Тема за китайските автомобили

Започната от ivchotr, 15 Септември 2024 20:35:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Ми колко са кекави е въпрос на време да се разбере. Вчера младежите си прибраха почти новия Хавал Н6. Колата е от януари 2024 г. Предишният собственик ѝ навъртял 9К+ км и я върнал, вземайки някакъв по-скъп модел. Жипката е с най-високото ниво на оборудване, натъпкана с какви ли не екстри, 4х4, 2.0 мотор на бензин с директно впръскване, 204 к.с. с автоматична кутия... Нямах време да я разглеждам обстойно, но изглежда солидна изработка. Гаранцията е 7 години или 150к км, което настъпи първо. За да не преразказвам, тук има повечето неща:

https://www.gwm.bg/models-haval/new-haval-h6

Какво ще излезе ще се разбере по-нататък.


saggy

Одобряваш ли китайската марки, щото аз съм силно скептичен относно издържливостта на агрегатите в тези коли? Те при европейските марки вече едва си издържат гаранцията, какво остава за вечно копиращите китайци.

ivchotr

Ами като се имат предвид реализираните продажби на тази компания в целия свят, може да се предположи, че ако продаваха боклуци, едва ли щяха да имат такива резултати. Имам колега, който преди 6 - 7 години си взе Грейт Уол Ховър Н6, чисто нов. Неговият е с 1.5 бензинов двигател, със 143 к.с. Още го кара и не се е оплаквал. За онова време пак беше наблъскан с екстри, но не може да се сравнява с Хавала от тази година. Китайците се развиха много за кратко време и се надявам да не са се изложили много  :D

saggy

Самият факт, че двигателите обикновено не са китайски, а разни японски, показва, че най-сложният чарк в колата още не го владеят. Лошо е за европейските марки, че вечногонещите ги успяха да ги догонят и почнаха да се конкурират. Това показва, че малоумните зелени идеи, които завладяха автомобилостроеното, освен да бутат Тесла напред, прецакаха всеко добро и изпитано инженерно решение и място за конкуренция се отвори. Да се запитаме преди 10години дали някой щеше да си купи китайска кола, а дори и корейска, а сега са наводнили европейският пазар.

ivchotr

Наводняват го, защото предлагат много за по-малко пари. В пазарната икономика е така. За този двигател конкретно са им казали, че си е китайски. Развивали го от няколко модела насам. Коментираният Хавал е трета генерация и догодина се очаквала четвъртата. За Ховъра на колегата си бяха казали, че е с японски мотор.
Има време, ще видим става ли, не става ли. Ама като за нова кола цената не е като на европейските "премиум" марки. А и на тях не можеш да им хванеш края коя с агрегат на кого е сглобена. И повечето имат заводи в Китай :D

nogopechen

Мотора на Хавал-а е китайско развитие на 2.0 TSI. А кутията е собствена разработка на тяхната фабрика, ръководена от инжинера разработил DSG. Руснаците вече две години се опитват да счупят "ТАНК"-овете 300 с тези агрегати.

Alexi

малко скъп ми се вижда този Хавал като гледам ценовата листа .. за тези пари има новия Кодияк с 1.5 тси ,за 2к отгоре има 2.0 тди - нали се сещате след години при препродажба какво ще се служи с Хавала спрямо Шкодата ..

Жоро Петков

Един колега имаше предишния модел...
Сложи му газчица за 5000лв "фабрична" че му папкаше бая тоя кошник.
Двигателя му издържа ок. 15 000км - буталата удариха клапаните. Чака 3 месеца гаранционно да му докарата нов двигател.
Вътре с трагикомедия лично според мен. "Екстрите" са точно по китайски - точно като при Тесла. Някой, който не разбира въобще от интериорен дизайн на коли ги е правил.
Двигателите са предимно на нисан, но покитайчени. Продават се в Европа, защото са здраво дотирани от Си Дзи Пин - всички работят на загуба.
99,9% от хората се впечатляват от тези "екстри", с които китайските парашутници са наблъскани.
Кола произведна в китай от европейски производител и съблюдавана от европейски контрольори по качеството  - ДА
Изцяло китайски продукт - НЕ
моите 2 стотинки
p.s. да си допиша - баща ми се беше хванал точно на Донг Фенг Йахтинг (или както там се пише) - едвам го отказах, че и там е наблъсканс  бездоподни екстри а е с 1.5 двигателче 190к.с. бензин... колко да издържи тоя двигател, при положение, че бащата прави по 2-3000км на месец...

ivchotr

Като гледам, цените на Кодияка са с 20 - 30 000 лв нагоре от това, което им излезе на младежите. Платиха 63 000 лв.

Цитат на: nogopechen в 15 Септември 2024 23:43:44Мотора на Хавал-а е китайско развитие на 2.0 TSI. А кутията е собствена разработка на тяхната фабрика, ръководена от инжинера разработил DSG. Руснаците вече две години се опитват да счупят "ТАНК"-овете 300 с тези агрегати.

Имаш предвид двигателите на ВАГ групата, предполагам?

