Странно ръмжене при Мондео Мк2 ТД

Започната от Иван Вълков, 27 Март 2012 21:46:57

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Иван Вълков

Здравейте съфорумници, от известно време ми се появи следният проблем: точно преди да се усети турбото на колата(1800) - около 1650 - 1700 в купето се усеща и чува едно изръмжаване и вибриране(не е ръмженето на турбината). Първоначално си мислех че имам скъсан тампон някъде по генерацията, откачено гърне или скъсана мека връзка( всичко е намястото си), тампони на двигателя и скоростната кутия(проверено и от тях не е), лагер на някоя главина( всички се въртят безшумно на подемника). Непроверени заподозрени - разхлабени връзки на изпускателният колектор и турбо, скоростна кутия  ( тази екстра се проявява от трета скорост като става все по-зле на 4-та и 5-та), заминаващ съединител.................друго не се сещам и затова пиша тук ако някой се е сблъсквал с подобен проблем  :'( :'(

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


hotblooded

 Ръмженето е характерно за заминаваш търкалящ лагер... или "духане" от меката връзка (ако имаш) такава по изпускателния тракт :)

Иван Вълков

Ми точно меката връзка я гледах, разклащах...само на едно място една от витките на оплетката беше повърхносно раздърпана. ЗА някакъв тест да се сещате и за двете предложения. При смяна на гумите колело по колело съм завъртал и се услушвах но няма харахтерното ръмжене на лагер преди да се пусне от хорото. Като че ли в този диапазон(1600 - 1800) двигателят прави най-големи вибрации и тогава се проявява проблема

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

#3

а лагер на скоростната кутия?

Може да пробваш по следния начин - вдигаш предницата на трупчета, палиш, включваш на 5та, газ до 120-130, изключваш от скорост, ГАСИШ - ако се чува ръмженето - лагер.
  Не си на трупчета, палиш, изчакваш да загрее, изключена от скорост даваш плавно газ докато започне да ръмжи - ако заръмжи - изпуска от някъде, ако не ръмжи - значи е от ходовата част.
За тампони - при загрял двигател, на първа или задна (по добре) почти без газ - ако тресе или дрънчи - тампон.

Иван Вълков

Цитат на: hotblooded в 27 Март 2012 22:22:30
 
За тампони - при загрял двигател, на първа или задна (по добре) почти без газ - ако тресе или дрънчи - тампон.
Пробвано тази вечер преди да пиша не е това. Ходовата част е профилактирана и ревизирана

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

Изпускателната система е проверена от изходящите колектори до "кюнеца" отзад. Не е от нея   :-[.  Май работата отива към маховици, съединители и скоросни кутии  :'(. Като се прибера на Харманли ще пробвам номера с трупчетата. Днес забелязах следното нещо, давам газ на място постепенно. Интересното е че до 2000 оборота се усещат вибрации и полюшване, както и като запаля сутринта има малко повече вибрации, да не би някой тампон да е тръгнал, а майстор/приятел ги огледа и направи теста с потеглянето от място. Предположения  ::)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

  Ами направи теста със "трупчетата", ако и от това не е.... а както казваш при подаване на газ на място че ръмжи - я го пробвай но по следния начин:
Палиш, натискаш съединителя, включваш на скорост, и без да пускаш съединителя - дай газ. Ако пак ръмжи - нещо по мотора е.

Иван Вълков

След малко четене из мрежата и форуми, изникна и карета - по точно чашката на карето. Идей как да го тествам или да го свалям и гледам на място? Благодаря колега че активно си блъскаш главата заедно с мене, последното ти предложение съм го пробвал тц, ни вопъл ни стон - само при движение и по-голяма предавка.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

Цитат на: Иван Вълков в 28 Март 2012 22:15:37
........... последното ти предложение съм го пробвал тц, ни вопъл ни стон - само при движение и по-голяма предавка.
Каретата ако са "тръганли" шумят при равномерно движение или в завои хлопа само едното, ако не се чува ясно дали е от ляво или от дясно - лагер на кутията - ако я свалиш - сменяй всичките - по евтини са от самото сваляне и разглобяване на кутията
Това със карета ми се е случвало на едно Рено5 - тръгнах от Варна за Шабла и постепенно от притропване стана хлопане като от влак, а на другия ден се прибирах до Бургас... купих си полуоска и отивах да я сменям на един канал - минах през една локва - и шума изчезна  (rofl)

Vasilev

Цитат на: Иван Вълков в 28 Март 2012 22:15:37
След малко четене из мрежата и форуми, изникна и карета - по точно чашката на карето. Идей как да го тествам или да го свалям и гледам на място? Благодаря колега че активно си блъскаш главата заедно с мене, последното ти предложение съм го пробвал тц, ни вопъл ни стон - само при движение и по-голяма предавка.

Ако имаш предвид чашката на вътрешното, аз имах такъв проблем. В диапазона 80-110 км/ч тресеше предницата и скоростния лост. Като свалихме чашката, на око нищо не се виждаше. Изчистихме греста и при опипване с пръст се усещаше лека грапавина на чашката. Но проблема се усещаше само в този диапазон на 5-та предавка и подаване на газ.