва (като вакум) горивото в прозрачният маркуч не мърда. викам си екстра няма въздух, жена пали. Запали от раз и след няколко секунди гледам как идва доста въздух на един път от горивният към помпата по маркуча и съответно колата угасна. Викам жена пали пак, запали всякакъв въздух изчезна форсира е пали гаси пак газ няма въздух. (само някое малко балноче като е озфорсира над 3к оборота). Но работата на празен ход остава променлива. На обортомера почти не се вижда, но има повече вибраций и нерваномерна работа, а въздух няма. Днес поръчах сензора на кол вал, и чакам майстора да се освободи да го сменим.
Към колегата от поста, да си провери за въздух!
А за мен някои ако има идеи ше съм благодарен, на диагностика нищо не излиза. Само една грешка, но тя си е от преди Р003А TURBOCHARGER/SUPERCHARGER BOOST CONTROL A , limited exceeded, pending, supply voltage too high

Alexi

за това се внимава с избора на майстори .. щото бас държа ,че сега ако отидеш при тоя дето ти е сменял ремък ще вдига рамене ..


bogomil

Ами уж е добър. То реално никой досега не ми е дал и капка съмнение проблемите да са от незацепен правилно ремък. Лошото е че майстори тука са кът

hotblooded

Абе не са кът майсторите, по скоро си ценят труда.
Колега, агренажа не е зацепен както трябва,  по точно зацепен е, обаче ремъка не е опънат както трябва, или имаш някоя дефектирала ролка или водна помпа.
Има и вариант да е EGR-a, обаче голямо съвпадение ще да е...  По малко вероятно - някой маркуч за въздуха да не уплътянва добре.

bogomil

#12
Разбра се от къде ми идва проблема.  Само да обобщя, последните  дни при палене колата за под минута време не работи равномерно, имаше едно притрисане.  На обортомера незабележимо. Така и не смених датчика на кол. Вал. Прикачвам снимка на въпросната букса която аз мисля че е за ЕГР-а. Като я откача и си работи нормално колата. Сега ще чета какво следва,  чисти ли се,  нов ли не зная.

Siraku

Цитат на: bogomil в 24 Април 2019 05:27:22
Разбра се от къде ми идва проблема.  Само да обобщя, последните  дни при палене колата за под минута време не работи равномерно, имаше едно притрисане.  На обортомера незабележимо. Така и не смених датчика на кол. Вал. Прикачвам снимка на въпросната букса която аз мисля че е за ЕГР-а. Като я откача и си работи нормално колата. Сега ще чета какво следва,  чисти ли се,  нов ли не зная.

Привет, колеги. Понеже си оплесках старата регистрация, та направих нова, но съм писал по темата, при мен е същата ситуация.

- Рециклирани 4 инжектора + ГНП, тествани, всичко ок.
- Цялостна диагностика на автомобила на изключен мотор + живи данни - всичко ок.
- EGR клапан е изключен по вакуум, дава нулева стойност на диагностика.

Симптоми:
При първо палене, облаци бял пушек, притрисане, като работа на 3 цилиндъра, обикновено след първото палене гасне, после пали трудно, но като запали няма грижа. След 10-20сек. няма пушек, няма притрисане...
Единствено забелязах колебание в оборотите на студен и топъл мотор, но е в порядъка на 20-50 оборота. Едвам доловимо... Карам колата така, вече една 1 година... честно казано съм се отказал да я правя, защото където и да я закарам почват да гадаят и да сменям едно по едно нещата... пък реално проблем с колата няма, върви си, разхода е нормален, масло не харчи...

Единственото, което ми остава на ум е наистина да има въздух по системата някъде... та следя темата.

Siraku

Хора, открих, че масленият охладител ми "изпуска" и от там имам загуба на антифриз от около 100мл на 5000км... Възможно ли е от там да идва проблема с белият пушек и нестабилни обороти на празен ход?

ivchotr

Не. През него минават антифриз и масло. Обикновено антифризът протича навън, не към маслената магистрала. Но и да се смесят, ще ти се прецака маслото, не нафтата. На 1.8 ТДДИ-то на щерката й протече охладителя на маслото преди месец, докато беше с колата в Хърватия. Някакви местни майстори го подмениха и за сега няма проблеми. Вярно, че двигателят е друг, ама едва ли принципът на работа на охладителя е различен.

Мишо

Колега, провери подгревните свещи. Нищо, че е комън рейл, все пак си е дизел и не "обича" студения старт.

ivchotr

Мммм, да. Имаме една служебна РАВ-4, която беше почнала директно да забива и да влиза в авариен режим. След доста упражнения по нея дойде зимата и спря да пали когато е по-студено. Оказа се, че три от подгревните свещи са аут. Смениха ги и колата спря да забива и да влиза в авариен режим. Не виждам никаква логика, ама те на - факт.

Alexi

не е това проблема при тоя мотор .. той си пали и си работи равномерно и с 4 изгорели свещи ( още повече ,че навън е 25+ градуса ) .. белия пушек е дюза 99% .. те рециклирани ,ама от кой ,как ,с какви части ,дали изобщо е сменил клапанчетата и дали не са китайски ..

Siraku

#19
Така.
1- Инжекторите имат документ със стойностите им след поправката, помпата също...
2- Свещи  може би не са, защото те не се пускат изобщо на над +7 градуса, навън е 30, ОБАЧЕ, днес запалих на 27 градуса и колата запали с мнооого по-малко пушек и почти никакво колебание в оборотите, така че ще сменя свещите, за всеки случай!
3. Ще сменя и масленият охладител и както ме посъветва колегата Мишо, ще изкорубя охладителя на EGR, имам EGR Delete kit.

П.С. - Прикачил съм файла със стойностите след ребилда на инжекторите и помпата.


bogomil

Тези данни говорят ли ви нещо. някаква информация за цилиндрите (инжекторите ли) ама с момчето което ги гледахме нямаме представа какво означават, просто ми направи впечетление че на ниски обороти работят неравномерно, а като подам газ държат на 328ug каквото и да означава това

Vinny

Здрасти колеги, по темата за нестабилната работа и миризливият бял пушек, да оказаха се износени разпръсквачи на дюзите. Нови такива и настроени дюзи и всичко се оправи.
Новото 20 обаче е едно прекъсване/придърпване на двигателя  при движение на колата при около 2000 оборота и едновременно пуши яко черно? На празен ход и на високи обороти е ОК. Компютъра не дава грешки и всичко е в норма.
Помислих, че е за дето заредих до горе от една съмнителна бензиностанция щото тогава взе да го прави.
Един механк ме посъветва и аз направих следното: На почти празен резервоар сложих от скъпата нафта с добавките и смених горивния филтър, после я опънах Бургас-София с над 2500 оборота през цялото време и пак не се отпуши. Иначе върви добре, подържа 160, но около 2000 оборота е мъка и удимявам хората зад мен на светофара. От какво може да е това придърпване? Дали не е турбото, то нали около 2000 оборота се включва?

Siraku

#22
Колега, от къде и за колко взе разпръсквачите? Питам, понеже имам втори комплект, със сменени клапанчета, ама проблема си е бил в разпръсквача явно и искам да си ги имам за резерва :D

Vinny

Купих 4 дюзи от  OLX за 260 лв от същия модел Мондео. Клапинчета им бяха зле, но разпръсквачите за мой късмет бяха като нови.