Alexi

е аз говоря за нов Кодиак ,а не ползван .. за върнати от лизинг/демо цените са други ,за 63к ще се намери перфектен


ivchotr

Ми този е каран има - няма половин година. Колко да е по-евтин заради това?
Ама както и да е. Има си нова тема за китайщината във Фордовския форум и ще пускам отзиви от време на време, че не я карам аз :D

F Focus

Категоричен съм, че до 5 години китайците ще дръпнат яко напред в качеството (надеждността) на произвежданите автомобили! Тия няма какво, или кой да ги спре-само гледайте! Японците преди повече от половин век също не произвеждаха кой-знае какви автомобили, а вижте ги сега.
И още-не е без значение, че ЕС, САЩ и много други държави удрят китайците с много високи мита, а цените на същите автомобили в Китай са на половин цена.
Много инфо за китайски автомобили има в Тубата от руснаците-някои марки и модели ги хвалят, докато други-не.

ivchotr

Аз преди години се бях заоглеждал по разни жипки след едно епично буксуване в Родопите с Фокуса ми :D Тогава GW H5 държаха по-ниска цена от марките на останалия свят и бая се чудех дали да не се обзаведа с такъв кошляк. Отказа ме това, че бяха с голяма кубатура, но с по-ниска макс скорост и с по-висок разход от конкуренцията. Рашките бяха напускали много клипове за тормоз на различни марки и модели в зимни снежно-кални условия и китайците не отстъпваха много. Демек щеше да ми върши работа за из баирите у нас. Другото, което не изглеждаше добре направено тогава, беше защитата от корозия и качеството на материалите в купето. Та продължих да си карам Фокуса като цяло, само дето си купих и едно вериги за всеки случай. Ама не се е налагало да ги слагам още :D
Настоящият Хавал май има няколко режима за извън пътя ::)

Alexi

при нас се подмятат 5-6 пикапа GW с 2.0 дизела ( който си е техен мисля ) .. колата е много зле във всяко отношение ,просто не ми се изреждат проблемите и  :D

ivchotr

Те са по-старите модели. С времето обаче нещата стават по-различни. На какво попаднах току-що :D

https://fakti.bg/avto/892422-model-na-kitaicite-ot-geely-se-prevarna-v-renault-grand-koleos

ivchotr

Покарах го днес този китаец и ми направи добро впечатление. Движи се със завидна лекота. Маневрен е. Автоматът се командва с врътка. Има и пера на волана за смяна на предавките в ръчен режим. Страничните огледала са доста големи и на мен ми бяха достатъчни при маневриране из тесните улички. 360 градусовият обзор с камерите обаче ще е полезен нощно време и в мъгла, щото ми се е случвало да се паркирам нощем в гъста мъгла и си е изпитание. На монитора изкарва хем директен образ от камерите, хем някаква анимация как се движи колата покрай препятствията. Интериорът е доста добре подреден. Правил го е човек, дето знае какво и как трябва да се направи. Най-важните функции са изведени на бутони, други се вадят от менюто на мултимедията. Макар да става бързо и интуитивно, трябва да се свикне с нея, ако човек иска да си смени сам и в движение някои настройки на климатика, примерно. Поне с такова впечатление останах, щото нямах много време да се ровя и да свиквам. Трябваше да свършим някои задачи. Дори и в нормалния режим на шофиране колата се изстрелва доста бързо при смачкване на педала на газта. В другите режими не съм я пробвал, щото в града не виждам смисъл. Двигателят е тих, ама още нямам инфо за разхода на гориво. Последно са го зареждали в Бургас и два дни са го карали из София предимно по маршрута Бояна - Аерогарата, отиване и връщане, а аз му врътнах днес около 40 км и резервоарът още не беше стигнал средата. Ама не го знам колко литра е.
Та за сега толкова.

saggy

Звучи добре. Колко годишна стандартна гаранция дават на Хавала и какви са отзивите от дилърския сервиз, ако имаш въобще такива.

ivchotr

Гаранцията трябва да е 7 години или 150 000 км. Което настъпи първо. Гаранционното обслужване върви по някакъв план на дилърството, като си имат технологична карта, която следват. Следващото обслужване, което ще е първо за моите младежи, ще излезе около 700+ лв. по данни на дилъра. Нямам идея какво ще включва, ама като му дойде времето, ще се разбере. По-интересното е, че в Бургас цената на обслужването била по-ниска, отколкото в София. Що е така, не разбрах.

Alexi

това с цената в Бургас че е по ниска - няма нищо интересно ,при всички марки е така .. софеанце сте богати и е нормално да плащате повече за всичко  :D

ivchotr

Мина ми подобна мисъл и на мен, ама слуховете, че сме по-богати, са силно преувеличени :D В Бургас сигурно има повече заможни хора, отколкото в София.


Alexi

в СФА като искаш да провериш цена за дадена част/услуга първо трябва да си избереш клон в който ще се прави ремонта  :D

Pyrhel

От първите GW не съм виждал живи от няколко години, всичко е на капачки вече. Пълни боклуци - в предната работа имаше пикап и от най-малките - вечно бяха повредени, нямаше части и за елементарни неща (лагер за климатик, примерно) висяха по паркингите по 3 месеца. Въпреки, че не съм се качвал в тях съм ги намразил от тогава и като чуя китайска кола ми се повръща.

Дано новите са ОК и на Ивчо хората нямат яд. Дано и чакането за резервна част или панел не е в месеци.
700 лв за нечетно обслужване?! Че толкова е четното в Тойота... Тая сума да не с пътя до Шенджен :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

всички консумативи идват от Китай ,нормална цена като за БМВ/Ауди .. отделно се чака ако нямат налични консумативите ,при нас е отивало над месец .

ivchotr

Нямам идея какво ще ѝ обслужват. При по-продължително застояване в очакване на нещо дават кола заместител. Или поне така са твърдели при продажбата на тази.

saggy

Не знам колко е в Шкода при Пърхел, но вчера един приятел се "похвали" със 650лв за смяна на масло и филтри във Витоша ауто за неговия Jeep Cherokee. Даже акумулатор сменил за едни тънки 700лв. Във Форд взимат 2.5к лв за смяна на един ремък, та какво да се учудваме. В МП 1 час работа е 90лв, а като прочетох от темата за 1.0 екобуст на последния колега как са пропуснали да му сменят пистовия ремък и то пак за близо 2.5к, само да цъка с уста човек. Явно няма какво да се учудваме.